חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
bosslikeus

רגע לפני שחוזרים: איך נגרום לבוס שלנו להעריך אותנו יותר מעכשיו?

היי,

השבוע קיבלתי מייל זועם מלקוחה של קורס האונליין החדש שיצרנו לפיתוח כריזמה. היא הייתה ממש עצבנית. ולא בגלל שהיא לא ממש נהנית מהמערכת החדשה. אלא דווקא להיפך. ואני אסביר בדיוק למה אני מתכוון.

מה אנחנו שווים באמת?

במשך שנים, הנחה אותי קו חשיבה אחד בהתפתחות האישית שלי. נניח שלוקחים לכולם עכשיו את הכל. את הבנקים. את התארים. את הבגדים המעוצבים. ואפילו את המחשבים והאינטרנט. מעין מציאות מוזרה שכזאת. במצב שכזה, מה השווי האמתי שלנו?

במצב קיצוני שכזה, אנחנו חייבים להיות הרבה יותר מזוקקים. אנחנו מצטמצמים ל-2 דברים בלבד: הראשון, הוא היכולות הפיזיות שלנו. מה שאנחנו מסוגלים לעשות. לבנות. ליצור. להקים. או לעזור לאנשים אחרים. השני, הוא יכולות התקשורת והשכנוע שלנו.

במצב קיצון כזה, אלו היכולות העיקריות שמגדירות מה אנחנו שווים. ומה מצחיק? אם נפתח בדיוק את היכולות האלה גם במצב שאינו קיצוני, הם יעלו את הערך שלנו. למרות האינטרנט, הכסף והמעמד. בסופו של יום אדם נמדד לפי מה שהוא מסוגל לעשות ולהגיד.

למי שמים לב?

אז קיבלתי מייל זועם מ"דנה" (שם בדוי לבקשתה). והזעם שלה היה מוצדק. שנים היא חיה בתחושה שהיא חייבת להיות עובדת מצטיינת. שזה לא רע. וכל משימה שהיא קיבלה, היא עשתה בצורה הטובה ביותר. אפילו את הקשות ביותר.

הבוס שלה, בצורה מפתיעה, לא "נפל מהרגליים". וזה לא שהוא לא היה מרוצה ממנה. אפילו זרק מילה טובה מדי פעם. אלא שכשזה מגיע להערכה אמיתית כמו העלאה או קידום, הוא לא זכר אותה. או שבדיוק היה "מצב קשה". או ש… כל תירוץ אחר.

היא ראתה אנשים חדשים, שעבדו פחות קשה ממנה באופן משמעותי, מתקדמים. זוכים בהערכה שלו. והיא, שחינכו אותה פחות "למכור את עצמה" אלא יותר ליצור תוצאות… נשארה באבק ההתקדמות המקצועית שלה.

על שחצנות וערך עצמי

היא אף פעם לא אהבה לדבר על עצמה. כי לימדו אותה שזו שחצנות. וזה לא מכובד. והיא למדה לשנוא אנשים שפועלים כדי לקדם את עצמם. או כאלה שידעו למכור את עצמם. הם כבר הגדירו את עצמם כשחצנים. רק שהשחצנים האלה היו בדיוק אלה שזכרו.

אלה שזכרו אותם כשהיה צריך להעלות את השכר. או לקדם לתפקיד ניהולי. למרות שלא הגיעו לרמת התוצאות שלה. וזו בדיוק הסיבה שהיא התעצבנה. היא גילתה שלימדו אותה משהו שגוי. משהו, שפגע לה בהכנסה ועל הדרך, בביטחון העצמי שלה.

כל דבר קיצוני, הוא מסוכן. בוודאי כשמדובר על צורת חשיבה. זה נכון, עדיף שלא להגזים ב"לדבר על עצמנו". או בהצגת ההישגים שלנו. זה באמת עשוי לגרום לנו להיתפש כשחצנים. אנשי ה"אני ואני ואני". רק שכן צריך לדעת איך להציג אותם נכון. בצורה לא שחצנית.

מה מבדיל בין שחצנים לאנשים שיודעים להציג את הערך שלהם?

הדבר העיקרי שמבדיל בין שחצנים לאלו שמציגים נכון את הערך שלהם, הוא הדרך שבה הם חושבים על עצמם. לפני הכל. כי זה גורם להם לשדר משהו אחר. בכל מילה. הרי אפשר להגיד כל דבר בדרכים שונות. ושני אנשים יכולים להגיד את אותו הדבר ויתייחסו אליהם אחרת.

רק שלפני הכל, הגישה שלנו לעניין היא זו שיוצרת את השינוי המשמעותי. ואז, מגיע השלב שבו אנחנו נדרשים לדעת איך להתנסח. ולא מתוך למידת אין סוף נוסחאות מורכבות. אלא בצורה פשוטה. כזו, שמשתלבת בקלות עם הדרך שבה אנחנו גם ככה מדברים.

הרי לא כל אלו שיודעים להציג את עצמם נכון, הם בעלי תארים. יכול להיות שאפילו אין להם בגרות. רק שהם יודעים לדבר בגובה העיניים. להתחבר. להתבלט מבלי להציק. ובצורה מפתיעה, לא תמיד להיות "מסמר הערב". פשוט להיות אלה שאחרים אוהבים.

אז למה דנה כעסה?

דנה זעמה כי לא ידעה את זה קודם. כי במשך שנים הייתה תקועה. זה גרם לה לכעוס על עצמה. על הדרך שבה היא חונכה. רק שלא הייתה באמת סיבה לכעוס על העבר. הרי כבר נגמר. ובנוסף, הכוונה של ההורים שלה הייתה טובה. שחצנות היא באמת תכונה מגעילה.

רק שעכשיו, היא התחילה ליישם. כל פעם קצת. חיזקה את הביטחון העצמי שלה עם מדיטציות הדמיון המודרך שבמערכת. תרגלה את יכולות השכנוע שלה. ופתאום, הבוס שלה התחיל להעריך אותה. על אותם דברים שגם ככה עשתה. רק כי הגישה שלה השתנתה.

זו בדיוק הייתה החשיבה שלנו מסביב ליצירת המסלול לפיתוח הכריזמה. לאפשר לאנשים לבנות את עצמם. מלמטה למעלה. ליתר דיוק, מבפנים החוצה. בהתחלה לחזק ולייצב את מי שאנחנו. כולל הצבת גבולות. אחר כך לשפר את היכולת להביע את עצמנו. ורק אז, שכנוע וכריזמה.

מה צריך לעשות כדי להצטרף?

כיף לקבל מיילים כאלה, כמו של דנה. כי אין כמו לשמוע שמישהו שאתה אוהב מקבל תוצאות. ועל הדרך גם נהנה מהלמידה. וזו בדיוק הפואנטה כאן. אני רוצה להזמין גם אותך להצטרף אליה. רק אם מסקרן אותך לשפר את יכולות התקשורת, השכנוע והכריזמה שלך, כמובן.

הקהילה שנוצרת בתוך האתר, מחכה לעוד אנשים איכותיים. ואיך אנחנו יודעים שהם איכותיים? כי לא כל אדם יכול להצטרף. כן, גם אם הוא ישים כסף על השולחן. ובשביל זה נועד אתגר הכניסה (שלא עולה אגורה). רק שזה, כבר כתוב בעמוד הראשי של המערכת.

אז אם בא לך לגרום לבוס שלך לשים לב אליך יותר, או אולי להיות קצת יותר אהוד חברתית, ואפילו אם רק לחדד את היכולות שלך, אני מזמין אותך להצטרף אלינו. להצטרף אלינו למסע המשותף שלנו לפיתוח הכריזמה. ואת זה, נעשה דרך הקישור הבא:

[קורס הכריזמה כבר אינו פעיל. ניתן למצוא את הקורסים האינטרנטיים שלנו בקישור הזה]

שיהיה לך שבוע מעולה ובתקווה בשורות טובות,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?