חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מה המצב?

היי לכולם,

במהלך השבוע שעבר הייתי במילואים. הגענו ביום חמישי לבסיס ומאוד נהניתי לפגוש את כל החברים שלא ראיתי כבר המון זמן. לאחר מכן, החום התחיל להשפיע וכולנו היינו רעבים ומותשים קלות מהחום ששורר במדבר, אז הלכנו לאכול קצת בחדר האוכל הממוזג, לפני שיצאנו לשטח.

לאחר שהגענו לשטח, הקשבנו כולנו בסקרנות לדברי מפקד היחידה שלנו שהסביר לנו מה הולך לקרות באימון ואילו פעילויות צפויות לנו בהמשך השנה. לאחר מכן, כשחלקנו קצת מיואשים מהחום וחלקנו מחכים בציפייה כבר לאקשן שבסוף האימון התחלנו את האימון.

מכיוון שאין בי רצון להלאות אתכם בהמשך סיפורי המילואים, אני רוצה להדגים בפניכם מהו מצב. כשאנחנו אומרים מצב ב-NLP אנחנו מתכוונים למצב תודעה שהוא המצב שבוא אנחנו נמצאים ברגע מסוים ומתוכו מגיבים.

לכל מצב יש, בנוסף לתחושה שלו, את הפיזיולוגיה שלו כך שמאוד קל לנו לזהות מתי אדם שמח ומתי הוא עצוב, מתי הוא סקרן, מתי הוא בדיכאון ומתי הוא אדיש וכל זאת על ידי צפייה בשפה הבלתי מילולית שלו.

אמנים, בכל תחום שהוא, הם אותם אנשים ששולטים בטכניקה הנדרשת לביצוע ובמצב התודעתי שלהם. לא מעט ציירים מספרים כי כשהם יוצרים הם במצב מסוים שבו יכולות לעבור שעות והם לא מרגישים את הזמן, את הרעב ואפילו כשאחרים פונים אליהם.

שחקני כדורסל מקצוענים מספרים כי כשהם שקועים במשחק, הם למעשה בתוך ה"אזור" שלהם וכל עוד הם שם, אחוזי הקליעות שלהם ירקיעו שחקים והחדות החושית שלהם תהיה בשיאה.

האומנות של אמני תקשורת היא היכולת לזהות מהו המצב שבו נמצאים האנשים שמולם ולדעת איך לנווט אותו עד שיתאים לצרכיהם. הם מביאים אותך להתרגש בזמנים מסויימים, להיות מסוקרן לחלוטין בזמן אחר, לצחוק כשצריך וכן הלאה.

כדי להגיע להיות אמן תקשורת צריך ללמוד לעשות זאת ואת זה לא נוכל להעביר בפוסט אחד (אם כי בוגר סדנת העוסק שלנו ב-NLP ידע איך לעשות זאת) ובכל זאת נוכל לרמוז כי בכדי לעשות זאת עליך ללמוד יכולת חשובה אפילו יותר – לשלוט במצב שלך.

אז איך נוכל לשלוט במצב שלנו?

מאוד פשוט. קודם כל, אנחנו צריכים להתאמן על זיהוי המצב שבו אנחנו נמצאים כרגע וכל מה שנצטרך לצורך כך הוא זמן חופשי ומראה.

שבו מול המראה, היזכרו במצב שבו חשתם ממש שמחים והביטו במראה, מה השתנה בפיזיולוגיה שלכם ובהבעת הפנים שלכם? עכשיו היזכרו בפעם האחרונה שבה כעסתם על מישהו, מה השתנה עכשיו? האם יציבת גופכם השתנתה? האם חל שינוי בשרירי פניכם?

המשיכו כך ועיברו על פני כמה שיותר מצבים.

עכשיו, אחרי שלמדתם לזהות איך הן נראות, התאמנו על כניסה למצבים אלו בעצמכם וגלו כיצד בכל פעם שתכנסו אליהם ייקח לכם פחות זמן להיכנס אליהם בעתיד, כמו שריר שמפתחים ועם הזמן הוא רק מתחזק.

אחרי שרכשתם את היכולת לשנות את המצב שלכם במהירות, אתם מוכנים כבר לשלב הבא – ועליה, בסדנת ההכשרה לעיסוק ב-NLP הקרובה, תלמדו הרבה יותר.

יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?