חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
noevil

סודות אנשי העסקים: 3 תכונות שליליות שחשוב לפתח עכשיו כדי להכפיל את הכנסות העסק שלך

היי,

בפעם הקודמת, הבאתי שאלון שיעזור לנו לגלות מה מצב האינטליגנציה הרגשית שלנו (ואיך לשפר אותו). היום, ניגע במשהו שרוב האנשים לא חושב עליו כשהוא מכוון להצליח יותר בחיים – בתכונות השליליות שניתן לפתח כדי להצליח הרבה יותר.

הכי נכון לעשות

לרוב האנשים יש בראש איזה שהוא אידאל בנוגע להצלחה. הם חושבים על הדרך שלדעתם "הכי נכון לעשות את זה". מי שלא עומד בסטנדרט הזה, אינו אדם טוב. עם זאת, לעתים קרובות כשנבדוק אנשים מצליחים, נגלה אצלם תכונות שלא בהכרח יתאימו לאידאל הזה.

זה לא אומר שלא צריך לשאוף להתנהגות חיובית יותר בדרך להצלחה. אני אישית מעודד אנשי עסקים לשמור על אתיקה ולתת ערך ללקוחותיהם. עם זאת, המציאות מוכיחה כי לפעמים, דווקא התכונות החיוביות שאנחנו רוצים לשייך להצלחה מונעות מאתנו להשיג אותה.

בדיוק לשם כך נכתב המאמר הזה. בצורה מעט הומוריסטית כמובן. רק כדי להחזיר את הדברים טיפה לפרופורציות. ואולי אפילו להבין למה אנשי העסקים המצליחים באמת משיגים את התוצאות שלהם. וגם אנחנו, אם נאמץ את 3 ההתנהגויות השליליות שיופיעו בהמשך.

3 התכונות השליליות שחשוב לפתח עוד היום כדי להצליח יותר

אחת מהנחות היסוד ב-NLP טוענת כי לכל התנהגות יש הקשר, בו היא יכולה להניב לנו תוצאות חיוביות. התכונות השליליות הבאות יכולות להביא אותנו להצליח הרבה יותר אם נבצע אותן נכון:

1. דחיינות – כאשר רוב האנשים דוחה משהו, הוא בדרך כלל דוחה משהו שהוא אמור לעשות כדי לעשות דברים אחרים. בדרך כלל, הוא יעדיף לעשות משהו שולי. מבדר יותר. או קל יותר לעשייה. רק כדי להימנע מדברים שדורשים ממנו מעט חוסר נוחות.

עם זאת, כדי לשפר את התוצאות שלנו אנחנו נדרשים לעשות דברים שעוד לא עשינו. או לא עשינו מספיק. והדברים האלה תמיד דורשים מאתנו מאמץ. הרי ההתנהגות הקלה היא זו שהשאירה אותנו בתוצאות הנוכחיות שלנו.

אנשי העסקים היעילים ביותר גם הם דחיינים. באמת. הם פשוט דוחים באופן שיטתי דברים שמסיחים אותם מעבודה בזמן שהם עובדים. כמו להיפגש עם חברים לקפה בזמן שהם אמורים לעבוד. או לבדוק את התראות הטלפון כל הזמן. או להיכנס לפייסבוק  כל הזמן.

יש זמן ומקום לכל דבר. ולעתים קרובות, חשוב לדחות כל דבר עד הזמן שהכי מתאים לו. זו בדיוק המשמעות היעילה של דחיינות – לסדר את היומן שלנו כך שנוכל להתמקד בכל משימה שעומדת לפנינו. ואם עולים תירוצים לסידור הלו"ז – עדיף שנדחה אותם לזמן התירוצים.

2. קמצנות – קמצנות היא תכונה שהרבה מאוד אנשים מתעבים. גם אני. עם זאת, שימוש נכון בתכונת הקמצנות יכול להקפיץ את ההצלחה שלנו באופן משמעותי. איך אפשר לעשות את זה נכון?

היום שלנו מכיל רק 24 שעות. מתוך ה-24 אנחנו ערים (לא בהכרח ערניים) בממוצע 17 שעות. וזה מקסימום הזמן שנוכל להקדיש לעבודה בכל יום. רק שאנחנו חייבים לעשות עוד דברים במהלך היום חוץ מלעבוד. ולכן, אנחנו חייבים להיות יותר יעילים.

אנשי העסקים המצליחים ביותר בעולם מכירים את חוק פארטו. חוק פארטו גורס כי 80% מהתוצאות שלנו נגרמות בעקבות 20% מהפעולות שלנו. במילים אחרות, רק חלק קטן מאוד מהפעולות שלנו באמת מקדמות אותנו לכיוון המטרות שלנו.

מסיבה זו, אנשי העסקים המצליחים בוחנים מהן הפעולות שבאמת מקדמות אותם ועושים אותן יותר. כדי להתנהג כמוהם, אנחנו חייבים ללמוד להיות קמצנים. ולא בכסף בהכרח. אלא בזמן, במשאבים ובמידת ההשקעה שאנחנו משקיעים כל יום.

על מנת להתקמצן נכון עלינו להתחיל למדוד מה אנחנו עושים במהלך העבודה שלנו. ובעיקר, לסמן לעצמנו מתי אנחנו עושים משהו שיוצר תוצאה (או מוביל אליה) ומתי אנחנו עושים דברים שלא באמת מקדמים אותנו. ויש לא מעט דברים שכאלה.

אחרי שגילינו את הפעילויות היעילות שלנו, עלינו לסדר מחדש את לוח הזמנים שלנו ולהקדיש יותר זמן לפעילויות הללו. את שאר הפעילויות רצוי לבחון ולהחליט את מי מהן נמשיך לבצע. את אלו אלא חשוב לבצע בזמן העבודה, נמקם בשעות שבהן אנחנו לא אמורים לעבוד.

3. אנוכיות – כן, אני יודע. זה נשמע קצת לא אינטואיטיבי. איך יכול להיות שאנוכיות היא תכונה שנרצה לפתח, אם אני כל הזמן אומר שאי אפשר להצליח בלי אנשים אחרים?! האמת היא, שיש לי תשובה טובה לשאלה הזו.

באמת אי אפשר להצליח בלי אנשים אחרים. עובדים שמחים, שיתופי פעולה יעילים ולקוחות מרוצים הם הבסיס להצלחה משמעותית. עם זאת, רבים סובלים ממחלה קשה מאוד שפוגעת בהתנהלות העסקית שלהם – הרצון למצוא חן בעיני כולם.

אין מצב שבו כולם יהיו שמחים ויאהבו אותנו. פשוט לא קיים מצב כזה. אנחנו לא יכולים לשלוט בדרך שבה כל אדם חושב עלינו. לא יכולים לגרום להם תמיד לפרש את מעשינו בצורה הנכונה. וזה לא בהכרח רע. זה פשוט עובדה.

כשאנשים מנסים למצוא חן בעיני כולם, הם מבטלים את האינטרס האישי והעסקי שלהם מול זה של כל השאר. ולמרות שנדמה להם שההתנהגות הזו תגרום לאחרים לאהוב אותם היא עשויה לעשות נזק חמור הרבה יותר.

מי שעסוק בפירוש התנהגותנו כשלילית, ימצא דרך לסובב גם את המהלך הנוכחי. במילים אחרות, אנחנו גם נפגע באינטרס שלנו וגם נחזק את פגיעת התדמית שלנו בעיניהם. אז מה עשינו בזה? כלום.

לכן, עלינו לפתח את יכולת האנוכיות שלנו בזמנים שבהם אנחנו נדרשים להציב גבולות לאחרים. שבהם אנחנו נדרשים להגיד "די, עד כאן!". ולשם כך, אנחנו צריכים להבין מהם הגבולות שאותם לא נסכים לחצות. כאלה שבהם אנחנו כבר גורמים לעצמנו נזק. ולהגן עליהם.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לקרוא בתגובות פה למטה אילו תכונות שליליות נוספות חשוב לדעתך לחזק כדי להצליח?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: