פירורי תובנות

למה כל כך הרבה עסקים נסגרים בשנה הראשונה שלהם?

תפקידו של הסבלני הוא לתת שירות לאימפולסיבי. על העיקרון הזה מתבסס כל הרעיון שבו איש מקצוע מספק שירותים תמורת כסף. ואנשי מקצוע שלא ישכילו להבין את העיקרון הזה, לא יצליחו לשרוד כלכלית לאורך זמן. כי העולם אינו סבלני במהותו. וזו, הסיבה שבגללה משלמים להם כסף.

האימפולסיבי רוצה הכל עכשיו. בלי לשלם. לבד. ושזה לא ייקח הרבה זמן. ושזה לא ידרוש ממנו להתאמץ. כי משהו מציק לו. או שהוא חייב משהו. או שיש לו בעיה שהוא חייב לפתור. או שמשהו כואב לו. ואפילו יכול להיות שיש לו מצב רוח לזה בדיוק עכשיו.

הסבלני עבר הכשרה מקצועית. הוא ממשיך ללמוד. הוא מתרגל ומיישם את מה שלמד. מייצר תוצאות. מתמקצע. וזה לוקח זמן. הוא צובר ניסיון. נהיה הרבה יותר טוב. ויותר מללמוד מה לעשות, הוא לומד גם מה לא לעשות. כי הטעויות הן המורה הטוב ביותר.

זו הסיבה שכישוריו של הסבלני עולים לאימפולסיבי כסף. הסבלני השקיע הרבה זמן בהתמקצעות. הוא לא חיכה שיכאב למישהו. והוא יודע בדיוק מה לעשות. מה הדרך הכי מהירה להגיע לתוצאה. ומתוך מחשבה על העתיד. כי לעתים, פתרון של בעיה עשוי להשפיע בצורה שלילית על תחומים אחרים.

הוא יודע גם מה לא לעשות. חוסך המון זמן ומאמץ לאימפולסיבי. זמן של ניסוי וטעיה. זמן שבו איש המקצוע היה מגיע לתוצאה כבר מספר פעמים. רק שהחיסכון הזה בזמן ובמאמץ עולה כסף. כסף, שהאימפולסיבי עשוי לראות כמוגזם. כי הוא רוצה את זה עכשיו, בקלות ובזול.

עם זאת, אין לו סבלנות. וזה בסיס העניין. הוא יכול לעשות את זה. בטח. זה רק עניין של זמן ומאמץ. רק שאם הוא רוצה את זה כאן ועכשיו, זה אמור לעלות כסף. כי הכסף הוא התגמול על הזמן והמאמץ שאיש המקצוע משקיע. על ההתמקצעות והניסיון שצבר כדי להגיע למצב שבו הוא יכול לעזור לו.

רק שבשנים האחרונות, משהו השתנה. התחילו למכור לאימפולסיביים את החלום של "להיות עצמאי". הציגו להם רק את היתרונות: לא חייב להיות משרד. אין בוס על הראש. אפשר לבחור עם מי לעבוד. באילו שעות לעבוד. כמה זמן לעבוד. ולממש את עצמם בצורה מלאה יותר. עיני האימפולסיביים נדלקו.

זה היה הפתרון שהם חיפשו כל השנים. גם כיף גדול. גם לקום מתי שרוצים. וגם להרוויח יותר כסף?

אז יצאו לדרך. עברו הכשרות קצרות במגוון תחומים. ועכשיו, הם מוסמכים. רק שאחרי שסיימו להציע את מרכולתם לסביבה הקרובה, הם גילו טפח חדש מהמציאות: אף אחד לא מחכה להם. אף אחד לא עומד בתור. אף אחד לא צועק: קחו את הכסף שלי עכשיו!

זה מבלבל אותם. אבל, אבל, הם אומרים בראשם, הבטיחו לי. זה המקצוע החדש והמבטיח שלי. לא הישן שבו הרווחתי שכר כשכיר. אמרו לי ללמוד ואז יגיע הכסף. להתחבר לשפע. הצלחה קוואנטית. מקצוע חדש ומבריק. ההצלחה בקצה האצבעות שלך. רק שאלו היה מילים. והמציאות היא אחרת.

יש לזה סיבה. הסבלני לא רק למד והשקיע. הוא גם היה שוליה. עבד מתחת למישהו. צבר ידע. למד מתוך צפייה וספיגה ישירה של ניסיון ממישהו שכבר מייצר תוצאות שנים. לא רק כדי "לגנוב" ידע. אלא כדי לקבל הנחיה. לפתח הבנה עמוקה יותר של יישום הדברים שלמד. ושל ניהול עסק בתחום.

אז, השוליה הופך לאדון. ואז, כבר מכירים אותו. יש לו שם. יש לו ניסיון. ואז, הוא גם שווה יותר כסף.

רק שהאימפולסיבי לא רוצה לחכות כל כך הרבה זמן. בטח לא להחליף בוס ישן בבוס חדש. לעבוד? הוא? עדיף להוכיח שהתחיל מלמטה וניצח את הסיכויים. זה סיפור שיגרום לאחרים לתפוס ממנו מהר יותר. והתוצאות והלמידה? הן משניות. הוא לומד תוך כדי התקדמות. טועה על חשבון הלקוחות שלו.

רק שכשפועלים באימפולסיביות שכזו, עושים המון רעש. ובהנחה שהלקוחות מספיק חכמים כדי לעבוד עם עוד איש מקצוע, נשאר להם טעם רע בפה מהעבודה עם האימפולסיבי. ההוא שכבר לא סופר אותם אישית. כי הם היו חלק מההוכחה שלו שהיו לו המון לקוחות בהתחלה. הם רק מספר בתוך רשימה.

וכשפועלים באימפולסיביות שכזו, משאירים הרבה אדמה חרוכה מאחור. כזו שבה ייקח זמן עד שיצמח בה צמח חי. רק שלאימפולסיבי זה לא אכפת. זה רק הוא. ועכשיו הוא במצב הישרדות. אז מבחינתו שהכול יישרף. הוא במרוץ להוכיח שהוא מסוגל.

בטווח הארוך, העסק של האימפולסיבי לא שורד. למרות שמאוד יכול להיות שיתחיל ב"בום" עצום. רק שמאוד קשה לפעול מעכשיו לעכשיו. בטח כשאין לו ניסיון אמתי. לא ביישום, לא כאיש מקצוע ולא כבעל עסק. ולאורך הזמן, עסק אימפולסיבי אינו יציב. והלקוחות לא יהיו "טיפשים" לנצח וייפלו בשיווק.

שיווק לא יכול להסתיר לקוח שמקבל מוצר לא איכותי. ופעם, לקוחות לא יכלו להשוות. רק שהיום, קל יותר מאי פעם להשוות חוויות ותוצאות. ולאורך הזמן, לקוח לא מרוצה לא ממליץ. לעתים קרובות אפילו להיפך. ובהדרגה, נגמרים הפראיירים שנופלים בטריקים השיווקיים ובפרסומות החלקלקות שלו.

על מנת שעסק יצליח, בעליו חייב לאמן קודם כל את שריר הסבלנות. זה שמאפשר לו להתנהל בצורה שאינה אימפולסיבית. מקצועית. מתוך למידה אמתית תחת איש מקצוע ותיק יותר. ולהפסיק להתמקד בהצלחה שלו. אלא בזו של לקוחותיו. ובבניית עסק יציב שיאפשר לו לעזור ללקוחותיו לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות