חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

כיצד להמנע מהשתהות – חלק א‘

היי לכולם,

לפני שאני אשתף אותכם בתובנה חדשה שהגעתי אליה לאחרונה ביחד עם אחד המאומנים שלי, הייתי מעוניין לספר לכם סיפור על חבר שלי, שהיה איש מכירות מתחיל ורק חיכה להזדמנות להכיר אנשי עסקים ולהציע להם שירות מסויים אותו מכר.

יום אחד, כאשר עלה במעלית בדרכו לפגישה, נכנס לתוכה המנכ“ל של אחת החברות הממוקמות באותו איזור. בזמן שאותו חבר עצר וראה את המנכ“ל נכנס למעלית, החלו המחשבות בראשו לרוץ – ”הוא איש עסקים יותר רציני ממני ויסרב לי“, ”למה לא להתחיל מאיש פחות חזק?“, ”הוא יתעלם ממני ואם הוא לא יצחק עליי, האנשים שמסביבנו יצחקו עליי, אז בוא נמנע מלגשת ונחסוך את ההשפלה“.

כאשר אתה שומע את אותו הקול בראשך שמנסה להניע אותך מלעשות משהו, אתה צריך להבין שתת המודע שלנו אינו מנסה לגרום לך לרע אלא להבין שהוא פועל בצורה מעולה – רק לא מכוונן כמו שצריך. בדיוק כמו טלויזיה שאתה פותח ולא רואה בה כלום.

אתה עשוי לחשוב שמשהו בה מקולקל עד שאתה מגלה שהכפתור של הבהירות היה מסובב עד הסוף לצד אחד והכפתור של הצבע לצד אחר, וכל מה שהיית צריך לעשות הוא רק לשחק קצת עם הכוונון בכדי לראות שרואים בה מעולה. כל מה שצריך לעשות במצב של השתהות הוא לדעת שהמוח שלך בגדול רוצה את טובתך ועכשיו אתה צריך להודות לו ולהראות לו איך לעשות את זה בצורה אחרת שתשרת את המטרה שלך.

אותו חבר, שהבין פתאום מה הוא עושה, חייך, אמר לעצמו רק דבר אחד – ”תודה על הדאגה, בוא נראה עד כמה כיף יהיה לי להכיר אדם חדש“. הוא ניגש לאותו מנכ“ל, שגילו היה פי 2 מגילו של אותו חבר, חייך אליו, הושיט את ידו ללחיצה והציג את עצמו.

”אני א‘“ אמר החבר, ”שמעתי עליך ועל החברה שלך המון דברים טובים“. ”כן,“ אמר לו המנכ“ל ”איך אני יכול לעזור לך, א‘?“.

בנקודה הזו, שבה הרבה אנשי מכירות היו עשויים לאבד את הבטחון העצמי, ענה החבר בצורה רגועה ומחוייכת ”אני רואה שכרגע יצאת מהמשרד ורוב הסיכויים שאתה ממהר. הייתי מעוניין להציע לך הצעה שלדעתי תעניין אותך ואם תפנה לי זמן השבוע, אני אשמח לשבת איתך ולהציע לך אותה כמו שצריך“.

בזמן שישבתי עם אותו מאומן שלי וסיפרתי לו את אותו סיפור שכרגע סיפרתי לכם, עיניו נדלקו בהבנה ובתהלהבות של ילד שכרגע ראה את הפרפר הראשון שלו, אמר לי ”אז על זה דיברת אז, כשסיפרת לי על הטכניקה שנקראת מיסגור מחדש, אתה בסך הכל נותן משמעות שונה לאותו אירוע. משמעות שתקדם אותך לקראת המטרה שלך!“.

על מיסגור מחדש ועוד טכניקה אחת שתעזור לכם להתמודד עם השתהות, אני אפרט בפוסט הבא…
המשך שבוע מעולה

ליאור

נ.ב. רציתי לשתף אותכם במה שאחד המשתתפים בסדנה שהסתיימה לפני שבועיים כתב לנו במשוב:

הסדנא הייתה חוויה חיובית ביותר. בהתחלה התלבטתי לגבי המחיר אבל הרגשתי שאני צריך לעשות את זה בשבילי וזה ללא ספק השתלם. 2 המרצים היו מעניינים מאוד, מקצועיים, ומרגישים שיש להם נסיון של שנים בהעברת החומר. הם עושים הכל כדי שכולם יהיו מרוצים ויבינו, כולל עזרה מעבר לשעות הסדנא על חשבון הזמן האישי שלהם.

NLP זה אולי התחום המרתק ביותר שיצא לי להיתקל בו אי פעם. הכלים שניתנו פרקטיים ויעילים. לפעמים היה נדמה כאילו מדובר בקסם. אבל בניגוד לקוסמים, המרצים לימדו אותנו איך להשתמש בעצמנו בכוחות הקסם האלה. אין לי ספק שאתעסק עם התחום ואמשיך ללמוד ולפתח את היכולות שלי בו גם בעתיד.

מומלץ מאוד.
תודה אמיל וליאור

עמית.

רציתי במעמד זה להודות לכל המשתתפים בסדנה. נהננו איתכם מאוד ואנחנו נהנה לפגוש את רובכם שנרשמו לסדנת ההמשך שמתחילה ב-6 לנובמבר. ולכל מי שעוד לא עבר סדנה, אתם מוזמנים ליצור קשר ולברר איך תוכלו להנות איתנו בסדנה הקרובה ביותר שתרצו להרשם אליה.

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?