חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מבוא לנדל"ן נפשי

היי לכולם,

היום רציתי לדבר איתכם על הבסיס. לפני הכול. לפני כל טכניקות ה-NLP ולפני כל השיטות.

קרה לכם פעם שהגעתם למצב בו הייתם מלאי אנרגיה, מאושרים ובמצב מקסימאלי ליום מכירות, התחלתם עם כמה והלך לא רע בכלל ופתאום קיבלתם "לא" אחד וכל מצב הרוח פשוט נעלם וחזרתם ל"אני הישן" שלכם? האם יש לכם צניחה מדי פעם במצב רוח ולמרות שאתם יודעים שאתם צריכים לצאת מהמצב הזה אתם לא מוצאים את הכוח לצאת משם?

אם מסקרן אתכם לדעת ממה זה נובע ואיך אפשר לטפל בזה אתם מוזמנים להמשיך לקרוא הלאה (וגם אם לא, אתם עדיין מוזמנים להמשיך לקרוא).

הבניין שלכם

 לפני שאני אתחיל אני רוצה לתת דימוי שיעזור למקד אותנו:

תארו לעצמכם שחברת בניה רוצה להרים בניין רב קומות. אחרי יציקת היסודות היא מגלה שאין לה מספיק כסף לסיים את הפרויקט אז היא הולכת לחפש מממנים שיעזרו לה. מספר מממנים הסכימו לעזור לה בתנאי אחד. הם רוצים שחברת הבניה תיצור מספר פגמים בתהליך הבניה. מממן א' הוא אינסטלאטור, מבחינתו שבכל שנה בחורף יהיו ליקויים באינסטלציה בכדי שתהיה לו עבודה בעתיד. מממן ב' הוא האיש שדואג לזיפות גגות ולסיוד, מבחינתו בכל חילופי עונות יקראו לו בכדי שיטפל בגג, מממן ג' הוא חשמלאי, מבחינתו שיקראו לו כל הזמן בכדי שיטפלו בבעיות החשמל.

חברת הבניה רוצה להצטייר בתור הכי טובה בשוק אך מצד שני זקוקה לכסף בכדי להרים את הפרויקט ומסכימה לדרישותיהם אך בתנאי אחד – הפגמים יהיו כמעט ולא מורגשים בהתחלה. לאחר שכל הדירות כבר נמכרו, הבהירה חברת הבניה לתושבים שבמקרה ומתעוררות בעיות, יש מספר אנשים שעובדים איתה והם מוכנים לעזור במחיר "מציאה". הדיירים מאושרים שיש להם חברה כל כך טובה שתומכת בהם.

עכשיו, קחו לעצמכם שנייה ותבינו את האנלוגיה. חברת הבניה היא אותה חברה שבה אנחנו חיים; היסודות הם כל אותם תכונות ויכולות שנולדנו איתם; הבניין רב הקומות הוא האמונות שלנו, הערכים שלנו וכל שאר הדפוסים בהם אנחנו חושבים; המממנים הם כל אותם גופים מסחריים שאנחנו למדנו להיות מכורים אליהם; והפגמים הם כל אותן אמונות שיוצרות את תחושת הצורך שלנו (שלפעמים מוצדקת ולפעמים לא) לאותם גופים.

אתם יכולים לעצור עכשיו ולשאול את עצמכם "איך כל מה שהיה כתוב פה עד עכשיו באנלוגיה היפהפייה הזאת (תודה מראש על המחמאה) קשורה לצניחה במצב הרוח שלנו?"

החברה חינכה אותנו לעשות כל מני דברים. רובם לא רעים, חלקם נוצרו בתקופות שעברו להם מזמן, וחלקם נוצרו מתוך מגמה להחזיק את כל התעשיות הללו מתפקדות בכדי שיהיה לאנשים שעובדים בהם עבודה.

רוב האנשים חיים את חייהם בשגרה יומיומית. הם לא מודעים רוב הזמן שיש להם את היכולת לבחור ובגלל זה חלקם גם מוצאים (ומוצאות) את עצמם חוזרים על הטעויות שלהם שוב ושוב ולו רק כי הם חיים באשליה כי זה מה שאנחנו יודעים/ למדנו בבית/ למדנו שאפשר. רק אנשים שמודעים לעובדה שיש אופציה אחרת מסוגלים להביא את עצמם למצב שבו הם בוחרים להשתנות ולקבל תוצאות אחרות.

אז למי שדואג, יש לי בשורה טובה לכולכם:

אם אתם קוראים את הניוזלטר הזה זה כבר סימן ראשוני (לפחות) שאתם יודעים כי מגיע לכם יותר. לא ייתכן שעד עכשיו עברתם כל כך הרבה קורסים והכשרות ועדיין השינוי הוא לא קבוע. אתם יודעים שמשהו בדרך פשוט לא מאפשר לכם להניב את התוצאות בצורה המקסימאלית ואתם מעוניינים לשנות את זה. ועכשיו השאלה הנשאלת היא – אז מה לעשות?

לעשות שיפוצים או לעבור לווילה?

בחלק הראשון, לפני שרצים לבצע שינוי, אנחנו רוצים ללמוד לסמוך על עצמנו מחדש, ולכן עלינו לתגמל את עצמנו בצורה חיובית בכל פעם שאנחנו עושים משהו שאנחנו רוצים לעשות. בכל פעם שאנחנו אומרים לעצמנו לעשות משהו, בין אם קל או קשה, ואנחנו מבצעים זאת, אנו מלמדים את עצמנו לסמוך עלינו ולבטוח בנו, או במילים אחרות, בונים את הביטחון העצמי שלנו.

בחלק השני, עלינו להחליט מהי רמת השינוי – האם אנחנו רוצים לשפץ את הבניין או להרוס אותו ולבנות ווילה. אם אתם רוצים לבנות משהו אתם לא יכולים לבנות אותו על בניין רב קומות. זה פשוט לא יציב ויתמוטט.

אתם תאלצו להרוס כמעט עד היסודות ולבנות שם בעצמכם. הפעם בפיקוח עצמכם: אתם מחליטים מאיזה חומרים יבנה הבית, באחריותכם לבנות אותו יציב, ואתם תחליטו למה להתמכר או לא או בעזרת אילו אנשי מקצוע תרצו לבנות אותו.

בחלק השלישי, נרצה לבנות לעצמנו "אני אידיאלי", כזה שיתאים לכל אירוע או תחום בחייכם. תראו בעיני רוחכם איך אתם תראו בעוד 5 ואפילו 10 שנים בעתיד האידיאלי שלכם.

דמיינו איך ה"אני המצליח" שלכם רואה את העולם, איך הוא מדבר עם אחרים ועם עצמו, איך הייתם יושבים אם הייתם הוא כרגע ואיך זה היה משנה את התפיסה שלכם את מה שקורה סביבכם, איך הוא מריח את ההצלחה ומה הטעם שלה עבורך.

תנו לעצמכם לראות איך זה לחוות מבעד לחושים שלו, כשעיניכם עצומות או פתוחות. כנסו לזה, קבלו על עצמכם את ההצלחה, היא מגיעה לכם.

בחלק הרביעי, אנחנו נרצה להכין לעצמנו תוכנית פעולה – תתחילו להתייחס לאנשים בצורה חדשה, שימו לב לאיזה ביטויים אתם משתמשים בהם, תתחילו להחליף את המילה "בעיה" במילה "אתגר".

תאתגרו את עצמכם להגיע רחוק יותר, להצליח מבלי לרמוס אנשים. תהיו הכי חברותיים שאפשר ושימו גבולות לאנשים בכדי שלא ינצלו אתכם. זאת היא תוכנית לטווח הרחוק, ותוכנית שתקדם אתכם בחיים.

חדשו את רב הקומות שהיה שם קודם לבניין שתתגאו לחיות בו או לחליפין, בנו לעצמכם את בית החלומות היציב שלכם, את הווילה עם הרעפים האדומים.

 עד לפעם הבאה
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?