הפורטל הישראלי ל-NLP

אתגר שפת גוף 3: איך לחדד את היכולת לקרוא אנשים כמו ספר פתוח כבר עכשיו?

אחד הדברים שאני הכי אוהב הוא לאפשר לאנשים ללמוד באמת. לא מתוך קורס או הרצאה. אלא מתוך התנסות וחוויה אישית. ובדיוק מתוך צורת החשיבה הזו, יצרתי אתגר שפת גוף בתקופת הקורונה שעזר לאנשים ללמוד לקרוא שפת גוף מבלי לצאת מהבית.

איך האתגר הזה מלמד אותנו לקרוא אנשים?

האתגר עובד בצורה הזו: אני מפרסם תמונות ושואל שאלות מכווינות. כאלו שגורמות לנו לעצור רגע ולבחון תמונות רגילות למראה בצורה אחרות. דרך עיניים שבוחנות את הפרטים הקטנים אחרת. ולמה זה חשוב?

זה חשוב כי אין לנו יכולת אמיתית לתת משמעות לסימן ספציפי של שפת הגוף שלנו מבלי לבחון את ההקשר. את מה שקורה מסביב. ואת סך כל שפת הגוף של אותו האדם. וכן, למרות שזה נשמע כמו הגיון בריא, יש עדיין אנשים שמאמינים שאדם שמשלב ידיים הוא סגור ואטום.

כדי להבין אנשים בצורה מלאה יותר, כמו שמקצועני שפת גוף (בסוכנויות ביון למשל) בוחנים אדם, רצוי שנלמד לחשוב כמוהם. זה אמנם לא משתווה למלוא ההכשרה שהם עוברים, רק שכל דבר שנלמד לזהות יכול לשפר את היכולת שלנו להגיב למה שקורה סביבנו בזמן אמת.

ועכשיו לאתגר:

לפניך 3 תמונות, מתחת לכל אחת מהן צירפתי שאלות מכווינות. אשמח לקרוא את התשובות שלך לכל אחת מהן. חשוב לציין: מותר לטעות. לומדים מטעויות. והיחידים שמפסידים, הם אלה שמפספסים את ההזדמנות לתרגל כי נדמה להם שאם ידחו, יזכרו לבצע את זה אחר כך.

אז יאללה, נתחיל:

תמונת אתגר שפת גוף מספר 1

בתמונה הראשונה, אנחנו רואים שתי נשים שותות ביחד קפה. על פניו, ניתן היה להניח שהן חברות שמנהלות שיחה האחת עם השנייה. זה הזמן בדיוק לענות על כמה שאלות כדי לבחון את ההנחה הזו:

  1. החיוך של מי מהן הוא חיוך אמיתי ולמה?
  2. האם שתיהן מרגישות מרוצות מהסיטואציה הזו? מה רומז על זה?

תמונת אתגר שפת גוף מספר 2

בתמונה השנייה, אנחנו רואים גבר לוחץ את ידה על האישה שמולו בסיטואציה עסקית. על פניו, נסגרה כאן עסקה מעולה. רק שמשהו כאן מוזר. למה אני חושב? אכווין אותך:

  1. האם איש העסקים שבתמונה שמח? למה לדעתך?
  2. האם לדעתך הוא מכבד את אשת העסקים שמולו? מה מרמז לנו על זה?
  3. עד כמה לדעתך איש העסקים שבתמונה ותיק ומיומן בעולם העסקים? מה רומז על זה?

תמונת אתגר שפת גוף מספר 3

בתמונה השלישית, אנחנו רואים קבוצה של 4 נשים צעירות במהלך פגישה חברתית. קצת דומה לתמונת האתגר הראשונה רק שהיא מאוד שונה ממנה במהות שלה. למה? נענה על מספר שאלות ונבין:

  1. מי מהנשים לא מקשיבה לשיחה? מה רומז לך על זה?
  2. מי נחשבות כמובילות או דומיננטיות יותר בקבוצה הזו? איך הגעת למסקנה הזו?

בשבוע הבא, אביא את התשובות שלי לשאלות. זהו להיום. עכשיו אשמח לשמוע בתגובות שמתחת למאמר את התשובות לכל השאלות. בהצלחה!

שיהיה לך המשך יום מעולה,
ליאור

Exit mobile version