חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

דמיון מודרך – למה הוא לא טוב?

היי לכולם,

כשאני מדבר עם לקוחות לעתיד, מאוד מסקרן אותי לדעת, לפני שאני מתחיל לספר להם על NLP ועל הקורסים החדשים שנפתחים (ראו את ה-נ.ב. שבתחתית המייל), מה הם כבר יודעים או שמעו על השיטה.

חלקם מספרים לי שהם שמעו עליה כשיטה יוצאת דופן לטיפול, חלקם מספרים לי על שיפור יכולות השכנוע והמכירות וחלקם מספרים לי על קוסמים שמבצעים אפקטים מדהימים (המכנים עצמם מנטאליסטים או אמני חושים) כמו נמרוד הראל הישראלי ודרן בראון הבריטי שגם משתמשים ב-NLP לחלק מהאפקטים שלהם.

למרבה הפתעתי, יש עדיין לא מעט אנשים שכשאני שואל אותם אם הם יודעים מה זה NLP הם עונים לי "דמיון מודרך". בעוד שדמיון מודרך או בשמו הלועזי Guided imagery הוא אכן תחום הנלמד בארץ בחלק מהמקומות ביחד עם NLP, אך הוא חד משמעית אינו NLP.

ב-NLP ישנם לא מעט תהליכים המכווינים את דמיונו של האדם שמולנו בכדי להגיע לתוצאה, אך זהו רק קצהו של מודל אחד מני רבים הנמצאים בתוך ה-NLP.

אז למה דמיון מודרך לא טוב?

על אף הכותרת, אין בכוונתי לזלזל בטכניקות הדמיון המודרך. דמיון מודרך הוא כלי טיפולי מעולה לאותו איש או אשת מקצוע המוסמכים לטפל באחרים. אז הנה מספר נקודות שיעזרו לכם להבין מתי נעדיף להשתמש ב-NLP:

  1. תחומים שאינם טיפוליים – בזמן מכירה או משא ומתן, אנשים לא תמיד יעריכו את הרצון שלכם כי יעצמו את עיניהם. לעומת זאת, אם הם ירגישו כימיה חזקה איתכם ויקבלו את השירות שהכי מתאים לצרכיהם בדרך שבה הכי נוח יהיה להם להחליט כי הם רוצים אותו, הם יעשו את הצעד הנדרש ואף יודו לכם על כך שנתתם להם שירות אדיב ועניתם על צרכיהם.
  2. אינטראקציה מוגבלת בזמן –  לפעמים כשאתם נמצאים מול הזדמנות ועליכם לנצל אותה כמה שיותר מהר נעדיף לאסוף נתונים במהירות ולבחור את המסלול הקצר ביותר בדרך להשפיע על האדם שמולנו, מאשר להתחיל תהליך ארוך שבמהלכו האדם שמולכם כבר יעלם לו.
  3. העדפה אישית – לעתים תעבדו עם לקוחות שלא מתחברים לעבודה עם הדמיון בדרך לשינוי האישי שלהם ואתם תעדיפו, לאחר איסוף המידע המתאים להשתמש בטכניקה או באסטרטגיה אחרת, קצת יותר "חשאית" שתביא אותם לתוצאה המבוקשת. זה מוביל אותנו לנקודה דומה –
  4. חוסר יכולת להשתמש בדמיון – ישנם לקוחות שהדמיון שלהם מנוון עקב חוסר שימוש בו. על אף שאימון בשימוש בדמיון יכול להביא אותו לרמה טובה שיכולה לקדם אותו מספר רמות, זו הדרך האיטית להגיע לתוצאה שאליה היה אפשר להגיע במהירות בעזרת שימוש ב-NLP, שמכיל בין השאר כלים שמסוגלים להתאים גם לאנשים שלא מעוניינים או יכולים להשתמש בדמיון שלהם
  5. בזבוז האנרגיה והזמן שלך – עד כמה שהדמיון המודרך הוא כלי חזק המסוגל לעשות שינוי, הוא שואב ממך כוחות ומשאבים, בעוד שבעבודה מושכלת יכולת ליצור את אותו אפקט ואף חזק ממנו בהרבה פחות זמן.

אם גם אתם, כמוני, מעוניינים להגיע בתוצאות, עבורכם ועבור הלקוחות שלכם, אני מזמין אתכם לבדוק מהו הכלי הכי מתאים לכם – מבחינה אישית, מקצועית ולוגיסטית והתמקצעו בו. רק לאחר מכן, רכשו כלים נוספים שיוכלו לעזור לכם בסיטואציה שבה כלי אחר לא יעבוד, ויתנו לכם אלטרנטיבה שתניב לכם תוצאות.

שיהיה לכולנו שבוע מעולה

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

2 תגובות

  1. שלום, מאוד התעניינתי מהכתבה וריציתי לשאול האם שיטת ריו אביירטו- נחל זורם מוכרת לך, ואם כן, מה דעתך עליה? בברכת סופ"ש נעים, שירן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: