חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

טקסים של הצלחה – חלק ג'

היי לכולם,

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על סוגי הטקסים אותם ניתן לבצע בכדי לשדרג את האפקטיביות שלנו תוך התמקדות בטקסי בוקר. בפוסט הנוכחי אני מעוניין לדבר על הטקסים הסמוכים לזמן שבו אנחנו מבצעים את מה שאנחנו מעוניינים להיות מעולים בו ועל הדרך שבה ניתן לבנות אותם.

כאשר התחלנו את היום לאחר טקס הבוקר וכבר שמנו לב לשינוי בדרך שבה אנחנו רואים את עצמנו במראה ואת היחס שהשתנה כלפינו, אנחנו יכולים לצאת ליום בו יש לנו יותר משאבים מתמיד. במהלך היום, בנוסף לידיעה שיש לנו את כל המשאבים הנדרשים לנו בכדי להצליח אנחנו נרצה להיות ממוקדים בתוצאות אליהן אנו רוצים להגיע כמו לייזר.

עוצמתו של הלייזר זהה לזו של מיליון נרות ועם זאת, בעוד שמיליון נרות יכולים להאיר שטח מאוד נרחב, הלייזר ממקד את עוצמת האור עד כדי כך שהוא יכול לחתוך דרך מתכת.

הקדמה להתקדמות

הסוג השני של טקסים עליו נרצה לדבר הוא הטקסים שלפני הביצוע. בדרך כלל תפקידם של הטקסים הבאים לפני ביצוע הוא להכין אותנו לסיטואציה ולהכניס אותנו למצב תודעתי שיאפשר לנו לחוות ולהגיב אליה ובתוכה בצורה שתשרת אותנו בצורה מקסימאלית.

בניגוד לטקסי הבוקר בהם אנחנו משפרים ומחזקים את התפיסה הכללית שלנו כלפי עצמנו וכלפי הלך הרוח הכללי שלנו, בדרך כלל הטקסים שלפני הביצוע מיועדים בכדי להכניס אותנו למצב מאוד ספציפי שנדרש מאיתנו באותה סיטואציה ויאפשר לנו לתפקד בה ספציפית בצורה יותר טובה.

בקרב חלק גדול מהאנשים שרואיינו נמצא שהטקסים שלפני הביצוע שלהם נועדו ליצור מצב תודעה רגוע שנקי ממחשבות, מעין ניקוי ראש המיועד להוות בסיס שממנו הם יוכלו להיות הרבה יותר עם הלקוח (במקום בתוך ראשם), להקשיב לו בצורה מלאה (ללא הפרעות הדיאלוג הפנימי שלעתים מסיח אותנו) ולראות בדיוק מה הוא משדר לנו פיזית כך שנוכל להגיב לעניין בהתאם לפידבק שכרגע קיבלנו.

על אף שלכל אחד מאותם אנשים הייתה גרסה משלו לדרך בה הוא (או היא) נרגע ומתמקד, ניתן היה לשים לב למספר דברים שחזרו על עצמם. ככל שהתווספו הדפים והראיונות כך היה ניתן לראות יותר בקלות, שלא רק שמספר דברים חזרו על עצמם, הם גם חזרו על עצמם ברצף ותזמון מסוים שלא השאיר ספק – אין פה משהו מקרי, יש פה תבנית קבועה.

יש למה לשאוף לפני הביצוע

התבנית, אותה אני עומד להראות לכם מיד, היא אותה תבנית או טקס שאותם מצליחנים עושים בכדי להגיע לתוצאות שלהם לאחר שניקיתי ממנה את כל הדברים שלא נדרשים בכדי שתצליח. בכדי לבדוק אגב, מה נדרש ומה לא, פשוט ניסיתי לנפות חלק אחד ולראות האם הטקס עדיין מניב את התוצאה שלו כשניסיתי אותו בעצמי ואצל אחרים שעזרו לי לבדוק אם זה עובד גם אצלם.

מבלי להקדים עוד הקדמות לטקס שלפני העשייה, הנה הוא לפניכם:

שבו בצורה רגועה, בעדיפות במקום שבו תוכלו לשבת מספר דקות ולהירגע בשקט, הניחו את כפות רגליכם על הרצפה ואת כפות ידיכם על הירכיים בצורה הנוחה לכם ביותר.

תנו לכתפיים שלכם לצנוח קצת ואז הניחו ללסת התחתונה שלכם לצנוח בדיוק במהירות שנדרשת לה לשחרר איתה את שרירי הפנים שלכם. בכדי להשלים את הרגיעה הנדרשת מהשלב הזה הצמידו את קצה הלשון שלכם לחיך והניחו למחשבותיכם להתפוגג.

החלו לנשום נשימות עמוקות מהאף תוך כדי שאתם מדמיינים כי אתם נושמים בדיוק אל תוך האזור שבין העיניים והוציאו את האוויר מהפה. כל התהליך לא אמור לקחת יותר מ-2 עד 3 דקות ועם ההשפעה היא לרוב מהירה עד מיידית.

יש אנשים שיעדיפו לעשות זאת עם עיניים עצומות ויש כאלו שאין להם בעיה לעשות זאת עם עיניים פתוחות. איך תדעו איזו מהדרכים הכי מתאימה לכם? פשוט תבדקו את שתיהן ותראו מי מהן עובדת הכי טוב עבורכן.

ככל שתתחילו לעשות את הטקס הפשוט הזה יותר ויותר לפני הפגישות שלכם, תוכלו לשים לב פתאום לכל המידע החדש שפעם לא הייתם שמים לב אליו ולכך שמהירות התגובה שלכם משתפרת עם הזמן. כמו שאמרו חכמים – אימון מוביל למצוינות.

בפעם הבאה נדבר על הטקסים אותם אנחנו עושים לאחר ביצוע, הקרויים גם טקסי ניקיון. אם לא נתראה עד פסח, שיהיה לכם חג חירות שמח שיאפשר לכם להשתחרר מכבלי ניסיון העבר אל עבר עתיד רווי הצלחות חדשות, אושר אישי והזדמנויות חדשות להתפתח.

עד לפעם הבאה,

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?