חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
pushingdominos

אתגר מיוחד לפסח: מהי הפעולה הפשוטה שנוכל לעשות בכל יום ותקפיץ לנו את הביטחון עצמי?

היי,

בפעם הקודמת, הסברתי איך להשתמש במפות חשיבה כדי לתכנן דברים מורכבים ולזכור יותר בקלות. היום התחלנו רשמית את חול המועד של פסח. ובגלל שאין לנו הרבה זמן, רציתי להציע לך אתגר קצר שירים את הביטחון העצמי שלך. הוא מאוד פשוט. אז יאללה, נתחיל:

הדבר שמחזיק אותנו אחורנית מלהצליח כבר שנים

יש דבר אחד שמחלחל בנו מאז גיל קטן. משהו, שלמדנו על עצמנו ומעכב אותנו מאוד. משהו, שבגלל שאימצנו, גורם לנו לא להאמין בנו. והבעיה, היא שהדבר הזה מעתיק את עצמו לתחומי חיים אחרים. כל כך מושרש בנו, עד שהוא גורם לביטחון העצמי שלנו להיחלש מבלי שנדע.

מדובר בצורת חשיבה מאוד מסוימת. כזו, שמגדירה לנו מה אנחנו כן יכולים לעשות ומה לא. הומניים או ריאליים. מסוגלים לתכנן או לא. מסוגלים לדמיין או לא. מסוגלים להתמודד עם אתגרים מסוג מסוים או לא. מסוגלים לפתור חידות או לא.

אם נרצה לדייק, כל אחד מאתנו מאמין שיש משהו שהוא לא מסוגל לעשות. משהו, שבגללו הוא חייב אחרים. רק שמה שרובנו לא יודע, הוא שבדרך כלל, דווקא יכולנו ללמוד איך לבצע את זה. ויותר מכך, הרצון לוותר מראש כי עושה רושם שזה קשה… נובע ממשהו אחר.

מה זה קשה?

רוב האנשים מאמין שאם הוא אמור להיות טוב בתחום מסוים, הוא אמור להיות קל עבורו. רק ששום דבר הוא לא קל. וככל שמיומנות היא מורכבת יותר, כך זה יותר קשה בהתחלה. יש יותר דברים שצריך לבצע ולתרגל בצורה מודעת. וזה קשה לנו פעמיים:

בפעם הראשונה, זה קשה כי אנחנו לא רגילים לעשות את זה. ומכיוון שלא עשינו את זה, או שלא עשינו את זה מספיק, זה מרגיש לנו קשה. ככל שנעשה את זה יותר, כך זה יהפוך להיות קל. עד שבסוף, זה יהיה משהו שנוכל לעשות בצורה אוטומטית. כמו לנהוג למשל.

בפעם השנייה (וזה מעניין אפילו יותר), זה קשה לנו כי אנחנו מכינים את עצמנו בראש לזה שזה עומד להיות קשה. כי מישהו אמר לנו שזה יהיה קשה. או שאולי ראינו מישהו שזה היה לו קשה. או שסתם החלטנו שזה יהיה קשה. ואז אנחנו חושבים מראש כמה יהיה קשה.

ואנחנו לא עוצרים שם. בזמן שאנחנו עושים את זה, אנחנו מספרים לנו כמה קשה לנו. ומחפשים למצוא הוכחות ל"כמה שזה קשה". ואז, זה לא באמת מפתיע שקשה לנו. כי מבלי לשים לב, אנחנו עושים ככל יכולתנו לגרום לזה להרגיש לנו קשה.

השילוב בין 2 אלה גורם למשהו קל שעוד לא ביצענו להרגיש קשה, בלי שום סיבה. מספיק שנעשה את זה מספר פעמים וזה יהפוך לקל. ודברים שהם קצת יותר מסובכים… לפעמים ירגישו כאילו שהיו בלתי אפשריים. בעוד שמורה טוב, יכול היה להקל עלינו את המשימה מאוד.

מהי הפעולה שנוכל לעשות כדי לשפר את הביטחון העצמי שלנו?

כאשר אנחנו מראש מוותרים על לעשות משהו כי הוא מרגיש לנו קשה, אנחנו מאשרים לעצמנו שאנחנו לא מוצלחים בו. כאשר אנחנו מראש מקשים על עצמנו לעשות משהו, אנחנו גורמים לעצמנו להרגיש לא טובים בו. וכשאנחנו עושים את זה שוב ושוב, זה פוגע לנו בביטחון העצמי.

הבשורה הטובה היא שיש פתרון. והפתרון לא עולה כסף. אלא רק דורש את ההשקעה ואת הזמן שלך. לא יותר מדי אגב. אלא רק במשהו אחד מאוד פשוט. וזה בדיוק האתגר שאני רוצה להציע לך לבצע במשך החודש הקרוב:

במשך כל החודש הקרוב, עלינו למצוא משהו שבדרך היינו נמנעים מלעשות. פשוט סומכים על מישהו אחר שיעשה את זה. כי לדעתנו הוא יותר טוב מאתנו. ויכול להיות מאוד שהוא טוב יותר מאתנו. למה? כי הוא זה שעושה את זה שוב ושוב. ולא נוכל להיות טובים אם לא נעשה.

זה בדיוק הדבר שאנחנו מפסיקים להעביר אליו ומתחילים לעשות. וכן, אני יודע שבהתחלה יהיה את הקול הבכייני הרגיל בראש. "אבל לא בא לי". "אולי מהפעם הבאה". זה בדיוק הסימן הפנימי עבורנו ששם נמצא השלב הבא בצמיחה שלנו.

על מנת שלא להציק לעצמנו בראש, יש לי טריק. במקום לספר לעצמנו מה דעתנו על אותו הדבר, פשוט נגיד לעצמנו בראש מה אנחנו עושים. לדוגמה, אם אנחנו צריכים לטלפון, נאמר בראש שלנו שוב ושוב "אני מתקשר ל-X" (כש-X זה שמו של האדם). כן, כל כך פשוט.

השינוי בביטחון העצמי יורגש כבר אחרי השבוע הראשון שעשינו. חד משמעית. ויותר מעניין מכך, פתאום נתחיל לבדוק מה עוד יכול היה להיות פשוט, אם היינו עושים אותו. זה טבעי. הרי שבירת הגבול היא אבן הדומינו הראשונה שמתחילה שרשרת של שינויים טובים בחיינו.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע: מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

7 תגובות

  1. רציתי לומר לך תודה רבה על כל הטיפים המעולים שאתה נותן לנו בבלוג הזה!
    תודה על כל הערך!

  2. מדהים! הטיפים הללו מפיכים תקווה לשיפור ביטחון העצמי שלי.
    בדיוק קראתי עוד מאמר בנושא ביטחון עצמי שמציין חלק מהטיפים הנ"ל בקישור הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?