פירורי תובנות

10 תובנות לבעלי עסקים שלא ילמדו אתכם באקדמיה

  1. תבינו מה החשיבות של מה שאתם עושים – לא רק עבור הלקוחות שלכם. אלא מה חשוב במה שאתם עושים. אם אתם "רק עוד משהו שיש מספיק ממנו", לאף אחד לא יהיה אכפת מכם ויותר גרוע – השחיקה תגיע בקרוב. רק אם תבינו באמת איך הדבר שאתם עושים משפיע ברמת מעגלי השפעה רחבים יותר, יהיה לכם קל להסתער כל בוקר על המטרה.
  1. צרו לעצמכם מטרות – אני יודע שבשלב הזה, אתם עוסקים בעיקר בהישרדות כלכלית. וזו גם סוג של מטרה. עם זאת, כדי שהעסק שלכם יגדל להיות יציב ותוכלו להפסיק להתעסק בהישרדות אתם חייבים משהו שינחה אתכם אם אתם בכיוון הצמיחה או לא. זו בדיוק המטרה של המטרה.
  1. תשמרו חלק מהדברים לעצמכם – עצם קיומו של תכנון למשהו (שיתוף פעולה, לקוח מיוחד וכו'), לא אומר שהוא באמת יתקיים. ואם תתהדרו בדבר הזה כאילו שכבר התבצע, אנשים לא יתרשמו מכם יותר. אנשים מתרשמים מתוצאות. ודיבור שאין מאחוריו דבר ייצור לכם רושם כקשקשנים חסרי תקנה. בהחלט לא התדמית שאנשי מקצוע מעוניינים בה.
  1. תמנעו משיתופי פעולה שלא מכבדים אתכם – יש אנשים שלפעמים יבואו אליכם בהצעות מפתות. ולמרות שלא תאהבו אותם, ההבטחה שלהם תדליק אתכם כי הם יציעו קיצור דרך למשהו שדורש מאמץ. הבעיה היא שההצלחה משיתופי פעולה כאלה היא בדרך כלל קצרה. ונזק תדמיתי הוא משהו שעשוי לתפוס להרבה מאוד שנים.
  1. תמצאו שותפים שמעוניינים שהפרויקט יצליח יותר מכם – בשלבי העסק הראשונים אין לנו את המותרות לעבוד ואז לעבור על כל דבר שהשותפים שלנו אמורים לעשות כבקרת איכות. או להתקשר אליהם כל הזמן כדי לוודא שהם עובדים. ככל האפשר, תשתדלו למצוא מישהו שכבר יודע למה הפרויקט המשותף שלכם חשוב ומוכן לעשות גם כשלא מסתכלים עליו.
  1. תדעו איך לתקשר עם יריבים עסקיים – מצד אחד, אין צורך להתחיל מלחמות עם מישהו רק כי הוא מתחרה. מצד שני, חשוב שתשימו גבולות גם לחברות ביניכם. פליטת מידע שלא במקום יכולה להוביל אותו לבצע מהלך מקדים. הרעיון הכללי הוא לכבד אותו ובמקביל להבין שיש לו אינטרסים שהפוכים לאלה שלנו. כי יש לו עסק באותו התחום והוא גם צריך להרוויח.
  1. כסף לא קונה עובדים מרוצים – אמונה רווחת היא שמספיק שאדם מקבל משכורת כדי שהוא יהיה מרוצה. ואם רוצים שירגיש יותר מרוצה, הוא צריך העלאה. זה פשוט לא נכון. ויש מספיק מחקרים שמגבים את זה. עובד מרוצה שישמור על אינטרס העסק שלכם וירצה גם להישאר בו הוא כזה שירגיש בו כמו בבית שאף פעם לא היה לו עם המשפחה שתמיד רצה.
  1. תמנעו מכניסה למשא ומתן על משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו – לא כולם נחמדים ואתיים כמונו. יש כאלה שלא יהססו לנצל את העובדה שאנחנו חייבים משהו ולא יכולים לוותר עליו. בגלל זה חשוב להבין את העיקרון המנחה הזה במשא ומתן. תמיד יש אפשרויות אחרות ותמיד חשוב להציב קווים אדומים שעליהם לא נעבור.
  1. אתיקה מעל לכל – אם לכל דבר אצלכם בעסק יש מחיר, אין לעסק שלכם ערך. ערכים מובילים ואתיקה פנימית חזקה הן הבסיס לעסק שיצליח לאורך זמן. עסק שלא ישנה את צורתו כל חצי שנה. עסק שאינו עלה נידף ברוח. כמובן שחשוב לבדוק כי הקוד האתי והערכים שמובילים אתכם מתאימים להצלחה ועדיין – כמו הטלפון, יוצאים מהבית רק כשהוא בכיס.
  1. תמיד תזכרו מאיפה באתם – עוד קצת כסף בכיס לא הופך אדם לטוב יותר. אולי ליעיל יותר. בטח שלא לשווה יותר. אתם לא יותר ולא פחות מבני אדם. והשאלה היחידה שנשאלת היא איזה סוג בני אדם אתם בוחרים להיות. והחוק הוא מאוד פשוט: דומה מושך דומה. שחצנות מושכת שחצנים. אנשים טובים מושכים אנשים טובים. במה בא לכם להקיף את עצמכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות