Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

קצר, יעיל וממוקד: מהו המספר שישדרג את היכולת שלנו לשכנע אחרים?

היי,

בשבוע שעבר הבאתי 7 שיטות שיכולות לעזור לנו להתחייב למטרה אחת (למרות שבא לנו להשיג הכל). השבוע, רציתי לתת טיפ מתוך הניסיון שלי שיכול להפוך כל אדם למשכנע הרבה יותר. ולא, זה לא משנה אם זה בזמן שיחות אישיות או בזמן עמידה מול קהל.

למה סיפורים שילדים מספרים גורמים לנו לאבד ריכוז?

רוב האנשים לא אוהב שמעמיסים עליו המון מידע. וזה לא שאין פעמים שבהם אנחנו חייבים לקבל את כל המידע הזה. במיוחד כשחייבים להגיב אליו. רק שלפעמים, קבלת המון מידע בבת אחת תגרום לכל אדם להצפה. ואדם שנמצא במצב שכזה… כבר לא אתנו.

יש לזה סיבה: כחלק מהחשיבה המודעת, יש לנו חלק במוח שמעביר מידע שמגיע מהחושים סינון ראשוני. החלק הזה, קצת מוגבל ביכולתו להתמודד עם יותר מדי מידע. וכשאני אומר יותר מדי, אני מתכוון ליותר מ-9 יחידות מידע.

זה לא שהוא טיפש חס וחלילה. הוא פשוט חייב להתמודד עם המון מידע. דברים שאנחנו רואים. דברים שאנחנו שומעים. דברים שאנחנו מרגישים, טועמים ומריחים. והוא חייב לעשות סדר מהיר במידע הזה: האם הוא חשוב? צריך להגיב אליו? האם הוא מסכן אותנו?

בגלל זה כשילדים מספרים לנו סיפורים באורך הגלות אנחנו מאבדים את הריכוז. בגלל זה כששואלים אותנו יותר מדי שאלות, זה מעצבן. זה אפילו מגיע לרמה של יציאה ממאמרים כשהם לא תופסים אותנו ישר ויש עוד המון לגלול לפני סוף העמוד.

זו בדיוק הסיבה שבגללה אנחנו מגיבים מעולה למידע מסודר, ממוקד ויעיל. אנחנו מבינים ישר שהוא יעיל עבורנו. מעבירים אותו לחלק במוח שמטמיע למידה. ועכשיו… יש לנו את האפשרות להפנות את תשומת הלב לדברים אחרים שבהם חשוב להתמקד עכשיו.

מה המספר שיגרום ליכולות השכנוע שלנו לקפוץ מדרגה?

רגע לפני שנמשיך חשוב לציין דבר אחד. המספר שבעוד רגע נדבר עליו אינו קדוש. אין לו כוחות על טבעיים. פשוט (ובדומה ללא מעט דברים אחרים) המוח שלנו התרגל לצפות לו. הוא אפילו… נותן תחושת שלמות מסוימת כשמשתמשים בו. בלעדיו, הם מרגישים אפילו חסרים.

המספר שאני מדבר עליו הוא 3. וכן, אני יודע. כשמציגים את 3 בצורה הזו, הוא לא נשמע משהו. אז נעשה את זה שוב: גבירותיי ורבותיי, אני מתכבד להציג לפניכם את המספר שיכול לגרום לכל דבר שתגידו להישמע הרבה יותר משכנע. מוכנים? המספר הוא שלוש!

המספר 3 הוא לא חדש. כל מי שהיה בצבא מכיר את זה שכל דבר מתחלק ל-3 חלקים. וזה לא מקרי. החלוקה של מידע ל-3 גורמת לנו להבין אותו טוב יותר. נותנת תחושה של התחלה, אמצע וסוף. אפילו של סימטריה מסוימת. אז לא פלא שהוא משפיע עלינו כל כך טוב.

איך משתמשים בידע הזה כדי לשדרג את יכולת השכנוע?

מאוד פשוט. כדי להשתמש בידע הזה באופן יעיל אני ממליץ להתחיל לחלק דברים ל-3. לסדר דברים בשלשות. זה הופך אותם ליותר הגיוניים. והנה כמה דוגמאות שיעזרו לכל אדם לעשות את זה נכון:

א. לתאר משהו בשלשות – כאן הכוונה היא ממש להשתמש ב-3 מילות תואר כשבאים לתאר משהו או מישהו. לדוגמה, אם הייתי אומר על אדם שהוא "מצחיק ונחמד" זה היה נשמע… בסדר. רק שאם הייתי אומר עליו שהוא "מצחיק, נחמד וחברותי" זה היה נשמע שלם יותר.

ב. לחזור על אותו מסר 3 פעמים – כמובן שלא נחזור עליו 3 פעמים באותו ניסוח בדיוק. רק שנמצא כי מסר שנאמר 3 פעמים בניסוח קצת שונה יעבור הרבה יותר טוב. לדוגמה, נניח שהמסר שלנו הוא שחשוב לשתות מים. אז, נוכל להגיד משהו בסגנון של:

"אתה יודע, משה, שמאוד חשוב לשתות מים? זה קריטי מאוד. שתיית מים בכל יום חשובה כי הגוף שלנו מכיל המון נוזלים וחוסר בנוזלים יכול לפגוע בתפקוד התקין של מחזור הדם, חילוף החומרים וסילוק הרעלים בגוף שלנו. לכן, חשוב שתשתה מים בכל ארוחה".

ג. לתת 3 אפשרויות בחירה – אנשים אוהבים לבחור. זה לא חדש. עם זאת, כשיש יותר מדי אפשרויות זה מבלבל אותנו. כמו ללכת למסעדה ולנסות לבחור מתפריט שיש בו המון מנות. קשה לדעת אפילו ממה להתחיל לבחור. מצד שני, אנחנו עדיין אוהבים לבחור. מה עושים?

האידאל הוא לתת 3 אפשרויות בחירה. כאלה שמתאימות למה שהאדם שמולנו צריך כמובן. זה ממקד את הבוחר. זה מאפשר לו להבין ולזכור מה היתרון של כל אחת מהן. והכי חשוב – זה מספק לו באמת את תחושת השליטה בבחירה שלו שמאפשרת לו להחליט.
זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

Exit mobile version