חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
boostmotivation

רק להוסיף מים: 6 שיטות שיקפיצו לך את המוטיבציה עכשיו

היי,

בפעם הקודמת ראינו מה הקשר בין ליידי גאגא להצלחה של העסק שלך. הפעם, דווקא בגלל שכולם עסוקים בסגירת שנת 2013 וקצת לפני ש-2014 מתחילה, נרצה להתמקד בחיזוק המוטיבציה שלנו להשגת המטרות שעוד השארנו פתוחות.

מה הקשר בין כרטיס האשראי לחיים שלך?

נניח שמנהל הבנק שלך היה משתגע ומחליט לתת לך תקציב יומי של 86,400 שקלים. הקאצ' הוא שזה סכום שאי אפשר לצבור. בחצות כל הסכום שלא בזבזת, יעלם כאילו לא היה. בבוקר שלאחר מכן, יהיו לך שוב בבנק 86,400 שקלים.

מה היית עושה במצב כזה? רוב האנשים היה מוציא כל יום את הכסף עד האגורה האחרונה. כנראה שגם אנחנו. הסוד הוא, שלכל אחד מאיתנו יש בנק כזה. הוא פשוט לא בנק של כסף. הוא בנק של זמן. לכל אחד מאיתנו יש 86,400 שניות ביום.

זה לא משנה מה אנחנו עושים עם הזמן שלנו. זה לא משנה אם השקענו אותו נכון או לא. בכל פעם שלא ניצלנו את הזמן שלנו, הוא מתאפס בלילה ויש לנו הזדמנות נוספת מחר. עם זאת, יש אנשים שמתייחסים לזמן שלהם כמו שהם מתייחסים לכסף שלהם.

יש דברים שחשוב לעשות באופן מיידי. כאלה שצריך לשלם עליהם בצורה מיידית וב"תשלום אחד". אלה שכואבים. אלה שקשורים למחויבויות שלנו. אלה שדוחים את ההוצאה על הדברים שבאמת יכולים לקדם אותנו.

ואז, את מה שבאמת יכול לקדם אותנו אנחנו מפצלים לתשלומים. עושים קצת בכל פעם, כשזוכרים. לא כי זה לא חשוב. אלא כי אנחנו נותנים לכל השאר קדימות. ולפעמים, מרוב "תשלומים" של עשייה, אנחנו לא ממשיכים להשקיע בדברים שבאמת מקדמים אותנו בחיים.

6 שיטות להקפצה מיידית של המוטיבציה

מכיוון שיש עוד המון מה להספיק היום, נגיש ישר לעניינים. אלו הן 6 שיטות שיעזרו לנו להקפיץ את המוטיבציה שלנו ולצאת לדרך, לכיוון הדברים שבאמת חשוב לנו להשיג:

1. להציב מטרות להיום – ככל שהזמן שבו אנחנו אמורים להגיע למטרה רחוק יותר, כך קל לנו יותר לדחות את העשייה. לכן, אנחנו נרגיל את עצמנו למטרות יומיות שאותן נקבע או "מהיום להיום" או "מהיום למחר" ונעמוד בהן.

חשוב לזכור גם כי מוטיבציה היא לא משהו שמגיע לפני עשייה. רק כשאנחנו עושים כבר משהו, יש לנו פתאום מוטיבציה להמשיך לעשות אותו. לכן, עלינו פשוט למלא אחר המטרות היומיות שלנו ואיתן תגיע כבר המוטיבציה. כמו בכל דבר אחר בחיים.

2. להציב מטרה שקל לדמיין – רוב האנשים לא מסוגלים להניע את עצמם לכיוון מטרה גדולה מדי. גם אם היא נשמעת מעולה על הדף או "תסדר אותנו בחיים". הסיבה היא פשוטה: רוב האנשים לא מסוגלים לדמיין מטרה שגדולה פי 2 מכזו שחוו בחייהם.

לכן, כשאנחנו קובעים את המטרה הקרובה שלנו, עלינו לבחור משהו שנוכל להשיג והוא לא מוגזם. לדוגמה, אם עד עכשיו קבענו 3 פגישות עם לקוחות פוטנציאליים ביום, יהיה לנו קל להתחייב ל-4 עד 6 פגישות ביום. כך גם יהיה קל לנו יותר להציב מטרה גדולה יותר בהמשך מבלי להגזים.

3. לעשות את זה לפחות במהלך חודש ברצף – בדומה לאתגר 30 הימים שבדיוק הסתיים, חשוב להציב מטרה יומית ואפשרית לביצוע במשך 30 ימים כדי להטמיע את ההרגל. חשוב באותה מידה גם לבצע את הדבר שלמענו התחייבנו בכל מחיר.

אם פספסת יום אחד במהלך החודש, זה בסדר. עם זאת, גם אם פספסנו יום, ביום שלאחר מכן נגיע למטרה שפוספסה. בלי תירוצים. אחרי הכל, האדם היחיד שיהיה מאוכזב זה אנחנו. אז זה לא משנה איזה תירוץ יעלה – אם פספסנו יום, נעשה ביום הבא.

4. לתעד את ההתקדמות היומית – לפעמים קצת אין לנו מצב רוח. משהו קרה. או נתקענו מול פייסבוק. או קנדי קראש. או שמראש מחשבות לא התחלנו לעשות עדיין. וזה מוציא לנו מעט את האוויר מהמפרשים.

לשם כך, אנחנו צריכים משהו שיעזור לנו לחזור לעניינים. ואין שום דבר יותר יעיל עבור זה ממעקב אחר ההתקדמות. בדיוק כמו "טבלאות הייאוש" שהיו לנו פעם, רק חיובי יותר. כך, ההתמדה תחזק את מצב הרוח שלנו ותזכיר לנו את התוצאות שהצלחנו להשיג עד עכשיו.

5. למצוא מישהו שמחויב לאותה תוצאה – בהתחלה, אנחנו צריכים יותר מאשר סתם מוטיבציה. אנחנו רוצים תמיכה חברתית. מישהו שיהיה קצת קביים עבורנו. ייתן לנו חיזוקים. ואם זה מישהו שכבר עשה את זה קודם, אפילו יותר טוב.

זו גם הסיבה שהקמנו את אתגר 30 הימים: לאפשר לכל מי שרוצה להתחייב להשיג מטרה, לקבל תמיכה מאנשים נוספים שהולכים לאותו הכיוון. ואלה שיצאו לדרך לפני חודש הגיעו ברובם הגדול למטרות שלהם. אנחנו נעודד גם אותך בדרך. מבטיח!

6. לתגמל את עצמנו על הצלחות – בכל פעם שאנחנו מתגמלים את עצמנו באופן חיובי על הצלחות אנחנו מלמדים את המוח שעשייה זה כיף. וככל שנלמד את המוח שעשייה זה כיף, כך תהיה לנו יותר מוטיבציה בפעם הבאה שנרצה לעשות משהו.

זהו להיום ועכשיו מסקרן אותי לשמוע: מה התובנות שעלו לך מתוך קריאת המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

5 תגובות

  1. אני נהנה כל פעם מחדש לקרוא את המאמרים שלך זה מוסיף לי ידע וכלים לחיים תודה רבה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?