פירורי תובנות

עטיפה לדגים של אתמול

איש חכם אמר פעם כי עטיפה חדשה לדגים של אתמול לא תוכל להסתיר את הריח שלהם מחר. אפילו אם מכרו אותם יותר בזול מהרגיל. אפילו אם סיפרו שהריח הוא בגלל שיטה חדשה של הובלת הדגים שתגרום להם להריח מעט שונה. כי דג לא טרי מריח כמו דג לא טרי. אפילו אם העטיפה צבעונית.

הילת העטיפה יכולה להשפיע עד נקודה מסוימת. הנקודה שבה אדם כבר מתחיל להתנסות. ואז, הוא מגלה שזה פשוט עוד מאותו הדבר. אין בו שום דבר מיוחד. ובגלל המרחק בין צבעוניות העטיפה לטיב המוצר או השירות, נוצרת אכזבה. רק שמי שכבר קנה כבר קנה. ומי שהספיק להחזיר, יחזיר.

רק שכאן זה לא מסתיים. המתחרה, לא רואה את האכזבה. הוא רואה את המכירה. וגם רוצה למכור. ועטיפה, גם הוא יודע להשיג. אז גם הוא עוטף את הישן שלו ומוכר. וכך, נוצר טרנד. רטרו יקראו לזה. כולם ימכרו את הישן. וכולם יסתובבו עם הישן. ואלה, ינסו להצדיק, כאילו לא באמת עבדו עליהם.

במקום להתקדם קדימה, תחום כזה יישאר בהתחלה במקום. כי החידוש הוא רק מכבסה. בהתחלה אפשר לנקות הכל, רק שעם הזמן המוצר מתבלה. נשחק. רק שהרמה שלו רק תלך ותרד. עד שמישהו יעצור וישבור את הכללים. יחליט ליצור משהו חדש באמת.

בהתחלה הם יגידו לו שהוא מטורף. ומי צריך דבר כזה. אחרי הכל, יש את העטיפה החדשה שבדיוק יצאה בשבוע שעבר. ואז, הוא יוכיח להם. הם יתנסו קצת ויחייכו בבלבול. יבינו שהם יכולים יותר. ואז בהדרגה, גם הסטנדרטים שלהם יעלו. הם ידעו לדרוש טוב יותר.

עליית האיכות, מעלה את הציפיות. עליית הציפיות, גורמת לכל התחום ליצור מוצרים טובים יותר. ואם כולם טובים יותר, כל אחד מהם חייבים גם לבלוט. כדי שיקנו ממנו. ואז נוצרים מוצרים שמתאימים טוב יותר לצרכים ממוקדים יותר. או מתאימים לקבוצת אנשים מסוימת.

רק שכל זה מתחיל משיפור האיכות. ולא רק מהעטיפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות