חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

אתרקטיבי?

היי לכולם,

בעידן שבו כולם מנהלים וכולם דורשים זכות שווה לראות ולהראות, לשמוע ולהישמע, להרגיש ולרגש והאינטרנט כל כך זמין – הפיתוי ליצור לעצמך אתר הוא עצום. למרבה שמחתך, אתר אינטרנט שבנוי בצורה נכונה יכול להיות הדבר שיקדם את העסק שלך שלב אחד קדימה ויביא לכך שיקנו את המוצר שלך או את השירות שלך בקנה מידה אחר לגמרי. במילים אחרות, לא רק שהאתר האישי שלך הוא כרטיס הביקור שלך, הוא למעשה כלי שיווקי מהמדרגה הראשונה.

אז מה חשוב לדעת על אתר?

כמו שהשוק נראה כרגע, קיימים 2 סוגי אתרים שמבחינתי גורמים למשתמש לצאת מהם באותה מהירות שנכנסו אליהם:

1. אתרים עמוסים מדי ויזואלית – יותר מדי תמונות ופרסומות, יותר מדי דחוס, שימוש מוגזם בפלאש ובאפקטים, התאמת צבעים נוראית (שהופכת את האתר ללא קריא), והכי נורא – שימוש בכתב (פונט) זעיר בצפיפות רבה.

2. חוסר נוחות למשתמש – נכנסת לאתר, לחצת על קישור או 2 ומצאת את עצמך בעמוד שלא מעניין אותך, מה הלאה? מה יותר פשוט, להתחיל ללחוץ על מקש ה"חזור" או לעבור לאתר אחר?

אז מה אפשר לעשות?

א. בוא נתחיל מבחירת הנישה שלך בתוך התחום שלך – יש אמרה שאומרת "אתה יכול להיות כל מה שתרצה, אתה לא יכול להיות הכול". בשנייה שתבינו את המשפט הזה, תראו שיש מספיק כסף לכל אדם בתחומו אם הוא רק יתמקד בנישה שלו ולכן – בתוך התחום שלכם, תבחרו – מהי הנישה שלכם?

ב. לאחר מכן נרצה לדעת לזהות את קהל היעד שאליו כיוונת את האתר – מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלך? מה מעניין אותם?

ג. בשלב הבא, נרצה להחליט מהי מטרת האתר – לאיזה מטרה אתם מקיימים את האתר? האם זה בכדי לפרסם אתכם? את המוצרים שלכם? את השירותים שלכם? את היצירות שלכם?

ד. אחר כך נבחר את העמוד הראשי – למרות שזה עשוי להישמע קצת מוזר, יש לעמוד הראשי חשיבות גבוהה. העמוד הראשי הוא אותו עמוד שאמור למשוך את קהל היעד שלך לעשות צעד לכיוון המטרה שלך (אותה בחרנו בסעיף הקודם)

ה. להחליט על עיצוב משותף לעמודי האתר – רצוי מאוד שלאדם שנכנס לאתר שלכם, ולא משנה לתוך איזה עמוד, יהיה מושג שהוא עדיין בתוכו ושהוא לא בטעות עבר לאתר אחר. אני לא אומר שכל עמודי האתר ייראו בדיוק אותו הדבר ומצד שני, צרו מסגרת שמשותפת לכל עמודי האתר, צבע מסוים (עדיף שלא בוהק) ולוגו שיתנוסס לו בחלק העליון

ו. צרו אתר שנוח למנועי חיפוש לעכל והתייעצו עם אנשי מקצוע– ישנם כללים מסויימים בהם אתר צריך לעמוד בכדי שמנועי חיפוש (גוגל, MSN, יאהו וכו') יראו אותם כשהלקוחות שלכם יחפשו אתכם. בכדי להכיר את הכללים הללו, תוכלו לטייל בהגדרות של מנועי חיפוש אלו ולקרוא בפורומים השונים, או למצוא איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם בתשלום. בעיקרון, אם יש לך אופציה לשכור אדם שכזה, הוא יוכל לדאוג שלקוחותיך יוכלו למצוא אותך ביתר קלות במנועי החיפוש השונים ותוך כדי כך להימנע מנזק בדירוג האתר שלכם שנוצר בעקבות ביצוע לא נכון של הוראה כזו או אחרת

ז. והשלב האחרון שנדבר עליו היום הוא החלפת קישורים עם כל אתר שקשור אליכם איכשהו ופרסום מאמרים בתחומכם באתרים המתאימים

סבבה, יצרנו אתר "אכיל", שאנשים יוכלו להסתובב בו, איך אפשר להעלות אותו עוד שלב?

עכשיו, ומעבר לכול מה שפירטתי עד עכשיו, יש  מושג אחד אחרון שאנחנו צריכים להוסיף לתוך הפוסט הנוכחי בכדי להשלים את התמונה המלאה והוא "אחוז המרה". אחוז ההמרה הוא אותו אחוז מבין כל האנשים שנכנסו לאתר שלכם, שבאמת רכש את המוצר.

כיצד ניתן לשפר את אחוז ההמרה?

זה כבר תלוי במערכת בה ניתן לצרוך את המוצר/שירות שלכם – אם כל מה שהאתר שלכם מיועד לעשות הוא לפרסם אתכם, צרו לגולשים דרך שבה תוכלו לראות שהם היו באתר. אם אתם מעוניינים שהקהל יצרוך מוצר, צרו לו "מסלול קצר" בין העמוד הראשי לעמוד הרכישה ואם אתם מעוניינים שרק ישאיר את מספר הטלפון, צרו דרך (כמו הלשונית בצד ימין) שבה לא משנה לאן יפנה, יוכל להשאיר את פרטיו ואתם תחזרו אליו בהקדם האפשרי.

ומעבר לזה? צריך להשאיר לנו דרך שבה נוכל להרוויח. אז את הדרכים בהן נוכל לעשות זאת באמצעות כלי ה- NLP אשמור במיוחד עבורכם כשתיצרו איתי קשר, וביחד נוכל לשפר את אחוזי ההמרה של האתר שלכם ולהעלות את המכירות שלכם.

עד שנשתמע בקרוב,

שיהיה לכם יום מקסים

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?