חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

למי יש את הכלי הכי גדול?

היי,

קיבלתי אימייל השבוע מאחד הלקוחות שלנו שהיה חשוב לי לשתף אתכם בו, ולענות לו ולכל מי שהרהר בסוגיה שהוא העלה:

ליאור שלום,

אני לא יודע אם אתה זוכר מי אני בדיוק, שמי אמיר ועברתי אצלך אימון אישי, לפני שנה וחצי, בתקופה שבה התחלתי את דרכי כמטפל ברייקי. לפני כשבועיים בערך פרסמת "פוסט" בבלוג שלכם הנוגע לשיטתו של משה לבחירת סדנאות שיהיו הכי יעילות עבורנו.

היום, כשהעסקים בעלייה ואני שואף להתייעל וללמוד עוד משהו אחד נוסף שיהפוך אותי לסופר יעיל ולכן רציתי לשאול אותך משהו שמאוד מסקרן אותי – מהו הכלי האולטימטיבי לדעתך?

שמעתי על NLP, שיטת סילבה, תטא הילינג, רייקי, ביורגונומיה, תקשור, דמיון מודרך ופרחי באך. מה מהם הוא הכי טוב? יש משהו שאולי פספסתי ואני לא מכיר?

בתודה מראש על תשובתך המהירה

אמיר ר. (השם המלא שמור במערכת), תל אביב

אמיר,

לפני הכול, רציתי להרגיע אותך ולהגיד לך שאנו זוכרים וגאים בכל אחד ואחד מלקוחותינו על שהגיע למטרותיו ומצליח בזכות עצמו. אתה (וכל אחד אחר מלקוחותינו ולקוחותינו הפוטנציאליים) יותר ממוזמן לשלוח לנו מיילים נוספים עם שאלות רלבנטיות ואנו נשמע לענות עליהן.

בקשר לשאלה שהעלית ולדעתי האישית, שכנראה תפתיע את כולכם, תשובתי היא שאין כלי אחד שהוא "הכלי האחד" אותו תוכלו ללמוד ולהשתמש רק בו בכדי להגיע לאותן תוצאות נכספות.

ואז ישאלו את עצמם, כל אותם אנשים שבטוחים שכל מה שאני עושה פה הוא לקדם את סדנאות ה-NLP שלנו: איך זה שהוא לא ישר צועק "NLP!"?

ובכן,  NLP הוא האוסף הכי גדול שיצא לי להכיר של כלים אפקטיביים שעוזרים לי לעשות הרבה מאוד דברים ולהגיע לתוצאות מרשימות במיוחד ועם זאת, הוא לא היחיד שיביא אתכם לאן שתרצו.

ישנם כלים נוספים, שרכשתי בשלבים שונים של הכשרתי כאיש מכירות למשל, במהלך התואר ובעוד קורסים אותם עברתי שבהם אני משתמש לפעמים, גם במסגרת האימונית וגם במהלך ההעברה של הסדנאות.

אחד מעקרונות היסוד שאני יותר אוהב של ה-NLP אומר – האדם שמפעיל את הגמישות הגדולה ביותר, הוא בעל ההשפעה הגדולה יותר בסיטואציה.

כשלמדתי אומנויות לחימה הסביר לי המדריך שלי ויותר מפעם כי מי שמנצח בקרב הוא לא אותו אדם שיודע מהלך אחד ויודע אותו טוב, שהרי אדם אחר מאומן ממנו, פשוט יתחמק וייתן מכה לה הוא לא מצפה, אלא אותו האדם שמכיר כמה שיותר דרכים להתמודד עם סיטואציה, הוא זה שיידע להגיב בצורה הכי אפקטיבית ולהגיע לאותה תוצאה שאליה הוא מכוון, במקרה של אומנויות הלחימה – נטרול היריב ובמקרה שלנו – כל דבר שרק נבחר.

לא מזמן אני אישית נחשפתי, לדוגמא, לשיטה הנקראת EFT העוזרת לטפל בבעיות רבות, החל מפוביות וכלה בלחץ דם גבוה. על אף שיש לי את כלי ה-NLP, התלהבתי בצורה יוצאת דופן מפשטותה של השיטה ומהתוצאות יוצאות הדופן שאותן ראיתי.

אגב, במידה וגם אתם מעוניינים לדעת במה מדובר, יש סרטון קצר עם כתוביות, באתר של האגודה הישראלית ל-NLP בקישור שבצד ימין, המסביר על השיטה ותוכלו לצפות בו בכיף במחשבכם.

עכשיו, בנוסף לכלי ה-NLP, ולכל שאר הכלים אותם כבר יש לי, מתווסף כלי חדש בשם EFT שבמקרה ואחליט כי בסיטואציה מסוימת הוא יהיה הרבה יותר אפקטיבי ואוכל להשתמש בו.

ולסיכום התשובה – כל כלי יישומי שתוסיף לתוך "ארגז הכלים" שלך רק ישפר את האפקטיביות בכל מה שתעשה.

ולכולנו, המשך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?