חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

צעד מעבר למה שכבר יש

היי לכולם,

בפוסטים האחרונים דיברנו על הדרך שבה נעדיף לבדוק סדנאות וספרים ועל כך שישנה יותר מדרך אחת ויותר מכלי אחד שיכול להביא ותנו למטרתנו. כל זאת מביא אותנו לשאלה המתבקשת – אז מה כל כך מיוחד ב-NLP?

כשאני נחשפתי לראשונה ל-NLP כבר הייתי בוגר של מספר סדנאות שעזרו לי למכור הרבה יותר: סדנאות שעוסקות בקריאת שפת גוף, סדנאות שמלמדות איך לבנות נאומים משכנעים, סדנאות שמלמדות איך ניתן ליצור כימיה עם הלקוח.

על אף שיש המון ידע שמסתובב בחוץ והייתי צמא לעוד ידע היה קצת קשה להפתיע אותי ועם זאת – משהו במהות של NLP הפתיע אותי בצורה יוצאת דופן. אז מה כל כך מיוחד ב-NLP?

ובכן, בזמן שברוב המקומות שבהם למדתי לימדו איך לפתח משהו אחד בתוך אינטראקציה חברתית, ב-NLP הייתה תמיד תחושה של לקחת הכול צעד אחד קדימה, ולמה אני מתכוון?

NLP פותח מתוך למידת אנשים שנחשבים מבצעי-על בתחומם, אותם אנשים שהם לא סתם טובים בתחומם, אלא יוצרים תוצאות מדהימות וחד משמעיות שאחרים בתחומם מסתכלים עליהם בהשתאות, מתוך מטרה ללמד את אותה הדרך בה הם מגיעים לתוצאות אלה לאנשים אחרים.

ומה זה מזכיר לי? אנשים שעוסקים בפסיכולוגיה ושונאים את זיגמונד פרויד. אז נכון, חלק מהתיאוריות של פרויד נראות היום קצת מוזרות ופרימיטיביות, אך יש לזכור שאם לא פרויד בזמנו, הפסיכולוגיה והרבה מאוד דברים אחרים בחיינו לא היו מה שהם היום.

כל מה שעשו ב-NLP הוא לקחת את כל אותם הדברים שכבר קיימים בשוק ולהראות לנו כיצד נוכל לעשות אותם בכמה רמות יותר טוב:

  • אם במקומות אחרים מלמדים איך לקרוא שפת גוף, ב-NLP מלמדים איך ניתן לגלות בנוסף לכך גם איך אנשים חושבים וכיצד לזהות מהי המערכת בה אדם יעדיף לאכסן מידע רק בעזרת התבוננות.
  • אם במקומות אחרים מלמדים איך ליצור כימיה בעזרת התאמת שפת הגוף שלנו ונושאי השיחה שלנו לאדם שמולנו, ב-NLP מלמדים בנוסף לכך גם איך ניתן בעזרת ידע זה גם לקחת את הדומיננטיות בשיחה בצורה לא פולשנית.
  • אם במקומות אחרים מלמדים איך לבנות נאומים בעלי תוכן מרשים, ב-NLP מלמדים בנוסף לכך גם איך להשתמש בכל כלי התקשורת המילוליים והבלתי מילוליים שלנו בכדי ליצור בדיוק את התוצאה הרצויה לנו בקהל שלנו

וכל אלו הם רק חלק קטן ממה שניתן למצוא ב-NLP. עכשיו, מכיוון שמטרתנו העיקרית בימים אלו היא הפצת ה"בשורה" של ה-NLP בצורה מואצת הרבה יותר, אנחנו ב-OperatioNLP, מכריזים פה מעכשיו ועד להודעה חדשה על משחק משלנו.

אנחנו מזמינים אתכם לחקור ולחפור בכל מקור ידע שיש על NLP היום – קראו חומר, עיברו סדנאות, וכל דבר אחר שרק יעלה על דעתכם. מצאו – באילו טכניקות אנו משתמשים באתר בכלל ובבלוג כפרט בכדי לשפר את המסרים אותם אנו מעבירים ותנו לנו דוגמאות לשימוש שכזה.

כל תשובה נכונה שתשלח לכתובת המייל שלנו (admin@operationlp.com) תזכה אתכם בהנחות לסדנת "השעה ה-25" שתתחיל בחודש אוגוסט, שתאפשר לכם בעזרת שילוב של טכניקות ליצור מצב בו ממש תיווצר לכם לפחות שעה אחת נוספת ביום.

על הסדנה החדשה ואחרות שיועלו במקביל בעתיד הקרוב, תקבלו מידע דרך הבלוג והניוזלטר בעתיד הקרוב מאוד.

ולכולנו, יום מעולה

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?