חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
amazingconversation

איך להפסיק לשעמם ולהפוך לאדם מרתק? 4 טיפים לא שגרתיים יהפכו אותנו למסמר הערב

היי,

בשבוע שעבר סגרנו את מרתון דצמבר עם טיפ וידאו ליצירת מנגנון מוטיבציה פנימי עוצמתי. היום, רציתי לחזור למסע שלנו לחיזוק הכריזמה הפנימית שלנו ולגעת בלב העניין – איך לרתק אנשים לדברים שאנחנו אומרים?

לחכות לטיימינג הנכון

רק מחשבה אחת הדהדה לו בראש. יכול להיות ששבוע אחד הוא לא יגיע לפגישה ואף אחד לא ישים לב. וזה לא שהם לא אהבו אותו. או לא דיברו איתו. אלא שהוא ידע שהדברים שאמר לא באמת היו נורא חשובים. או גרמו למישהו לחשוב פעמיים. סתם רגיל. אחד מהחבר'ה.

זה הציק לו. למרות שזה לא באמת היה עניין של "חיים ומוות". או משהו שאי אפשר לשרוד בלעדיו. הרי היו לו חברים ובת זוג ועבודה. הכל היה בסדר. רק שהוא לא אהב את המצב. והמחשבה שהוא לא חשוב כמו שרצה להיות ישבה לו כמו סלע קטן על הלב.

סלע קטן שרוב הזמן לא היה מורגש. עד ששוב היה לו מה להגיד ולא אמר. לא חשב שזה מספיק חשוב. ולפעמים היה לו מה להגיד. רק שבזמן שחשב על זה, מישהו אחר כבר אמר את זה לפניו. ולמרות שהקרדיט על סתם משפט לא היה אמור להציק לו, זה דווקא כן.

כי הוא כן רצה להרגיש שווה. שווה לאחרים. שווה בעיניהם. שווה בעיניו. והוא לא. כרגע הוא היה שווה ל"סתם" מבחינתו. והוא ידע שהוא לא היה סתם. הוא רק היה מאלה שמשתהים. כמו ילד קטן שמנסה לעלות בפעם הראשונה על מדרגות נעות. מחכה לטיימינג הנכון.

להשתלב לתוך פקק

בתקופה האחרונה, ניתן לראות שוב ושוב סביבנו מחזה יוצא דופן. אנשים יושבים בקבוצות ובמקום לדבר אחד עם השני, הראש שלהם תקוע בתוך הטלפון הסלולארי. לפעמים, זה הופך להיות כל כך קיצוני, עד שאין ביניהם תקשורת אלא למעט אם אחד מראה לשני משהו וצוחק.

בינינו, אין עם זה בעיה כל עוד כולם מרוצים. עם זאת, הרבה אנשים שיוצא לי לדבר איתם בתקופה האחרונה מתקשים עם העניין. הם מרגישים שכבר אין להם מה להגיד. אין להם דרך לתפוס מקום חשוב יותר בקרב החברים שלהם.

כאשר קיימת שיחה זורמת, קל יותר להשתלב. צריך פשוט לפתח את מה שנאמר. לשאול שאלות. לספר סיפור משלך. עם זאת, במצבים שבהם לא נאמר כלום מאוד חשוב לדעת איך לפתוח נושא שיחה מעניין. וכאן בדיוק המאמר של היום משתלב.

איך להפוך למסמר הערב?

הטיפים הבאים הם טיפים מעט לא שגרתיים ובאים מתוך הניסיון האישי שלי. כן, אני לא תמיד ידעתי איך להיות מעניין. וגם היום אני לא תמיד מעניין. עם זאת, אלה דברים שחשוב לתרגל. לכן, אני ממליץ לתרגל את ארבעת הטיפים הבאים הרבה ככל האפשר:

1. להפוך לסקרנים – אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך לאדם מרתק הוא להיות אדם מרותק. אדם שדברים מעניינים אותו. הרי רק אדם שכזה מחפש כל הזמן את הדברים המרתקים בחיים או את הזוויות המרתקות של האירועים שסביבו.

על מנת להפוך לאדם כזה, עלינו לשנות את השיחה הפנימית בראשנו לכזו בה היה משתמש אדם סקרן. לדוגמה, נגיד משפטים בראשנו כמו "מעניין מה יקרה עכשיו", "מה יכול להיות מעניין בקשר לזה" ולעתים אפילו לפתוח את היום עם "מעניין איזה דבר מסקרן יקרה היום?".

זה מאוד הגיוני כשתחשבו על זה, כשאדם מסתכל כל הזמן על העולם ומחפש מה מעניין, נוצרים לו בראש סיפורים מעניינים לספר לאנשים אחרים. בצורה הזו, גם אנשים שאין להם יותר מדי זמן לעסוק בפעילויות יוצאות דופן יכולים להפוך למסקרנים.

2. להתחיל לצלם – לא, אני לא מייעץ לך להפוך להיות אחד מהזומבים שלא מסוגלים ללכת לאכול מבלי לצלם מזלג. מחקרים גילו שדווקא אלה שמצלמים כל הזמן חווים את המציאות בצורה מנותקת ונוטים לשכוח יותר את הדברים שקרו להם.

ההמלצה שלי היא אחרת: במקום לצלם סלפי כל היום, צלמו תמונות כלליות של נוף או מקומות הומי אדם כשאתם לא באמצע משהו. אחר כך, במקום לפרסם את התמונות ברשת חברתית כל שהיא, תקדישו קצת זמן בבית בכל יום לעבור על התמונות ולשים לב לפרטים הקטנים.

תשומת הלב לפרטים הקטנים היא אחת המעלות הנדרשות כדי לפתח סיפורים מעניינים. ואם תחשבו על זה, זה בדיוק הדבר שהופך סטנדאפיסט מעולה למצחיק או במאי לבמאי מעולה – היכולת שלו לתת למשהו זעיר ושולי שכולם מתעלמים ממנו חשיבות גדולה יותר.

3. להפסיק לערוך – רוב האנשים עורכים את המחשבות שלהם כל הזמן. הם לא מאמינים שמה שעובר להם בראש הוא מספיק חשוב או מעניין. וזה מצחיק כי המחשבות שלנו מגיעות בדיוק מאותו מקום שממנו מגיעה יכולת העריכה המחשבתית שלנו.

בהנחה שגם המחשבות וגם העריכה המחשבתית מגיעים מאותו המקום, מסתבר שאין בזה טעם. סתם ניסיון להרגיש יותר בשליטה מודעת על משהו שאנחנו כבר שולטים עליו. וכן, אני מסכים שצריך להשאיר עריכה מחשבתית נקודתית למקום שבו אנו עשויים לפגוע באדם.

עם זאת, רוב הזמן אנחנו סתם עורכים את המחשבות שלנו. לכן, כשאנחנו רוצים לשחרר את עצמנו ולתת לתת המודע שלנו להוציא את המידע באופן חופשי, עלינו פשוט לשתף את המחשבות שלנו מבלי לערוך אותן.

4. לצרוך תכנים מרתקים – על מנת להיות מרתק, אנחנו צריכים לספוג המון תכנים מרתקים. זה יכול להיות מתוך קריאת ספרים. או צפייה בתוכניות טלוויזיה מעניינות. אפילו לעבור קורסים מרתקים (בלי פרסומות פנימיות לקורס NLP אההמ אההמ).

עצם כך שאנו צורכים תכנים מרתקים על בסיס קבוע, מטמיע בתת המודע שלנו את התבנית אשר חוזרת על עצמה בתכנים מרתקים. אז, נוכל לשלב את הטיפ הזה לקודם ולאפשר לתת המודע לנסח את דברינו באופן אוטומטי. ובצורה מרתקת זה פועל.

זהו להיום. עכשיו מסקרן אותי לקרוא בתגובות פה למטה מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

5 תגובות

  1. תמיד נהנה לקרוא את המאמרים שלך (:

    מניסיון שלי (שהוא לא גדול במיוחד) הייתי מוסיף גם להכניס לשיחה תמיד בן אדם שנשאר קצת "מאחור". להתעניין בו, ולהפוך אותו לאדם החשוב בשיחה לאותו רגע. ככה מרוויחים פעמיים- גם כמו שאמרת בנקודה הראשונה,, הפכת לסקרן, וגם שאר האנשים בשיחה מחכים שתהפוך אותם לאדם החשוב בשיחה. סוג של הובלה בשיחה, שהופכת אותך בעקיפין לדומיננטי.

    1. אייל, נכון שהפכת לדומיננטי על ידי קרבן שהרוויח ממך, אבל הפסדת שכר מצווה, אולי אם היית עסוק בלגרום קורת רוח לחבר שלך היית מרוויח להיות דומיננטי כרווח משני, אבל קודם כל זוכה במעשה משובח של גרימת קורח רוח לחבר, הארת פנים, שאולי לא בNLP אבל ביהדות יש לזה ערך.

  2. דרך נוספת להפוך להיות אדם מעניין – להיות בעשייה.

    מצאתי שרוב האנשים שהייתי מרותקת אליהם זה כאלה שעשו דבר או שניים בחיים וצברו חוויות מעניינות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: