חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

הסוד של מי שהזיז את הנזיר שמכר את האבא העשיר לשם שינוי

היי,

ביקרתי שלשום בחנות סטימצקי, ענקית הספרים, הסתובבתי בין המדפים ונעצרתי, כמו תמיד, באזור שבו נמצאים כל ספרי הניהול והשיפור העצמי. והיו כל כך הרבה מהם. לידי עמד משה, איש עסקים בשנות ה-50 לחייו, שחיפש משהו חדש כמוני ומפה לשם התפתחה שיחה מרתקת על שוק הספרים והסדנאות שעוסקות בהתפתחות אישית ועסקית.

"תאמין לי" אמר לי משה, "אני מנהל כבר יותר מ… 20 שנה. שמעתי כבר הכול – כל תקן ש"מאוד" חשוב להטמיע, מנחי תקשורת בין אישית, יועצים ארגוניים, תוכנות ייעול, מנטורים, מאמנים אישיים… מה לא, ועדיין אנחנו בחיפוש אחרי ההוא שמחזיק את אבן החכמים, את אותה נוסחת קסם שתקפיץ את הרווחים שלנו".

מה שהוא אמר, התחבר בצורה מדהימה לשאלה שאדם אחר, שרק נחשף ל-NLP ורק רצה לדעת עוד, שאל אותי השבוע – כשיש כל כך הרבה חומר, מאיפה להתחיל?

וכשיש כל כך הרבה חומר, מכל כך הרבה מקורות, איך באמת יודעים על מה ללכת, איפה להשקיע את הכסף כך שתקבלו בדיוק את מה שתרצו? כאן, אני אביא ברשותכם את השיטה שמשה פיתח לזיהוי סדנה/ספר שיכולים באמת לקדם אתכם ואת העסק שלכם:

  1. מטרה – בכדי לא לבזבז כסף, לפני שאתם באים לחפש ספר/סדנה, דעו מה אתם מחפשים. אבן הבוחן הראשונה היא לראות כי מה שלפניכם הוא באמת מה שאתם רוצים.
  2. הגיון בריא – לא כל דבר שמישהו אומר (או שישות עליונה הכתיבה לו), הוא נכון. הפעילו הגיון בריא ואם מה שאתם קוראים/שומעים/רואים גורם לכם לעשות משהו שפוגע בכם (כמו להפסיק לקחת תרופות שאיש מקצוע רשם לכם למשל), ברכוש שלכם או במישהו קרוב לכם, חפשו משהו אחר. אחרת, קחו את הכלים שמוצעים לכם ובדקו כיצד הם יכולים להעשיר את היכולת והחיים שלכם.
  3. הכשרה – בדקו מי הכשיר את האדם שמעביר/כותב את החומר והאם אותה הכשרה גם מוכרת אצל גופים שאינם הגוף בו הוא הוכשר. במידה וזו סדנה, הרשו לעצמכם לברר זאת עם האדם שמעביר את הסדנה, בכדי ששוב תדעו כי זה בדיוק מה שאתם מחפשים.
  4. ניסיון – האם לאדם שכתב/מעביר יש ניסיון בתחום? האם מה שהוא כותב/מעביר מבוסס על דעתו בלבד או על ניסיונו בשטח? האם הוא יכול להפנות אתכם ללקוחות קודמים שלו?

אז מאיפה להתחיל ללמוד NLP? החליטו קודם מהי המטרה שלכם בלמידת NLP, החליטו מי הגוף שיעזור לכם להגיע אליה בצורה הטובה ביותר (כמוני, כשאני חיפשתי ממי ללמוד NLP  ומצאתי את אמיל), קחו סדנה מסודרת, המועברת על ידי אנשי מקצוע שילמדו אתכם מהבסיס, שלב אחרי שלב – למה, מה, איך, ומה לעשות במקרים שונים עם החומר, כך שתוכלו להשתמש בו בצורה הטובה ביותר גם מחוץ למסגרת הסדנה.

אז בואו נלמד כולנו מניסיונו של משה, הרי ניסיונם של אחרים יכול לחסוך לנו כסף וזמן, לטווח הקצר והארוך.

ולכולנו, המשך יום מעולה

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: