חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
relaxintoroutine

חזרה לשגרה : 3 טיפים קצרים שיאפשרו לנו להתמקד במה שבאמת חשוב ולחזור לעשייה

בפעם הקודמת, הבאתי שאלון אימון אישי שיעזור לנו לקבוע מטרות שנרגיש מרוצים כשנשיג אותן. היום, נענה על שאלתו של טל, קורא חדש בבלוג ה-NLP שלנו, בנושא של חזרה לשגרה : איך אפשר להירגע ולחזור לעבוד אחרי התקופה האחרונה?

אירוע רודף אירוע

בשנתיים האחרונות אין רגע דל. אירוע רודף אירוע. והמון אנשים (כולל אותי), מרגישים שיצאו מאיפוס. כל הזמן מתרחשים אירועים שקוטעים את רצף ההתקדמות שלנו. חלקם, אפילו מסכנים את החיים שלנו בצורה ישירה ומיידית. והחדשות, רק מעצימות את הלחץ והפחד.

רק שבין לבין, אנחנו נדרשים לחזור לעבוד. להתנהג כרגיל (ככל האפשר) כאילו ששום דבר לא קרה. ולא רק כדי לעמוד ביעדי העבודה שלנו. אלא גם כדי לאפשר לעצמנו להתאוורר מעט רגשית. יש גם יתרונות לשגרה יציבה מסתבר.

השאלה שנשאלת היא איך בדיוק עושים את זה. איך מתנתקים מכל מה שקרה עד עכשיו וחוזרים לעבוד. איך מתנהגים כאילו ששום דבר לא קרה, רגע אחרי שנדמה שהכל בוער. וזו, בדיוק הסיבה שבגללה המאמר הזה נכתב.

איך נחזור לתפקד כרגיל בשגרה?

הכי קל להגיד "פשוט לצאת לדרך". או "להתאושש ולעשות את מה שצריך". או "רק למצוא את המוטיבציה הפנימית".רק שגם הנפש שלנו צריכה זמן כדי להתאושש. ולא מספיק שנדחוק בה כי צריך לחזור לעניינים. ומצד שני, לא תמיד יש לנו את היכולת, הפנאי והמשאבים כדי לעצור הכל ולהתמודד רגע לפני שחוזרים.

הטיפים הבאים, מיועדים לעשות בדיוק את זה. להתאושש כשלא תמיד יש לנו את הפנאי. ואז לאפשר לעצמנו לעשות את זה בקצב שלנו, בזמן הפנוי וברקע. זה היתרון של תת המודע שלנו. אז יאללה, נתחיל:

טיפ חזרה לשגרה 1: להוקיר תודה על מה שיש

התרגלנו לקבל את מה שיש כמובן מאליו. אחרי הכל, זה עובד. והדברים שלא, תמיד נתפשים כחשובים יותר. ככה התרגלנו. רק שכמו שאנחנו נזכרים בזרת שלנו רגע אחרי שנתקלנו בארון, גם פה אנחנו נזכרים לרוב במה שהיה רק אחרי שנגמר או נפגע.

הגיע הזמן לעצור רגע. לעשות ספירת מלאי. לשים לב לדברים הטובים שיש לנו. אפילו לבסיסיים ביותר. כמו הבריאות שלנו. כמו המשפחה שלנו. כמו הרכוש שלנו. כמו העובדה שיש לנו בית לחזור אליו. ואת כל אלה, לא היה חייב להיות לנו. רק שיש לנו אותם.

זה הזמן להבין מה יש לנו. אפילו לעשות רשימה על דף. ולהגיד תודה. לאל. ליקום. לעצמנו. לכל מי שאנחנו מאמינים בו. ולא רק כשאנחנו בתקופה בעייתית. כי זה גם מאפס אותנו. מזכיר לנו שאנחנו בני אדם. מי אנחנו. מאיפה הגענו ולא פחות חשוב מכך, מה השגנו.

טיפ חזרה לשגרה 2: לחשוב על העתיד

תקווה היא אחד הכוחות הגדולים ביותר שיכולים לעזור לנו במאמץ להחזיר את עצמנו לתפקד. וכדי ליצור תקווה מספיק חזקה כדי לעשות, עלינו לחפש אותה במקום שבו היא תמיד נמצאת, בעתיד.

אני לא יודע אם חשבת על זה פעם, רק שהמחשבה על העתיד היא זו שעומדת בבסיסה של התקווה. ואפילו לא בהכרח עתיד טוב יותר. אלא עצם כך שיש עתיד, מרים את העיניים שלנו מהמצב שקיים כרגע, רע או מורכב ככל שיהיה, ומאפשר לנו להאמין שנעבור את זה.

אז איך נעשה את זה? מאוד פשוט. נחשוב על דברים שנעשה אחרי שהתקופה הזאת תעבור. גם אם אלה דברים שוליים כמו לעשות מסאג'. או לשבת לקפה עם חברים. ואפילו נקבע ביומן מתי נעשה אותם. בצורה מפתיע, זה עוזר בצורה מאוד עוצמתית.

טיפ חזרה לשגרה 3: להתמקד רק במה שאנחנו יכולים לשנות

עכשיו, אחרי שטיפה התאפסנו מה יש לנו והבנו שנעבור את זה, נשאר לטפל במה שקורה כרגע. וכאן, צריך לחלק את הדברים שמפריעים לנו כרגע ל-2: דברים שקורים ואנחנו יכולים להגיב אליהם ודברים שקורים ואין לנו יכולת להשפיע עליהם.

למה שנעשה דבר שכזה? הרי כל מה שקורה משפיע עלינו. ובכן… כן ולא. בעיקרון, רגשית זה נכון. רק שלפעמים, יש דברים שמאוד מועצמים רגשית. במיוחד אם אנחנו צרכני מדיה כבדים. ככה הרי מושכים את תשומת הלב שלנו. הכל חייב להיות קיצוני כדי שנעצור, נקרא ונצפה.

זה המקום להציע דבר חשוב: לצרוך פחות חדשות. גם אם נצרוך מעט, עדיין נשאר מעודכנים. מה שיקרה, הוא שמפלס הלחץ שלנו ירד. במיוחד ביחס לדברים שלא קשורים אלינו באופן ישיר. ועל אחת כמה וכמה, ביחס לדברים שאנחנו פשוט לא יכולים לעשות כלום בנוגע אליהם.

אם אנחנו כן יכולים לעשות משהו בנוגע למצב, נחליט כמה אנחנו מוכנים לעשות. ונקדיש לצורך כך את מינימום הזמן שנדרש. כך, נטפל במה שנדרש ונפנה זמן מחשבתי ורגשי להשקיע בשאר הדברים. ובמיוחד, באלה שיחזירו אותנו לשגרה.

עכשיו אשמח לדעת בתגובות שמתחת למאמר: האם יש לך שיטה שעוזרת לך להתמקד ולחזור לשגרה בתקופות קשות?

שיהיה לך המשך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?