חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
respectshakinghands

מהי השיטה הפשוטה שתגרום להם להתרכז בנו ולהתייחס אלינו יותר בכבוד?

היי,

בשבוע שעבר, הסברתי איך לבצע 3 שינויים קלים בשימוש שלנו בקול שיכולים להכפיל את המכירות שלנו. היום, נבין איך לפתור באמצעות NLP את הבעיה המשמעותית ביותר שמציקה לרוב האנשים – למה אנשים לא נותנים לנו את מלוא תשומת הלב או מתייחסים אלינו בכבוד?

עם הראש למעלה

זה לא עזב אותה. ולא משנה כמה ניסתה. העידן הזה עם הסלולארים שלו… פשוט נורא. כבר אין אנשים שיושבים בזמן שיחה ומישירים מבט. מקשיבים באמת. מהנהנים. או לפחות מנסים לזייף מבט מקשיב. רק תקועים עם המבט בטלפון. כל היום.

אין שם שום דבר מעניין, היא חשבה לעצמה. טוענים מחדש מסך. פותחים עוד אפליקציה. כאילו שהכל שם דחוף. רק שאין שם שום דבר דחוף. שום כלום. רק חוסר נימוס משווע לאדם שמולו יושבים. אם הוא מחפש בכלל את ההקשבה הזו ולא משחק בטלפון, כמובן.

מילא אם גם היא הייתה כזו. פשוט לא הצליחה להתמכר ולבהות בחתיכת הזכוכית. והיא התגעגעה לשיחות ההן. אפילו הסתמיות. רק שהסתמי הפך לסתמי יותר. וההקשבה הפכה לשטחית. ופתאום גילתה שהיא האדם היחיד שיושב שם עם הראש למעלה.

חוסר סימטריה

רוב האנשים הנורמליים לא מחפשים שיעריצו אותם. הם מוכנים להסתפק בכך שיכירו בתוצאות שהם מספקים. שיעריכו אותם על מה שהם עושים. שיוכלו להתפרנס מכך. ואפילו לנהל זוגיות שבה מכבדים אותם.

עם זאת, בהרבה מאוד מקרים אנחנו מוצאים את עצמנו במערכות יחסים לא סימטריות. מערכות יחסים שבהן אנחנו נותנים יותר ממקבלים. וזה יכול להיות בכל תחום. החל ממערכות היחסים בינינו לבין אלה שעובדים אתנו, דרך החברויות שלנו עם אחרים וכלה במשפחה שלנו.

ונמאס. רק שרוב האנשים לא יודעים מה לעשות במצב שכזה. הם פשוט מקבלים את זה כמצב נתון. או חותכים את מערכת היחסים עם אותם האנשים. והבעיה מתחילה כשאנחנו מבינים שמשהו בעולם השתנה. בעיקר בעידן הסלולארי שבו כולם תקועים מאחורי מסך.

הצמא לאהבה

אחד הנושאים המרתקים ב-NLP הוא נושא העגינה. בשפת ה-NLP, עגינה היא תהליך שבו אנחנו יוצרים (אצלנו או אצל מישהו אחר) התניה בין תחושה מסוימת לפעולה מסוימת. במילים אחרות, ניתן לחבר בין תנועה, טון דיבור או מגע לבין תחושה.

בעוגנים ניתן להשתמש בכמעט כל נושא. כמו לדוגמה ליצור "כפתור" שבעזרתו ניתן יהיה לשלוף ביטחון עצמי מתי שרק יידרש. עם זאת, אפשר להשתמש בהם גם כדי ללמד אחרים להתנהג אליך בצורה רצויה. כן, בדיוק מה ששמעת.

איך עושים את זה? בשביל זה כדאי שנבין עוד דבר בנוגע לבני אדם. אנחנו, כבני אדם, מאוד אוהבים לקבל חיזוקים חיוביים. זה מאפשר לנו לדעת איך להתנהג ואיך לא. ואנחנו רוצים להתנהג בצורה שתגרום לאחרים לאהוב אותנו.

במילים אחרות, אנחנו צמאים להתנהגות נעימה שמאשרת את ההתנהגות שלנו. יש כאלה שיאהבו את זה שאנחנו כאלה. יש כאלה שלא יאהבו. עם זאת, זה מה יש. זה הטבע שלנו בתור יצורים מאוד חברותיים.

אז איך מחברים את כל זה כדי שיתייחסו אלינו יותר בכבוד?

מאוד פשוט. אם עוד לא למדת קורס NLP ועוד לא למדת איך ליצור עוגנים, זה לא נורא. עד אז, ניתן פשוט להיצמד לשיטה הבאה:

א. זיהוי התנהגות רצויה – ראשית, נרצה לזהות מה ההתנהגות שרצויה לנו. זה יכול להיות הרגע שבו הם מפסיקים להתייחס למכשיר הסלולרי. זה יכול להיות כשהם לגמרי מרוכזים בנו. זה יכול להיות כל דבר שאנחנו רוצים שהם יעשו יותר. אפילו שימוש במילה מסוימת.

ב. שימוש במחווה חיובית – מחווה חיובית היא מחווה שמפגינה תשומת לב חמה. לדוגמה, קשר עין חם. או חיוך. או תנודה קלה וחברותית עם הראש. או כל התנהגות חיובית אחרת. הקאצ' הוא – חייבים להשתמש בה בצורה עדינה מיד כשזיהינו את ההתנהגות הרצויה.

ג. לחזור על התהליך – בכל פעם שאנחנו מזהים התנהגות רצויה, עלינו להשתמש במחווה החיובית. עם הזמן (זה לא ייקח הרבה), ההתנהגות הרצויה תתחיל לחזור על עצמה הרבה יותר. אז, חשוב להקפיד להעניק מחווה חיובית.

לסיכום: כן, אני יודע. זה נשמע קצת כמו אילוף. רק שלפעמים, במיוחד כשמדובר על נימוס, אולי כדאי שכן נהיה קצת יותר מאולפים. נדע לתת יחס קצת יותר מנומס ומכבד לאחרים. ואם יש דרך חשאית שתעזור להם להתחיל להתנהג טוב יותר… אולי הגיע הזמן.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. כרגיל מאמר פצצה, ליאור.
    ממליץ לך לכתוב ספר, אתה כותב מעולה.
    דרך אגב, לפני כמה חודשים שאלתי אותך ואמרת לי שאתה מתכנן להכין תוכנית מסודרת על איך להיות כריזמטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?