פירורי תובנות

לקרוא את העתיד

ברוב השווקים, עסקים וחברות יוצרים עוד מאותו הדבר. יש משהו אחד שעבד למישהו ומיד אחריו מתחילים להופיע עותקים נוספים שנראים כמו חיקוי. פס ייצור אחיד של מוצרים ושירותים זהים וחסרי ייחודיות שיוצרים מיתון בתחום ומבלבלים לקוחות.

פתרון טוב לבעיה הוא שיווק טוב. שיווק שנעשה בצורה טובה יכול לעזור ללקוח להבדיל בין העסק שלנו לבין כל המתחרים. עכשיו אנחנו מפסיקים לדבר אל כל האנשים ומתמקדים בסוג קהל אחד כדי לענות על הצרכים שלו בצורה הטובה ביותר.

עם זאת, שיווק הוא לא תמיד הפתרון הכי טוב. קל מדי להעתיק אותו. אחרי הכל מדובר על מילים. ובשוק רווי תמיד יש את אלה שמחפשים "להתלבש" על כל הבטחה שיווקית שמעלה המתחרה היצירתי שלהם. מבלי להבין מה הם בכלל מעתיקים.

בגלל זה הם גם פחות טובים ממנו. הם תמיד יהיו מספר 2. בשוק שמלא במספר שתיים, הדרך היחידה שנשארה ללקוחות להבדיל בין המוצרים והשירותים שמתחרים על המקום השני הוא המחיר. ולא, זה לא משנה שאנחנו יודעים שאנחנו הכי טובים.

בבחירה בין מספרי 2 זהים המחיר הנמוך תמיד מנצח. והלקוח מפסיד.

אם רוב השוק הוא מספר 2, יש עדיין עסק אחד שתמיד יצליח יותר. זה הוא העסק שיצר את המוצר או השירות הראשוניים. הוא בדרך כלל גם זה שמכניס חידושים לתחום. זה שמכתיב לשוק את השינויים. זה שיוצר את העתיד של התחום. זה שכולם מחכים לעדכונים ממנו.

הפתרון הטוב ביותר לשוק רווי הוא חדשנות. להיות הגוגל של מנועי החיפוש. האייפון של הטלפונים החכמים. הפייסבוק של הרשתות החברתיות. לא סתם עוד הבטחה שיווקית. הדבר האמתי. וזו בדיוק הסיבה שבגללה הוא מרוויח הרבה כסף.

לאו דווקא כי הן הראשונות מסוגן או בעלות השיווק הטוב ביותר. גוגל לא הייתה הראשונה מסוגה כשהוקמה. אפל לא המציאו את המחשב השולחני. מה שהם כן עשו היה לפתור בעיה שאף אחד אחר לא פתר בצורה הזאת. מתוך אתגר. מתוך אכפתיות. מתוך הבנה.

ברגע שאנשים התרגלו להשתמש במוצר או בשירות שלהן הם הפכו למכורים. והם לא יעזבו כל כך בקלות. אף אחד לא רוצה להסתפק בחיקוי. הלקוחות שכן נאלצים לעשות זאת, יודעים שהם מסתפקים במספר שתיים. אולי נוצץ ומבטיח, אבל עדיין רק חיקוי.

והשאלה היא אחת: מה חסר ללקוחות שלך שאפשר לפתור עבורם בדרך חדשה ומקורית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות