Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

מה היעוד שלנו בחיים? בעוד 9 שאלות ו-10 דקות נגלה את התשובה

היי,

בפעם הקודמת, הבאתי 2 טריקים העוזרים להכפיל את יכולת הריכוז ואת הזיכרון שלנו. הפעם, רציתי לחזור למסע שלנו בעקבות הכריזמה האישית שלנו ולהיזכר בעובדה אחת חשובה: הסיבה שאנשים מתמגנטים לאנשים כריזמטיים היא כי הם יודעים בדיוק לאן הם רוצים להגיע.

וזה לא מפתיע. המון אנשים מחפשים את עצמם. חלקם יוצאים לחפש את עצמם במסע חובק עולם. חלקם עושה מדיטציות ומחפש את עצמו בפנים. ועדיין, רובם הגדול לא מוצא את המהות האמתית שלו. זו, שתיתן להם סיבה אמתית לקפוץ מהמיטה בבוקר ולהתחיל לתפקד.

למנהיגים הכריזמטיים, כך נדמה לפחות, ברור מאוד לאן הם רוצים להגיע. זה כל כך ברור להם עד כדי כך שהם משולהבים להגיע לשם בכל מחיר. והשלהבת הזו, שבוערת להם בעיניים גורמת לכל אותם אנשים אשר רוצים להצטרף אליהם למסע פשוט להתחיל ללכת.

למה שיהיה לנו יעוד בחיים?

לפני שנתחיל חשוב לי להגיד דבר אחד. אני לא באמת יודע אם לכל אחד מאתנו יש יעוד שקיבלנו מכוח עליון. עם זאת (ואת זה אני בטוח יודע), אם נציב לעצמנו מטרה שתהיה חשובה עבורנו וניקח אותה כ"יעוד שלנו", יגדל הסיכוי שלנו לעשות משהו שבאמת משנה.

מצד אחד, זה אומר לעשות משהו שיבצע שינוי משמעותי בחיים שלנו. משהו שיגרום לנו להרגיש יותר. משהו שיעיר אותנו מתרדמת השגרה היום יומית שלנו. מצד שני, זה אומר לעשות משהו שבאמת ישפיע בעולם הזה. וגם אם זה יהיה שינוי קטן. לחרוץ עוד חריץ בחיים של מישהו אחר.

אין דבר יותר מדהים מהידיעה ששיפרנו משהו בחיים של מישהו אחר. משהו שאולי עבורנו היה קטן. משהו שעבורו, בנקודה שבה היה תקוע, היה השינוי הכי משמעותי בחיים. וזה בדיוק הדבר שעליו אנחנו מדברים היום – למצוא את היעוד שלנו בחיים.

כאשר אנחנו מחפשים את המהות של החיים שלנו, החשיבות תמיד תהיה טמונה בטיב השאלות שנשאל את עצמנו. הרי איך אפשר למצוא את התשובות הנכונות אם לא נדע לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות?

9 שאלות למציאת היעוד שלנו בחיים

קצת לפני שיצאתי לדרך העסקית שלי, גם אני הייתי בפרשת דרכים. ולא סתם פרשת דרכים. ידעתי שאני טוב במכירות. ידעתי שאני לא טיפש. ידעתי שאני יכול להקים עסק ולהצליח. ועם כל זאת, לא היה לי מושג לאיזה כיוון ללכת.

בזמן שחיפשתי מאיפה להתחיל את החיפוש, מצאתי במקרה מאמר מרתק באנגלית. האמת, שקצת חבל שלא שמרתי אותו אלא רק סיכמתי אותו לעצמי. עם זאת, 9 השאלות שהובאו בו היו אלה שעזרו לי אישית להתמקד ולמצוא את היעוד שלי בחיים.

מאז ועד היום, בכל פעם שאדם שואל אותי איך למצוא את היעוד שלו בחיים, אני מפנה אותו לשאלות הבאות. אם גם לך בא למצוא את היעוד שלך בחיים, אני ממליץ לך לפנות 10 דקות, לחשוב טיפה ולענות בכנות על השאלות הבאות (יכולה להיות יותר מתשובה אחת לשאלה ולכן חשוב לכתוב הכל):

1. מה אנחנו אוהבים לעשות? יש דברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות. דברים שאנחנו לא צריכים לגרום לעצמנו מוטיבציה כדי לעשות אותם. דברים שאנחנו כל כך אוהבים לבצע עד שזה גובל ממש בהתמכרות.

2. במה אנחנו מתמקדים? כאשר אנחנו הולכים ברחוב, נכנסים לחנות או מדברים עם אדם במה אנחנו מתמקדים? האם זה בשיער שלהם? בדרך שבה הכל מסודר? במילים שבהן הם בוחרים להשתמש? בתכונות החיוביות שלהם? בפוטנציאל הלא ממומש שלהם?

3. מה היינו עושים בחינם? אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים המצליחים שאני מכיר הוא שהם היו עושים את מה שהם עושים למחייתם, גם אם לא היו מקבלים על זה כסף. לכן, חשוב להבין מה היינו עושים בחינם כדי להבין מה הדברים שבאמת מדליקים אותנו.

4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לפחות נושא אחד שבאמת מדליק אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה.

5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? אם נבחן את נושאי השיחה שלנו נשים לב למשהו מעניין: למרות שחלק מהזמן אנחנו מדברים על אקטואליה או על דברים סתמיים, יש נושאים שאליהם אנחנו תמיד ננווט את השיחה כי בהם אנחנו מבינים. על הנושאים האלה אני מדבר.

6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? כמעט לכל אדם יש משהו שהוא יודע שהיה צריך לעשות ובסוף לא הלך עליו. למרות שלא לכולם יש תשובה לשאלה הזאת, ראוי שנבחן אם יש משהו שתמיד רצינו לעשות ולא עשינו בגלל הצבא/ הלימודים/ החברה/ העבודה/ הנישואין/ הילדים.

7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? בצורה מפתיעה, אנשים שבוחנים את הספרים שהם מחזיקים בבית מגלים כי ניתן למצוא קשר בין הנושאים שבהם עוסק רוב הספרים שיש להם. האם אלה ספרי בישול? פילוסופיה? ניהול? שיווק? או אולי ספרים עלילתיים?

8. מה מצית את היצירתיות שלנו? יש דברים, שמספיק שרק נחשוב על לעשות אותם, כדי לגרום לנו להפוך להיות יצירתיים במיוחד. יכול להיות שמדובר על להמציא פטנטים, על לכתוב, לדבר מול קהל ואולי אפילו על לשרבט משהו על דף.

9. מה קל לנו לעשות? בדרך כלל, הדברים שהכי קל לנו לעשות הם גם הדברים שהכי כיף לנו לעשות. הם יכולות שפיתחנו עם השנים, תוך ביצוע חוזר שלהם ולכן רצוי להוסיף גם אותם לתוך רשימת הדברים שעשויים להפוך להיות חלק מהיעוד שלנו.

מתוך בחינת התשובות לשאלות האלה, בדרך כלל מתחילה להיווצר המסגרת של היעוד שלנו בחיים. אם נחבר את התשובות ונבין אילו תחומי עשייה משלבים את כל מה שבאמת חשוב לנו, נוכל למצוא את התחום שבו נוכל להגשים את עצמנו בצורה טובה הרבה יותר.

נקודה חשובה לפני שמסיימים: גם אם נדמה לך שהיעוד שמצאת לעצמך הוא לא פרקטי או לא כלכלי מספיק, זה לא בהכרח נכון. אפשר ליצור הכנסה טובה כמעט בכל תחום. עובדה שיש היום תחומים שלמים שבעבר לא נחשבו כמפרנסים והיום הם כן (כמו בלוגרים, מומחי פייסבוק וכן הלאה).

נקודה נוספת לפני סיום: אם יש לך משפחה, חשוב לתכנן נכון את הצעדים הבאים שלך לפני זריקת מקום העבודה ויציאה לדרך חדשה. כמו כן, חשוב להתייעץ גם עם בני הזוג שלנו לפני שיוצאים לדרך. שינויים קיצוניים מדי עשויים לערער מסגרות שלא בהכרח נרצה לנער ולכן עלינו לעשות דברים נכון.

ועכשיו, מסקרן אותי לקרוא בתגובות מה גילית על היעוד שלך לאחר המענה על השאלות?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

Exit mobile version