פירורי תובנות

איך הכפלת יכולת המכירה עשויה לגרום לעסק שלך לקרוס?

תעזור לי לשדרג את העסק, היא אמרה. למד אותי מכירות. קיבלתי המלצה חמה עליך. אני מוכנה לעשות כל מה שנדרש. לשלם לך כל מה שאני יכולה. אני חייבת עוד לקוחות כדי להגדיל את ההכנסה שלי. הגיע הזמן שאני אתחיל להתפרנס כמו שצריך מהעסק.

הכי קל היה לענות לה כן. מה אכפת לי. יודע להכשיר אנשי מכירות. אין לי בעיה לקבל שכר על העבודה שלי. ולה… באמת הגיע להרוויח יותר ולהתחיל להתפרנס מהעסק. עם זאת, העדפתי לדכא את הדחף הראשוני להגיד כן. ולא סתם. אם הייתי אומר לה כן, יכולתי לעשות לה נזק מהותי לעסק.

בעולם שמלא במנטורים, בגורואים ובמאמני מכירות, מאוד קל למכור את האשליה שהגדלת המכירות היא הדבר הכי חשוב. הרי זה אחד הגורמים הבודדים שגם מראים תוצאה וגם מעלים את הכנסות העסק באופן מיידי. עם זאת, הגדלת המכירות ללא הכנה של העסק זה בדיוק כמו למזוג בקבוק שלם של משקה לתוך כוס קטנה.

היא רצתה לשפר את כישורי המכירות שלה כדי למכור יותר. עם זאת, לא ידעה לענות לי על שאלות משמעותיות יותר – האם הייתה מסוגלת לחזור לפי 10 יותר לידים. לייצר פי 10 יותר מוצרים. שיפור יכולת המכירה, ללא שיפור יכולת העסק לעמוד בכמות גדולה יותר של לקוחות עשויה לפגוע בעסק בצורה משמעותית.

הרי לקוח, שלא מקבל את המוצר שעליו שילם תוך פרק זמן סביר, יתחיל לכעוס. להתקשר בזעם. לדרוש את כספו בחזרה. ובצדק. הרי שילם על המוצר ולא קיבל אותו. אז, יעלה פוסט זועם ברשת החברתית. פוסט שיתפוס תאוצה. וגם אם לא, נאבד אותו כלקוח וביחד אתו את כל אלה ששמעו את הביקורת הרעה.

ב-NLP אנחנו מתייחסים לכל העניין במילה אחת – אקולוגיה. ואני לא מדבר על איכות הסביבה. אני מדבר על כך שכל שינוי שאנחנו מבצעים עשוי להיראות טוב על פני השטח. רק שלפעמים, אם נבחן יותר לעומק את השפעתו על שאר תחומי החיים של אותו אדם, נגלה כי השינוי פגע בו יותר משעזר לו.

זו בדיוק הסיבה שאנחנו משקיעים כל כך בשלב התשאול. לא רק כדי ליצור את השינוי. אלא כדי לשאוף ליצור את השינוי שמתאים בצורה המלאה ביותר לחייו של האדם שמולנו. וזו גם הסיבה שאי אפשר להחליף איש מקצוע בתחום בסתם "מדיטציית דמיון מודרך" מהאינטרנט או ספר "עשה זאת בעצמך".

שדרוג העסק הוא בדיוק כמו שדרוג ה"עצמי" שלנו. אי אפשר רק לשדרג ידע. אי אפשר לשדרג רק יכולות. אי אפשר לשדרג רק  את הכלים העסקיים. הדרך היחידה להפוך את העסק שלך ליציב לאורך שנים היא לבנות אותו מהיסוד. לפתח את כל חלקיו במקביל. כך שיהיה מסוגל להעניק ערך לאנשים הנכונים. לייצר לקוחות מרוצים.

האם הכנת את עצמך להצלחה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות