חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
lightup

רק לרציניים: אתגר מיוחד לכל מי שרוצה להכפיל את המוטיבציה

היי,

בשבוע שעבר, הבאתי 7 שיעורי חיים שיעזרו לנו (מניסיון) להכפיל את ההצלחה בחיים. השבוע, רציתי לעשות משהו שכבר הרבה מאוד זמן לא עשיתי – לתת אתגר 30 ימים חדש לקוראי הבלוג שבאמת מעוניינים לשפר את המוטיבציה שלהם.

איזה אתגר אני מבשל לך לחודש הנוכחי?

כמו שכתבתי בכותרת, התוצאה שאותה נרצה לחזק היא המוטיבציה שלנו. עם זאת, אני מודע לכך שאוגוסט הוא חודש מעט מורכב. הילדים עדיין בחופש. יש עוד כמה מבחנים לסטודנטים. חם בחוץ. עונת המלפפונים (ותירוצי ה"למה להתחיל בעתיד") בשיאה.

לכן, חשבתי על אתגרים נחמדים שגם קל ליישם וגם לא דורשים מאתנו יותר מדי זמן ומאמץ – למעט ההתמדה (פה פה פאם!). ליד כל אתגר אסביר איך הוא גורם למוטיבציה ומה בדיוק צריך לעשות. המטרה שלנו היא לבחור אתגר אחד (בלבד) וליישם אותו במשך 30 ימים.

אלו הם 3 אתגרים שמתוכם נבחר אחד ואליו נתחייב במשך 30 הימים הקרובים:

1. להשתמש במילים שמעודדות מצב רוח טוב יותר – אחת מהנחות היסוד של ה-NLP אומרת כי אדם מגיב בהתאם למפת העולם הפנימית שלו. המילים שבהן אנחנו בוחרים, מסמלות את הדרך שבה תת המודע שלנו מייצג את המציאות בתוך הראש שלנו.

עם זאת, המצב הוא הדדי: מצד אחד, המילים שלנו מסגירות איך אנחנו מתייחסים למציאות. מצד שני, אם נרגיל את תת המודע שלנו להשתמש במילים שמתארות את המצב בצורה מעודדת יותר, נוכל ליצור שינוי בדרך שבה אנחנו מתייחסים למציאות.

השיפור במצב הרוח שייווצר בעקבות שינוי המילים שלנו, מעלה את הסיכוי שנבצע דברים בקלות גדולה יותר. הרי אם נחשוב על זה לרגע, כשאדם מבואס, הסיכוי שלו לעשות משהו שהוא לא רגיל אליו לא משתפר. אז למה לא לשפר את מצב הרוח?!

איך עושים את זה? מאוד פשוט. במקום לענות לאנשים ששואלים אותנו "מה המצב?" תשובות משעממות להחריד כמו "סבבה" או "בסדר" נוכל לענות "מעולה". ואם זה לא המצב, נוכל להגיד "משתפר מרגע לרגע". העיקר למצוא ביטויים חיוביים יותר. וככה בכל תחום בחיינו.

בנימה אישית לרגע: אני מודע לסיבות שעשויות לבאס אדם. בעיקר אם הוא צורך תקשורת ורשתות חברתיות בשבוע האחרון. מצד שני, אם נבדוק את החיים שלנו ושל היקרים לנו סעיף סעיף נגלה שמצבנו יותר טוב ממצב הרוח שלנו. הגיע הזמן לשפר את מצב הרוח.

2. לצלם תמונה של משהו מעניין שקרה לנו ולפרסם אותה – כשאנחנו מסיטים את תשומת הלב שלנו לחפש דברים מעניינים, אנחנו מתחילים לשים לב לדברים שלא היינו שמים לב אליהם אחרת. כי התרגלנו. כי הם ברקע של השגרה. ולפעמים כי לא שמנו לב אליהם בכלל.

לכן, האתגר השני הוא לצלם תמונה שקשורה למשהו מעניין שקרה לנו בכל יום במשך 30 ימים ולפרסם אותה ברשתות החברתיות. כך, גם נוכל לשתף אחרים בחוויה חיובית (שתאוורר את הרשת קצת מכל השנאה) וגם נוכל ליהנות מלייקים ופרגונים (תמיד מחזק מוטיבציה).

אם נתרגל את עצמנו לחפש עניין בדברים שאנחנו עושים, יהיה לנו קל יותר להניע את עצמנו לעשות דברים. הרי מי רוצה לעשות משהו שלא מעניין אותו. לכן, אם נתרגל למצוא עניין בכל דבר שנעשה, נקטין את הדחיינות וניצור הרבה יותר מוטיבציה בחיים שלנו.

3. להיפטר ממשהו ישן אחד – יש סיבה לכך שאנחנו שומרים חפצים. הם בדרך כלל מזכירים לנו מי היינו פעם. מזכירים לנו מישהו שיצא לנו לאהוב. חוויות שעברנו בעבר והשאירו טעם של עוד. ובכך הם מהווים עוגן שמקרקע אותנו לעבר שלנו.

אין בעיה עם זה. באמת. העבר שלנו הביא אותנו להיות מי שאנחנו היום. עם זאת, יש חפצים שבעצם היותם עוגן עבורנו משרישים בנו מחשבות על מי ומה שהיינו ובכך מונעים מאתנו להתקדם. אלה הדברים שאני מדבר עליהם. וכאלה… מעכבים את המוטיבציה שלנו להשתפר.

לכן, אני רוצה שנחשוב בכל יום על משהו שממנו נסכים להיפטר. משהו שמסמל לנו את מי שהיינו או יכולנו להיות ומסתיר לנו את מי שאנחנו עוד יכולים להיות. וזה יכול להיות כל דבר. וזה בסדר לא להעיף הכל. רק משהו אחד בכל יום במשך 30 ימים.

בנימה אישית לרגע (שוב): רצוי להימנע מלהשמיד מזכרות משפחתיות או אלבומי תמונות בלהט הרגע ולהתמקד בדברים קטנים יותר. דברים שלא יקרה שום דבר אם ניפטר מהם. דברים שדוגרי שמרנו סתם והיום הם מעכבי בעירה פנימית.

זהו להיום. עכשיו מסקרן אותי לקרוא בתגובות פה למטה: מה דעתך על המאמר ואיזה אתגר בחרת לעצמך לחודש הקרוב?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. מי שעושה את האתגר הראשון: אפשר במקום בעיה להשתמש במצב/אתגר/הזדמנות (מאת בראיין טרייסי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: