חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
bliss

מהפך אמיתי: 7 דברים שאפשר לעשות עכשיו ויכולים להפוך את היום שלך למדהים באמת

היי,

בשבוע שעבר, הבאתי סרטון וידאו שבו לימדתי איך ליצור לעצמנו קול משכנע וסמכותי. השבוע, רציתי לעצור שניה את המרוץ היום יומי הרגיל שלנו רק כדי לתת לך קצת מרווח לנשימה ולהפוך את היום שלך למעולה באמת.

איך לנצח את יום ראשון?

הרבה מאוד אנשים שונאים את יום ראשון. הוא מסמל את סוף החופש. תחילת העבודה. ואת הרגע שבו יש המרחק הגדול ביותר מסוף השבוע. עם זאת (ומכיוון שאני לא באמת רוצה שאנשים לא יחיו אחרי קריאת המאמר הזה), יש לי בשורה מעולה עבורך.

הדרך שבה אנחנו תופשים משהו תלויה בדרך שבה אנחנו מגדירים אותו. בדיוק באותה מידה שיום ראשון הוא היום הרחוק ביותר מסוף השבוע (שזה רע), הוא גם היום הכי רחוק מסוף השבוע (שזה מעולה אם יש לנו משהו כיפי או מרתק לעשות במהלכו).

לכן, עלינו לדעת לרתום את יום ראשון לטובתנו. אני אישית (לדוגמה) שותל את הדברים הבאים במהלך השבוע ובכך הופך את השבוע שלי למעולה באמת. אם גם לך מתחשק לשפר את השבוע שלך אני ממליץ לך:

  1. להכניס את הדברים הכיפיים ליומן בתחילת השבוע – רוב האנשים מכניס ליומן רק את המטלות והפגישות שלו כי מבחינתו הן הדברים שחשוב לבצע. אם ניתן לדברים המהנים בחיים (בין אם הם קשורים למשפחה, לחברים או רק אלינו) חשיבות דומה, נדאג שהם בטוח יקרו.
  1. לעשות משהו שונה בכל שבוע – קל לשקוע בשגרה. מאוד. היא נוחה, צפויה וקלה לביצוע. עם זאת, היא גם הדבר שמבאס את רוב האנשים כשהוא חושב על השבוע שעומד להגיע. לכן, עלינו למצוא כל שבוע משהו שונה ושובר שגרה לבצע (וכמובן להכניס אותו ליומן).
  1. לבלות זמן שבועי עם מישהו שמשפר אותנו – בניגוד לרוב החברים שלנו, שצורת החשיבה שלהם דומה לשלנו (וסבבה לגמרי), אנשים חכמים מהווים השראה ומאתגרים את החשיבה שלנו. בילוי שבועי עם אדם כזה (במקביל לחברים) ישדרג לנו את צורת החשיבה.
  1. להרוויח פרס על כל הצלחה – רוב האנשים קונה לעצמו דברים רק כשמתחשק לו להתפנק או כשהוא חייב. אם נרגיל את עצמנו לקבל פרס רק לאחר ביצוע דבר שאנחנו צריכים לבצע, נשפר את השליטה העצמית שלנו (ועל הדרך גם נקבל משהו שרצינו מאוד).
  1. להגיד תודה כל בוקר – רוב בני האדם יודע להעריך את מה שהיה לו רק כשהוא כבר לא אצלו. לכן, אפשר לעשות משהו הפוך ודווקא להכיר בדברים החיוביים שיש לנו. וכן, גם אם זה איברים מתפקדים, משפחה אוהבת וחברים נאמנים. זה המון. תשאלו את אלה שאין להם.
  1. לגרום לפחות לאדם אחד לחייך בכל יום – אין שום דבר יותר כיפי מלדעת שעשית לאדם אחר את היום. ששברת לו את השגרה עם תחושה חיובית. ערך המוסף מכך הוא ענק – שיפרת את הסביבה שלך קצת ועכשיו טיפה'לה יותר כיף לשהות בה.
  1. לבנות סיפורים מעניינים – אדם חכם אמר פעם שהחיים מעניינים כשאנחנו מספרים אותם לעצמנו אותם בצורה מעניינת. לכן, כשאנחנו בסיטואציות יום יומיות עלינו לשאול את עצמנו מה מעניין בסיטואציה הזאת. ויש הרבה דברים מעניינים שאנחנו מתעלמים מהם בטעות.

זהו להיום. עכשיו, מסקרן אותי לשמוע בתגובות שמתחת למאמר מה דעתך עליו?

שיהיה לך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

14 תגובות

  1. מעניין מאוד!
    ואני שמתי לב שכשאני קובעת לי משהו מעניין ביום ראשון אפילו על הבוקר אז אני קמה במרץ ביום ראשון אפילו אם כמעט לא ישנתי , ויש לי אנרגיה להמשך היום ….

  2. תודה רבה רעיונות מושלמים
    כדאי להודות לאלוקים כל יום זה משנה את כל ההסתכלות לחיובית ונעימה הרבה יותר

    1. כשמודים לאלוקים, הוא נותן לך עוד…
      זה משנה את כל הגישה ואת כל הראש לחיובי!!!
      ממליצה מנסיון…

  3. תודה רבה! אפשר גם כל דבר קטן טוב שעושים לומר לעצמנו את זה בקול!
    גורם תחושה מאד טובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: