פירורי תובנות

שם המשחק: דחיסות

למרות שנדמה כי ההצלחה היא רציפה, היא לא. אם נתקרב אליה באמת כדי לבחון אותה, נגלה שלא מדובר בקו רצוף הנוסק למעלה כל הזמן. ההצלחה, מקרוב, מורכבת מהמון עליות וירידות. פשוט כאלה שהן מאוד קיצוניות ודחוסות.

אנשים מצליחים עסקית יודעים את זה. הם בונים עסקים ומשקיעים באחרים. הם יודעים שרוב העסקים לא יכולים להצליח כל הזמן ובצורה רציפה. יש כאלה שינסקו במהירות וכאלה שההצלחה שלהם תיקח זמן. יש גם עסקים שיתרסקו בסיבוב הראשון.

היכולת שלהם "להצליח תמיד" היא לא הסיבה שבגללה הם מצליחים. הם מבינים את המציאות כמו שהיא. הם יודעים שלא הכל יעבוד. שאי אפשר לחזות הכל. שאם לא לוקחים סיכונים במקומות הנכונים, אז לא מרוויחים בגדול.

ובגלל זה הם גם מפסידים בגדול לעתים קרובות. לאנשים מהרחוב, לא מובן איך אדם כזה מפסיד כל כך הרבה. יכול להיות שאזל לו המזל?

אנשים מצליחים לא עוסקים במזל. הם יודעים כי שם המשחק הוא דחיסות. ככל שהם מצליחים לקום מהר יותר על הרגליים ולהמשיך, כך הם מקרבים אליהם את ההצלחה הבאה. או את ההפסד הבא.

היכולת לדחוס עשייה על ידי התאוששות נפשית מהירה מכישלונות היא הבסיס בהצלחה בכל תחום. ואם אדם לומד נכון מהניסיון שלו, הוא יכול לשפר את הסיכוי כי יצליח יותר או יכשל בצורה פחות קיצונית בפעם הבאה.

ולכן, שם המשחק בהצלחה הגדולה באמת הוא דחיסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות