Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

כשמפחיד אותך להתחיל: השיטה הפשוטה של טים פריס למניעת דחיינות תשנה לך את החיים

היי,

בשבוע שעבר הבאתי שיטה מהירה שתעזור לנו להיפטר מהעומס שהצטבר אחרי החגים. השבוע, נדבר על בעיה שמשותפת להרבה מאוד אנשים שרוצים להצליח. וליתר דיוק – אנשים שיודעים בדיוק מה הם אמורים לעשות. ולמרות שברור להם שזה נדרש, הם פשוט לא עושים.

הרומן שלי עם מתמטיקה

מאז שאני זוכר את עצמי לא התחברתי למתמטיקה. מה זה לא התחברתי… לא הייתי טוב בזה אף פעם. אני יודע. זה מפתיע. כי יש לי משקפיים. עם זאת, מסתבר שבעיות הראייה שלי לא גורמות לי להפוך לעילוי מתמטי. בקושי סיימתי בממוצע 80 וקצת את הבגרות ב-4 יחידות.

בעיקרון, רוב הזמן, זה לא הפריע לי. לא בניתי על קריירה כמהנדס או פיזיקאי. אפילו השתדלתי מאוד שלא לעסוק בזה. כי לא הייתי טוב בזה גם ככה. איזה אדם מוזר יעשה משהו שהוא לא אוהב כשהוא לא צריך. יש בזה הגיון.

רק שלפני 7 שנים בערך, משהו השתנה. העסק היה בן 4. היו לקוחות. כסף נכנס. רק שבסוף החודש מצאתי את עצמי במינוס. מוזר. בחודש אחר כך, נכנס עוד כסף. ובסוף החודש הייתי במינוס יותר גדול. אז עשיתי את מה שהייתי אמור. בדקתי שלא גנבו לי את האשראי.

הכל היה תקין בגזרת האשראי. כל דבר ששולם, באמת נרכש על ידי. ולא באמת היה לי הסבר למה העסק הכניס כסף ולא הרווחתי. הייתה לי תחושה. זה כן. תחושה שנוגעת למקום שבו אמצא את הפתרון. רק שהתחושה הזו כיוונה אותי לבצע חישובים. לא אהבתי את זה.

מה הקשר בין מתמטיקה לקורסי NLP?

זה לא קרה לי ביום אחד. התובנה שאני צריך לנתח את העסק שלי ישבה לי בראש תקופה. ניסיתי להסתיר אותה. לדחוק אותה הצידה. עד הרגע שכבר לא הצלחתי. ויותר משפחדתי מהחישובים, פחדתי מההשלכות שלה.

פחדתי להודות שטעיתי. שהשיטה ה"מושלמת" שלי פגומה. כי לא רציתי להסתכל למציאות בעיניים. לא רציתי להסתכל על המינוס שבבנק. לא רציתי אפילו לחשוב שהוא גדל. ושלא היה לי מושג למה. ושיכול להיות שאני אאלץ לקבל החלטות שיאלצו אותי לשנות הרגלים.

כן, מה ששמעת. אני. זה שמספר לכולם מה לעשות. ואז, הייתי מוכן לעשות הכל. רק כדי להתחמק מזה. עד שיום אחד משהו נשבר. והחלטתי שזהו. זה או שאסתכל למצב בעיניים, או שאפסיק לעסוק בדבר שהכי אהבתי בעולם – לשפר לאנשים את החיים והתוצאות עם NLP.

פתחתי קובץ אקסל. וסגרתי אותו. והלכתי להכין לעצמי קפה. חזרתי ופתחתי. הסתכלתי על המסך. ירוק. מכוער. הרבה קוביות ריקות. ורגע לפני שהתחלתי, לקחתי שלוק. הכנתי טבלה. עיצבתי אותה קצת. רק כדי למשוך עוד טיפה זמן. והתחלתי למלא את השורות.

זה היה היום שבו העסק שלי החל לעבור את השינוי. השינוי שהפך אותו למצליח כלכלית ולמוביל בתחום. ולצערי, הרבה מאוד אנשים תקועים באותה הנקודה. וזו גם הסיבה שבגללה חשוב לי שתצפו בסרטון הבא. כי אם הייתי צופה בו אז, יכול להיות שהייתי מצליח קודם.

איך טים פריס מונע מעצמו לדחות דברים?

בסרטון הבא נתקלתי במקרה. זה לא שלא שמעתי את טים פריס מדבר בעבר. או שלא קראתי את הספרים שלו. רק שהסרטון הבא גרם לי לחשוב על הקוראים שלי. ולפעמים, כדי לא לקלקל עדיף שאביא את המקור. כדי שתוכלו ליהנות ממנו גם אותם.

על מנת לצפות בסרטון של טים פריס, יש להיכנס לקישור הבא באתר טד (משום מה האפשרות לצפות בסרטון ממקורות חיצוניים אינה עובדת). תהנו:

ההרצאה של טים פריס

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות: מה דעתך על המאמר והסרטון?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

Exit mobile version