חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

שירים לתודעה

"כולם רוצים שירים פשוטים
שירים בשני אקורדים
כולן דורשות מילים פשוטות
שלא אומרות לי שום דבר" (שירים פשוטים, שלמה גרוניך)

רוב האנשים שאנחנו מכירים, ואני מתאר לעצמי שאתם חלק מהם, מאוד אוהבים לשמוע סגנון מוזיקלי אחד או יותר.  לרובנו הגדול יש גם שיר אחד או קבוצה מאוד ספציפית של שירים שאנחנו ממש ממש אוהבים – בנקודה כזו או אחרת בחיינו התחברנו לאותו השיר, אם זה היה בגלל הנעימה המוזיקלית הקליטה, מי שביצע את השיר, אם זה בגלל המילים שאליהן התחברנו בזמן שהיינו במצב כזה או אחר בחיינו, ואם זה היה כי השיר הופיע כל פעם שהיינו בחברתו של מישהו שאנחנו אוהבים.

השאלה המסקרנת היא, מה הקשר בין שירים שאנחנו אוהבים לנושאים כמו ביטחון עצמי למשל, או האמונות שלנו כלפי עצמנו.

שינון עצמי

אני מאמין שחלקכם הגדול כבר שמע על אישורים עצמיים (Affirmations) ולאלו מכם שלא, תנו לי להכיר לכם את המונח – אישורים עצמיים הם משפטים, המנוסחים בצורה חיובית ומוכוונת שאדם יכול לשנן בכדי לאמץ דפוס חשיבה חדש. משפטים כאלה עשויים להראות כמו "אני אדם שיש לו את כל המשאבים הדרושים לו בכדי להשיג X" ומעבר לניסוח, ולמי שזוכר את ראשי התיבות של השורש א.מ.ר (רמז, תוכלו למצוא את זה כאן) יוכל להבין כי בכדי שאמירה תתפוס כאמונה, אנחנו צריכים להאמין כי היא נכונה (ולכן יש גם לנסח אותה בזמן הווה, בדומה לניסוח מטרות שעליו תוכלו למצוא מידע בפוסט הזה), לחשוב אותה בצורה מלאה (ממש לראות אותה בעיני רוחך כאילו שכבר השגת אותה) ולהרגיש כיצד זה היה מרגיש כשכבר הגעת לשם.

האישורים העצמיים פועלים מכיוון שאנחנו חוזרים עליהם ומאמינים בהם שוב ושוב עד שהם שוקעים לתוך תת המודע שלנו. מאז שהם שוקעים לתוך תת המודע שלנו אנחנו מתחילים למצוא בכל דבר רלבנטי סימן לכך שהן נכונות ולהוסיף להן משמעות, בדיוק כמו שאנו עושים עם כל אמונה אחרת שאנו לומדים.

שירים שאנחנו משננים

לפעמים שיר נשמע לנו נחמד, מילים רכות, נעימה מלטפת או אפילו קצבית ומושכת ואנחנו שרים אותו לעצמנו. לפעמים כי יש בו מילה או 2 שנקלטו לנו בראש והן מתחברות לנו למשהו שאנחנו אוהבים. כשהשיר הזה נתקע לנו בראש, אנחנו חוזרים עליו שוב ושוב , לפעמים אפילו בצורה לא מודעת, בעיקר למילים שלו. מה שלפעמים נראה לנו כהרגל קליל, עשוי להיקלט שמיעתית על ידי החבר הבלתי נראה שלנו – תת המודע, וזה האחרון, רץ לבצע.

אנחנו צריכים להבין כי ברמה מסוימת תת המודע שלנו הוא כמו מערכת עיכול בלי אינסטינקט הקאה. כל דבר שעובר את המודע לתוכו, מתחיל לעבור תהליך של עיבוד וביצוע. כשאנחנו שרים לעצמנו שיר כבדרך אגב, שוב ושוב והמסר שאנחנו משננים לעצמנו עשוי להיות שלילי, תת המודע שלנו עשוי לאמץ אותו.

מוזיקה לנשמה

יש אנשים שבשלב הזה יעצרו שנייה וישאלו את עצמם "הוא רציני? זה באמת יכול לעשות נזק?", אז אני יכול להרגיע אתכם, זה לא תמיד עשוי ליצור נזק, בעיקר אם השיר קליל ולא נתתם לשיר משמעות מיוחדת (כמו "השיר הזה מזכיר לי בדיוק את מה שקרה לי/קורה לי" וכן הלאה).

ישנם מספר דברים פשוטים מאוד שעשויים לעזור לכם לשמור על התודעה שלכם:

1. שימו לב לשירים שאתם משננים, אם אתם משננים אחד שלא הייתם מעוניינים, פשוט החליפו שיר

2. התחילו לשנן את מה שבאמת הייתם רוצים (כאישור עצמי) והפכו אותו לאמונה שתוביל אתכם להצליח הרבה יותר

3. אתם יכולים להרגיש רגועים לחלוטין בקשר לשירים שכבר שיננתם, מכיוון שמה שהיה כבר נגמר, כל אמונה חדשה שתטמיעו תערער את אלו השליליות שהיו שם

4. חייכו יותר, זה לא ממש קשור, אבל חיוך יכול לעשות נפלאות למצב הרוח שלכם ושל אחרים

עד כאן לבינתיים
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?