חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ביטחון עצמי במראה

ביטחון עצמי ב-3 דקות

בתקופה האחרונה, המון אנשים שואלים אותי איך אפשר לפתח ביטחון עצמי בעזרת כלי ה-NLP. קל להסתכל על ביטחון עצמי כעל סופר תכונה שמי שמחזיק אותה יכול לעשות כרצונו. זה גם מאפשר לנו להתכחש לזה שיש לכל אחד מאתנו אותה. לפעמים יש תחושה כאילו מי שיש לו אותה, חווה את המציאות אחרת, מושלמת יותר.

מה זה בכלל ביטחון עצמי?

ביטחון עצמי הוא היכולת שלנו להרגיש בטוחים ביכולת שלנו לבצע משהו. כשאנחנו רוצים להרים את היד שלנו, אנחנו לא צריכים לשכנע את עצמנו. או לשנן לעצמנו שאנחנו מסוגלים להרים את היד. עשינו את זה מספיק פעמים. וכשאנחנו רוצים להרים אותה, הגוף שלנו ידע לפרש נכון את ההוראה מהמוח ויבצע אותה במדויק.

איך משתמשים בתת המודע כדי ליצור בעצמנו שינוי?

מילטון אריקסון היה אבי ההיפנותראפיה המודרנית ואחד האנשים שהיוו מקור השראה למפתחי ה-NLP. הוא הציג את המודע ואת תת המודע כשתי יחידות מחוברות. ביניהן, יש פתח מסוים שדרכו הם מתקשרים בעזרת דימויים.

לפעמים, אנשים מלמדים את תת המודע שלהם לא לסמוך על המודע שלהם. בדיוק כמו שכתבתי בפוסט על השקרים הלבנים ועל הנזק שהם גורמים. ופתח התקשורת בין המודע לתת המודע עשוי להיחסם ולמנוע תקשורת תקינה ביניהם. זה, עשוי לגרום למגוון בעיות בריאותיות ונפשיות העשויות לפגוע בתחומים אחרים בחיינו כמו זוגיות ועבודה.

כשאנחנו רוצים ליצור ב-NLP כימיה, אנו עושים זאת באמצעות תהליך של התאמה. התאמה היא תהליך שבו אנחנו מתאימים ככל האפשר את התקשורת המילולית והבלתי מילולית שלנו לזו של האדם שמולנו. על ידי זה, אנחנו מביאים לזה שמצד אחד נבין יותר טוב את המפה שלו ומצד שני, הוא יזדהה איתנו יותר בקלות. הרי אנחנו מתנהגים כמוהו.

ב-NLP, כמו שאנחנו מלמדים אותו, ניתן להשתמש בכל אחד מהכלים גם בעבודה עם אדם שנמצא מולנו וגם כשאנחנו מבצעים עבודה עם עצמנו. כדי לשפר את היכולות שלנו, נניח. וכאן נשאלת השאלה: נניח שכדי ליצור כימיה עם אדם אחר אנחנו מתאימים את עצמנו אליו. איך נוכל להתאים את עצמנו לעצמנו כדי ליצור כימיה בין המודע לתת המודע כך שנדע לסמוך על עצמנו טוב יותר?

תרגיל פשוט שיכול להקפיץ את הביטחון העצמי

כשאנשים שואלים אותי איך לחזק את הביטחון העצמי שלהם, אני מציע להם תרגיל מעניין. הוא נשמע מאוד פשוט. ועם זאת הוא עוצמתי ויוצא דופן. אז אם גם לך בא לבחון עד כמה הביטחון העצמי שלך יכול להשתפר, אני מזמין אותך לבצע את השלבים הבאים:

1. מצאו זמן חופשי ומקום שקט שבו תוכלו קצת להתנתק מהעולם ל-3 דקות.

2. קחו שעון והציבו אותו במקום שתוכלו לראות אותו.

3. עמדו מול מראה. שימו לב בהדרגה לדרך שבה אתם נראים. להבעות הפנים שלכם. ליציבה שלכם. לקצב הנשימה. לזווית שבה הראש שלכם נמצא. ולכל פרט אחר שאתם יכולים לשים לב אליו במראה.

4. התחילו להתאים את שפת הגוף שלכם לזאת של האדם במראה והבחינו כיצד בהדרגה אתם נכנסים למצב דמוי מדיטאציה שבו המודע ותת המודע שלכם מתחילים לתקשר האחד עם השני.

5. בצעו שינויים קטנים. כמו למשל להזיז את היד שלכם או לשנות את היציבה. ושימו לב כיצד הדמות במראה מתאימה את עצמה אחריכם. איך נראות התנועות הקטנות שלכם. אלו שידעתם שאתם עושים ולא שמתם לב לדרך שבה עשיתם אותן.

6. עשו זאת במשך 3 דקות כל יום למשך תקופה של 21 ימים. זה כמעט ולא לוקח זמן. ותתחילו לשים לב עד כמה ביצוע התרגיל הקטן הזה משפר את האינטואיציה שלכם. שימו לב איך הוא משפיע על הביטחון ביכולת שלכם לבצע את מה שאתם אומרים לעצמכם. הביטחון הזה הוא הבסיס לשיפור היכולת שלכם לתפקד. ולהתמקצע במה שאתם עושים ואולי אפילו רוצים לשפר.

מסקרן אותי לשמוע, בתגובה בבלוג או במייל חוזר, איך התרגיל הקטן הזה התחיל לגרום לכם להרגיש יותר ביטחון עצמי.

תיהנו מאוד מסוף השבוע
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

8 תגובות

  1. היי,

    אני שמח שהפוסט סקרן אותך עד כדי כך שהרגשת צורך להגיב עליו. עם זאת, כלי ה-NLP מאפשרים ליצור שינוי עוצמתי, מהיר ויציב בדרכים שלפעמים נראות כאילו היו קסם.

    במידה ועדיין אין לך כלים שיאפשרו לך להגיע לתוצאות בזמן קצר כל כך אני מזמין אותך לבוא ללמוד NLP ולהיווכח בעצמך עד כמה תוכל להיות יותר יעיל.

    המשך יום מעולה
    ליאור

  2. שלום ליאור
    לדעתי ההצלחה האמיתית באה באמת מהמדיטציה
    שמשמעותה התרכזות בדבר אחד ואם מצליחים- לא חושבים על כלום.
    הגוף צריך סינכרון כלשהו והמדיטציה היא זו שתשיג אותו הכי מהר.

    בחזרה למאמר שלך:אמרת להסתכל במראה אך לדעתי תרגיל נשימות/ לרקוד שיר שאני אוהב/ ספורט
    נותנים את אותו אפקט .

    אני רגישה מאוד לשפת גוף(תירגלתי שנים) וההתרכזות במעשיי במראה משעממים אותי.

    אני יכולה לספר על עצמי שיש לי ביטחון עצמי נמוך ברמה שמספיקה לי לרצות לשנות זאת ותרגילי נשימה מאוד מאזנים אותי אבל לצערי רק לזמן שאחרי התרגיל ואז חוזרת לאותו חוסר ביטחון
    לא מצאתי פתרון עדיין

    1. היי לירון,

      קצת מצחיק שהחלטת שהתרגיל שהוצג פה הוא כמו דברים שלא עובדים לך ולכן פסלת אותו, לפני שבדקת במציאות עד כמה הוא עובד לך. אם תבצעי את התרגיל, שהוכח כעובד אין ספור פעמים, יכול מאוד להיות שתגלי כי מצאת את הפתרון שאת מחפשת.

  3. עשיתי את זה פעם ראשונה והיה לי ממש כיף, פתאום התחלתי להתרגש מזה ולצחוק וחשבתי שאני ממש חמודה במראה ??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?