פירורי תובנות

22 דרכים לצמצם את אזור הנוחות ולהתחיל שינוי בחיים

כולם יודעים לצטט את המשפט של איינשטיין "אי אפשר לפתור בעיות באותה צורת חשיבה שיצרה אותן" (על אלף גרסאותיו שעברו שדרוג בכל פעם שמישהו ציטט אותו ממישהו אחר). עם זאת, יש מרחק גדול מאוד בין ציטוט של משפט ליישום שלו בחיים.

כדי ליהנות מתוצאות חדשות וטובות יותר עלינו לעזוב את הישן, המוכר והנוח. למעשה, רק כשאנחנו מתרגלים לצמצם את כמות ה"נוח" בחיים שלנו, אנחנו מתחילים לפתח צורת חשיבה גמישה שתוכל לייצר לנו תוצאות שונות.

אלו הן 22 דרכים לצמצם את אזור הנוחות שלנו ולהתחיל ליצור שינוי חיובי בחיים. וכן, מספיק לאמץ רק אחת או 2 כדי להתחיל לראות שינוי. וכמובן שגם אפשר להגיד "לא היום" או "אולי מחר" ולהישאר באותה צורת חשיבה שמשאירה אותנו בתוצאות הנוכחיות.

יאללה נתחיל:

1. להחליף יד לשעון. ובכל פעם שמתרגלים, שוב פעם. ואם אין לך שעון, לקנות (חכמולוג)

2. להשאיר את הסלולארי בבית. במיוחד אם הוא "טלפון חכם"

3. לשים לב מה אנחנו עושים 80% מהזמן ומניב לנו 20% מהתוצאות ולעשות פחות ממנו

4. לעשות יותר מהדבר שאנחנו עושים 20% מהזמן ומניב לנו 80% מהתוצאות שלנו

5. לסגור פרויקטים שכבר לא עובדים ונשארים פעילים רק בגלל שהם כבר רצים. או מערכות יחסים. או ספק שלא מספק את הסחורה. הבנת את הרעיון

6. להתנתק מאנשים שעושים לנו רע. ואם אי אפשר, להתחמק מלפגוש אותם

7. להוסיף למעגל החברים שלנו אדם שמצליח יותר מאתנו ועושה את זה בצורה חיובית

8. לפנות יותר זמן ליהנות עם הילדים שלנו. אם אין לנו, אז לאמץ בעל חיים ולדאוג לו

9. לדבר עם ילד בן 8 (כשיוצא להיות בקרבת אחד. אין צורך לחטוף אחד מבית הספר סתם)

10. לדבר עם מבוגר בן 80+ (תמיד יש להם מה להוסיף שאפשר ללמוד ממנו אחרי שאנחנו מוציאים את המקל מהטוסיק ומפסיקים לחשוב שאנחנו יותר מבינים מכולם)

11. לצאת לאכול ארוחת צהריים לבד פעם בשבוע וליהנות מזמן האיכות שלנו עם עצמנו (לכבות טלפון בזמן הזה)

12. להכיר כל יום אדם חדש, לזכור את השם שלו ואת מה שאנחנו יודעים עליו. בפגישה הבאה, להקפיד לשלב את זה בשיחה אתם

13. להתחיל לדבר עם "האנשים השקופים" (מנקות, מאבטחים וכן הלאה), מתוך עניין אמתי בחיים שלהם. לעשות את זה רק כשהם בהפוגה ולא באמצע לחץ בעבודה

14. לקרוא ספר ולהתרכז רק בו (לכבות טלוויזיה, רדיו, מחשב, סלולרי. את המטוס לא, אם במקרה אתה טייס. יש גם קוראים כאלה לבלוג. תתפלאו)

15. לשים מוזיקה שמחה בזמן פקק ולרקוד באוטו. במקרה הכי גרוע, יסתכלו עליך ויצחקו. עשית את היום למישהו בפקק. זה עדיף מאשר להשאיר אותם עצבנים

16. לשלוח מייל לאדם שמעריכים ולשאול אותו שאלות שתמיד רצינו לדעת עליו (לא גסות, בלי תמונות עירום וללא פלישה לפרטיות. בטוח יש משהו מעניין שאפשר ללמוד ממנו)

17. לקנות יומן, להציב מטרות יומיות ולעקוב אחרי העמידה בהם. אם לא עמדנו בהם, לכתוב לקחים שיעזרו לנו להיות יעילים יותר מחר וליישם אותן.

18. למצוא מישהו (או מישהי) שיותר טובים ממך בתחום שלך ולקחת אותם כמנטורים. כן, גם אם זה עולה כסף. זה לא ה"מה" שהם עושים שישדרג אותנו אלא ה"איך" בדיוק הם עושים שיכול לקחת את התוצאות שלנו לרמה אחרת.

19. לקחת בן או בת חסות שרוצים להשתפר בתחום שאנחנו מעולים בו ולהפוך להיות המנטור שלהם. כשאנחנו מתחילים להסביר את מה שאנחנו עושים, אנחנו מתחילים לשים לב מה אנחנו עושים יעיל ומה לא ובכך משתפרים בעצמנו.

20. לקנות משהו שדורש הרכבה (לא פאזל, משהו יותר גדול) ולהרכיב אותו נכון. יש משהו בהתגברות על אתגר ובבנייה עם הידיים שנותן לך תחושת ניצחון כשעשית את זה נכון

21. להקדיש שעה בכל יום ללמוד משהו חדש. חדש זה משהו שעוד לא ידעת או הכרת

22. להתחיל לכתוב בלוג (אם עוד לא התחלת) על נושא שיש לך מה לחדש בו ולהתמיד בכתיבה בזמן קבוע כל שבוע (יצא לי חרוז)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות