פירורי תובנות

מה הדבר הבא?

אחד הדברים שהכי מעניינים בעלי עסקים הוא לדעת מה הדבר הבא. מהי הטכנולוגיה של העתיד. כדי להיות שם קודם. כדי להתבסס. כדי להקדים את המתחרים שלהם. וגם קצת כדי להגיד שהם הראשונים לזהות את "הדבר הבא".

מהר מאוד הם מגלים כי מהרגע שהגיעו לשם, גם המתחרים שלהם יעשו את אותו הדבר. יעתיקו אותם. ולמרות שיכול מאוד להיות שהמתחרים עושים את זה "לא נכון" או "לא מקצועי" זה עדיין יאלץ אותם לחזור לחפש את הדבר הבא.

והם מוצאים אותו. ואז המתחרים מוצאים אותו. וחוזר חלילה. יש לכך סיבה מאוד פשוטה: הטכנולוגיה היא אף פעם לא הדבר הבא. גם לא שום תואר, הסמכה או הבטחה שיווקית. אף אחד מהם הוא לא באמת הדבר הבא. הוא הרבה מהדבר הישן.

"הדבר הבא" תמיד יהיה הדבר היחיד שהיה אי פעם.

במקור, תפקיד הטכנולוגיה הוא להעצים את טווח החושים והיכולת שלנו. אם בעבר יכולנו לדבר רק עם אנשים שנמצאים לידינו, הטלפון קירב אותנו לדבר עם אנשים רחוקים. ואם הטלפון עשה את זה רק בשמע, הסקייפ עושה את זה בצילום ובשידור חי.

למרות כל השיפורים הטכנולוגיים, הדבר שאותו אנו עושים באמצעות הטכנולוגיה הוא עדיין הדבר שהיינו עושים באמצעות החושים שלנו. אחרי הכל, שיחה מעניינת באמצעות סקייפ מעניינת בגלל האנשים שמדברים ולא בגלל השימוש בתוכנת הסקייפ.

"הדבר הבא" תמיד יהיה שיפור האדם ולא שיפור הטכנולוגיה. זה נכון, היא זו שתאפשר לו להגיע יותר רחוק, לעשות יותר דברים ובהרבה פחות זמן. עם זאת, הטכנולוגיה לעולם לא תחליף את שיפור היכולות לתקשר, לחשוב ולהמציא.

כשמחפשים את הדבר הבא עדיף להפסיק להסתכל החוצה ולרכוש עוד גאדג'ט, מכשיר או אפליקציה. כדי למצוא את הדבר הבא כדאי להתחיל לבחון את התוצאות האישיות שלנו. הדבר הבא יהיה לשפר את היכולות שנדרשות כדי להגיע ליותר.

כל השאר הוא רק צינור ריק. צינור, שאם לא נעביר בו יכולת מזוקקת ויעילה לעבר מטרה מוגדרת מראש, יישאר רק צינור יפה ומעוצב היטב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות