פירורי תובנות

כוח רצון? באמת?

אדם חכם אמר לי פעם שאי אפשר לגרום לאדם לעשות משהו נגד רצונו. והוא צדק. כאשר אדם יודע מה הוא רוצה, קשה להסיט אותו משם. כאשר הוא לא מעוניין להשתנות, גם אם נעשה בו שינוי מקומי, רוב הסיכויים שהוא יחזור לסורו.

העניין הוא שרוב האנשים לא יודעים מה הם רוצים. רובנו לא שולט בעובדות. לא בוחן דברים לפי ההיגיון הבריא. מעדיף לתת לאדם אחר ללעוס עבורו מידע ולהעביר אותו ישר לפה שלו. רובנו רוצה שמישהו אחר יעשה את העבודה וישתיל לנו בראש את השינוי.

לא רוצים לקחת אחריות. לא רוצים ליפול. רוצים קיצור דרך אל החיים הטובים. אל הידע. אל ההערכה. אל הכסף. לא מוכנים לעבוד בשביל זה. ממלאים לוטו, טוטו וחארטו. ולא קולטים דבר אחד חשוב: הסיבה שכל כך קל להשפיע עלינו היא הנוחות.

נוח לנו. הכל זמין בקצות האצבעות. אנחנו מעדיפים לחסוך זמן. ולא יודעים באמת למה. את הזמן שחסכנו אנחנו מבזבזים על שטויות. שינוי הוא ערנות. שינוי הוא בחירה. ללכת עם עיניים פתוחות זו לפעמים משימה לא נוחה.

כדי שלא יהיה אפשר לשכנע אותנו בקלות, אנחנו חייבים להישאר עם עיניים פקוחות. כדי לצאת מרצון לכיוון ההצלחה שלנו, אנחנו חייבים להישאר עם עיניים פקוחות. אף אחד לא יעשה את העבודה עבורנו. ואפילו שלפעמים אחריות אישית זה לא נוח.

מה עשית היום כדי להגיע אל המטרות שלך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות