חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

קצת סדר בראש – חלק ב'

היי לכולם,

תודה רבה לכל אותם אנשים שנהנו מהניוזלטר ששלחתי שבוע שעבר ושלחו לי מיילים המבקשים כי אכתוב על הנושאים שמעניינים אותם בנוגע ל-NLP, אני מבטיח כי אגע בכל אחד מהם בפוסט הזה או באלו שימשיכו אותו. לכל אלו, אגב, שהסתקרנו בקשר להכשרה העוסקת בפקודות תת הכרתיות , יש מידע בסוף הניוזלטר, אז שווה לקרוא עד הסוף.

שבוע שעבר דיברנו על נושאים מאוד מעניינים כמו מהו NLP, מי פיתח אותו ובאלו תחומים הוא נוגע. היום אנחנו הולכים לגעת בשאלות שונות הקשורות להכשרות ה-NLP השונות, בכדי לעזור לכם ליצור סדר בכל המידע שמסתובב ברשת ובכך לאפשר לכם לבחור את הכשרת ה-NLP המתאימה לכם ביותר, כשתבחרו לעבור אחת.

אילו סוגי סדנאות קיימות ב-NLP?

ב- NLP ישנן 2 סוגי סדנאות:

סדנאות הכשרה – סדנאות אלו מכשירות כל אדם להבין ולהשתמש בכלי ה-NLP, להקנות לו את היכולת ללמוד הרבה יותר טוב, לתקשר ברמה גבוה וליצור שינוי. להכשרה עצמה ישנן 3 רמות – רמת העוסק (פראקטישנר), רמת המומחה (מאסטר פראקטישנר) ורמת המדריך (NLP טריינר). בסעיף הבא נרחיב יותר על כל אחת מהן.

סדנאות המלמדות יישומי NLP – סדנאות אלו מכשירות אנשים להגיע לתוצאה יוצאת דופן מתוך תוצאות פרויקט של מידול. מידול הינו תהליך שבו אנחנו לומדים כיצד אדם המגיע לתוצאות יוצאות דופן, שאנו רוצים להשיג גם, מגיע לתוצאות שלו. פרויקט מידול כולל מיפוי של תהליכי חשיבה, תהליכי שימוש בשפה והעשייה הפיזית שהשילוב ביניהם מביא לאותה תוצאה. את תוצאות הפרויקט בדרך כלל לוקחים ומבנים בצורה מיוחדת כך שניתן יהיה גם ללמד את המודל ולהביא אנשים אחרים לאותן תוצאות.

אילו סוגי הכשרות לעיסוק ב-NLP קיימות?

ב-NLP, כמו שקראנו בסעיף הקודם, ישנן 3 רמות הכשרה לעיסוק בתחום. כל רמה נבנית על אלו שהיו לפניה ומסתמכת על הבנתן ושימוש רב בכלים שנלמדו. אז בלי תוספות נוספות, בואו נתחיל:

ברמת העוסק, עיקר העבודה היא על הקניית הבנה יותר טובה של אנשים, תהליכי חשיבה, ולמידת כלים שיכולים לעזור לנו ליצור שינוי. השינוי אותו נכוון ליצור, כמובן, מאוד תלוי בתחום שבו אנחנו הולכים להטמיע את ה-NLP. אם אנו אנשי מכירות, נכוון בסופו של דבר להביא את הלקוח להבין מדוע הוא רוצה לקנות את המוצר; אם אנחנו עורכי דין או פוליטיקאים, נביא את הקהל שלנו לקבל את הטיעונים שלנו; אם אנחנו מטפלים, נביא את המטופלים שלנו לפיתרון הבעיה המוצעת וכן הלאה.

ברמת המאסטר, עיקר העבודה היא על העמקת התובנות מהכשרת העוסק ולמידת תבניות התנהגות של אנשים וקבוצות. ההכשרה עצמה מביאה אותנו לחזור על כל מה שלמדנו בהכשרה הקודמת, רק בצורה הרבה יותר עמוקה ומתוך ראייה הרבה יותר כוללת, המתאפשרות בגלל שהמשתתפים הם כבר בעלי ניסיון של שימוש ב-NLP.  אל הכלים המורחבים אנו מוסיפים עוד כלים נוספים שיאפשרו לנו למפות תבניות התנהגות (תוכנות העל), מודל נוסף לשינוי עמדות (חלקות לשון) ולימוד אחד הנושאים המרתקים ביותר ב-NLP – יצירת מודלים של מצוינות.

ברמת המדריך, עיקר העבודה היא הכשרת מנחים ומרצים עם התמחות בשימוש בכלי ה-NLP שנלמדו בהכשרות הקודמות ועוד מספר מרשים של כלים שיאפשרו לכל אדם לשדרג את יכולת העברת החומר שלו. כל אדם המוסמך כמדריך NLP (טריינר) מוסמך להכשיר עוסקי ומומחי NLP בהכשרה שתהיה מוכרת בכל העולם, למעט מספר מועט של מוסדות המכירים אך ורק במי שלמד אצלם (ולא אצל תלמידיהם או אצל תלמידי תלמידיהם) לצורך המשך ההכשרה.

אילו סוגי סדנאות ייעודיות קיימות ב-NLP?

כמות התחומים שעליהם נעשו פרויקטים של מידול רק גדלה מיום ליום. עד עכשיו ניתן לראות מגוון שלם של מודלים המועברים על ידי גופים שונים שמלמדים NLP בארץ ובחו"ל. בין ההכשרות השונות תוכלו למצוא – שיפור יכולות הלמידה  והזיכרון, שדרוג היכולות הספורטיביות, למידת מצוינות ותבניות חשיבה של גאונות, פיתוח הכריזמה שטמונה בכל אחד מאיתנו, העצמת יכולות השכנוע והמכירות שלכל אחד מאיתנו יש (וחלקנו עוד לא מודעים לכך), כיצד לשחרר את המנהיג שחבוי בנו, פיתוח חשיבה יזמית והתפתחות עסקית והרשימה עוד נמשכת.

בפעם הבאה, עוד תשובות על השאלות שיעזרו לכם להבין איך לבחור מה הכי מתאים לכם ללמוד בתחום ה-NLP.

עד כאן לבינתיים
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: