חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

הידיים הלא נכונות

היי לכולם,

פעם בכמה זמן מישהו מעלה שאלה מסקרנת בפניי – מכיוון שיכולות השכנוע וההשפעה שכלי ה-NLP מעניקים הן כל כך חזקות, כיצד אני יכול לדאוג כי כלי ה-NLP העוצמתיים אותם אנחנו מלמדים לא יגיעו לידיים הלא נכונות?

זה ברור לי, לחלוטין. וכל מי שלא הרהר עדיין בנושא, עדיין לא מודע לחלוטין לעוצמה הגלומה בלימודי NLP.

תחשבו לשנייה מה אתם הייתם יכולים לעשות אם הייתה לכם היכולת לקרוא אדם שנמצא מולכם כמו ספר פתוח, אם הייתם יכולים לגרום לאדם לחוש תחושות לפי רצונכם, אם הייתה לכם היכולת לשנות את תפישתו של האדם שנמצא מולכם, אם הייתה לכם דרך להשפיע השפעה עמוקה על אדם, אזי תוכלו בקלות לראות כי למרות שתיארתי לכם רק חלק מהדברים אותם אנו מלמדים בהכשרה הבסיסית ב-NLP (הפראקטישנר), הכלים מקנים יכולת השפעה יוצאת דופן.

הידיים הלא נכונות

 אחד ממפתחי ה-NLP, מספר באחת הסדנאות שלו על כך שמאז שיצא ספר ה-NLP הראשון, אנשים השתמשו בו למגוון שלם של מטרות ובצורה לא מפתיעה מדי חלקן היו לא חיוביות. את הדוגמאות שאני אביא בפסקה הבאה תוכלו למצוא בכל תחום בחיינו ולכן להבין את חשיבות מה שאני כותב בהמשך.

פוליטיקאים (בעיקר לקראת בחירות) החלו לאמץ צורת דיבור המיועדת לגרום לאדם לקבל את דעתם ותנועות ידיים כאילו לא מכוונות המיועדות לשדר לתת המודע של האדם שמולנו כי עליו לחוש תחושות מסוימות כלפיהם ותחושות שליליות כלפי יריביו.

גופי פרסום החלו ליצור חיבור במוח הצרכן בין מוצר לתחושה מסוימת כך שנוצרו התמכרויות של ממש למגוון מוצרים, החל ממוצרי צריכה יומיומיים וכלה במוצרים אלקטרוניים.

אנשי שירות לקוחות מביאים לקוח מרוגז לקנות מוצר שלא היה צריך במסווה של פיצוי. ראשי כתות ומטיפים דתיים שבצורה מפתיעה מאוד מצליחים לשכנע רבים לשנות את אמונתם ולהפקיד בידיהם סכום כסף נכבד בדרך לגאולה כזו או אחרת.

והכי נורא מבחינתי, הם אותם המתחזים להילרים (אחרי הכול הם "מוארים", במנורות סילבניה) וסוחטים מאנשים תמימים את כספם תמורת שביב התקווה האחרון שלהם.

שוטפים את הידיים

 אם נחזור רק לרגע לחלק הראשון של מה שכתבתי, לאותם אנשים ששואלים אותי כיצד אני מצליח למנוע את הגעת אותם כלים עוצמתיים שנלמדים אצלנו לאותן "ידיים לא נכונות", אני מכוון אותם לשים לב למשהו אחר לחלוטין.

 כמו כל דבר עוצמתי אחר, גם ה-NLP כבר נמצא בידיהם של האנשים הלא נכונים. הם הראשונים לדעת איך לתחמן ואיך להשפיע לרעה. עם זאת, לא הגיע הזמן שהידיים הנכונות יקבלו את הכוח בחזרה וילמדו כיצד להתגונן מהמניפולציות השליליות?

לא הגיע הזמן שה-NLP יגיע גם לאנשים שבידיהם אותם כלים עוצמתיים יעזרו לאנשים?

לא הגיע הזמן שבזמן שאתם קוראים את מה שאני כותב תעצרו לרגע ותחשבו עד כמה הייתם מרגישים הרבה יותר מוגנים אם בו זמנית הייתה לכם היכולת להתגונן מאותן מניפולציות שליליות ויכולת להבין כל אדם ולתקשר איתו בצורה שבה הוא יבין אתכם גם אם הוא לא חושב כמוכם?

המשך שבוע מלא רעיונות
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: