פירורי תובנות

חשוב: מה הקשר בין כיסא במטוס, כוס קפה וההצלחה העסקית שלך?

רוב האנשים לא חושב על זה. הוא פשוט מקבל את זה כעובדה קיימת. מוצר מוגמר שמגיע עד אליו מבלי לחשוב איך זה קרה. כל עוד הוא עובד זה בסדר. אם לא, אז מבקשים תיקון או החלפה. ברגע שהסתדר, נגמר. וחוזר חלילה. מבלי להבין מה מהות העניין. ויותר חמור מכך, מבלי להבין איך זה קשור להצלחה שלנו.

רוב האנשים מניח כי כאשר הוא רוכש מקום ישיבה במטוס הוא קונה כיסא במטוס. עם זאת, אנחנו לא יכולים לקחת את הכיסא אחר כך. אז כנראה שזה לא זה. אנחנו גם לא קונים מקום במטוס. אחרת יכולנו להמיר אותו לכל מקום אחר במטוס ללא עלות. הרי מקומות פנויים מרגע ההמראה לא עולים לחברת התעופה עוד כסף.

רוב האנשים מניח כי כאשר הוא רוכש כוס קפה הוא מניח שהוא מקבל כוס עם קפה. עם זאת, הכוס היא לא שלנו לקחת ברוב המקרים. אנחנו גם לא מקבלים את הקפה אלא רק שימוש בתמצית של הקפה בכמות מאוד מסוימת. שלא לדבר על כך שאם היינו מכינים את אותה כמות קפה בבית היא הייתה יותר זולה.

כאשר אנחנו רוכשים מקום ישיבה במטוס אנחנו רוכשים את החוויה שקשורה למיקום הכיסא במטוס. את המרחק בינינו לבין הנוסעים שסביבנו. את איכות ורמת אבזור הכיסא שעליו נשב. את סוג ורמת המזון והשתייה שאנחנו מקבלים. את רמת השירות שאנחנו מקבלים. וכמובן, את כמות העצירות שמתבצעות בדרך ליעד הסופי.

כאשר אנחנו רוכשים כוס קפה אנחנו רוכשים את החוויה שקשורה לשתיית כוס הקפה. קפה שמוכן כמו שצריך (מבלי לשרוף את הקפה או את החלב). את השירות המחויך והאדיב. את הניקיון של המקום. לעתים קרובות את האינטרנט האלחוטי שלו. וכמובן, את הזמן שבו אנחנו תופסים את השולחן מהלקוחות האחרים.

מאחורי כל דבר שעליו אנחנו משלמים נמצאת החוויה שאותה אנו מקבלים כשאנחנו צורכים אותו. רמת הגימור שלו. רמת האיכות שלו. רמת איש המקצוע שמבצע. רמת השירות שמאחוריו. כל אלה נמצאות בתוך המחיר שלו. מגולמות בתוכו. והן חייבות להיות שם, אחרת איכות המוצר תישחק והלקוחות יפסיקו לרכוש אותו.

בנוסף, למחיר שמכיל את רכיבי החוויה חייב להתווסף רווח סביר. הרווח הזה לא אמור להיות שם כדי להפוך את בעלי העסק לטייקונים חזיריים. הרווח הזה אמור להיות שם כדי לאפשר לעסק להתקיים. לגשר בין הזמן שבו העובדים והספקים מקבלים מאתנו כסף לזמן שבו אנחנו מקבלים את התשלום מהלקוחות.

זו הסיבה לכך שמוצר יעלה בחוץ יותר משהוא יעלה אם נעשה אותו בעצמנו. זו הסיבה לכך שיש גופים יקרים יותר מאחרים. וגם הצרכן הנבון ביותר שמשווה מחירים יודע את זה. ב-99.9% מהמקרים כשמשהו הוא זול, יש סיבה לזה. חסכו עלינו. השתמשו בחומרי גלם זולים יותר. נתנו לאנשי מקצוע פחות טובים ליצור אותו.

וזה לא שמחיר גבוה הוא בהכרח אינדיקציה לאיכות. לפעמים יש מונופול. לפעמים גופים מתאמים מחירים. לפעמים מעלים מחירים רק כדי לגרום ללקוח להניח שמדובר במוצר איכותי יותר משהוא באמת. עם זאת, משהו איכותי לא יכול להיות זול מדי. בפס ייצור המוני הממוקד בצמצום עלויות תמיד תחול תשחק האיכות עד אפר.

הלקוח תמיד מחפש פתרון למשהו. לא בהכרח פתרון מסוג ספציפי. אבל יש איזה פתרון שחסר שם. והדרך בה אנחנו מגישים את הפתרון ללקוח היא זו שקובעת אם ירכוש מאתנו. לא בגלל המחיר. אלא בגלל איכות החוויה. בגלל הדרך שבה נפתור את מה שצריך. והורדת מחירים רק מרתיעה לקוח שיודע מה הוא אמור לקבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות