חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך אפשר לאכול עוגה ולהשאיר אותה שלמה?

היי,

אם הייתי מבקש ממך לחשוב על הדבר הכי יקר בעולם, אותו משהו מסוים שהוא משאב כל כך נדיר שכל אדם בעולם רוצה לקנות אם רק תהיה לו האפשרות, על מה חשבת?

יהלומים? כסף? זהב? פחם אולי? מים? נפט?

נכון, אלו הם אכן משאבים נדירים אבל לא להם התכוונתי. ניתן לרכוש כל אחד מהם, וחלקם אכן מאוד יקרים ונדירים ועם זאת יש משאב אחד, שכל אדם יסכים איתי שחסר לכולנו – זמן.

מה היית עושה אם היו לך יותר שעות ביממה? מבלה יותר עם המשפחה והחברים? פונה ללמוד משהו חדש? אולי לעבוד עוד כמה שעות? לישון בלילה את כמות השעות הנדרשות בכדי להרגיש רעננות מדהימה מחר בבוקר? להנות יותר מהתחביבים שלך?

ואם הייתי אומר לך שנמצא הפתרון שיעזור לך להנות מאותם הדברים שחשבת עליהם עכשיו, והוא היה מתחת לאף שלך כל הזמן, כמה הייתם מוכנים להשקיע (כי הרי לרכוש משאבים נדירים זו השקעה לעתיד ורווח נקי בהווה) בכדי לרכוש אותו?

בזמן קריאת שורות אלו, בוודאי כבר עולות בראשך תשובות שונות ותנו לי לרכז את הדרכים העיקריות (ואם עוד דרכים עולות לך, אני אשמח לקבל אותם במייל או בתגובות בבלוג, כמו תמיד) להוסיף עוד כמה שעות נוספות:

  • סדר בבלאגן – אם יש משהו שאתם רוצים לעשות והוא נראה לכם גדול ומסובך, פרקו אותו למשימות פשוטות וכך יהיה לכם קל לבצע בצורה פשוטה וזורמת את אותו דבר שפעם נראה כמו משהו אחר, אחרי הכול בלאגן הוא השם שאנו נותנים לסדר שאיננו מבינים
  • קביעת מטרות בצורה נכונה – אם קראת את הפוסט על הצלחה ומטרות ואת השניים שלאחריו, אתם כבר יודעים שברגע שיש לכם מטרה, הרבה יותר קל לכם לקבוע בלוח הזמנים שלכם בדיקות לראות איפה אתם ביחס למטרה ואם אתם משקיעים את הזמן שלכם בדברים שמקדמים אתכם אליה
  • ניהול זמן נכון – קנו יומן (אם אין לך כבר) וכתבו בו את כל מה שאתם מתכוונים לעשות (ולו גם את הפעולות היומיומיות ביותר שלכם). כך תוכלו לדעת בדיוק כמה זמן חופשי יש לכם ולתכנן את יומכם כך שתוכלו לנצל יותר ממנו ושיישאר לכם גם זמן לעשות את הדברים שמבחינתכם הם חיוניים
  • חלוקה לפי עדיפויות – גם כשיש לכם יומן ואתם רוצים לשים דברים בתוכו, חשוב לדעת מה חשוב לך יותר לעשות ומה חשוב לך פחות לעשות. תעשו לעצמכם, בתחילת כל שבוע (והרי אתם עושים את זה בכדי לחסוך זמן במהלכו) העלו על דף רשימה של כל מה שצריך לעשות וסמנו מספר בין 1 ל-5 שמסמל עבורכם את מידת החשיבות של אותו הדבר. רק לאחר מכן, שימו את הדברים החשובים ביותר ביומן ולפיהם התאימו את הלו"ז שלכם כך שיתאים גם לדברים הפחות חשובים ולהפתעות שכרגע אתם לא צופים שעשויות להצטרף ללו"ז
  • שיפור האפקטיביות – אם היכולות האישיות שלך היו הרבה יותר אפקטיביות, הייתם מגיעים לאותה מטרה שאתם מעוניינים להגיע אליה בפחות זמן. מצאו ספר טוב, סדנה מרתקת במיוחד (ולא בהכרח שלנו, רק אם אתם מתעקשים למצוא משהו ממש טוב), מאמן אישי שיעזור לכם להפיק יותר מעצמכם, וכל דבר אחר שרק תחשבו עליו. אם תסתכלו על זה מנקודת המבט הנכונה ותקשיבו לעצמכם, תדעו בצורה מוחלטת כי ההשקעה תהפוך לחסכון בזמן (שאיתו תוכלו לעשות את אותם הדברים שאתם יודעים שאתם רוצים)
  • פרויקט "השעה ה-25" – פיתוח שלנו שבינתיים יישאר בגדר סוד עד שיושק רשמית. רמז שלי: שווה לחכות

אילו כלים נוספים קיימים ב-NLP שיעזרו לכם להפוך ליותר אפקטיביים? מה הקשר של מה שנכתב בכותרת למה שקראתם עכשיו? תשובה לשאלות זו ולעוד המון, כשתחליטו שאתם מעוניינים, בסדנאות שלנו.

המשך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?