חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך ניתן למצוא בן זוג בקלות?

היי לכולם,

בתקופה האחרונה אני נתקל לא מעט באנשים אשר מתייאשים מרוב חיפוש אחרי בן או בת זוג. "כל הגברים האיכותיים כבר תפוסים או נמשכים לגברים אחרים" אמרה לי השבוע מישהי שאני מכיר וזה מאוד מצחיק כי שמעתי את הטענה הזו רק מזווית הפוכה בדיוק מגבר, שלוש שעות קודם לכן.

מתוך סקרנות, שכן הגן הפולני לא מתיר לי להשאיר זוג לא נשוי, במיוחד כשהוא דוקטור והיא עורכת דין, שאלתי אותה מה היא מחפשת בגבר. היא אמרה לי שכבר נואשה כל כך מהחיפוש עד שהיא מוכנה להתפשר על כל גבר שיראה סימנים כלשהם של איכות.

האם יש חיים על הכוכב הזה?

בעוד שהיא חשבה כי היא רק פותחת בפני עצמה יותר אפשרויות למצוא את החתן העתידי, היא למעשה צמצמה את כמות המחזרים שלה בצורה ניכרת, מה שבסופו של דבר רק העצים את התסכול. ואם תחשבו על זה, זה דווקא הגיוני. היא חשבה שאם "תמלא רק סעיף אחד בשאלון" אז כל גבר שיש בו ולו מעט איכות שיחזר אחריה יתאים, אך גם אלה בוששו מלהגיע וכל הגברים שחיזרו אחריה (אם ניתן לקרוא לזה כך) היו טיפוסים מפוקפקים.

אז עכשיו רובכם ישאלו את עצמכם, נו, אז לא הבנתי, מה המקור של הבעיה?

כשהיא הגדירה לעצמה בן זוג אידיאלי כבעל "איכות", היא שכחה להגדיר לעצמה איזו איכות בדיוק היא מחפשת. לאותם טיפוסים מפוקפקים למשל היה כסף, מכונית ספורט או מראה חיצוני מושך, ועדיין זה לא העיד על תכונות נוספות שמסתבר שהיו חשובות לה (במיוחד אם היא תיארה אותם כ"מפוקפקים") ולהם לא היו אותן.

מכיוון שזהו ניוזלטר העוסק ב-NLP וביישומיו בחיים, ונזכר בנושא של פילטרים, עליו כבר דיברנו בעבר בפוסט אחר, נוכל לראות כי מה שהיא עשתה היה לצמצם את הפילטרים שלה כך שלמעשה היא לא יכלה לראות גבר איכותי אפילו אם היה קופץ מול עיניה. כמו המפתחות שיושבים בדיוק מתחת לאף שלה והיא לא מוצאת אותם, כך היא התמקדה במשהו לא מוגדר מדי ולכן קיבלה תוצאות לא מוגדרות.

איך ניתן למצוא בן זוג בקלות?

חשוב להבין קודם כל כי אנו כרגע מפעילים בדיוק את התופעה שנמצאת מאחורי האמירה "אמונה שמגשימה את עצמה". ככל שנגדיר את הפילטרים שלנו בצורה יותר מדויקת, כך הפילטרים שלנו יכוונו אותנו לראות את ההזדמנויות שגם ככה מתחת לאף שלנו ולא היינו רואים או חושבים לעשות דבר בנידון. אז מבלי להשתהות וכמו שהבטחתי, מספר צעדים שיעזרו לכם למצוא את בן הזוג שאתם רוצים:

1. פנו לעצמכם שעה במקום שקט – תנו לעצמכם את המרחב בו תוכלו להירגע וליהנות מהתהליך.

2. קחו דף והתחילו לכתוב – ערכו רשימה של כל התכונות שחשוב לכם שיהיה לבן הזוג שלכם. הקפידו להיות מדויקים ככל האפשר ולהימנע מכתיבת דברים כללים מדי.

3. בחנו את מה שיצא – דמיינו איך היה יכול להראות אותו בן זוג שיש לו את כל התכונות הללו, האם זה מה שחיפשת או שחסר משהו?
במידה ואתם מרוצים מהתוצאה, המשיכו ל-4, במידה ולא, חזרו לסעיף 2 עד שתהיו מרוצים.

4. צרו חיבור – דמיינו את אותו אדם המכיל את כל התכונות מול עיניכם, מבלי להיות חייבים לראות כל פרט אלא מספיק לדעת כי הוא מולכם. עכשיו דמיינו 3 קווי אנרגיה דקיקים שמחברים בין המוח ובין מקלעת השמש (איזור הסרעפת) שלכם לאלו שלו, הרגישו את האנרגיה זורמת ביניכם ואת החום המשותף מתפשט ועוטף אתכם. דעו שגם עכשיו, כשאתם פותחים את העיניים, החיבור עדיין שם, מקרב אתכם אחד לשני.

5. צאו מהבית – עם כל הכבוד לתרגילי דמיון מודרך עצמיים שעוזרים לכם להגדיר את הפילטרים שלכם, אם לא תצאו מהבית ותאפשרו לעצמכם לראות את בן הזוג, לא תמצאו אותם. פשוט צאו החוצה ובלו קצת מתוך מטרה לבלות, אתם תתפלאו עד כמה לפעמים מה שחיפשתם נמצא מתחת לאף שלכם ואף פעם לא ראיתם אותו כך.

6. עשו פעולה פיזית בכיוון – אם ראיתם מישהו שמתאים למה שאתם מחפשים, דאגו להיות בקרבתם כבדרך אגב וצרו הזדמנות לפתיחת שיחה, אפילו אם הן נראות כבדרך אגב.

7. עשו תיקונים – שימו לב כי זהו אינו מתכון חד משמעי שאוטומטי יבצע עבורכם את העבודה. אם תרצו למצוא את בן הזוג שהכי מתאים לכם בשיטה הזו, עליכם להיות מודעים לכך שברגע שתצאו לדרך, אתם תגלו לעתים על בשרכם כי לא הכול הוגדר בצורה שהכי מתאימה לכם ולכן עליכם לחזור ל"שולחן השרטוטים" ולהגדיר מחדש.

המשך שבוע מעולה
ליאור

קישור חיצוני: ייעוץ זוגי

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: