פירורי תובנות

5 דברים שחשוב להתמקד בהם בשנה הקרובה

מבין ענני האבק, כבר אפשר לשים לב שהשנה החדשה מבצבצת. כשהענן ישקע ונוכל להתפנות לארוחות החג חשוב לזכור שפתיחת שנה חדשה היא לא רק אוכל. ומי שמכיר אותי יודע שמשפט כזה לא יוצא ממני בקלות. אני אוהב אוכל טוב. מאוד אוהב אוכל טוב.

פתיחת שנה היא הזדמנות להתחיל ללכת בדרך חדשה וטובה יותר עבורך. או להתמיד בדרך טובה שכבר התחלת ללכת בה. ומי שכבר יצא לדרך יכול להעיד כי הליכה באזור חדש, שבו הסביבה שלנו אינה נמצאת, היא ספורט אתגרי. מאוד. וזו גם הסיבה שבגללה חשוב להתמקד בדברים הנכונים.

לקראת השנה החדשה רציתי למקד אותנו במספר דברים פשוטים ועוצמתיים. כאלה שיעזרו לנו לעלות לרמה הבאה. ליצור לנו שנה טובה הרבה יותר מהקודמת. וחשוב לציין כי אני לא מדבר רק על "לחשוב עליהם". אני מדבר על מיקוד חשיבתי וגם על מיקוד עשייתי.

אלו הם 5 הדברים שחשוב להתמקד בהם בשנה הקרובה:

  1. שיפור – להתמקד בשיפור על מנת להשתפר נשמע קצת מובן מאליו. עם זאת, קל מדי להיסחף לחיי היום יום, לעבודה, לילדים, לסידורים ולכל דבר שקורה. לשים את המיקוד בשיפור קצת בצד. כי יש דברים "דחופים יותר". ויכול מאוד להיות שכן. אבל טיפול בהם לא בהכרח ימנע ממצבים דומים לעלות. יצירת שיפור דווקא כן.
  2. תשלום – מאוד קל לרצות לקמבן. לדרוש הנחות. להוריד תכנים בחינם. להרגיש שקצת "דפקנו" את המערכת. וזה דווקא עושה נזק. עצם היכולת להכיר בערכו של משהו שמישהו אחר יצר, מאפשר לנו להעריך גם את הדברים שאנחנו עושים. זה לא אומר שכל מחיר של כל דבר מייצג את הערך שלו ועם זאת, הגיע הזמן להעריך גם אחרים.
  3. קבלה – רוב האנשים מגיב למחמאות כאילו היו גחל לוהט. הם ישר זורקים אותן בחזרה. העניין פה הוא הכלה. היכולת להכיל דברים טובים שנותנים לנו. מבלי להשיב טובה באופן אוטומטי. לעצור לרגע. להבין שגם לאחרים מותר להחזיר לנו ערך. כי מאוד יכול להיות שאנחנו נותנים להם המון ערך. והם רק רוצים להחזיר.
  4. התאמת ציפיות – הסיבה מספר אחת לאכזבה, לכעס ולרגשות אשם היא חוסר התאמת ציפיות. כאשר הציפיות מאחרים, מעצמנו ומהמציאות אינן מבוססות על הדרך שבה דברים עובדים באמת, גדל הסיכוי שניפגע ונתאכזב. לכן, עלינו לחקור את המציאות. להבין איך היא עובדת. ולהשתמש בידע הזה כדי להצליח יותר.
  5. הכרה תודה – מרוץ העכברים אינו פוסק. מטלה אחר מטלה. ולפעמים אין לנו זמן להכיר תודה לדברים שכבר השגנו. ליכולות שכבר פיתחנו. ויותר חשוב מזה, לאנשים שכבר נמצאים בחיים שלנו. כי ברגע שהם שם, יש לנו את התחושה שהם כבר שלנו ואפשר להתקדם. והאנשים כמו הדברים, עשויים להיעלם יום אחד.

בנימה הזו, מאוד חשוב שיהיה לך ברור כי עצם הקריאה שלך פה חשובה לי. אין בכך שום דבר שהוא מובן מאליו. ואני מודה לך על כך מעומק לבי. על כל דקה שפינית לקריאה. על כל מוכנות ליישם את הדברים שאני כותב. על כל שיתוף. ועל עצם היותך. תודה!

שתהיה לך שנה מעולה. שנה לא קלה. מאתגרת. כזו שתוציא ממך יכולות שלא חשבת שיש בך. שנה שתגרד כל פינה במוח שלך. כזו שתביא אותך להפוך ליותר ממי שהיית. כזו שתביא אותך להצלחה שמגיעה לך. שנה שהייתי מאחל גם לעצמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות