הפורטל הישראלי ל-NLP

לשכנע כמו אובמה: 3 טכניקות שפת גוף סודיות שמעבירות את המסר נכון לתת מודע

היי,

בשבוע שעבר גיליתי לכם את השיטה שלי ליצור קשר חברי ועסקי עם אדם זר בבית קפה. היום, רציתי לחשוף סוד שרבים מהמומחים בתחום שלי לא ישמחו שאני חושף. בוודאי שלא בחינם ובבלוג שלי.

אישית, אני לא מאמין בהסתרת מידע מאנשים. לא בשביל זה נכנסתי לתחום ההוראה. אני גם לא אוהב כשמפתים אותי להכנס לאתר רק כדי לגלות שזו סתם פרסומת. אם הייתי רוצה לראות פרסומת, הייתי נכנס לפרסומת.

בגלל זה התחלתי לפרסם את המאמרים בבלוג. אנשים שצמאים לידע מעשי. הרבה לפני שהם בוחרים, אם בא להם לבוא לקורס. אם אפשר לחשוף אותם לתחום מרתק כל כך ולתת להם להתנסות ולקבל תוצאות, למה לא לתת להם את המידע עוד לפני הקורס?

תת מודע, נמרוד הראל וברק אובמה

בשבועיים האחרונים, קיבלתי מיילים רבים הנוגעים לנושא תת המודע. רבים ראו את תוכנית הטלויזיה של נמרוד הראל והופתעו לגלות עד כמה קל להשפיע על אחרים תוך כדי שימוש במספר מילים ומחוות.

זה נראה קסום. בוודאי כשאמן כמו נמרוד הראל מבצע זאת. אחרי הכל, הוא מאוד מיומן במה שהוא עושה. וכן, חלק ממה שאנחנו רואים בתוכנית שלו הוא קסם. קסם טכני שנעשה באמצעות אביזרים. עם זאת, חלק גדול הוא בהחלט שימוש טהור ב-NLP.

נמרוד הראל אינו הראשון שמשתמש ב-NLP בטלויזיה. ב-30 השנים האחרונות, אנשי במה רבים משתמשים ב-NLP כדי להעביר מסרים בצורה יעילה יותר. חלקם בדרנים, חלקם מרצים מפורסמים, חלקם מפרסמים וחלקם פוליטיקאים.

ברק אובמה למשל, ידוע בשימוש רב ב-NLP בנאומיו. אני לא יודע מה דעתכם האישית על תפקודו הפוליטי. זה גם לא רלבנטי לצורך הנושא. כשמדובר בשכנוע קהל, אובמה יודע בדיוק מה הוא עושה. הוא אמן השפעה פוליטי.

הוא יודע בדיוק מה להגיד ואיך לנסח את עצמו. הוא יודע לשלוט בדיוק בשפת הגוף שלו. לא רק כדי לתמוך בדבריו. הוא משתמש בשפת הגוף כדי לעזור למסרים שלו לחלחל לתת המודע של הצופה.

איך אובמה גורם לנו להסכים איתו?

במאמר הזה, לא נצליח להקיף את כל השימוש של אובמה ב-NLP במהלך נאומיו. לכן, נתמקד היום ב-3 טכניקות עוצמתיות ושגם לך יהיה קל ליישם, גם אם עוד לא למדת NLP. קצת לפני שנתחיל, יש לצפות בסרטון הבא (כמעט 17 דקות) אליו נתיחס בהמשך:

איך להשתמש בשפת הגוף שלך כמו ברק אובמה?

בסרטון שכרגע ראית, מופיע אובמה, עוד לפני שהיה נשיא ארה"ב. עם זאת, הוא משופשף, ברור וקולח בדבריו. אחרי ההקדמה, אני בטוח שכבר ניסית לתפוס אותו על חם. אחרי הכל, אחרי שתשומת הלב שלך כוונה, הרבה יותר קל לשים לב לפרטים הקטנים.

מצד שני, זהו העניין. הוא משתמש בטכניקות שפת גוף עדינות, המיועדות לחמוק מהמודע שלנו. בצורה הזו, הוא מאפשר למשמעויות לעבור במקביל למסר ויוצר מעין אפיק תקשורת מקביל.

אלו הן 3 טכניקות שפת גוף שבהן אובמה משתמש כדי לעזור למסר לעבור:

1. לחיצת יד מוסווית – יש משהו מאוד מרגיע בלחיצת יד וזה לא מקרי. משמעותה המקורית של הושטת כף היד ללחיצה היא מחווה של ביטחון. אנחנו מראים לאדם שלפנינו כי אין לנו כל חפץ מאיים ביד ולכן פנינו לשלום.

כאשר אנחנו עומדים מול קהל ומדברים, קשה לנו ללחוץ את ידו של כל הקהל. עם זאת, עצם הושטת היד, גורמת לתת המודע לפרש זאת כמחווה דומה. הושטת יד שכזו, גורמת לתת המודע להוריד את המגננות. ממש כאילו לחצנו את ידו של אדם של אדם אמין.

בסרטון, ניתן לראות כי אובמה משתמש בטכניקה זו בצורה די נרחבת. בעיקר כשהוא מספר על הוריו ועל עצמו. למה? כי הוא מעוניין לגרום לזה להרגיש כמו היכרות. וזה בהחלט מרגיש כך.

2. סימון נקודה מוסווית – במהלך שיחה עם אדם (ובוודאי שבמהלך נאום), אנחנו מחפשים את התכל'ס. אם אנחנו מצליחים להבין מתי משהו חשוב, קל לנו יותר לסנן את המידע. לכן, חשוב לאמני במה רבים לסמן לנו מתי באמת חשוב להקשיב.

סימון הנקודה המוסווית הוא דרך לגרום לנו לשים לב למשפט. בנאום שראית, אובמה לעתים יוצר משולש בין האגודל, האצבע המורה והאמה (האמצעית) כאילו הוא נועץ נקודה דמיונית. והוא עושה זאת כשיש מסר שחשוב לו להעביר.

3. וידוי מוסווה – רוב האנשים לא שמים לב לכך אך כשאדם מתוודה, הוא נוטה להניח כף יד פרושה על החזה שלו. לעתים הוא אף טופח איתה על החזה כדי להדגיש שזו האמת. כאשר אנחנו רואים את התנועה הזו, היא עוזרת לנו להבין כי זוהי האמת.

אובמה מאוד חכם. הוא לא רצה להתפש כאילו היה פוליטיקאי משופשף ולכן יצק את הסיפור שלו כמלאכת מחשבת. זה לא אומר שהסיפור אינו אמיתי. עם זאת, היתה סיבה לבחירת הסיפור הזה. אנחנו אוהבים את ההוא שהגיע מלמטה והצליח.

זה נותן לנו תחושה שגם לנו יש סיכוי, למרות שלא נולדנו לאחת ממשפחות הטייקונים. לכן, כדי לעזור לנו לשייך את הסיפור אליו, הוא מניח את כף היד על חזהו. וזה עובד.

זהו להיום, עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה דעתך על המאמר ואילו תובנות קיבלת ממנו?

שבוע מעולה,
ליאור

Exit mobile version