פירורי תובנות

לא נותן לך מקצוע ביד

בניגוד לפרסומים, הלימודים באוניברסיטה או במכללה לא נותנים לך מקצוע ביד. בניגוד לפרסומים, לשכת התעסוקה לא נותנת לך מקצוע ביד. בניגוד לפרסומים קורס באימון לא נותן לך מקצוע ביד. ואם חשבת שאגיד אחרת, גם לימודי ה-NLP לא נותנים לך מקצוע ביד.

אי אפשר לתת מקצוע ביד. אפשר לתת רקע תיאורטי שעוזר להניח את היסודות. אפשר ללמד כלים ברמה גבוהה מאוד. אפשר גם לתרגל במהלך הקורס ובהפסקות שבין שיעור לשיעור כדי לצבור קצת ניסיון ראשוני. וכל אלה לא נותנים לנו מקצוע ביד.

מקצוע הוא תחום פעילות שאדם מתמחה בו ועוסק בו לפרנסתו. לא תואר אקדמי. לא התואר "איש מקצוע" או "מומחה". ובוודאי שלא אם אדם מכתיר בו את עצמו. זה תואר שמגיע מתוך שנות עשייה. מתוך שנים של ניסיון. מתוך תוצאות. ואין קיצורי דרך.

הדבר היחיד שהופך אדם לאיש מקצוע הוא יישום של מה שלמד כדי להשיג תוצאות רצויות. תוך כדי עשייה שוטפת. שוב ושוב ושוב. ואז עוד קצת עשייה. בהתחלה תחת איש מקצוע ותיק יותר שכבר צבר את הניסיון. ואחר כך לבד.

מלבד עשייה כל שאר הדברים הם רק אוסף של ידע וכלים שישמשו אותנו בתוך העשייה. במקרה הטוב יותר, הם מהווים מפתח טוב יותר לדלת שתכניס אותנו לשוק העבודה. אבל הם לא יכניסו אותנו לשם. וגם לא יתנו לנו מקצוע ביד. זה כבר התפקיד שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות