חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מוטיבציה

מוטיבציה בזמנים קשים: 3 טכניקות פשוטות יחזירו אותנו לעמוד על הרגליים

בפעם הקודמת הבאתי 5 טיפים מעולם הכתיבה השיווקית שיגדילו את מכירות העסק שלך. היום, אענה על שאלה ששאלה אותי מיכל, אחת מקוראי הבלוג האדוקים – איך להחזיר לעצמנו מוטיבציה בזמן שאנחנו עוברים תקופה קשה בחיים?

גלגלי הצלה לזמן חירום

הכי קל להגיד לאדם שעובר תקופה קשה "תחזור לפרופורציה". להזכיר לו תקופות קשות יותר. וברור שכשייזכר בתקופה הקשה בדיעבד, יוכל לצחוק עליה. עם זאת, עבורו זה לא משנה כרגע. ולא, משפטי מוטיבציה רגילים לא יעבדו. הם פשוט מחליקים ממנו.

כשאדם חווה תקופה קשה, הוא נמצא במצב רגשי מעורער. נסחף על גלי לחץ סוערים. וצריך את כל הכוחות, אליהם היה לו כל כך קל להתחבר פעם. כשהכל היה רגוע ורגיל. רק שמבחינתו, הם רחוקים מרחק שנות אור. למרות שלצופים מבחוץ נדמה שזה במרחק קפיצה קטנה בלבד.

במצב שכזה, אנחנו צריכים טכניקות למצב חירום. כאלה שלא דורשות מאתנו להירגע ולדמיין. כאלה שפועלות גם מבלי שנצטרך להאמין בהן קודם. טכניקות שפשוט עובדות. וזו בדיוק המטרה של המאמר הזה: להכיר גלגלי הצלה מוטיבציוניים לתקופות קשות.

3 טכניקות מעשיות ליצירת מוטיבציה בזמנים קשים

בתקופה קשה, הדבר הראשון שנרצה לרתום חזרה זה את היכולת להניע את עצמנו. מוטיבציה. ברגע שנדע איך להניע את עצמנו, נוכל לחזור לשלוט בחשיבה שלנו. נוכל להתחיל להרים את עצמנו למעלה. והכי חשוב, נוכל להתחיל לפעול.

הטכניקות הבאות מיועדות ליצור מוטיבציה בדיוק בזמנים שבהם אנחנו הכי צריכים אותן:

טיפ 1: להתמקד בהחלטה אחת

כאשר אנחנו נמצאים במצב קשה, אנחנו מרגישים כאילו שאנחנו צריכים לעשות המון דברים בו זמנית. עודף הבחירות מכריע אותנו. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לצמצם את כמות הבחירות שעלינו לבצע כרגע.

איך יודעים באיזו החלטה להתמקד? פשוט מאוד. עלינו להבין מה הדבר הבא שנדרש מאתנו לעשות. אפילו הקטן ביותר. ובדרך כלל זו בחירה פשוטה. או לעשות משהו אחד או לעשות משהו אחר. מבלי להשתהות, עלינו פשוט לבצע את הבחירה. נתמודד עם ההשלכות שלה מיד.

אני יודע, זה נשמע קצת מנוגד להיגיון. ההיגיון היה מפנה אותנו לחשוב על העתיד ולבצע החלטות מתוך הסתכלות עליו. עם זאת, במצב קשה, אנחנו גם ככה עסוקים ב"כאן ובעכשיו". לכן, במקום להתנגד למצב שלנו, פשוט נפנה את המבט לכיוון הנכון.

לאחר ביצוע ההחלטה הראשונה, נפנה לבצע את ההחלטה הבאה. כל החלטה שנקבל, תחזק את ההחלטיות שלנו. לאחר מספר החלטות שכאלה, מצב הרוח שלנו יהפוך להיות נחוש יותר ורק אז, נוכל להסתכל קדימה ולכוון את עצמנו למצב טוב יותר.

טיפ 2: להתמקד בצבע ירוק

אני יודע, לזה לא ציפית. עם זאת, בשנת 2012 מצאו מספר חוקרים מאוניברסיטת אסקס (במחקר הזה והזה) כי צפייה בצבע הירוק לפני ובזמן ביצוע מטלות מעלה גם את המוטיבציה, גם את תחושת השמחה וגם את תחושת היצירתיות.

אז איך לעשות את זה? קודם כל אפשר להחליף את הרקע של 'שולחן העבודה' שלך במחשב למשהו ירוק. או מלא בטבע ירוק. ואם יש אפשרות להיות קצת בטבע ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים – אפילו יותר טוב.

בכל מקרה, ככל שנשהה יותר בסביבה שמכילה את הצבע הירוק מצב הרוח שלנו ישתפר. מכאן והלאה, יהיה לנו הרבה יותר קל לעשות את מה שצריך כדי לשפר גם את המצב שלנו. קצת לא צפוי ועדיין… עושה את העבודה.

טיפ 3: לשנות את שפת הגוף

אחת מהנחות היסוד של ה-NLP היא שהגוף והמחשבה שלנו משפיעים האחד על השני. במצבי לחץ, הנטייה הטבעית שלנו היא לאמץ שפת גוף לחוצה ולעתים אף מדוכאת.

לכן, כאשר נרצה להוריד את מפלס הלחץ נשאף לאמץ שפת גוף בטוחה ונחושה הרבה יותר. איך נעשה את זה? נזדקף, ניישר את הפנים ונשלב ידיים. מספיק לשבת בצורה זו במשך 2-3 דקות על מנת להרגיש שינוי מיידי.

חשוב לשים לב: הפתרונות הללו הם כאלה שמאפשרים לנו להתאפס על עצמנו. עם זאת, מאותו רגע שהתאפסנו על עצמנו, עלינו להתחיל לעשות את מה שנדרש כדי לשפר את המצב. בשיטה הזו, צעד אחר צעד, נוכל להחזיר את השליטה בחיינו.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לקרוא בתגובות פה למטה מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

8 תגובות

  1. אחד הדברים הכי טובים שקראתי השבוע.
    פשוט היה לי כיף לקרוא.
    ממליץ לך לעבור שוב על מה שכתבת ליאור, ולהבין למה זה כל כך טוב.
    במיוחד שאת כל הדברים בן אדם שקורא יכול לבצע תוך כדי קריאה ולדעת אם עובדים עליו או לא.
    זה מה שעושה את זה כל כך טוב.
    אתה רואה שזה עובד.
    מדהים ליאור.

  2. אני הולך לנסות את זה על מישהוא על פניו זה נשמע מעולה בנוי על הכלל שלומדים באימון שלחלק לפרוסות את הדבר שנראה בלתי אפשרי במבט ראשון ועם דבר קטן יותר קל ואפשרי להתמודד גם כאן הדבר היחיד הבא הוא הפעולה הנדרשת כדי להוציא את עצמי מהמקום החסר מוטיבציה
    הדבר השני ירוק עושה טוב לנשמה אני לוקח את זה לטבע ממש סיבוב במקום ירוק משרה רוגע ונותן יישוב הדעת וממילא אפשר לדון ולקבל החלטות
    שלישי וחשוב מאוד ומובא בספר מסילת ישרים וגם בעוד מקומות ובליקוטי עצות גם נראה לי
    שהתנועה הפנימית מעוררת החיצונית וכן להפך התנועה החיצונית מעוררת את הפנימית
    תודה ליאור

  3. אהבתי ממש, העיצות חכמות ומשהו בצורת הניסוח גרם לי לרצות מיד להתחיל ליישם.
    קל להבין שליאור הרבה יותר מיודעת מה שהיא אומרת…. ואפשר לסמוך עלייך!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?