חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
righttothespot

מה היעוד שלנו בחיים? בעוד 9 שאלות ו-10 דקות נגלה את התשובה

היי,

בפעם הקודמת, הבאתי 2 טריקים העוזרים להכפיל את יכולת הריכוז ואת הזיכרון שלנו. הפעם, רציתי לחזור למסע שלנו בעקבות הכריזמה האישית שלנו ולהיזכר בעובדה אחת חשובה: הסיבה שאנשים מתמגנטים לאנשים כריזמטיים היא כי הם יודעים בדיוק לאן הם רוצים להגיע.

וזה לא מפתיע. המון אנשים מחפשים את עצמם. חלקם יוצאים לחפש את עצמם במסע חובק עולם. חלקם עושה מדיטציות ומחפש את עצמו בפנים. ועדיין, רובם הגדול לא מוצא את המהות האמתית שלו. זו, שתיתן להם סיבה אמתית לקפוץ מהמיטה בבוקר ולהתחיל לתפקד.

למנהיגים הכריזמטיים, כך נדמה לפחות, ברור מאוד לאן הם רוצים להגיע. זה כל כך ברור להם עד כדי כך שהם משולהבים להגיע לשם בכל מחיר. והשלהבת הזו, שבוערת להם בעיניים גורמת לכל אותם אנשים אשר רוצים להצטרף אליהם למסע פשוט להתחיל ללכת.

למה שיהיה לנו יעוד בחיים?

לפני שנתחיל חשוב לי להגיד דבר אחד. אני לא באמת יודע אם לכל אחד מאתנו יש יעוד שקיבלנו מכוח עליון. עם זאת (ואת זה אני בטוח יודע), אם נציב לעצמנו מטרה שתהיה חשובה עבורנו וניקח אותה כ"יעוד שלנו", יגדל הסיכוי שלנו לעשות משהו שבאמת משנה.

מצד אחד, זה אומר לעשות משהו שיבצע שינוי משמעותי בחיים שלנו. משהו שיגרום לנו להרגיש יותר. משהו שיעיר אותנו מתרדמת השגרה היום יומית שלנו. מצד שני, זה אומר לעשות משהו שבאמת ישפיע בעולם הזה. וגם אם זה יהיה שינוי קטן. לחרוץ עוד חריץ בחיים של מישהו אחר.

אין דבר יותר מדהים מהידיעה ששיפרנו משהו בחיים של מישהו אחר. משהו שאולי עבורנו היה קטן. משהו שעבורו, בנקודה שבה היה תקוע, היה השינוי הכי משמעותי בחיים. וזה בדיוק הדבר שעליו אנחנו מדברים היום – למצוא את היעוד שלנו בחיים.

כאשר אנחנו מחפשים את המהות של החיים שלנו, החשיבות תמיד תהיה טמונה בטיב השאלות שנשאל את עצמנו. הרי איך אפשר למצוא את התשובות הנכונות אם לא נדע לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות?

9 שאלות למציאת היעוד שלנו בחיים

קצת לפני שיצאתי לדרך העסקית שלי, גם אני הייתי בפרשת דרכים. ולא סתם פרשת דרכים. ידעתי שאני טוב במכירות. ידעתי שאני לא טיפש. ידעתי שאני יכול להקים עסק ולהצליח. ועם כל זאת, לא היה לי מושג לאיזה כיוון ללכת.

בזמן שחיפשתי מאיפה להתחיל את החיפוש, מצאתי במקרה מאמר מרתק באנגלית. האמת, שקצת חבל שלא שמרתי אותו אלא רק סיכמתי אותו לעצמי. עם זאת, 9 השאלות שהובאו בו היו אלה שעזרו לי אישית להתמקד ולמצוא את היעוד שלי בחיים.

מאז ועד היום, בכל פעם שאדם שואל אותי איך למצוא את היעוד שלו בחיים, אני מפנה אותו לשאלות הבאות. אם גם לך בא למצוא את היעוד שלך בחיים, אני ממליץ לך לפנות 10 דקות, לחשוב טיפה ולענות בכנות על השאלות הבאות (יכולה להיות יותר מתשובה אחת לשאלה ולכן חשוב לכתוב הכל):

1. מה אנחנו אוהבים לעשות? יש דברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות. דברים שאנחנו לא צריכים לגרום לעצמנו מוטיבציה כדי לעשות אותם. דברים שאנחנו כל כך אוהבים לבצע עד שזה גובל ממש בהתמכרות.

2. במה אנחנו מתמקדים? כאשר אנחנו הולכים ברחוב, נכנסים לחנות או מדברים עם אדם במה אנחנו מתמקדים? האם זה בשיער שלהם? בדרך שבה הכל מסודר? במילים שבהן הם בוחרים להשתמש? בתכונות החיוביות שלהם? בפוטנציאל הלא ממומש שלהם?

3. מה היינו עושים בחינם? אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים המצליחים שאני מכיר הוא שהם היו עושים את מה שהם עושים למחייתם, גם אם לא היו מקבלים על זה כסף. לכן, חשוב להבין מה היינו עושים בחינם כדי להבין מה הדברים שבאמת מדליקים אותנו.

4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לפחות נושא אחד שבאמת מדליק אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה.

5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? אם נבחן את נושאי השיחה שלנו נשים לב למשהו מעניין: למרות שחלק מהזמן אנחנו מדברים על אקטואליה או על דברים סתמיים, יש נושאים שאליהם אנחנו תמיד ננווט את השיחה כי בהם אנחנו מבינים. על הנושאים האלה אני מדבר.

6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? כמעט לכל אדם יש משהו שהוא יודע שהיה צריך לעשות ובסוף לא הלך עליו. למרות שלא לכולם יש תשובה לשאלה הזאת, ראוי שנבחן אם יש משהו שתמיד רצינו לעשות ולא עשינו בגלל הצבא/ הלימודים/ החברה/ העבודה/ הנישואין/ הילדים.

7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? בצורה מפתיעה, אנשים שבוחנים את הספרים שהם מחזיקים בבית מגלים כי ניתן למצוא קשר בין הנושאים שבהם עוסק רוב הספרים שיש להם. האם אלה ספרי בישול? פילוסופיה? ניהול? שיווק? או אולי ספרים עלילתיים?

8. מה מצית את היצירתיות שלנו? יש דברים, שמספיק שרק נחשוב על לעשות אותם, כדי לגרום לנו להפוך להיות יצירתיים במיוחד. יכול להיות שמדובר על להמציא פטנטים, על לכתוב, לדבר מול קהל ואולי אפילו על לשרבט משהו על דף.

9. מה קל לנו לעשות? בדרך כלל, הדברים שהכי קל לנו לעשות הם גם הדברים שהכי כיף לנו לעשות. הם יכולות שפיתחנו עם השנים, תוך ביצוע חוזר שלהם ולכן רצוי להוסיף גם אותם לתוך רשימת הדברים שעשויים להפוך להיות חלק מהיעוד שלנו.

מתוך בחינת התשובות לשאלות האלה, בדרך כלל מתחילה להיווצר המסגרת של היעוד שלנו בחיים. אם נחבר את התשובות ונבין אילו תחומי עשייה משלבים את כל מה שבאמת חשוב לנו, נוכל למצוא את התחום שבו נוכל להגשים את עצמנו בצורה טובה הרבה יותר.

נקודה חשובה לפני שמסיימים: גם אם נדמה לך שהיעוד שמצאת לעצמך הוא לא פרקטי או לא כלכלי מספיק, זה לא בהכרח נכון. אפשר ליצור הכנסה טובה כמעט בכל תחום. עובדה שיש היום תחומים שלמים שבעבר לא נחשבו כמפרנסים והיום הם כן (כמו בלוגרים, מומחי פייסבוק וכן הלאה).

נקודה נוספת לפני סיום: אם יש לך משפחה, חשוב לתכנן נכון את הצעדים הבאים שלך לפני זריקת מקום העבודה ויציאה לדרך חדשה. כמו כן, חשוב להתייעץ גם עם בני הזוג שלנו לפני שיוצאים לדרך. שינויים קיצוניים מדי עשויים לערער מסגרות שלא בהכרח נרצה לנער ולכן עלינו לעשות דברים נכון.

ועכשיו, מסקרן אותי לקרוא בתגובות מה גילית על היעוד שלך לאחר המענה על השאלות?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

339 תגובות

  1. ליאור, כל כך התחברתי לפוסט הזה!
    התחלתי כמה עבודות שזנחתי כי הרגשתי שזה לא זה. שזה לא יגרום לי להשאיר בעולם את החותם שאני רוצה.
    יש לי תשובות לכמה שאלות שהעלית בפוסט ואני עדיין מנסה לגבשה אותן לכלל "יעוד" אבל אני נתקלת בדרך בקשיים בדמות אמירות "מה זה השטויות האלה לעבוד רק במה שמספק? צריך להתפרנס!"
    עם תגובות כאלה אני עדיין לא יודעת להתמודד. יש לך עצה?

    1. תודה צילה!

      בנוגע לתגובות שהעלית, יש הרבה דרכים להתפרנס שרוב האנשים אינם מכירים. עם זאת, אולי כדאי לשקול לפתח את הכיוון החדש במקביל להמשך העבודה במקום העבודה הנוכחי.

      כך, תוכלי לעבור את השלבים הראשונים והמאתגרים יותר של היציאה לדרך החדשה ולשמור על רמת המחיה שלך ושל משפחתך.

      מקווה שעזרתי למקד,
      ליאור

  2. הי ליאור!

    אני חייב לציין שהשאלות שלך ממקדות יותר מכל מאמר דומה שקראתי.

    כרגע אני בחיפוש עבודה ונראה לי שאסור לי, פשוט אסור לי לקרוא פוסטים כאלה.
    עד שחפרתי בעצמי כמה חודשים טובים ומצאתי מה העבודה שהכי מתאימה לי (מהנדס תוכנה) , אתה מגיע עם השאלות האלה (שאלה 2 ו3 למשל) וממוסס לי את כל הבנין. אתה לא בסדר. פתאום אני לא בטוח בכלום (גילוי נאות אני מזל מאזניים).

    הגעתי למסקנה שמה שאני הכי אוהב זה לחקור סוגי אנשים. פשוט להתבונן בחברה מהצד ולראות סוגי התנהגויות. זה ממש סרט מעניין.

    גם כשאני בחו"ל לא מעניין אותי לראות את האתרים המפורסמים אלא לקשקש סמול טוק עם האזרח המצוי. להכיר את האופי.
    זה מה שאני אוהב, להתערבב עם אנשים. ובעיקר לתפוס את הקודים של כל חברה ולנסות להשתלב בה. זה סוג של משחק בשבילי כמו שחקן על הבמה (עוד משהו שאני אוהב).

    בקיצור החזרת אותי להתחלה. שתהיה לי בריא.

    1. היי רוני,

      לפעמים, אנחנו מחפשים עבודה על סמך הדבר שאנחנו חושבים שנכון לנו לעשות או שלדעתנו יפרנס אותנו. עם זאת, באיזה שהוא מקום, לעשות את הדבר ש"נכון" לנו לעשות ולא יוצר אצלנו את התשוקה לקום כל בוקר לעבודה הופך אנשים ל"מבואסי בוקר" ו"מבואסי יום א'".

      כל הכבוד לך על ההתחברות לתשוקה שלך והתעוזה למצוא עבודה שבאמת תזיז לך משהו בפנים. אני גאה בך ומאחל לך למצוא אותה ולהצטיין בה!

    2. היי רוני
      קראתי את מה שכתבת ופשוט הצטמררתי. כאילו אני כתבתי את זה ( חוץ מהעניין שאני אפילו לא קרובה להיות מהנדסת תוכנה) אני לא יודעת אם אי פעם תראה את ההודעה שלי. מעולם לא שמעתי מישהו שמספר שיש לו בדיוק את אותה התשוקה אם נקרא לזה ככה.. ״להכיר את האופי, להתערבב עם אנשים, לנסות להשתלב בחברה״. אם תראה את ההודעה שלי אשמח שתיצור איתי קשר, סתם לדבר ואולי לנסות ולהבין איך אפשר ליצור מזה משהו מעבר. המייל שלי hatav100@walla.com

      1. אני קוראת את התגובה פה באופן ספייס של החברה שבה אני עובדת כמתכנתת, ופשוט מזדהה עם כל מילה. מעניין אותי מה קורה איתך עכשיו, שנתיים אחרי…

  3. למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לפחות נושא אחד שבאמת מדליק אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה" איזה בולשיט! יש לי אולי לפחות 50 תחומי עניין שאני אוהב ללמוד עליהם וזנ מסקרן אותי! חוץ מזה, כבר מגיל 14 היה לי כבר ברור מה אני רוצה לעשות בחיים ומה הייעוד שלי כאן בעולם הזה.

    1. מעולה, כל הכבוד שברור לך כרגע מה הייעוד שלך ומה בא לך לעשות בחיים!

      עם זאת, לרוב האנשים זה בדרך כלל לא מאוד ברור ומעבר לזה – המון אנשים בטוחים שהם יודעים מה הם הולכים לעשות ובמהלך הדרך מגיעים לכיוון אחר לחלוטין. או שהתוצאות שלהם מוכיחות להם שהם לא באמת טובים בדבר שהוא ה"ייעוד" שלהם (למרות שתמיד אפשר להתמקצע ולהשתפר, רק שהם לא תמיד יודעים את זה). או שנסיבות חייהם גורמות להם לשנות כיוון.

      השאלה בסופו של יום היא אם התקדמת לכיוון התוצאות שלך. גם אם לאדם לא ברורה הדרך והוא צועד בכל מקרה, הוא יגלה לאן הוא יכול להגיע. אדם שברורה לו הדרך ולא עושה כלום, הוא מלך העולם בתיאוריה 🙂

      1. היי, אלו התשובות שלי.. אשמח לעזרה (:

        מה אני אוהבת לעשות?
        לייעץ לאנשים, לשיר, diy
        במה אני מתמקדת?
        בלבוש של אחרים, בתכונות שהייתי רוצה לאמץ לעצמי, ובשפת גוף
        מה הייתי עושה בחינם?
        מייעצת לאנשים מה ללבוש, שרה, diy
        על מה אני אוהבת ללמוד?
        אנשים, ביולוגיה
        נושאי השיחה המועדפים עליי?
        זוגיות
        מה אני מתחרטת שלא עשיתי?
        לא נרשמתי לבית ספר למוזיקה, לא למדתי נהיגה לפני שהתגייסתי, לא התחלתי ללמוד פיתוח קול מגיל צעיר יותר
        נושא הקריאה שהכי מעניין אותי?
        אהבה, מסתורין ומימוש עצמי
        מה מצית את היצירתיות שלי?
        סטיילינג, אהבה
        מה קל לי לעשות?
        לייעץ לאנשים בענייני זוגיות, סטיילינג

  4. בשאלות הראשונות התרגזתי, חשבתי לעצמי שאילו הייתי יודעת את התשובות אז לא הייתי צריכה בכלל לשאול את השאלות.
    בהמשך הדרך אפילו כשרגנתי בכל תשובה ופלטתי תשובות בעודי מיואשת לחלוטין גיליתי לאט לאט שיש בזה הרבה היגיון.
    בשאלה על הספרים כבר הייתי בשוק טוטאלי, כבר שנים שאני אוספת ספרים שקשורים בטבע האנושי ועד היום לא הבנתי שזה מה שאני אוהבת ?!??!?
    השאלה מה עושים עם זה עכשיו ??

    1. היי סופיה,

      עכשיו, מתחילים לפתח את הכישורים, ללמוד ולהתנסות בתוך התחום שמצאת לעצמך כייעוד. אפשר להתחיל מבלוגים, כמו הבלוג הזה, מסרטונים מיוטיוב ובהדרגה, להמשיך לספרות מקצועית או להכשרות כדי לעלות רמה. בהצלחה!

  5. היי ליאור
    עניתי לשאלות:
    מה אני אוהבת לעשות? מוסיקה, לרקוד,ים,שס"י, לתת שרות
    במה אני מתמקדת שאני הולכת ברחוב/מדברת עם אנשים? ברחוב מסתכלת על חנויות ועל הדרך בטיילת מסתכל רק על הים. עם אנשים מתמקגת בעניים ובשפתיים
    מה הייתי עושה בחינם? עוזרת לאנשים
    על מה אני אוהבת ללמוד? את הדברים הנסתרים למשל הקווים של כף היד מה עומד מאחורי דברים או מאחורי התנהגות של אנשים
    מה נושאי השיחה המעודפים עליי? שס"י, הילדים שלי
    מה אני מתחרטת שלא עשיתי?ישור שיניים וטיול מסביב לעולם
    מה נושאי הקריאה שהכי מעניין אותי?מיסטורין אקשן מתח וגם רוחני
    מה מצית את היצירתיות שלי? מוסיקה
    מה קל לי לעשות?לעזור, ליצור מוסיקה

    אשמח לעזרה כי יש פה כמה דברים

        1. בעיקרון, יש מספר מקומות שמלמדים את זה באופן מקצועי. בחלקם, זה תואר שני. בחלקם, מדובר בלימודי תעודה. ממליץ לך בחום להתעניין ולבדוק את הנושא יותר לעומק ולו רק לצורך הכרה של אפשרויות אחרות.

  6. עניתי על כל השאלות ואני עדיין לא יודעת מה לעשות עם זה…. איך הדברים האלה יכולים להתגבש למשהו שאני יכולה לעסוק בו..? אלה התשובות שלי, אשמח אם תוכל לתת לי את דעתך.
    . מה אנחנו אוהבים לעשות? לדמיין סיפורים בדימיון שלי, זה מקום ראשון. לכתוב לעצמי. להרכיב פאזלים. לצלם וליצור סרטונים. להקשיב למוסיקה ולדמיין איך היא נראית
    2. במה אנחנו מתמקדים? אני מסתכלת בנוף, בצבעים, בפנים של אנשים, ואם יש שם ילדים אני מיד מתחברת אליהם
    3. מה היינו עושים בחינם? הייתי כותבת סיפורים או סרטים, עורכת סרטונים, מתחברת לילדים ומדברת איתם, מצלמת
    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? על ילדים ועל הנפש שלהם, עריכת וידאו, צילום, כתיבה, היסטוריה, מוסיקה
    5. מה נושאי השיחה המועדפים עלינו? רגש, פילוסופיה, תרבויות שונות, מוסיקה, יצירה
    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? שלא הלכתי ללמוד צילום, או קולנוע, או עריכת וידאו, או מוסיקה
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? סיפורים מנקודת מבט של ילדים, על התבגרות, סיפורים עם מוסר השכל, סיפורים פשוטים עם תובנות על החיים
    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? כשאני רואה אנשים ובעיקר ילדים עושים משהו אדיר, משהו בולט ויוצא דופן. מצלמה. עריכת סרטונים. כתיבה מהלב.
    9. מה קל לנו לעשות? לסדר ולארגן דברים בצורה אסתטית. פאזלים. להמציא סיפורים ודיאלוגים בדמיון שלי. לכתוב את הרגשות שלי. לצלם דברים יפים. לספר סיפור דרך סרטונים

      1. לא. האמת שתמיד עבודה עם ילדים (שזה רוב הניסיון המקצועי שלי) הרתיעה אותי כי תמיד השבלונה האוטומטית זה הוראה או משהו פורמלי מסוג אחר – מה שאף פעם לא משך אותי. אני מתחברת לילדים באופן אישי בקלות ובטבעיות אבל מעולם לא ידעתי איך אפשר להמיר את היכולת הזאת למקצוע. איך מגיעים לאימון אישי לילדים…?

        1. יש לא מעט מקומות שמלמדים את זה (לא רק בתחום ה-NLP אגב) עם מגוון של התמחויות (החל מהקניית כישורי למידה, דרך עבודה עם הפרעות קשב וכלה בהתמודדות עם מגוון דברים שהילד חווה).

  7. היי ליאור הנה תשובות אשמח לכיון …
    אוהבת לעשות
    לקרוא אסטרולוגיה , לקרוא על מזלות ואופי של כל מזל , ואוהבת להיכנס לחנויות של עיצוב הלבשת בית .
    2. שאני פוגשת אנשים מתמקדת קודם באישיות תאריך לידה, מזל , הנפש מי הוא ומה הוא .
    3.הייתי עושה בחינם : מסבירה וקוראת לאנשים קצת על המזל והאופי שלהם , מעצבת מתנות בחינם .
    4. אוהבת ללמוד על אסטרולוגיה אנשים , אופי , התאמות וקצת מכל דבר לא לעומק רק לשם הידע .
    5. נושאים שמועדפים לדבר עליהם הרבה על החיים מטרות יעדים , נפש אישיות .
    6. מתחרטת שלא הצבתי לעצמי מטרות חלומות להגשים בחיים .
    7. ספרים שמעניינים ספרי נורמולוגיה שמות כוכבים סוגי טיפוסים של אנשים .
    8. מחשבות על חלל ריק ומוצרים שיש לי ביד על מנת לעצב את אותו המקום ביד חופשית זה מצית את היצרתיות שלי .
    9. קל לי לעשות לעזור למי שצריך .

      1. מה אנחנו אוהבים לעשות? יש דברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות. דברים שאנחנו לא צריכים לגרום לעצמנו מוטיבציה כדי לעשות אותם. דברים שאנחנו כל כך אוהבים לבצע עד שזה גובל ממש בהתמכרות.
        להתאמן, ולהתמקד במטרה שאני רוצה להגשים לעצמי -לראות תוצאות באימונים.
        לקרוא ולדעת על מה שקורה בארץ ובעולם
        לשמוע מוזיקה.
        . במה אנחנו מתמקדים? כאשר אנחנו הולכים ברחוב, נכנסים לחנות או מדברים עם אדם במה אנחנו מתמקדים? האם זה בשיער שלהם? בדרך שבה הכל מסודר? במילים שבהן הם בוחרים להשתמש? בתכונות החיוביות שלהם? בפוטנציאל הלא ממומש שלהם?
        אני מתמקדת ביחס האנושי, ביכולת לתקשר איתו ולהגיע לשיחות משותפות ומעניינות וגם מלמדות לחיים, אדם אמיתי שאפשר להתחבר אליו , שיש לו דברים חיובים לשתף ומשכילים עם חוכמת חיים.
        . מה היינו עושים בחינם? אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים המצליחים שאני מכיר הוא שהם היו עושים את מה שהם עושים למחייתם, גם אם לא היו מקבלים על זה כסף. לכן, חשוב להבין מה היינו עושים בחינם כדי להבין מה הדברים שבאמת מדליקים אותנו.
        לחשוב על איך לקדם את עצמך ולהגיע להצלחה בזכות עצמך ולממש את רצונך ושאיפה ליעד נכון בחיים עם מחייה כלכלית טובה שהשגת בדרך במקום עבודה או בכל מקום אחר.
        לחקור על נושאים שמעניינים אותי ויתנו לי כיוון שהתאים את עצמי לאישיות שלי בתחומים מסוימים
        לעזור לאנשים, לתת מעצמך את מה שאתה יכול או יודע להעביר לאותם האנשים.
        על מה אנחנו אוהבים ללמוד? למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לפחות נושא אחד שבאמת מדליק אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה.
        על מה שקורה היום בעולם, דברים שמתחדשים, פיתוח טכנולוגי.
        מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? אם נבחן את נושאי השיחה שלנו נשים לב למשהו מעניין: למרות שחלק מהזמן אנחנו מדברים על אקטואליה או על דברים סתמיים, יש נושאים שאליהם אנחנו תמיד ננווט את השיחה כי בהם אנחנו מבינים. על הנושאים האלה אני מדבר.
        נושאים על החיים, זוגיות, לימודים, עבודה , חוויות שקורים .
        מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? כמעט לכל אדם יש משהו שהוא יודע שהיה צריך לעשות ובסוף לא הלך עליו. למרות שלא לכולם יש תשובה לשאלה הזאת, ראוי שנבחן אם יש משהו שתמיד רצינו לעשות ולא עשינו בגלל הצבא/ הלימודים/ החברה/ העבודה/ הנישואין/ הילדים.
        מתחרטת שלא חסכתי כסף ואין לי חסכונות בצד לדברים חשובים, בנוסף שהתפטרתי או פיטרו אותי מעבודה ולא נשארתי במקום עבודה קבוע לאורך תקופה ארוכה.
        משהו שתמיד רציתי לעשות זה לטוס לחודש או שלושה שבועות ליעד אקזוטי
        מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? בצורה מפתיעה, אנשים שבוחנים את הספרים שהם מחזיקים בבית מגלים כי ניתן למצוא קשר בין הנושאים שבהם עוסק רוב הספרים שיש להם. האם אלה ספרי בישול? פילוסופיה? ניהול? שיווק? או אולי ספרים עלילתיים?
        ספרים שמעניינים אלה נושאים עם מוסר השכל ,ייעוץ לחיים, רומנטיקה, ומתח.
        מה מצית את היצירתיות שלנו? יש דברים, שמספקי שרק נחשוב על לעשות אותם, כדי לגרום לנו להפוך להיות יצירתיים במיוחד. יכול להיות שמדובר על להמציא פטנטים, על לכתוב, לדבר מול קהל ואולי אפילו על לשרבט משהו על דף.
        לקחת רעיונות יצירתיים מאנשים ולממש אותם בעצמי, ומתוך זה לחשוב על רעיון מקורי ולבצע את זה בזכות החשיבה שלי.
        מה קל לנו לעשות? בדרך כלל, הדברים שהכי קל לנו לעשות הם גם הדברים שהכי כיף לנו לעשות. הם יכולות שפיתחנו עם השנים, תוך ביצוע חוזר שלהם ולכן רצוי להוסיף גם אותם לתוך רשימת הדברים שעשויים להפוך להיות חלק מהיעוד שלנו.
        לצלם נופים, לספר על הרגשות שלי, ולדבר על החיים

  8. . מה אנחנו אוהבים לעשות? אני אוהבת לקרוא מאמרים על התת מודע, לשמוע פודקאסטים של תכניות רדיו על מודעות ותת מודע, לעצב את הבית, לנקות ולסדר אותו.

    2. במה אנחנו מתמקדים? אני מתמקדת בתכונות החיוביות של האנשים ובפוטנציאל הלא ממומש שלהם.
    3. מה היינו עושים בחינם? לעצב את הבית, לדבר עם חבר/חברה על החיים, מודעות, ושיפור איכות החיים בתחומים השונים.
    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? אני אוהבת ללמוד על גוף האדם, בריאות ותזונה טבעית, צמחי מרפא ותהליכי ריפוי טבעיים של הגוף.

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? אוהבת לדבר על היום שעבר עליי ועל קונפליקטים שהתמודדתי איתם, איך התמודדתי או לבקש עצה על איך להתמודד- עבודה/ חברים/ זוגיות/ משפחה.
    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? מתחרטת שלא התמדתי עם האימוני פילאטיס ולא הלכתי ללמוד קורס מדריכי פילאטיס.
    7 נושאי קריאה- פילוסופיה, תודעה ודרך חיים

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? עיצוב ושדרוג הבית.
    9. מה קל לנו לעשות? להסביר נושא מסויים הסבר מעמיק וברור.

      1. מעניין! לא כל כך חשבתי על זה.. אתחיל להתעניין יותר ולראות אם מדבר אליי. אפשר להתפרנס מזה?

    1. הי מירב רק היום נחשפתי לשאלון הכל כך גאוני הזה
      אני כותבת לך כי 80 אחוז מהתשובות שלך היו בדיוק אבל ממש בדיוק כמוני😅אני למדתי עיצוב פנים וארגון בתים אבל הנפש שלי תמיד נמשכה גם להבנת נפש האדם ובריאות גופנית על כל ההספקטים . אני בתקופה של בלבול וצומת דרכים . מרגישה שאין לי מספיק עבודה בעיצוב ולא רוצה לעזוב אבל מצד שני הנפש ובריאות מושכים אותי ממש, אשמח ממש לדעת אם לא אכפת לך לשתף במה את עוסקת כיום/ האם הצלחת להביא לידי ביטוי את כל התחומים שבהם את מתעניינת לעיסוק הנוכחי שלך? תודה לך

  9. הפוסט הזה הגיע בזמן, ממש בזמן!!
    אבל אני לא יודעת איך ליצור מהתשובות שלי ייעוד?

    רוצה לעזור לי? הנה התשובות:
    1. לעזור, לסדר ולארגן, לנהל.
    2. במילים, בסדר, בניראות.
    3. מנהלת ארגון חסד, מסדרת ומארגנת לאנשים משרדים וארונות, מלמדת.
    4. השגת מטרות, איך עובדים דברים מצליחים, התנהגויות של אנשים.
    5. התמודדויות, פילוסופיה התנהגותית, טיפים להצלחות בתחומים שונים.
    6. שלא הכרתי את עצמי בתור צעירה, שעברתי דירה.
    7. הצלחות של אחרים, פסיכולוגיה, חינוך והורות.
    8. סיפורי הצלחה, שיטות בחינוך, מוזיקה.
    9. לדבר, לסדר, לצייר.

    אשמח לעזרתך.

      1. היי ליאור, יצא לי מיש מש של דברים שאני לא רואה מה אני אמורה להבין מזה- הייעוד שלי הוא להיות פסיכולוגית של צמחים? אשמח לתובנות!

        מה אנחנו אוהבים לעשות- לנקות את הבית (אני בחופשת לידה ארוכה, לא לשפוט:)
        במה אנחנו מתמקדים- עיצוב של בתים, של חנויות, עיצוב כללי של הסביבה וכן אם נתקלת באנשים אז אוטומטית נתפסת לשפת גוף ודיבור של אותו אדם. גם אנשים זרים שחולפים על פני במודע או לא במודע מנסה לדמיין את חיי היום יום שלהם. נשמע מוזר אני יודעת.
        מה היינו עושים בחינם- הדבר הראשון שעלה לי לראש זה לעזור לחברים ומשפחה בכל דבר שהוא 24/7. שום דבר אחר לא באמת עלה לי..
        על מה אני אוהבת ללמוד- כל דבר בנושא בריאות/ צמחי מרפא/ ריפוי טבעי וכל דבר שקשור בנושא.
        נושאי שיחה משותפים- אני לרוב נוטה למצוא נושאי שיחה משותפים שנוגעים לבן אדם שמולי. מאוד נוטה להקשיב ולשתף את המחשבות שלי בנושא. ומצד שני מאוד אוהבת ללמוד מתוך השיחה. כך שאין לי משהו ספציפי שאני אוהבת לדבר עליו.
        מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו- בגרות מלאה.
        נושאי קריאה מעניינים- כל דבר שקשור לתזונה טבעית, צמחי מרפא, גינון, צמחים
        מה מצית את היצירתיות- עיצוב הבית כל פעם שאני מנקה אותו
        מה קל לנו לעשות- קל לי מאוד להיות אוזן קשבת ולייעץ. אוהבת להיות לעזר.

        1. היי נופר,

          זה לא בהכרח חייב להיות שילוב של הכל אלא של חלק מהאנשים. מעבר לכך, כל מה שאני מציע בתגובות פה הוא כיוון חשיבה ולא בהכרח תחום עיסוק חד משמעי שיהיה בהכרח נכון עבורך.

          במקרה של מה שכתבת, עולים לי לראש כמה כיוונים שעשויים להיות מעניינים עבורך: מצד אחד, מתוך מה שכתבת יש כיוון פוטנציאלי של תזונה או רפואה טבעית (כמו נטורופתיה למשל). מצד שני, כיוון אחר לחלוטין (ועדיין מרתק) של עיצוב פנים.

          משהו מהם עשוי להיות מעניין עבורך?

          1. תודה על התשובה המהירה! האמת שהתחלתי ללמוד נטורופתיה לפני כמה שנים והפסקתי כי הבנתי שאני לא מעוניינת להיות מטפלת. זה קצת הלחיץ אותי האחריות.
            עיצוב פנים מאוד מדבר אלי למרות שכרגע אני מרגישה שזה יוצר תחביב מאשר מקצוע אבל קלעת בול 🙂

  10. היי לך, אני מתעניינת בהמון נושאים. נורא מבולבלת ולא יודעת במה כדאי לי להתמקד. מקווה שתוכל לעזור.

    1. לטייל בארץ ובעולם, לצלם, לראות סדרות טלוויזיה, להכיר אנשים חדשים.
    2. מתמקדת בדיבור, שפה, נראות, החלטות, צורת חשיבה, פוטנציאל
    3. משוטטת בארץ ובעולם עם מצלמה, עובדת/מתנדבת בעמותה לנוער בסיכון, עובדת בשביל מישהו מצליח/מנטור אגדי לדוגמא אנטוני רובינס.
    4. קרימינולוגיה, מנהל עסקים, מכירות, אופנה, נדל"ן, צילום, שיווק ופירסום, פסיכולוגיה.
    5. טיולים, שאיפות, מטרות, פוטנציאל.
    6. מתחרטת שלא התמקדתי בדברים שאני אוהבת מגיל קטן.
    7. ספרי מתח, גם מהצד של הקרימינלים, ספרי דוקו- מציאות, ספרי השראה והצלחה, שינוי מחשבה כמו "הסוד" "חשוב והתעשר"
    8. לצייר, לכתוב, לשרבט.
    9. להתווכח על נושאים חשובים, להכיר אנשים.

    לא מתאים לי ללמד או לייעץ, לא חושבת שיש לי את הסבלנות לזה. החיים יותר מידי קצרים בשביל שאקום כל יום לעשות את אותו הדבר. זה אפילו קצת מפחיד אותי.

    תודה. אשמח לתגובתך:)

  11. היי, אני דיי אבודה. ניסיתי את הכתיבה בכל דרך אפשרית והיו כמה מצבים שממש כמעט והצלחתי להגשים את החלום שלי אבל בסוף זה לא קורה. בינתיים, אני עובדת במקום עבודה "מסודר" עם כל התנאים אבל לא טוב לי פה ואני מרגישה שאני לא מממשת את עצמי אפילו טיפה- מצד שני, מפחיד לעזוב מקום כזה לטובת הלא נודע. עניתי על השאלות שלך ואני מקווה שאולי אתה תוכל לייעץ לי על משהו שמתאים לי שלא חשבתי עליו.
    1. מה אנחנו אוהבים לעשות? יש דברים שאנחנו ממש אוהבים לעשות. דברים שאנחנו לא צריכים לגרום לעצמנו מוטיבציה כדי לעשות אותם. דברים שאנחנו כל כך אוהבים לבצע עד שזה גובל ממש בהתמכרות.
    תשובה: לתכנן מראש, למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות- פתרונות שעוזרים להשיג דברים שאחרים לא חשבו עליהם, לתקן מצבים בין אנשים, לכתוב תסריטים, להצחיק אנשים, להיות במרכז.
    2. במה אנחנו מתמקדים? כאשר אנחנו הולכים ברחוב, נכנסים לחנות או מדברים עם אדם במה אנחנו מתמקדים? האם זה בשיער שלהם? בדרך שבה הכל מסודר? במילים שבהן הם בוחרים להשתמש? בתכונות החיוביות שלהם? בפוטנציאל הלא ממומש שלהם?
    תשובה: האם הבן אדם שמולי שמח או עצוב? האם עובר עליו משהו? איך אני יכולה לפתור לאותו בן אדם בעיות שעד היום הוא לא הצליח לפתור, איך אותו בן אדם מסתכל עליי, כמה השארתי רושם חיובי.
    3. מה היינו עושים בחינם? אם יש דבר אחד שמשותף לכל האנשים המצליחים שאני מכיר הוא שהם היו עושים את מה שהם עושים למחייתם, גם אם לא היו מקבלים על זה כסף. לכן, חשוב להבין מה היינו עושים בחינם כדי להבין מה הדברים שבאמת מדליקים אותנו.
    תשובה: לכתוב תסריטים, לביים, לצלם, ליצור.
    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? למרות שיש הרבה אנשים שלא מודעים לזה, יש לפחות נושא אחד שבאמת מדליק אותם. וזה לא חייב להיות "מקצוע לימודי". זה יכול להיות כל דבר שמעניין אותך. כל דבר שמסקרן אותך לדעת עליו יותר. זה זה.
    תשובה: ילדים- איך הם מתנהלים, מה הם חושבים, איך אפשר לעזור להם בכדי שהם לא יחוו דברים קשים. וגם- כתיבה, איך לכתוב באופן מקצועי, איך להפתיע/לרגש/לסקרן אנשים ע"י הכתיבה שלי.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? אם נבחן את נושאי השיחה שלנו נשים לב למשהו מעניין: למרות שחלק מהזמן אנחנו מדברים על אקטואליה או על דברים סתמיים, יש נושאים שאליהם אנחנו תמיד ננווט את השיחה כי בהם אנחנו מבינים. על הנושאים האלה אני מדבר.
    תשובה:על החיים, על שאיפות, על משברים ונקודות צמיחה בחיים.
    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? כמעט לכל אדם יש משהו שהוא יודע שהיה צריך לעשות ובסוף לא הלך עליו. למרות שלא לכולם יש תשובה לשאלה הזאת, ראוי שנבחן אם יש משהו שתמיד רצינו לעשות ולא עשינו בגלל הצבא/ הלימודים/ החברה/ העבודה/ הנישואין/ הילדים.
    תשובה: ללמוד משחק, ללמוד כתיבה תסריטאית בגיל מוקדם יותר ולא עכשיו שכבר יש לי עבודה מסודרת ועם תנאים טובים שאני מפחדת לעזוב בכדי ללכת אל הלא נודע (למרות שהעבודה הזו מרוקנת אותי ולא מעניינת אותי בכלל)
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? בצורה מפתיעה, אנשים שבוחנים את הספרים שהם מחזיקים בבית מגלים כי ניתן למצוא קשר בין הנושאים שבהם עוסק רוב הספרים שיש להם. האם אלה ספרי בישול? פילוסופיה? ניהול? שיווק? או אולי ספרים עלילתיים?
    תשובה: פילוסופיה, נפש האדם, ספרים שעוסקים בהעצמה אישית והגשמה עצמית.
    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? יש דברים, שמספקי שרק נחשוב על לעשות אותם, כדי לגרום לנו להפוך להיות יצירתיים במיוחד. יכול להיות שמדובר על להמציא פטנטים, על לכתוב, לדבר מול קהל ואולי אפילו על לשרבט משהו על דף.
    תשובה: לכתוב, לדבר מול קהל, להיות במרכז – לספר, להצחיק, להוביל, לשנות.
    9. מה קל לנו לעשות? בדרך כלל, הדברים שהכי קל לנו לעשות הם גם הדברים שהכי כיף לנו לעשות. הם יכולות שפיתחנו עם השנים, תוך ביצוע חוזר שלהם ולכן רצוי להוסיף גם אותם לתוך רשימת הדברים שעשויים להפוך להיות חלק מהיעוד שלנו.
    תשובה: לשכנע אנשים, להשיג דברים, להגיע לאנשים, לרגש, לסקרן, לגעת בליבם.
    אני מקווה שאתה מקבל את התגובה שלי כי אני מנסה להגיב ולא מצליחה ..

  12. היי,

    תודה על השאלות המעוררות מחשבה, אני מרגישה שיש מוטיב חוזר בתשובות שלי אבל לא מצליחה להבין לאן לקחת את זה.

    1. לרכב על סוסים, להיות בים, בטבע, לדבר עם אנשים, להכיר אנשים חדשים, לייעץ לאנשים, לבלות עם הילדה ובן הזוג, לעזור לאחרים, לסדר.
    2. באורח החיים של אנשים, בעשייה שלהם, באופי שלהם.
    3. נפגשת עם אנשים ומדברת על מגוון נושאים, לומדת תחומים חדשים
    4. הורות, חינוך, ילדים, אנשים, בעלי חיים, בריאות, תזונה, גוף האדם, רפואה טבעית, גידול אורגני.
    5. הורות, פשטות, טיולים, ספורט, אוכל, אורח חיים, עצמאות, תעסוקה.
    6. גרתי בקיבוץ/מושב, הפסקתי את לימודי המפשטים ולמדתי דברים אחרים, הקמתי מקום משלי, עוד טיולים, עוד ילדים.
    7. הורות, חינוך, גילוי עצמי, מתח.
    8. הילדה שלי, טבע, רעיון למיזם חדש, חופש.
    9. להדריך, לייעץ לאחרים, להיות אובייקטיבית, לבצע המון מטלות במקביל, לתעדף, להפסיק הרבה דבירם, להיות בסביבה משתנה, לשמור על רוגע.

    תשובות קצת מוזרות ?
    אשמח להכוונה כלשהי

  13. היי, אשמח אם תוכל לעזור ולהגיב על התשובות שעניתי.

    1. אוהבים – לנגן, סרטים-סדרות, להסביר לאנשים, סדר ניקיון וסימטריות, לוגיקה ואנליטיקה
    2. מתמקדים – איזון וסימטריה, שיער וזקן, עגילים, עיניים
    3. בחינם – לעזור וללמד אנשים, לסדר ולנקות
    4. אוהבים – שפות, היסטוריה, תזונה, גוף האדם, תרבויות
    5. נושאי שיחה מועדפים – מחשבים, שפות, היסטוריה, לשמוע התלבטויות של אנשים בכל מיני נושאים בחיים ולנסות לעזור
    7. קריאה – פיתוח עצמי, גילוי ומציאה עצמית, מלחמת העולם השנייה
    8. יצירתיות – רגש, טיולים, נופים
    9. קל – להסביר לאנשים בצורה מותאמת למי שמולי ככה שהוא יבין הכי טוב שאפשר

    תודה 🙂

  14. הי ליאור אני בן 25 זו תקופה שהרבה אנשים מסביבי מגבשים דעה רצון או חזון
    ומתחילים לרוץ איתו קדימה.אצלי זה לא קורה עובר בין עבודות מזדמנות ולא מתמקד ביעוד שלי..
    ככל שהזמן עובר קשה לי יותר ויותר להבין מה אני רוצה וצריך לעשות כדי להגשים את היעוד שלי..
    ובכלל מה היעוד שלי.. אין לי כל כך כישורים בולטים ואני לא מצליח להתמקד בשום דבר..
    התשוקה שבוערת למשהו נכבת אחרי יום..עניתי על השאלות וזה היה לי קשה..
    1-מה אני אוהב לעשות? לצייר(רק כשאני חייב לפרוק) להאזין למוזיקה.לטפח קשרים חברתיים.
    להעביר ביקורת על החברה.לכתוב כדי לפרוק.
    2-במה אני מתמקד?התאמה של לבוש.מבט בעיניים.תנועות גוף.צורת דיבור.
    עיצוב של מבנים מסביבי.
    3-מה הייתי עושה בחינם? עוזר לאנשים.משחק בהצגה.משמח אנשים.
    4-על מה אני אוהב ללמוד?קונספירציות.הבנת הנסתר בכמה תחומים.
    5-אילו נושאי שיחה מועדפים עלי?שיחות עמוקות על הגשמה עצמית רצונות חלומות
    6-מה אני מתחרט שלא עשיתי?סיימתי צבא.חסכתי כסף.עבדתי על יכולת ההתמדה.
    7-מה נושאי הקריאה שהכי מעניינים אותי?קונספירציות.סיפורים של מצליחנים.
    8-מה מצית את היצירתיות שלי?הרצון לפרוק.כאב.הרצון להוכיח יכולת.
    9-מה קל לי לעשות?ליצור אווירה וקשרים חברתיים.
    אשמח אם תעזור לי לכוון את עצמי .תודה מראש.

  15. שלום אני מאוד מתרשם מהעזרה שלך.. כל הכבוד! אני לומד כבר 6 שנים ובעל תואר הנדסאי ותואר ראשון בתחום הביוטכנולוגיה והמזון, באתי ממשפחה של עולים חדשים ולא היה כסף בבית, הלכתי ללמוד מקצועות "פרקטיים" למרות שלא למדתי שום מקצוע מדעי בבית הספר מתוך חוסר עניין..היום אני בן 30 והולך לצאת לשוק העבודה, לא בטוח בכלל בבחירה שלי (אני בעל בעיות קשב וריכוז קשה והלימודים לא באו לי בקלות בכלל) אני עובד כטבח וזו עבודה קשה לגיל מבוגר יותר לדעתי ותחום החינוך מעניין אותי אך הוא לא מפרנס טוב לצערי עניתי על השאלות.
    1-ללמוד לאפות בבית, לייעץ לנערים ןילדים, מין דחף בלתי מוסבר
    2-תמיד רואה את התכונות הטובות, צורם לי פוטנציאל לא ממומש של ילדים
    3-לעזור לייעץ לאנשים מתוך נסיון חיים שלי ולבשל
    4-ללמוד מעשית זה יותר טוב מלשבת בכיתה
    5-בישול, הבנה של אנשים מתוך העבר שלי וייעוץ
    6- לימודי משחק
    7-בישול,העצמה אישית
    8-פתרון בעיות לחינוך ילדים והמצעת פעילויות מגוונות, בישול
    9-חינוך בלתי פורמלי,בישול, שיחה רגשית עם חבר/ה
    יכול להיות שאני רואה לפי התשובות שלי כל מיני כוונים אך השקעתי בלימודי מדעים "הבטוחים" ורק 30 אחוז היה מעניין..

    1. היי תום,

      מה דעתך לשלב בין מה שלמדת ומה שאתה אוהב לעשות? תעשיית הנדסת המזון ופיתוח האביזרים לבישול (כמו למשל הפיתוחים האחרונים בעולם המטבח המוקולרי) נמצאת היום בפריחה. זה משהו שעשוי לעניין אותך?

  16. היי ליאור, תודה רבה על הזמן שאתה נותן ומשקיע.
    אני ממש אשמח אם תוכל קצת לכוון אותי

    1.אני אוהב ללמוד על העולם, על היקום, על דרכים שתומכות בחיים טובים ובריאים, כל דבר שילמד
    אותי יותר על איך הגוף שלי עובד ואיך המוח שלי פועל אני יותר משמח ללמוד אותו, אני אוהב ידע.
    בנוסף אני מאוד אוהב לשתף את מה שלמדדתי ולעזור לאחרים להיות יותר מודעים.
    2.כאשר אני הולך ברחוב אני מאוד אוהב להנות מהטבע, הפרחים, הצמיחה, היופי של הבריאה.
    כשאני פוגש בני אדם, אני מתבונן בהליכה שלהם לראות אם הם הולכים זקוף ובריא, אם הם מרגישים טוב או לא?
    ואני תמיד משתדל להפרד מהם שהם קצת יותר שמחים משלפני
    אם הם אוכלים משהו, מעניין אותי אם האוכל בריא, ומעניין אותי האם הבן אדם שמח ואם לא, באלי לעזור לו.
    כשאני נכנס כאורח למקום מסוים, אני סורק את הסביבה שלי, ובודק איך אנשים סידרו דברים, איך הם עיצבו את הבית,
    נהנה לראות עיצובים שונים ומגוונים.
    3.אני אוהב מאוד לעזור לאנשים, לתת להם עצה טובה, מוטיבציה, הכוונה לחיים טובים אוהבים ומודעים יותר (ממה שלמדתי במקומות אחרים)
    4.אני אוהב ללמוד על דרכי מחשבה חיובית, על תזונה נכונה, ועל העבודה שיש לי לעשות כדי להיות יותר אוהב ומכיל. אני גם מאוד אוהב ללמוד על כוחות מיסטיים ודברים נסתרים. ספר הסוד לדוג'.
    5.אני אוהב לדבר על בריאות גופנית, אם זה אימונים פיזיים או אכילה בריאה.
    אני אוהב לדבר על התפתחות פנימית על האפשרות שלנו להיות יותר מחוברים לעצמנו.
    6.אני מתחרט שלא התמדתי יותר באומנויות לחימה ושנטשתי את פיתוח היכולת הזאת.
    7.אני מאוד אוהב ללמוד על האני הפנימי, אני מנסה בכל דרך להכיר את עצמי יותר ולהתחבר מחדש.
    8.ממש בא לי לבנות קרוואן ולגור בו, אני אוהב להתעסק עם עץ, אני אוהב לבנות דברים.
    גם לדבר מול קהל ולהעביר מסר ולהשפיע לטובה על הכלל.
    לעצב את הבית בצורה שונה.
    9.לבנות וליצור דברים.

      1. חשבתי, בהחלט, העניין הוא שממש קשה לי להתמיד במשהו מסויים, למדתי בחיים כמה סוגים של אומנויות לחימה, וכל פעם נמאס לי, עזבתי לתקופה, וחזרתי ללמוד משהו אחר..
        יש לך עצה?

        1. העצה הכי טובה שלי היא למצוא אומנות/שיטת לחימה שמתאימה למי שאתה. יש כאלו שיותר אגרסיביות וכאלו שיותר רגועות. יש כאלו שיותר מרובעות ותבניתיות וכאלו שזורמות ומתפתלות. ואז, להתייחס לזה כמקצוע ולא לתחביב. ללמוד משהו עד הרמה הגבוהה ביותר מתוך מחשבה לעסוק בזה. זה ישנה לך לגמרי את הגישה.

  17. ליאור שלום
    כתבת מאמר מעניין, הייתי שמח אם תוכל לקרוא מה שכתבתי ולעזור לי לעשות סדר בדברים.
    רקע: אני בן 56, הקמתי וניהלתי מספר חברות סטארט אפ בנושאים שונים, בעיקר איכות סביבה, החברות הללו נסגרו. הפעם האחרונה שעסקתי בכך היה ב 2007. לאחר מכן הייתי מנהל מערכות מידע ומנהל איכות, כרגע מנהל איכות בחברת היי טק.
    בנוסף, לפני כשנה אני ליצן רפואי, מתנדב בבתי חולים וגם לימדתי בהנאה רבה תלמידים איך לעשות ליצנות רפואית במשך מחצית שנה.
    כבר כמה שנים אני לא נהנה ממה שאני עושה.
    ברור לי שאני מאוד רוצה למצוא את יעודי בחיים, שאתפרנס ממה שאני אוהב לעשות וחש שזה נושא בעל חשיבות לאחרים, אין לי מושג מה הוא )-:
    תשובות לשאלות:
    1. לטייל, להיות בטבע, לקרוא, להיות ליצן, לדבר עם אנשים, לנהל, לארגן, להנות מהעולם, לדבר בפני קהל
    2. בחנויות – (לא ממש אוהב להסתובב בקניות) דמויות מצוירות, אוכל, יופי
    אנשים – בחוכמה שלהם, דיבור רהוט, דקדוק נכון, מה אוכל ללמוד מהם
    3. ליצנות רפואית, יעוץ לאנשים בנושאים אישיים, ארגון אירוע לנזקקים
    4. מדעי הטבע (פיזיקה, ביולוגיה, כימיה…), פילוסופיה, טכנולוגיה, חברות מצליחות, אנשים מצליחים
    5. טיולים, טכנולוגיה, טבע, שיפור התנהגות, פילוסופיה
    6. טיולים בעולם, שליחות בארה"ב, באירוע מסוים לא עמדתי על דעתי לגייס סבב השקעה נוסף
    7. פילוסופיה, דמיון, ספרי נעורים
    8. ליצנות, יעוץ לאנשים, הכנת מצגת אפקטיבית
    9. לטייל בארץ ובעולם, לדבר לפני קהל, להיות ליצן
    תודה מראש

    1. ינון שלום,

      על פניו, נשמע שאתה כבר יודע מה אתה רוצה לעשות ורק צריך חיזוק. אם אתה כל כך נהנה ללמד ליצנות רפואית, למה לא להפוך את זה לתחום העיקרי שלך?

      1. 1. כי מללמד אפשר בקושי להתפרנס ואני רוצה חופש כלכלי
        2. כי חיידק החדשנות והסטארט-אפ מנקר בראש

            1. אני עושה את זה ממש בימינו אלה (לא בעולם הליצנות הרפואית). מאתגר מאוד, הן טכנולוגית והן דידקטית (ברמת יצירת תכנים אחרת).

  18. קודם כל, מאחל לך בהצלחה.
    הרעיון שלך בשבילי שווה חשיבה, תודה
    אם תרצה עוד עין שתסתכל על מה שאתה עושה (בחינם כמובן, בתמורה לעצות שנתת לי כאן), אשמח.

  19. שלום ליאור!
    מאמר מאוד מעניין!
    אני חייל משוחרר, נתקלתי בו כשחיפשתי פרטים על כיוונים אפשריים. חשבתי לנסות לבדוק אפשרות של לימודי תקשורת, מדעי המדינה וניסיון להשתלבות בקורס צוערים או קרימינולוגיה כי הנושא נשמע לי די מעניין..
    אשמח לשמוע גם מה דעתך?
    תודה על השאלות!
    1. קריאה, ציפורים, סדר וארגון, נהניתי מרכיבה על סוסים וסנפלינג, לדבר עם קבוצות קטנות של אנשים ולהבין מה הסיפור שעומד מאחוריהם
    2. באנשים מתמקד בתווי פנים ועיניים, ברחוב בצמחים אם יש
    3 קורא, מטייל בשביל ישראל, לומד על ציפורים, אולי מדריך או מרכז
    4 פוליטיקה, היסטוריה, דתות, תרבויות, איך כל אלה מתקשרות וציפורים
    5 בד"כ מנווט לתחומים שאני אוהב ללמוד ואם אני מרגיש חיבור בד"כ מנסה להבין מה הסיפור של מי שעומד מולי? חיים, מקצוע, תרבות וכו'
    6 קורס קצינים אולי, להתחבר עם יותר אנשים בטיול, פרישה מאומנות לחימה (חצי חרטה, מצד שני, אז די נמאס לי), פרישה ממגמת תקשורת מסיבה שהיום נראית לי מוטעית
    7 פנטזיה, רומנים היסטוריים, אוטוביוגרפיה
    8 רעיונות לא גמורים, דברים קיימים שלדעתי אפשר לעשות יותר טוב, מצבים שדורשים החלטות מהירות, הבנה כוללת וידע מקדים
    9 החלטי, קל לי לארגן מחשבות ולהמשיך, להתגמש, להבין דברים מתוך דברים לבד, נוטה לנתח מצבים נכון גם אם לא נאמרו כל הדברים בפירוש

    שוב תודה על השאלות, הן עזרו לי לסדר קצת את המחשבות
    תודה מראש (:

      1. עבר מלא זמן, אבל רק עכשיו נזכרתי להסתכל אם ענית, אופס…

        בכל אופן, כן. חשבתי על הדרכת טיולים וככל הנראה זה לא יקרה כי אין לי באמת כוח להדריך אנשים P:
        עלה לי רעיון של רכיבה טיפולית.
        באמת נהניתי מרכיבה על סוס, אבל אצטרך לצבור עוד ניסיון כדי לדעת באמת ובגלל זה חשבתי לעבוד בחוות סוסים לכמה זמן.
        גיליתי שאני גם די טוב בצילום נופים, אז אולי ייפתח לי גם האופק הזה מתישהו.. המשפחה שלי בכלל חושבת שאני צריך ללכת לכיוון של ניהול- שזה יכול להיות מעניין אבל שוב זה ממש לא ספציפי, – אבל בכל אופן יש לי זמן לנסות
        תודה 🙂

  20. הי, מענין אותי מה תציע לי…
    אני מעצבת גרפית במקצועי וכעיסוק צדדי אני צלמת אנשים. חסר לי משהו שירגש אותי לעסוק בו.
    1. אני אוהבת לשמוע מוזיקה ולראות הופעות עם אמנים שמרגשים אותי, שמזיזים לי את הקישקע עד שבא לי לצרוח מהתרגשות 🙂 אני אוהבת להתבונן באנשים, לחקור התנהגויות של אנשים.
    2. כשאני הולכת ברחוב אני מתמקדת ביופי ואסתטיקה, בצבעים, באנשים אני מתמקדת בעיקר בהתנהגויות ובמצב הרגשי שלהם. אוהבת ליצור שיחה ולתקשר.
    3. בחינם הייתי ממשיכה לצלם, הייתי גם עורכת קליפ מרגש לאירועים. הייתי שמחה לדעת לייעץ לאנשים, לרגש אותם בכל צורה.
    4. אוהבת לחקור את כל תחומי יצירת מציאות, מיגנוט, חשיבה חיובית וניהול נכון של זמן וכסף. אוהבת ללמוד על בני אדם, מה משפיע עליהם, מה מניע אותם. למה הם מתנהגים כפי שהם מתנהגים.
    5. נושאי שיחה מועדפים: ניהול רגשות, מערכות יחסים, אהבה וזוגיות, שיקופים בחיים, רוחניות וגם שיחות על עיצוב פנים ואומנות.
    6. מתחרטת שהרבה שנים לא הייתי ממוקדת, לא למדתי פסיכותרפיה או טיפול אחר באנשים. פשוט לא היו לי ציונים מספיק גבוהים בבגרות ובפסיכומטרי.
    7. אוהבת לקרוא ספרי העצמה, שיפור עצמי, מוטיבציה, וספרי עלילה מרגשים.
    8. כתיבת תוכן מרגש – פוסט מרגש או פוסט מצחיק. לפני פרויקט צילום – לחשוב על לוקיישן וטכניקות.
    9. לכתוב בצורה מרגשת ומדוייקת, לצלם, לעצב ולערוך אלבומים.

    אני חושבת שהכיוון הוא משהו שמשלב בין תוכן לבין צילום ועבודה רגשית כלשהי – אבל אין לי מושג מה זה… אשמח לסיוע שלך!

  21. היי ליאור, מאמר מעולה.
    בת 30 שעדיין לא הבנתי מה טוב ונכון לי בחיים –
    סיימתי חופשת לידה לאחרונה אך מחפשת את עצמי ללא מוצא.
    כך הגעתי אליך.

    1. בשנים האחרונות התחביבים העיקריים שלי הם בישול, אפייה ואימונים (לפחות 3-4 פעמים בשבוע)
    2. זה תלוי- אם אני מנהלת שיחה עם הבן אדם, אני מסתכלת לו בעיניים. אם אני חולפת על פניו אני מסתכלת בדרך כלל על הגוף, ההליכה, אם הגב זקוף, גרירת רגליים. תוהה לעצמי אם יש לו מודעות עצמית.
    3. בישול – יש לי סיפוק ותמיד רצון ללמוד עוד
    4. מתכונים חדשים, טיפים במטבח לבישול ואפייה
    5. ספורט, יש לי דחוף תמיד לשתף כמה כייף לי, שיחה על הילד שלי ותמיד אם אני מכינה משהו חדש אני משתפת.
    6. בגיל 20 ראיתי את עצמי עושה ניהול אירועים אך ויתרתי על זה כי כבר אז הבנתי שחיי משפחה חשובים לי יותר מקריירה.
    7. אני לא מתחברת לספרים, זה מרדים אותי. הקריאה היחידה שאני עוסקת בה זה בגוגל אם יש לי איזו שאלה ואני מחפשת תשובה. והספרים היחידים שיש לי בבית זה ספרי בישול.
    8. אני אוהבת להכין אלבומים מעוצבים, אני יודעת לכתוב.
    9. הכי קל לי לבשל, תמיד זה מרגיש לי שזה המינימום שאני יכולה לעשות לאנשים שסביבי וזה נעשה באהבה.

    אני יודעת שבישול זה הדבר שהכי מדבר אליי, הכי מעניין אותי אך אני לא יודעת מאיפה להתחיל ללכת לכיוון של זה מבלי לפגוע בחיי משפחה.
    שם הבעיה שלי נמצאת….

    1. היי מעין,

      יש כל מני דרכים להתחבר לחלום הבישול. החל מלמידה מקצועית של בישול בבתי הספר המתאימים ועד לפתיחת ערוץ יוטיוב שבו תוכלי לתת טיפים על בישול (או פודקאסט). המלצה שלי? בדיוק עבור המצב שבו את נמצאת, פתחה ידידה שלי פודקאסט מדהים שנקרא פודקאסט על עקבים שעוסק בשילוב בין אמהות (אפילו טרייה) עם עולם היזמות. מומלץ בחום להקשיב.

  22. היי ליאור, תודה רבה על הפוסט הזה, עשה לי קצת סדר בראש. אני בת 22 וכרגע בשנה ראשונה של לימודי רפואה אבל לא בלב שלם ויש לי ספקות לגבי מה באמת צריך להיות העיסוק שלי, למרות אהבתי הרבה למקצוע הזה.
    אשמח לשמוע את דעתך ולקבל קצת עזרה 🙂
    1. מה אני אוהבת לעשות-
    לקרוא ספרים, לבשל, לשיר, להקשיב למוזיקה, לטייל, לטפל בבעלי חיים, לטפל בילדים, לסדר דברים ברשימות ובתרשימים ויזואליים, אקטיביזם חברתי, לצלם תמונות וסרטונים.
    2. במה אני מתמקדת-
    כשאני הולכת ברחוב: בצמחייה, בצבעים, בחיות, בריח שיש באויר, בילדים קטנים או תינוקות שאני רואה.
    כשאני מדברת עם אנשים: בהבעה שלהם, בקול שלהם, בריח שלהם, בשפת הגוף שלהם, בתנועות שלהם, בתכשיטים שלהם, באנרגיות שלהם.
    3. מה הייתי עושה בחינם-
    לשיר, לטפל במבוגרים, בילדים ובבעלי חיים, לבשל, להצחיק ולעשות שמח, לנקות ולשקם את הסביבה, מחקרים שקשורים בביולוגיה או רפואה, לרפא, לייעץ, אקטיביזם, צילום.
    4. על מה אני אוהבת ללמוד-
    ביולוגיה, היסטוריה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, רפואה, תזונה, פילוסופיה, רוחניות, מיסטיקה, תעלומות למיניהן, מוזיקה, אקולוגיה.
    5. נושאי השיחה המועדפים עליי-
    זוגיות, שיתוף חוויות שלי ושל אחרים, טיולים, תזונה, בריאות, משפחה, פוליטיקה, אקולוגיה, מוזיקה, פילוסופיה, פסיכולוגיה.
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי-
    כל מיני סוגים של התנדבויות ארוכות טווח, להמשיך ללמוד פיתוח קול גם אחרי גיל 16, ללמוד לנגן בפסנתר, שביל ישראל.
    7. נושאי קריאה-
    פנטזיה, הרפתקאות, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ביולוגיה, דוקומנטרי, מתח, מיסתורין, היסטוריה, בישול, אימה, קומיקס, קומדיה, רומנטי.
    8. מה מצית את היצירתיות שלי-
    צילום, כתיבת חיבור/סיפור/שיר, יצירת מצגת, בישול, תיכנון אירועים, סרטים, סדרות, להכין הרצאה, להכין תרשימים ויזואליים.
    9. מה קל לי לעשות-
    לבשל, לשיר, להצחיק, לתת עצות.
    תודה :))))

    1. היי לילי, אם רפואה (שזה תחום מדהים כשלעצמו) לא באמת מושך אותך, הייתי שוקל ללמוד משהו שהוא יותר בכיוון של מדעי החברה (פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכן הלאה) או כל דבר נוסף שיש בו עבודה ישירה עם אנשים ופיתוח שלהם.

  23. היי ליאור. קודם כל זה מדהים מה שאתה עושה והדברים שאתה כותב!
    אני כרגע סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול. אני מתלבטת תמיד המון לפני כל בחירה ובדרך כלל מגיעה אליה שלמה, אך לאחרונה התחלתי להרגיש לא שלמה עם הכיוון שאליו אני הולכת, ולכן אשמח לשמוע את דעתך.

    1. מה אנחנו אוהבים לעשות?
    אני אוהבת לעצב ספרי תמונות, ואוהבת להסתכל על תמונות של עיצוב פנים. עם זאת, אני לא מוכשרת במיוחד בעיצוב ולא כל כך יצירתית.
    אני אוהבת לטייל, טיילתי שני טיולים ארוכים והרבה קצרים ומרגישה שזה אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות. בדגש על שיחה עם מקומיים, טיול במקומות אותנטיים, למידה של היסטוריה והכרת התרבות.
    אני אוהבת מוזיקה, ניגנתי גם אך גם בזה מרגישה שאני לא כשרונית במיוחד.
    מאוד אוהבת להכיר אנשים מתרבויות אחרות ולדבר איתם, לפגוש עולים חדשים וכו'.
    אוהבת ללמוד שפות חדשות.
    מאוד אוהבת להיות עם המשפחה שלי, והמגבלה העיקרית על האהבה שלי לטייל היא הגעגוע הביתה!

    2. במה אנחנו מתמקדים?
    כשאני פוגשת אנשים חדשים אני אוהבת לאפיין אותם בראש שלי. אני אוהבת לקלוט פרטים עליהם, מה הנושא שהם אוהבים לדבר עליו, מאיפה הם, מה הסטייל שלהם, מה השפת גוף שלהם.

    3. מה היינו עושים בחינם?
    שאלה מאוד חשובה וניסיתי המון זמן לענות עליה ולצערי ללא הצלחה. אני מאוד מפחדת שלעולם לא אצליח למצוא את הדבר הזה שאני לא צריכה מוטיבציה כדי לעשות אותו.

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    אחרי שעברתי על היסטוריית החיפושים שלי באינטרנט וערכים בויקיפדיה – נראה שאני בעיקר אוהבת ללמוד על מדינות, על היסטוריה של שפות, על אנשים מעניינים (הרקע שלהם, איך הם הגיעו לאן שהם היום וכו'). אני אוהבת ללמוד גם לעשות דברים DIY.

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    אני מאוד אוהבת לדבר על החיים בצורה פילוסופית. אוהבת לדבר עם אנשים על משמעות החיים בעיניהם, מה הם היו רוצים לעשות בחיים שלהם, אוהבת לבחון צורות חיים אחרות ולשמוע סיפורים על אנשים שהלכו נגד הזרם.
    אוהבת לשמוע מאנשים דברים שלא ידעתי וללמוד מהם כמה שיותר ולאמץ לעצמי את הדברים שאהבתי במיוחד.

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?
    אני מתחרטת שאף פעם לא הצלחתי למצוא תחביב שאני באמת אוהבת.
    מפחדת להתחרט על כך שתמיד הלכתי בדרך ה"קלה" והנכונה ואף פעם לא ניסיתי למצוא את הדבר שאני באמת באמת רוצה לעשות.

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?
    אוהבת לקרוא ספרים שמכילים פרטי היסטוריה אמיתיים, ספרים שמספרים סיפורי תרבות (כמו רודף העפיפונים לדוגמה). אוהבת לקרוא ספרים שגורמים לחשוב בצורה אחרת (לא רציונאלי ולא במקרה וכו').

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו?
    סרטוני TED שנותנים לי השראה.
    תמונות של אנשים אחרים.
    אתרי DIY.
    לראות משהו מעניין ומגניב שמישהו אחר עשה ולנסות להבין כיצד עשה אותו בעצמי.

    9. מה קל לנו לעשות?
    הדבר שאני הכי בטוחה שקל לי לעשות הוא לתקשר עם אנשים. אני מרגישה שאני מליחה להבין מה אנשים רוצים לשמוע, מצליחה לגעת בהם כך שיספרו לי דברים אישיים, מצליחה לשכנע אותם, להבין אותם ולייעץ להם.
    אני אוהבת לארגן דברים בצורה מסודרת ולשים לב לכל הפרטים הקטנים.
    מרגישה שקל לי לתעדף ולהחליט מה יותר חשוב, וכמו כן להסתכל על דברים בפרופורציה ולהישאר רגועה.
    אוהבת לנסח דברים בצורה ברורה, לסדר, ללמד את עצמי דברים ולהכין ספרי תמונות.

    עברתי על זה בעצמי ולא הצלחתי לראות שום כיוון שמה שכתבתי יכול להוביל אותי אליו.
    חשוב לי לעבוד בעבודה בה אוכל לממן את עצמי ולא להיות תלויה באף אחד ולכן חשוב לי ללכת לתחום בו יש משכורת שתספיק לי כך שגם אוכל לטייל הרבה כמו שאני אוהבת.

    מה אתה אומר? מהדברים שלי אולי יש משהו שראית שלא שמתי לב אליו?
    תודה רבה!!!

      1. תודה על התשובה!
        האמת שחשבתי על זה הרבה פעמים ואפילו שקלתי לעשות במקביל קורס מדריכי טיולים.. הבעיה היא שאני פחות אוהבת טיולים בטבע ויותר מתעניינת באנשים עצמם. וגם חשוב לי לעבוד במקצוע בו אוכל לממן את עצמי ואת הטיולים שארצה לעשות

  24. היי,אבוד כבר לגמרי אין לי מושג מה הייעוד

    מה אני אוהב לעשות?
    אני אוהב לראות תוצאות שלי מהחדר כשר
    במה אני מתמקד?
    בלבוש של אחרים, בגוף שלהם
    מה הייתי עושה בחינם?
    מפתח גוף
    על מה אני אוהב ללמוד?
    אני אוהב ללמוד על הצלחה של אנשים
    נושאי השיחה המועדפים עליי?
    מימוש עצמי הצלחה מוטיבציה כושר
    מה אני מתחרט שלא עשיתי?
    שלא עשיתי תניתוח שלי מגיל צעיר יותר ושלא התחלתי להתאמן מגיל צעיר יותר
    נושא הקריאה שהכי מעניין אותי?
    מוטיבציה סיפורי הצלחה
    מה מצית את היצירתיות שלי?
    לא יודע
    מה קל לי לעשות?
    לא יודע

  25. היי ליאור, אני בת 19 וכרגע שוקלת לימודי משפטים כי זה הדבר היחיד אחרי רפואה ששקלתי ללמוד אך ויתרתי מסיבות שהן יותר מדי לימודים בשבילי ואני כן טיפוס שאוהב לקבל ידע על כל דבר אבל בצורה של ממש לשבת וללמוד ולקרוא שעות על גבי שעות – ממש לא. כן בא לי עבודה שאיתה אפשר לבנות חיים טובים ומשגשגים אבל מצד שני אני לא רוצה לסבול כל החיים שלי בעבודה שאני לא יאהב בעיקר מהעובדה שאני כן אוהבת לעבוד ולהיות עסוקה כל היום.
    1) אני אוהבת לעבוד כל היום ותמיד להיות עסוקה, לתכנן דברים, לתכנן את השבוע שיהיה לי ואת כל הסידורים ולארגן אותם בצורה שאני אצליח לעשות הכל אפילו אם זה נראה בלתי אפשרי, אוהבת לטייל ולהכיר אנשים חדשים ומעניינים, אוהבת שפות חדשות וכן יש לי קליטה מצויינת לשפות, אוהבת לקבל ידע חדש וכן כמו כולם מדי פעם להנות מחברים ולצחוק עד שמתפוצצת הבטן.
    2) כשאני הולכת ברחוב אני אתמקד לרוב באנשים שעוברים, או שאני מדברת עם אדם אני תמיד אתמקד בהתנהלות האישית שלו, באופן הדיבור שלו, תמיד אנסה לנתח את האופי שלו סתם כדי לקבל סיפוק עצמי שהצלחתי להבין ממנו משהו מההתנהלות שלו ומהאופי שהוא שידר לי אפילו אם זו פעם ראשונה שדיברתי איתו.
    3) בחינם הייתי עוזרת לאנשים, אנשים שהם בודדים ואין מישהו לצידם וכן רואים שהם צריכים מישהו תומך לידם באותו הרגע או אפילו סתם עזרה שולית של אדם שנגיד אבד ברחוב ואם יש לי זמן, כן אני אלך איתו ואנסה לעזור לו עד הסוף, עד שהוא יימצא את מה שהוא חיפש.
    4) אני אוהבת ידע, מתה על זה, אבל ללמוד פחות אוהבת אבל אם כן התחומים שמעניינים אותי זה קרימינולוגיה, רפואה, משפטים, ניהול עסק, בתכלס דברים שהם יותר לעשות מאשר כמו לשבת במשרד ולחשב הוצאות או דברים בסגנון.
    5)הנושאי שיחה שלי תמיד יהיו על איך בלימודים או בעבודה, האם יש התקדמות כלשהי, דברים מעניינים ודרמטיים בין אם זה על זוגיות או על הצעות עבודה מעניינות או כל דבר שהוא חדש ומתסיס.
    6)מתחרטת שלא העזתי יותר בעבר, שלא באמת עשיתי כל פעם מה שרציתי לעשות ושבינתיים זה עדיין עוד ככה.
    7)נושאי קריאה זה לא דבר שיש לי לפרט עליו הרבה, אני נכנסת לחנות ורואה ספר על פשעים או ניהול עסק או ההיסטוריה של התפתחות הכלכלה ואני קונה את זה אבל בפועל בחיים לא פותחת את הספר בבית.
    8) מה שמצית אצלי יצירתיות זה בעיקר סרטים וסדרות שאני רואה, הם יכולים להעניק לי ידע או להציג בעיה ואז כל הראש שלי קופץ בפתרונות וחידושים שיכולים לפתור את הבעיה
    9) הכי קל לעשות לי זה לעזור לאנשים כי אפילו בזמן שאני יהיה ממש עסוקה או לחוצה אם אני אראה מישהו במצוקה אני ישר ארגיש הרגשה כלשהי לעזור לו אפילו אם אני בעצמי צריכה עזרה באותו רגע.
    אשמח לחוות דעתך (:

  26. היי ליאור, אני לא יודעת אם אתה עוד עונה על התגובות כאן אבל אנסה בכל זאת.
    ממש עניין אותי לקרוא את הכתבה וגם את כל התגובות, הצלחתי לראות שחלק מהאנשים מרגישים תחושה דומה למה שאני מרגישה כרגע,
    אני בת 22 וחושבת ללמוד קרימינולוגיה, נורא מעניין אותי לבחון אנשים להסתכל מהצד להסיק מסקנות ולהבין למה אנשים פועלים כפי שהם פועלים, חשבתי על פסיכולוגיה אבל הייתי רוצה עבודה יותר דינמית ומאתגרת.
    מצד שני אני לא יודעת כל כל מה אפשר לעשות עם התואר הזה חוץ מזה שהתואר מעניין אותי.
    אשמח לדעתך אם תהיה(:

  27. שלום. אני עובדת בהוראה (מתמטיקה), מצליחה וממצה חלק מכישוריי, אך עדיין אני מרגישה בקיבעון ומרגישה שהאני הפנימי שלי מחפש משהו אחר. אני מרגישה שהוראה עיקר העיסוק הוא האהבה לאנשים ואין לי מדי סבלנות לחלקים החברתיים.
    התשובות לשאלות:
    1. אני אוהבת לחשוב, לתכנן, לנתח אישיות, לחקור, לדבר שיחות עומק, לחלום, לקרוא, לכתוב, לטייל, לעשות ספורט.
    2. אני מתמקדת ברגשות, בניתוח האדם שמולי, ביחס, בניתוח צורת התנהלות.
    3. הייתי כותבת בחינם, מייעצת ועוזרת לאנשים.
    4. אני אוהבת ללמוד על החיים – פסיכולוגיה, התפתחות אישית, זוגיות, הורות, תהליכים אנושיים, ניהול, בריאות.
    5. נושאי השיחה שלי הם רגשות, פסיכולוגיה, התפתחות אישית, תאוריות פילוסופיות, שיחות על הילדים וההתמודדות עם היום יום.
    6. אני מתחרטת שלא בחרתי מקצוע באופן מושכל בגיל 20.
    7. נושאי הקריאה שמעניינים אותי? התפתחות אישית, בריאות, צמיחה, הורות וזוגיות, ניהול.
    8. הכתיבה והיגוי תוכניות מציתים את היצירתיות שלי
    9. קל לי לכתוב, לתכנן, ללמוד ולתכנן.
    אשמח להכוונה.

    1. לפני שאגיב, אשמח להרחבה על המשפט "ואין לי סבלנות לחלקים החברתיים". לאיזה חלק מהחלקים החברתיים אין לך סבלנות? (התשובה תעזור לי להכווין אותך)

      1. אני מתעייפת מאוד מאינטראקציה עם אנשים, להקשיב,להכיל לוקח לי כוחות נפש גדולים, כל העיקר בחינוך זה להצמיח אנשים ולהיות סבלני לתהליכים ואני אוהבת הישגים, זה משעמם אותי, אני לא מרגישה יצירה. כמורה אני צריכה להיות פסיכולוגית יותר מאשר מלמדת, וזה מעייף אותי ואין כח לזה. קשה לי להיות מוקפת כל היום באנשים,להיות בפוקוס לא לפגוע כל הזמן, מתח בין אנשים משפיע עליי מאוד (תלמידות, הורים).

  28. וגם זה לאו דוקא שרוצים לקבל את הנתינה שלי. כי דוקא אני אוהבת לתת, אבל יש הרבה נוגדנים כלפי מורים.

  29. היי ,

    אני די מחפש את עצמי וביותר לעשות את מה שאני אוהב..

    הייתי שמח להכוונה , תודה רבה..

    אלו התשובות…

    1. מה אני אוהב לעשות?

    ים , מטקות , גלישה , חדר כושר , לשוט , לצלול , לעבוד עם אנשים , לייעץ לאנשים , לראות עולם

    2. במה אנחנו מתמקדים ?

    בחוכמה שלהם , בחברותיות שלהם – האם הם נעימים ואנשים טובים

    3. מה היינו עושים בחינם?

    מטייל בעולם ומדבר עם אנשים , כל דבר שקשור לים , אפילו לאסוף זבל מהים

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?

    על כל מה שקשור לים , על כל מה שקשור בלטייל בעולם במקומות מיוחדים , רוחניות

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?

    רוחניות , שיחות עומק בעיקר , שיחות חכמות על החיים , דברים די עמוקים , ועל התחביבים שלנו

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?

    שלא עשיתי את מה שאני באמת באמת עמוק בפנים אוהב , ואת זה אני הולך לגלות למרות שכבר יש לי כיוון מצויין (משהו עם ים חח)

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?

    ספרים על רוחניות , ספרים "העידן החדש"

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו?

    להמציא דברים , לשתף את הידע שלי עם הניסון האישי שלי שחוותי על הבשר שלי בילדות , אולי גם להרצות מול קהל בנושא הזה.(הנושא הוא : בולינג בילדות , שהורים ידעו לתת לילד שלהם תמיכה אם קורה משהו בבית הספר והילד כביכול "שונה" בין אם הוא היה שמן או "מגבלה" אחרת שהופכת אותו ל"שונה")

    9. מה קל לנו לעשות?

    להיות בחופש לעשות את מה שאני אוהב כגון : ללכת לים , לגלוש , לצלול , לדבר עם אנשים , להיות חופשי

    תודה רבה מעריך את זה מאוד

  30. מה אני אוהב לעשות?
    – סרטונים: עריכה, צילום וידאו,
    – מוזיקה: עריכה, יצירה
    – הפקה: הקמה ועיצוב של אירוע
    – בנייה הרכבה ותיכנון
    – הטסת רחפן וצילום
    – כתיבה קומית

    במה אני מתמקד?
    – בחנויות אני אתמקד במוצרי חשמל וטכנולוגיה
    – בסרט אני אתמקד בזווית צילום ברגע שאראה אחת יפה
    – בצורה ובדרך שבא דברים עובדים מכונות, מערכות הכל
    – בשיחה עם אדם חדש אתמקד בהשקפה שלו על החיים, כמה הוא רואה אותם בקלות, כמה הוא מאוזן ואופטימי. ריאלי מול דמיוני
    – בהופעות, קטעי וידאו, שירים אתמקד בתיזמון של כל המרכיבים ביחד.
    בהופעות, סינכרון התאורה והפירוטכניקה עם המוזיקה
    – פיוטכניקה

    מה הייתי עושה בחינם:
    – הפקת אירוע הפתעה לקראת מישהו
    – צילום ועריכת סרטון
    – עריכת מוזיקה שתתאים לקליפ או אירוע מסוים

    על מה הייתי אוהב ללמוד:
    – איך עובדים דברים בעולם, מכונות מכוניות
    – איך מפעילים תוכנות ליצירת מוזיקה
    – איך מפעילים תוכנות לעריכת וידאו
    – איך עובד התת מודע שלנו ובכללי המוח
    – איך אנשים הפכו רעיון לא הגיוני להכנסה מטורפת
    – איך תיראה המחיה שלנו בעתיד בעזרת טכנולוגיה מתקדמת
    – איך עובד גוף האדם

    מהם נושאי השיחה המועדפים עלי:
    – הכנסה פאסיבית
    – איך עובד המוח והתת מודע

    מה אני מתחרט שלא עשיתי:
    – שלא ניצלתי זמן פנוי ללמידה שתקדם אותי בזמנים שהיה הרבה מה ללמוד.

    מה נושאי הקריאה שמעניינים אותי:
    – תת מודע
    – גוף האדם

    מה הצית את היצירתיות שלי:
    – להמציא פטנטים
    – לחשבו על פתרונות
    – לתכנן סרטון כזה או אחר
    – להקים אירוע (איפה למקם הכל מהצד של התאורה מוזיקה)
    – לכתוב מערכון קומי

    מה קל לי לעשות:
    – לחשוב על סרטון קצר ומעניין
    – לערוך מוזיקה / להמציא משהו שאני צריך
    – למכור באינטרנט מוצרים שאני לא צריך
    – להתשמש בטכונולגיה כדי לפתור בעיות ביום יום
    – להקשיב לאנשים ולייעץ להם כדי לראות את העולם בצורה טובה יותר

      1. כרגע אני עוד לא נכנסתי למעגל עבודה, אני משוחרר כבר שנה, ובדיוק לפני חודש חזרתי מטיול של 5 חודשים בדרום אמריקה

  31. 1.לצפות בסדרות טלוויזיה
    2.חנויות בגדים
    3 . סיוע לבע"ח ,ספורט.
    4.תאטרון, משחק , כתיבה, נפש האדם,ספורט.
    5 . סדר היום שלי.
    6.אי סיום לימודים.
    7.מתח,רומנטי.
    8.כאב, יש לי כישרון כתיבה ואני מוציאה החוצה את כל הכאב על גבי הדף ויוצרת סיפורים.
    9.לצפות בסדרות טלוויזיה

      1. כרגע אני מחוץ למעגל הלימודים והתעסוקה , אבי נפטר ועברתי משבר נפשי גדול, בעבר התחלתי ללמוד לתואר ראשון כללי במדעי החברה והרוח ובמקביל עסקתי בעבודות סטודנטיאליות מזדמנות.

    1. יכולה להוסיף על עצמי שאוהבת להתמקד גם בשמש והטבע, ומעניין אותי גם תחום הקרקס, ולאחרונה קוראת גם על ריפוי נפשי.

        1. לא חשבתי על הכיוון, אך הוא נשמע לי מאד מעניין ומתאים לי, דבר נוסף שלא ציינתי, לא יודעת אם זה עשוי גם כן להעיד על כיוון או לא, הוא חיבה גדולה מאד לצעצועים ויש ברשותי אוסף בובות נרחב.

          בקשר ללימודי תסריטאות, אם זהו הכיוון המתאים ביותר שנראה לך, האם ניתן לשלב זאת גם עם תואר ראשון והאם קיים סיכוי למציאת תעסוקה ופרנסה בתום הלימודים?

          1. בנוגע לשילוב עם תואר ראשון, אין לי מושג ובהחלט שווה לבדוק במוסדות שמלמדים את זה. בנוגע למציאת תעסוקה ופרנסה… אני מתאר לעצמי שזה כמו כל תחום אחר וצריך להשתלב בו בתעשיית הטלוויזיה/ קולנוע/ יצירה עצמאית.

  32. קודם כל תודה רבה על מה שאתה עושה בשם כולם! 🙂 זה כלל לא מובן מאליו.
    אשמח לשמוע את דעתך בנוגע למה שרשמתי
    1.מה אני אוהב לעשות?
    ספורט כגון טיפוס על קירות, אופני שטח כושר וגלישה
    לקרוא
    להאזין לפודקאסטים
    ללמוד איך תהליכים עובדים לרמה שיכול להסיק דברים וללמד בעיקר בתחומי כימיה ביולוגיה והפסיכולוגה
    2. במה אחנו מתמקדים?
    בתכונות החיוביות של אנשים כמו שמחת חיים של אנשים בעבודות שעל פניו נראות משעממות כמו מאבטח בקניון.
    מתרכז גם בכמה יכלו להגשים באמצעות שמחת החיים הזאת והתחושה שהם מעבירים.
    3. מה היינו עושים בחינם?
    לעזור לאנשים בזמנים קשים להרים את רוחם ולייעץ מנקודת המבט שלי
    לתת כתף תומכת
    להציל חיים
    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    כימיה ביולוגיה פיסיקה(תיאוריתית יותר)
    פסיכולוגיה
    אנתרופולוגיה
    שפת גוף
    רפואה
    איך תהליכים ומערכות עובדות ברמה גבוהה
    הצלחה של אנשים שעשו שינויים קיצוניים במסלול החיים שלהם ועל הקשיים שעברו במהלך הדרך כמו משפחה כסף וכו'
    5. נושאי שיחה
    מימוש פוטנציאל של אחרים ושלי
    מציאת המקום הנכון בו נהיה מאושרים
    איך החשיבה שלנו עובדת
    פסיכולוגיית המונים
    קריירה משמעותית בעתיד
    6. חרטות
    להשתחרר עם יותר "מומנטום" לאזרחות ז"א עבודה מסודרת/קבע(שדחיתי) שבו אוכל "לארגן" את הראש ולכוון יותר טוב את תקופת השחרור
    ללמוד דברים על מנת לקצר תהליכי קבלה ללימודים או לפתוח אפשרויות נוספות ללימודים בזמנים פנויים שהיו לי כמו בזמן פנוי בצבא וכו'
    7. ספרי קריאה
    פסיכולוגיה ושפת גוף
    תת מודע
    ספרי TED על מדע
    רפואה וגוף האדם
    ניהול כלכלי
    8. הצתת היצירתיות
    הצלחות בתחומים
    המצאת פטנטים
    מציאת פתרונות לבעיות משמעותיות כמו באיכות הסביבה ואנרגיה ירוקה
    חידושים למערכות
    9. קל לי לעשות
    לעזור!
    להתחבר עם אנשים בפעם הראשונה
    למכור
    להצחיק
    להבין אנשים בסיטואציות שבהן הם נמצאים
    לתמוך ולייעץ בבחירות
    ללמוד דברים חדשים כל הזמן

  33. היי, אני בת 29, בתקופה מאוד מבלבלת מבחינת קריירה, בגיל צעיר נרשמתי ללימודי הוראה והוצאתי תואר בהוראה ותעודת הוראה אך לא מוצאת את עצמי בתחום הזה. ניסיתי עבודות משרדיות שונות שרק העמיקו את תחושת השעמום.. עניתי על השאלות ואני לא מצליחה להבין ממש מה היעוד הנגזר מתוכם.. אשמח לעזרה.
    1. לקרוא על דברים שמעניינים אותי, לקרוא ספרים עלילתיים, עיתוני נשים, בעיקר סיפורים מהחיים של אנשים, לדבר עם אנשים, חברות, כשאני מדברת אני בהתלהבות ושוכחת את עצמי, 2. התמקדות בעעקר במראה החיצוני של האדם והמקום, וגם לצורת הדיבור.
    3.מה הייתי עושה בחינם, אני לא ממש יודעת אבל עיקר השיחות שלי היום עם אנשים זה לדבר על עצמי, לחלוק תובנות שלי על החיים בהושא זוגיות הורות קריירה, דרך חשיבה נכונה.
    4. אוהבת ללמוד על מה שרלוונטי עבורי באותה תקופה: הורות, קריירה, דרך חשיבה נכונה, טיפוח, אפיה
    5. התנהלות שלי בזוגיות, בהורות, בקריירה ובחיים בכלל, וגם סיפורים אישיים של האנשים שאיתם אני מדברת . קשה לי להקשיב הרבה זמן, הצורך שלי לדבר וללמד מנסיוני או מידיעותיי גובר.
    6. שלא פיתחתי את עצמי מספיק מקצועית והגעתי לתסכול כזה של חוסר מוצא
    7.בעיקר ספרים עלילתיים, סיפורים על אנשים
    8. אם נותנים/ זורקים לי נושא מסוים אז לפתח אותו. לדוגמא:
    חברה עיצבה סיכות מעוצבות לילדות, מיד עלו לי מלא רעיונות על קולקציות שונות, בהתאם למועדי השנה. או שנתנו לי נושא מסוים שאני צריכה ללמד מיד יש לי הרבה רעיונות על הדרך שאלמד: המחשה, משחק, מצגת
    9. לדבר עם אנשים, לייעץ להסביר, לחלוק מידיעותיי, לקרןא ספרים עבי כרס, ליזום גם שיחות וגם פעולות.. אני מאוד יוזמת..

    מקווה שתוכל לכוון אותי. תודה רבה

      1. חשבתי שאני רוצה לפנות לאוכלוסייה בוגרת אך אינני יודעת מה ללמד ואת מי? כלומר מה הכוונה בבוגרים?
        ומה דעתך על הנחיית קבוצות?

              1. זה מדהים כמה שזה קולע.. ידוע לך אולי מה צריך מבחינת השכלה/סטטוס על מנת להיות מורה למיומנויות רכות? זה בעצם פעם ראשונה שאני נתקלת במושג הזה. . היכן ניתן לרכוש את הידע במיומנויות האלה? מה הן כוללות מלבד תקשורת?

                1. היום אפשר לעבור הכשרה כזו במגוון תחומים, כמו שאנחנו מעבירים למשל (קורסי ה-NLP) או מקומות שמעבירים קורסים ספציפיים בשפת הגוף, תקשורת בין אישית וכן הלאה.

  34. 1.לחדש ולהמציא לעצב בגדים בתים אירועים ומתנות ללמוד דברים חדשים להתחבר לשקט למרות שאני מאד אנרגטית לצייר לנגן (לא בצורה מקצועית אלה תחביב)
    2.בפונטציאל הלא ממומש של מקום או אדם ומה אני הייתי עושה במקום….
    3.הייתי מלמדת תלמידים בשיעורים פרטיים או בקבוצות קטנות
    מסייעת לאנשים להבין מה טוב עבורם מתוך הרצון של עצמם עושה הכל למען הזולת (עד שאני מרגישה שזה מגיע לניצול שם אני עוצרת)
    4.אם הייתי יודעת לא הייתי ממלאת שאלון זה אבל אנסה איך להכין אוכל חדש לתפור בגד מעניין לעצב בצורה שונה ממה שיש בשוק אני מתחברת מאד לעולם של העיצוב והסרטוט ומנגד לא אוהבת להתעסק בדברים עד הסוף צריכה לעבור למשו אחר שיספק אותי
    ללמוד על כל דבר אבל לא ברמה מעמיקה( מלמעלה… )
    5.תלוי באדם שאיתו מנהלים שיחה אבל הרבה על מה שמעניין את השני פתאום הופך למעניין גם אותי המצאות.. זכרונות.. חוויות רגשות וכ…
    6.לימודים ..הכרת העולם והתרבויות השונות …(שלא אמרתי לא להצעת נישואין )
    7.נפש האדם גרפולוגיה ספרות עתיקה
    ספרי מתח ורומן…
    8.המצאת דברים חדשים או שינויים
    9.כמעט הכל לא יודעת במה להתמקד

  35. היי ליאור, תודה על העזרה!
    הנה התשובות שלי:
    1. מה אני אוהבת לעשות?
    לעצב ולשנות את הסביבה שלי, לעשות אקסל (excel), לראות סרטים דוקומנטרים, לחדש רהיטים, לתקן דברים, לשמוע מוזיקה שמתאימה לרגע, ממ ולקנות.
    2. במה אני מתמקדת?
    בפגמים של כל דבר, אני פשוט רואה הכל (ככה זה מרגיש לפעמים), אז גם ישר רואה אם מישהו צריך עזרה גם אם זה רחוק ולא קשור אליי. מאוד רגישה למרחב שאני נמצאת בו.
    3. מה הייתי עושה בחינם?
    עוזרת להפוך חלל לנעים יותר למי שנמצא בו, עוזרת במה שאני יכולה.
    4.על מה אני אוהבת ללמוד?
    על משפט, חוק וזכויות, על היסטוריה, איך דברים עובדים, פסיכולוגיה.
    5. מה הם נושאי השיחה המועדפים עליי?
    זכויות של אנשים, סרטים דוקומנטרים וסדרות על סיפורים אמיתיים. תכלס, גם על עצמי אני מניחה שאני אוהבת לדבר ועל דברים שקרו וקורים לי.
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי?
    מתחרטת על כל מיני פעמים שלא עמדתי על שלי או שלא התנגדתי לסיטואציה למרות שרציתי.
    7.מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי?
    זכויות, הסטוריה ופסיכולוגיה/פסיכיאטריה.
    8.מה מצית את היצירתיות שלי?
    מוזיקה, עיצוב, נופים
    9. מה קל לי לעשות?
    שאלה קשה.
    קל לי להיות לבד בלי להרגיש בודדה יחסית הרבה זמן, קל לי להתנתק מהסביבה ולשקוע במשימה וקל לי לדמיין הכל. כלומר שכל ההפך קשה לי (:
    קל לי לא לקחת דברים ברצינות, לא את עצמי ולא את העולם.
    הצעות?(:

  36. היי ליאור. תודה על התוכן!
    אשמח להכוונה חוץ מהנטייה הטבעית לכיוון העיצוב, בתקווה שאתה מצליח לחלץ בין השורות משהו אחר שלא עלה על דעתי….

    1. מה אני אוהבת לעשות? עיצוב גרפי ועיצוב חלל, ציור, שהייה בטבע, ספורט, מדיטציה, סדר.

    2. במה אני מתמקדת? באנשים- מראה כללי, מבט, "ווייב", תכונות ויכולות. במקומות- צבעים, סידור, חומרים, התחושה שיש למקום.

    3. מה הייתי עושה בחינם? עיצוב. עבודה עם אנשים, הכוללת היבטים ארגוניים ואישיים. יצירת מודלים. תהליכי שינוי וליווי, פנימיים וחיצוניים. שיפוצים ועבודה פיזית.

    4. על מה אני אוהבים ללמוד? מנגנוני פעולה של דברים. ידע עיוני בנושאי שיפור יכולות ומינוף עצמי, הרחבת ידע כללי, אסתטיקה של אנשים ומבנים.

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלי? על החברה עצמה- תפיסות חברתיות, מערכות יחסים. על העולם ועל הרצאות מעניינות/אנשים מעניינים. טכנולוגיות חדשות.

    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? לא טיילתי מספיק, לא למדתי מקצוע מסוים- למשל קלינאות תקשורת (תואר תובעני- מאוחר מדי בשביל זה) או עיצוב פנים (תחרות גדולה מדי בשוק). עשיתי לימודים כלליים בתחום הרפואה המשלימה.

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי? רפואה, נפש, עיצוב, טכניקות שיפור עצמי.

    8. מה מצית את היצירתיות שלי? סינסטזיה שקיימת באופן טבעי וקשורה לצלילים וצבעים. שהייה בטבע או במקומות יפים, מוזיקה.

    9. מה קל לי לעשות? לעצב, אבל אין לי אופי חזק מספיק לג'ונגל הזה…

  37. 1. מה אני אוהבת לעשות:
    לרקוד, לבשל. לאכול. לטייל . לקרוא. טבע. לנהל שיחה טובה מול נוף יפה
    2. במה אני מתמקדת כשאני פוגשת אדם ברחוב?
    בוחנת איך הוא נראה, וגם מריח, אך בעיקר מתמקדת באנרגיה שלו אם היא נעימה שמחה מדכאת וכו. אם הוא מעניין ומרתק
    3. מה הייתי עושה בחינם?
    מארחת/מבשלת/מפנקת אנשים, טסה מסביב לעולם, מלמדת משהו בעל ערך, מייצרת תיקים או בגדים
    4. על מה אני אוהבת ללמוד?
    על פילוסופיה, על מקומות בעולם, על אוכל על מסורת, על אופנה, על בריאות הגוף והנפש
    5. הנושאים שהכי מעניינים אותי: אנשים בעיקר מצליחנים, דרכי ההתנהגות שלהם, על הילדות שלהם ותהליך שהם עוברים, יחסים שבינו לבינה
    6. על מה אני מתחרטת?
    שלא פתחתי בית אופנה בסיום הלימודים שלי לפני 7 שנים
    7. נושא הקריאה שהכי מעניין אותי:
    פילוסופיה עלילתית ספרים כמו האלכימאי, התופרת, 11 דק וכו׳
    8. מה מצית את היצירתיות שלי?
    סרט טוב, ארוע חשוב שאני צריכה להתארגן אליו, כל פורים מכינה תחפושות מעניינות, אנשים ברחוב, נופים מיוחדים
    9. מה קל לי לעשות?
    לחבר טקסט כלשהו או ברכה שנונה ליומולדת, להכין ארוחה , להפיק ארוע , ליצור תלבושת או תחפושת. תודה על השליחות! זה מרגש

  38. היי ליאור,
    ראשית אני רוצה לומר המון תודה על המאמר הזה.
    הוא בהחלט נותן הכוונה ופותח כיווני חשיבה.
    זה לא מובן מאליו בכלל, ותודה רבה על כל העזרה לכולם במאור פנים ?.

    אני בן 33. נשוי + 3. בעשור האחרון עוסק בהוראה בתיכון. בשנתיים האחרונות מרגיש שכבר לא יכול להמשיך כך, גם בגלל שהשכר בהוראה נמוך מאוד ולא עולה מספיק בהתאמה לוותק ולניסיון, וגם תחושות של "פספוס החיים", שזה לא מדוייק לי, ואני לא נהנה ללמד, ולא קם בכיף בבוקר לעבודה.

    התשובות לשאלות שלי הן:
    1. מוסיקה – לשמוע ולנגן, לחקור מוסיקה, כלי נגינה מגוונים, איך עשו את העיבוד והאינטרפרטציה של השיר.
    משחק – סרטים, סדרות, דוקו, מאחורי הקלעים, על מה חשבו, הפרטים הקטנים, על ההעמדה של התפאורה והשחקנים, בימוי.
    קרוספיט – מאוד אוהב להתאמן.
    אוהב לנהוג, לאכול, למנגל, לשבת עם אשתי/הילדים/חברים.
    2. מתמקד בבחירת המילים של אנשים, בשפת גוף, באינטונציה, במבט בעיניים, בתכונות החיוביות.
    3. הייתי משחק בהצגה/סרט בחינם, בכיף!!! הייתי גם מנגן ללא תשלום (במגבלות יכולות הנגינה שלי).
    את כל אלה עשיתי אבל ממש בקטנה.
    מתנדב גם כחובש ונהג אמבולנס.
    4. אוהב ללמוד על כלי נגינה, על דברים שקשורים למערכת הביטחון, על קרוספיט ותזונת פליאו, על רפואת חירום.
    5. נושאי שיחה – מוסיקה, כלי נגינה, משחק, אילתור, בימוי, סטנדאפ, אומנויות הבמה באופן כללי, נושאים ביטחוניים, צבא, קרוספיט, תזונת פליאו.
    6. חרטה גדולה מאוד שלי – שלא למדתי נגינה/משחק ברצינות!! שויתרתי על זה בגלל שזה "לא מתאים לאורח חיים דתי", בגלל ש"אין בזה כסף" ובגלל פחדים נוספים.
    מתחרט שלא יצאתי לקצונה. מתחרט שהלכתי ללימודי הוראה במקום לתחום אחר (אפילו מחשבים)
    7. ספרי חינוך (לא הוראה), חשיבה יצירתית, חשיבה כלכלית, בטחוני צבאי, זוגיות
    8. קבוצות דיון וחשיבה, דיבור בקול על כל מיני נושאים, בריין סטורמינג, מוציאים ממני יצירתיות גדולה.
    9. הסתבכתי עם השאלה הזאת כי זה היה דומה לי מדי לשאלה 1.

    יצא לי בבירור מהשאלות שאומנויות הבמה זה העניין שלי, וכך היה גם כל השנים.
    אבל אני מרגיש שאיחרתי את המועד, ואין באפשרותי מבחינת הסטטוס כרגע בחיים לעצור הכל ולקחת סיכון ללכת עם החלום של משחק/נגינה.

    אשמח שתתן לי כיוון.
    תודה רבה

  39. היי ליאור!
    תודה רבה על הכתבה! אשמח לתגובתך בנושא 🙂

    1. מה אנחנו אוהבים לעשות?
    – אני אוהבת אופנה, עיצוב , אומנות, צילום, טיולים, חיות, ציור, מוסיקה, ארגון וסדר.

    2. במה אנחנו מתמקדים?
    – אני מתמקדת בהופעה של הבן אדם, לבוש, שיער, איפור, ביטחון, ארגון וסדר, בחיוך, בעיניים,תנועות גוף, פילוסופיה ואידיאולוגיה.

    3. מה היינו עושים בחינם?
    – הייתי מוכנה בחינם לייעץ על אופנה איפור וארגון וסדר, לעזור לבן אדם להתגבר על קשיים, ללמוד.

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    – אני אוהבת ללמוד! – אופנה כל נושאי האופנה שיווק, קניינות, תדמיתנות וכד' ועיצוב, כל נושאי העיצוב , עיצוב אופנה, עיצוב פנים , עיצוב תעשייתי, וכד, פילוסופיה.

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    – אני אוהבת לדבר על דברים חשובים שמשנים ולא נושאים טפלים. בנוסף אני אוהבת לדבר על כל העניין של ארגון סדר, עיצוב, אופנה ופילוסופיה.

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?
    – רשיון לרכב, ללמוד!, חבל לי שלא טסתי לחו"ל לעבודה כי פחדתי, חבלי לי שלא התחלתי את הלימודים בשנקר על עיצוב אופנה כי חשבתי אני מעדיפה מקום אחר, חבל לי שלא קידמתי את עצמי בנושא שאני אוהבת מאז שאני קטנה.

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?
    – הנושאים שממש מעניין אותי לקרוא עליהם אלו קונספירציות, אופנה, ועיצוב, ארגון וסדר, איפור, אני אוהבת את כל מה שקשור לעשה זאת בעצמך, ופילוסופיה.

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו?
    – הדברים שמעוררים אצלי יצירתיות אלו דברים של ארגון וסדר, עיצוב ואופנה פילוסופים ובעצם דברים שמחדירים מוטיבציה, כל סרטון של עשה זאת בעצמך או סטיילינג או ארגון הבית וסדר ממש מעוררים בי חשק לעשות משהו למרות שאני לא יודעת מה.

    9. מה קל לנו לעשות?
    – קל לי לארגן ולסדר, אני אוהבת מאוד לראות חללים נקיים מאורגנים ומסודרים זה מעורר השראה, אני אוהבת גם להלביש בובות במשחקי מחשב, אני אוהבת גם להסתכל על תמונות של עיצוב פנים ועל שמלות או עיצובים של בגדים ולחשוב אם יש משהו שהייתי משנה אם כן מה?..

    לומר את האמת אני רואה מוטיב חוזר אבל אני ממש לא יודעת מה לעשות כי מה שאני רושמת זה נושאים כללים מאווד ואני ממש אוהבת הכל ! איך מתחילים לאן מתמקדים מה ללמוד?…

    תודה מראש! 🙂

  40. היי ליאור, תודה על הפוסט שגרם לי להרהר ולמצוא תשובות בתוכי.
    אשמח לשמוע לדעתך-

    1.מה אני אוהב לעשות?
    אני מרגיש שזה מתבטא פיזית ונפשית. אני אוהב ליזום, ליצור, לנקות, לעצב, לעשות מהפך לחלל מוזנח ולהפוך אותו ליפיפה.
    נפשי, להיכנס לעומק הפצעים, לעומק הבעיות, לרפא ולהחזיר שלווה.
    2. במה אני מתמקד?
    אני מתמקד באזור הפנים. בעיניים, בחיוך, לראות שהם חושבים מחוץ לקופסא, שהם מעניינים, לא שגרתיים, צנועים. מתבונן האם נעים לי בחברתם, האם אני מתחבר אליהם. האם יש לי משיכה אליהם.
    3. מה הייתי עושה בחינם?
    להדריך קבוצות. להדריך בדברים שקשורים למודעות ולשיתוף. עבודות צילום וגרפיקה.
    4. על מה אני אוהב ללמוד?
    שפת גוף, אבולוציה, תזונה טבעית, פוליטיקה, צילום, ציור-רישום, גרפיקה
    5. מה הם נושאי השיחה האהובים עלי?
    מודעות עצמית. לעבר כנות, חשיפה של הפצעים והכאבים, על האמונות שלנו, על הדרך לשלווה פנימית, הגשמה עצמית, ניסיון חיים.
    6. מה אני מתחרט שלא עשיתי?
    מתחרט שלא למדתי בתיכון מקצועי לאמנות. שלא הייתה לי זוגיות רצינית. שלא עסקתי בחקלאות ובנייה. שלא עשיתי קורס להוראת יוגה, בריאות טבעית, קורסים וסדנאות בהודו. שלא עשיתי קורס במשחק. שלא המשכתי בקורס לפיתוח קול. שלא למדתי גיטרה. שלא למדתי לבשל!! שלא עשיתי תפקיד שיהיה משמעותי עבורי בצבא.
    7. מה הם נושאי הקריאה שמעניינים?
    רוח והגשמה עצמית- ניסים אמון, אקהרט טולה, ביירון קייטי, 4 ההסכמות, הרשימה. מתח- הספרים של רם אורן. אבולוציה.
    8. מה מצית את היצירתיות שלי?
    למצוא פתרונות לסיטואציות. ליזום רעיונות. לעשות מהפך עיצובי.
    9. מה קל לי לעשות?
    לשתף בכנות ובפתיחות על עצמי. להיכנס לשיחות נפש. להעלות רעיונות. לעצב בפוטושופ. לרקוד פרי-סטייל. לעשות רישומים.

      1. מעניין. לא שמעתי על זה עד עכשיו.
        מתכנן ללמוד תקשורת חזותית ותוהה עד כמה באמת אבטא את הפן הרגשי, טיפולי שם.
        יש לך עוד הצעות?

  41. היי,
    מה לדעתך מתאים לי?

    1. לאכול. לישון. לגלוש באינטרנט. לראות סרטים ותכניות ראליטי כמו מוזיקה, אוכל, ניסויים חברתיים ועוד.) לשמוע מוזיקה טובה (עדיף גם לראות). לשחק במחשב או בסמארטפון. לקרוא ספר טוב.
    2. מתמקדת באיך אנשים נראים, מה הסגנון שלהם, אם הם יפים, חמודים וכו'. ובאיך אני נראית? מה חושבים עלי, וכו'. ומחפשת מוקדי עניין, דברים לא שגרתיים שאנשים עושים או אומרים.
    3. לשיר. לשחק בסרט.
    4. אנגלית (גם הולנדית, רוסית, צרפתית ואידיש, רק שזה פחות שימושי לי). ציור. שירה. נגינה. בישול. אפיה. פסיכולגיה וכדו'. איפור.
    5. אנשים. ספרים. מוזיקה. תכניות ראליטי. איפור.
    6. לשיר (ואולי גם להשתתף בתחרות ריאליטי). לצייר. לנגן. לאפר. לאפות ולבשל. לשחק בסרטים.
    7. ספרי עלילה מותחים ומרגשים. לימוד אנגלית, לימוד ציור וכל הנ"ל. (תשובה 4.) פסיכולוגיה.
    8. לבשל. לכתוב. לצייר.
    9. לאכול, לישון וכל שאר תשובה 1.

  42. היי,
    אשמח לדעת מה מתאים לי, עזבתי מקום עבודה לאחר 14 שנים כמזכירה רפואית, אני כבת 55, החלטתי לשנות כיוון ולממש את עצמי, הרגשתי בעבודה שהגעתי למיצוי ולא הייתי מסוגלת להמשיך יותר. אשמח לתובנות ממה שעניתי:
    מה אני אוהבת לעשות?
    ללמוד דרך הרצאות, שיעורים וכו' בסדנאות להתפתחות אישית, זוגיות, יחסים, תורת הנפש (דרך תורת החסידות), אוהבת לצבור ידע בנושאים האלה ללא גבול.
    אוהבת לשרבט ולצייר, אוהבת לשוחח אחד על אחד- להקשיב לאדם שמולי ולנסות לעודד ולחזק אותו.
    2. מתמקדת במילים שהאדם מדבר, איך הוא מדבר,בהבעות פניו , בתכונות החיוביות שלו -מעבר למילים שלו..ובפוטנציאל של אותו אדם.פחות מסתכלת בחיצוניות שלו ובלבוש שלו (רק בצורה כללית בלבד)
    3. בחינם- להקשיב ,לעודד, לחזק את האנשים שבבעיה, לנסות לעזור להם תוך כדי שינוי כיווני מחשבה שלהם או הסתכלות שונה על הבעיה שנתקלו בה.
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? כל מה שקשור בנפש האדם והתמודדויות שלו בחיים, משמעות החיים, התיקון והעבודה שלנו כדי לתקן עצמנו להיות טובים יותר בעיקר למען האחר ובסופו של דבר זה חוזר אלינו.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלי? אמונה, הכרת הטוב, התפתחות והעצמה אישית, זוגיות
    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? פיתוח היצירתיות שבי, למדתי עיצוב גרפי ואומנות ולא עסקתי בזה כי פחות התחברתי לעבודה הממוחשבת של העיצוב הגרפי , כנראה לא האמנתי בעצמי מספיק ולכן "נטשתי" את העיסוק.
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי? ספרי תורת הנפש,חסידות, קבלה, זוגיות, העצמה אישית וכו'
    8. מה מצית את היצירתיות שלי? שירבוט וציור..צבעים
    9. מה קל לנו לעשות? להקשיב לאחר, בעלת סבלנות אין קץ,להכיל את הבעיות שלהם, לשרבט .

  43. היי ליאור, תודה על הפוסט 🙂
    לא יודעת אם הדף עדיין פעיל אבל לפי התגובות שלך לחבר'ה כאן, שווה לנסות 😉

    1.מה אוהבת לעשות – לשיר, לעשות טוב לאחרים, להרגיש את הטבע (ציפורים, הרוח, השמש וכל הטוב שיש בזה).
    2. במה מתמקדים – לרוב אהיה צופה מהצד על ההתנהלות הכללית מולי ומול אחרים ("הקטנות" שיש לכולנו). אשים לב לשפת הגוף, נינוחות, המילים בהם השתמש וכמובן העיניים.
    3. מה הייתי עושה חינם – עזרה לאחר, ייעוץ, מטיילת בכל נקודה אפשרית בעולם ומכירה את התרבות.
    4. על מה אוהבת ללמוד – התנהגות האדם (הפרעות, מחלות נפשיות, מחשבות וכו'), תופעות טבע, פשעים בעולם.
    5. נושאי שיחה – לרוב שיחות עומק. רעיונות, עקרונות, מחשבות
    6. מתחרטת שלא עשיתי – 8200 בצבא, תואר (לא יודעת עדיין מה אני רוצה), חיסכון, הארכתי עוד את הטיול הגדול, זוגיות.
    7. נושאי קריאה – פשע עלילתי רוב רובם, חלק על פילוסופיה או סיפורי טיפול.
    8. מה מצית את היצירתיות – כשעולה לי רעיון לראש ואיך להוציא אותו לפועל (לא יכולה להתחיל לפני). בדרך כלל לבנות משהו, ליצור, לצבוע, לשפץ…
    9. מה קל לי – להיכנס לנעליים של האחר, להזדהות, לייעץ, חדות לקריאה בין השורות ואני שמה לב לפרטים ויזואלית ואסתטית (כל המכתב בגודל 12 ותהיה אות בגודל 13, אני אשים לב), להיות עם ילדים.

      1. תודה על התשובה המהירה!
        האמת שכן! מעניין אותי מאוד אבל חוששת מאפשרויות התעסוקה שיש לאחר התואר.. הבנתי שהן מאוד מצומצמות (לדוג' במשטרה עם המון פרוטקציות כי יש מעט תקנים).
        חושבת גם על פסיכולוגיה אבל מפחדת שזה לא באמת באמת מה שאני רוצה..
        המוווון חוסר וודאות :/

        1. בינינו, אף אחד לא יודע לאן הוא אמור להגיע או מה יירצה במהלך השנים. את זה, נדע לאחר שיצאנו לדרך. פשוט מקבלים החלטה ומתחילים. תוך כדי צעידה, את מגבשת את ההבנה מה מתאים לך, מה את רוצה ולא פחות חשוב, מה את לא רוצה. תוך כדי התקדמות אגב, את גם נחשפת להזדמנויות שיכולות לקחת אותך למקומות חדשים ומעניינים לא פחות. הוודאות תגיע תוך כדי עשייה. בהצלחה!

  44. היי ליאור.
    נהנתי מאוד מהשאלות הנפלאות והמרתקות.
    אני כותב כאן את התשובות שלי ואשמח להתייחסותך.
    שאלה 1:
    להקשיב לאנשים, לבנות לגו- לא לפי ההוראות להקשיב ולהתאמן במוזיקה.

    שאלה 2:
    במראה הכללי הסדר והיופי של הסביבה והאדם וגם ביכולות והאנטלגנציה.

    שאלה 3.
    מייעץ לאנשים.

    שאלה 4:
    מוזיקה, התנהגות חברתית.

    שאלה 5:
    התמודדות בחיים. דעות באקטואליה ואידאולוגיה.

    שאלה 6:
    בגרויות.

    שאלה 7:
    ספרי אקשן. תוכן רוחני.

    שאלה 8:
    להפגש עם חברים ולחשוב על גיבוש ויצירת קשר. איך לעזור ולייעל מקומות וכו' .

    שאלה 9:
    להקשיב לאחרים.
    לסדר ולארגן דברים.

    אשמח מאוד אם תוכל על סמך התשובות לומר מה יכול להתאים לי ללמוד .
    תודה רבה

  45. היי ליאור, תודה רבה על המאמר, וההכוונה הענקת לי כמה רגעים של העמקה פנימית ורוגע בתקופה הזו ואשמח לשמוע מה דעתך (:
    1. מה אני אוהבת לעשות: לעמוד ולדבר מול קהל, ליצור לעבוד עם הידיים, לראות תוצאות בטווח קצת ולא תהליכים ארוכים מידי, אוהבת פרויקטים ממוקדים עם עשייה, אוהבת צמחים להתבונן בהם, לשתול ולטפח אותם, אוהבת לקרוא על טיפוח העור וקוסמטיקה, להתלבש ולהרגיש מידי פעם במרכז העניינים, אוהבת להקשיב וכשמקשיבים לעצותיי.
    2. במה אני מתמקדת: נראות חיצונית, שאיפות, עמידה עם ביטחון, מראה של אנשים עם לב טוב.
    3. מה הייתי עושה בחינם: לתת ייעוץ על כל נושא, להרצות או להשתתף בפאנלים.
    4. על מה אני אוהבת ללמוד:
    קוסמטיקה וטיפוח, דרכים לייעול, בגדים, דיוק עצמי, להיות הגרסא הטובה של עצמך, איך להצליח, פיתוח חיים וקרייירה, נפש ותודעת האדם, ניהול ואסטרטגיה עסקית.
    5. נושאי השיחה המועדפים עלי:
    עצות ועזרה לאחרים, עתיד, הובלת החיים
    6. מתחרטת שלא עשיתי: שמירת קשר וחברויות מהעבר, מתחברת בקלות אך לאחר תקופה מתקשה לשמור על קשרים לאורך שנים.
    7. נושאי קריאה שמעניינים אותי:
    עלילתי, מתח, ניהול והתנהגות של אנשים, קריירה והצלחה, אוהבת לקרוא על אנשים בכל מיני תחומים.
    7. מה מצית את היצירתיות שלי:
    לחשוב, לרשום על דף ולתכנן, לדבר מול קהל, למצוא ערך מוסף ומידע שאחרים לא יודעים, לחבר נקודות.
    8.מה קל לי לעשות:
    לארגן מידע ולהפוך אותו למסודר ומובן, ליצור מצגות, לפשט דברים ולהסביר בצורה ברורה דברים מורכבים, להסתדר עם אנשים ולהתחבר עליהם.
    מתרגשת לשמוע מה דעתך.. תודה ?

    1. היי נעמה, יש לא מעט דברים שיכולים להתאים לך, החל מהעברת הרצאות על תקשורת בין אישית או דימוי ועד לייעוץ ארגוני. משהו מהתחומים האלה מעניין אותך?

  46. היי ליאור, אני סהר בת 27 ומחפשת את הכיוון שלי, התשובות שלי הן:
    1. לתקן שגיאות בשפה או בתרגום (למשל בכתוביות, או בכתב או בע"פ), לראות סדרות, לרקוד, לכוון אנשים, לתת עצות להקשיב לבעיות ולהיות מקור לנחמה ואהבה, לשכתב, לשמוע רעיונות, ללמוד שפות, לבשל.
    2. מיקוד בויזואלי ברמת התמונה, בשלטים ובמילים, במסר של המוכר ומידת והמקצועיות שלו, בפרטים הקטנים, האם זה שכנע אותי או לא
    3. מחפשת את המסר או את התמונה הגדולה, את הרעיון ובעקבותיו לשכתב, לכתוב מסר עבור מישהו, לנסח, לדייק לאנשים את מה שהם רוצים לכתוב\לשלוח וכו, לתת הכוונות ועצות על חיי חברות וחיי משפחה בעיקר, להיות אוזן קשבת ונחמה, לכתוב ביקורת.
    4. אוהבת ללמוד על עצמי, על שיטות להעצמה, אהבה וקבלה עצמית, על נשים ונערות, על טיפול ופסיכולוגיה, על בישול ואוהבת ללמוד עובדות על אמנים. אוהבת ללמוד גם על אנשים טובים ששינו את העולם, על פתרונות לבעיות ואנשים שפרצו את תקרות הזכוכית שלהם ושל החברה. כמו כן אוהבת ללמוד על שפה, פירושי מילים ומקור המילה, משמעותה וכו.
    5. נושאי שיחה- אהבה וקבלה עצמית, הרצון להתפתח ולגדול, מתכונים מפורטים ומדוייקים, לשמוע על צרות של אחרים, על שיוויון ועל מה שצריך לתקן בחברה.
    6. מעוניינת לשפר את הרקע הטכני שלי- ברמה טכנולוגית וטכנית- ידע במחשבים בעיקר.
    7. אוהבת ספרי עלילה, רומנים רומנטיים, וגם ספרי הגשמה והעצמה ושיפור עצמי
    8. יצירתיות- כשמבקשים ממני עזרה, כשמעלים בפניי בעיה כלשהי, כשצריך להציג נושא מסויים, לסכם אותו, כשאני צריכה לתת עצה או המלצות.
    9. קל לי להקשיב לאחרים, לתת עצות, חיבוק ואהבה, להיות עם עצמי, לתקן ולשכתב דברים, לראות את הטוב באחרים.
    ליאור היקר- אציין שלמדתי כבר תואר ראשון בפסיכולוגיה ובשירותי אנוש אך פחות נוטה לכיוון מש"א הבירוקרטי, וכן אני לומדת קואצי'נג כעת אך אני מרגישה בחיפוש ושלא עליתי על הדרך שלי, כמו כן כרגע איני עובדת ומחפשת משהו שיעשה לי טוב ואוכל לצמוח ולהתפתח בו.
    אודה על תשובתך הכנה.

      1. היי ליאור,
        תודה על התשובה, כן אני לגמרי מרגישה שזה הכיוון שלי מחד
        מאידך, למרות שאני בת 27 אני מרגישה הכי מנותקת ולא בעלת ידע מספק במדיות חברתיות
        אם הייתי מרגישה בזה יותר ביטחון לגמרי הייתי צוללת לניהול מדיות חברתיות..מרגישה מסוייגת,
        וקופירטיינג לגמרי בדקתי על זה לימודים אבל זה לא משהו שאוכל לפנות אליו משאבים כרגע בעיקר כלכליים.
        מה אתה אומר? האם עדיין זה הכיוון המוהבק שלי? האם יש כיוון נוסף?

  47. היי ליאור תודה על הפוסט! ממש הגעת לי מהשמיים בתקופה הכלכך לא ברורה שאני עוברת

    לא יודעת אם הדף עדיין פעיל אבל לפי התגובות שלך לחבר'ה כאן, שווה לנסות ?
    1.מה אוהבת לעשות – לשיר, לעשות טוב לאנשים, לייעץ, לבשל, לישון, לצאת לטייל, לכתוב, לסדר ולנקות לשיר נסיעות ארוכות ולשמוע מוזיקה .
    2. במה מתמקדים – לרוב אהיה צופה מהצד על ההתנהלות הכללית מולי ומול אחרים ("הקטנות" שיש לכולנו). אשים לב לשפת הגוף, נינוחות, המילים בהם השתמש וכמובן העיניים.
    3. מה הייתי עושה חינם – עזרה לאחר, ייעוץ, מטיילת בכל נקודה אפשרית בעולם ומכירה את התרבות.
    4. על מה אוהבת ללמוד – התנהגות האדם (הפרעות, מחלות נפשיות, מחשבות וכו'), תופעות טבע, פשעים בעולם.
    5. נושאי שיחה – זוגיות, מחשבות עמוקות, זכרונות, נושאים שקשורים לאופטימיות, העצמה, לגרום לאנשים להרגיש טוב עם עצמם
    6. מתחרטת שלא עשיתי – שלא הלכתי לפן של המחשבים בצבא, תואר (לא ידעתי מה אני רוצה), חיסכון, את הטיול הגדול.
    7. נושאי קריאה – פילוסופיה, פשע, פסיכולוגיה, יהדות מודרנית, העצמה, נפש ומחקרים על האדם והמוח
    8. מה מצית את היצירתיות – שאנשים מבקשים עצה, מבקשים עזרה בלהכין משהו יצירתי, לראות מתכון ממש שווה ולנסות להכין, לשמוע שיר טוב גורם להכי הרבה מוטיבציה, לקרוא דברים שאנשים כותבים על הצלחה והתקדמות בחיים
    9. מה קל לי – לבטא את עצמי בכתב, לחבק, לבכות, לשחק מול אנשים, להסביר על נפש האדם ועל מה הסיבות התנהגות

    תודה ומקווה שאתה עדיין עונה 😉

      1. היי ליאור, איזה כיף שענית!!?
        וואלה לא, אתה מחדש לי ואפילו מפתיע אותי בתשובה
        מעניין אותי מה הסיבה שרשמת את הכיוון הזה?

      2. היי ליאור, בדיוק קראתי את זה ותנאי הקבלה דורשים רקע קודם בנושא העיצוב הגרפי וכאלה ולצערי אין לי כזה :// אשמח לעוד כיוון שלדעתך יוכל להתאים לי

        1. הסיבה שהלכתי לכיוון של ה-UI/UX הוא שמדובר בתחום שעוסק בשילוב בין פסיכולוגיה לפילוסופיה ולעיצוב ומיועד לעזור לאנשים להתמצא וליהנות יותר מחוויית המשתמש שלהם במערכות שונות.

          בואי ננסה כיוון אחר: מה דעתך על תרפיה באמצעות משחק? (דרמה תרפיה)

  48. אוהבת מאוד לקבל הערכה מהסביבה ופיבדקים חיוביים על מה שאני עושה,
    אוהבת ילדים ואנשים מאוד,
    אוהבת להרגיש מוערכת בעבודה,
    אוהבת להעניק ולטפל..
    לומדת חינוך אבל לא שלמה לגבי זה, פתאום לא מתחשק לי להיות מורה כל ימי חיי..
    חושבת על הסיעוד אבל פחדנית באופי שלי ולא טובה בעמידה במצבי לחץ..

    1. היי ליאור, אני נער בן שמונה עשרה בצומת דרכים. ואני לא יודע מה לעשות בחיים שלי בשנה הבאה. הרבה אמרו לי ללמוד מדעי המחשב, אבל אני לא מרגיש שאני מתחבר לזה. אז שואלים אותי מה רוצה אוהב לעשות בחיים שלך? ואני אומר להם, תאמת שאני לא יודע בידיוק. ואני גם לא יודע מה אני רוצה לעשות בחיים שלי. והפחד הכי גדול שלי זה לא לדעת מה לעשות שנה הבאה, במיוחד שיש את הצבא על הראש שלי. אשמח שתתן לי עצה מה לעשות לגבי העתיד שלי ואיך, למקד את עצמי בחיים.

      1. היי ליאור,
        אני לא באמת יודע מה יהיה בעתיד כך שקשה לי לתת עצה חד משמעית עבורך. עם זאת, ככיוון כללי אני יכול לכתוב לך כמה נקודות שחשוב לשים אליהן לב:
        1. זה בסדר גמור שאתה עוד לא יודע מה תרצה לעשות. על אחת כמה וכמה כשאתה בן 18 ואוטוטו מתגייס. אני יודע שהכל נראה גדול, מלחיץ וחשוב כרגע, רק שבגיל שלך יש לך המון מרחב לבחור, לטעות ולבדוק מה הדבר שהכי מתאים לך.
        2. מבחינת ידע מקצועי, מדעי המחשב יכול להיות תחום מרתק שמאוד יכול להכין אותך לשוק התעסוקה בעתיד או לפחות נקודת התחלה טובה במסע שלך לחיפוש מה שמתאים לך. תמיד תוכל לבחור לשנות את התחום שלך וללמוד דבר אחר.
        3. מעבר לידע מקצועי, אני ממליץ לך בחום לפתח את הכישורים הבין אישיים שלך ככל האפשר. לא משנה באיזה תחום תבחר בסוף לעבוד, יכולות כמו יצירת כימיה, פיתוח שיחה, הבנת שפת גוף יוכלו לקדם אותך מקצועית ותעסוקתית בצורה משמעותית מאוד.
        כל עוד אתה נמצא בתנועה ולומד מהטעויות שלך, אני מאמין שתמצא את מה שהכי מקדם אותך. אשמח לעזור ולענות על כל התייעצות בדרך.

  49. היי ליאור,
    אשמח לשמוע את דעתך על התשובות והאם בכלל יש מקצוע שמכליל את הכל.
    1. אוהבת להכיר אנשים
    2. מתמקדת בפרטים הקטנים וניראות.
    3. הייתי מוכנה לדבר כל היום בחינם ובלי סוף עם כל אחד על כל נושא שירצו.
    4. אוהבת ללמוד על סיפורי חיים של רבנים מוכרים.
    5. נושא שיחה מועדף עליי -רגשות
    6. מתחרטת שלא עשיתי תואר, לא משנה איזה תחום.
    7. חשיבה יצירתית זורמת ממני בעת כתיבה.
    8. נושא קריאה זה עלילות סיפורים אמיתיים שקרו.
    9. הכי קל לי להיפתח ולהיקשר הדדית לאנשים זרים , מתחברת לכל סגנון.
    תודה ממש על המאמר.

  50. הי ליאור
    המאמר היה ממש מעניין וגרם לי לחשוב
    1. אני אוהבת לדבר ולייעץ לאנשים, לסדר ולארגן, לאפות ולעשות עבודות יצירה עם הילדים
    2. אני מתמקדת ביציבה של אנשים, בעיניים שלהם ובכפות הרגליים שלהם. זה מעניין. גם בנוף אורבני. זה מעניין איך נראים בתים מבחוץ, מה הם משדרים
    3. הייתי עוזרת לנשים להיות חזקות יותר ולגלות את הכוח שיש בתוכן וללמד אותן להיות אימהות מעצימות
    4. אני אוהבת ללמוד על נפש האדם, מה גורם לו לחלות ואיך משחררים את זה, כלכלה
    5. נושאי שיחה: על הפנימיות של האדם, קשיים והתגברות עליהם, אפיה ומיקסום היכולות של הילדים
    6. אני מתחרטת שלא הלכתי לקצונה, שלא עשיתי תואר שני ונשארתי באקדמיה
    7. הכי מעניין אותי לקרוא על יחסים בין אנשים, ספרי מדיטציות ורוחניות.
    8. מצית את היצירתיות: כשמבקשים ממני למצוא פתרונות לכל מיני בעיות אישיות, ילדים שמבקשים ליצור משהו, כשצריך לעצב את הבית
    9. קל לי לעשות מדיטציות, לסדר, לארגן, לנקות, לייעץ ולעזור לנשים אחרות.
    אני בצומת דרכים ורוצה לעשות משהו חדש ואחר ממה שעשיתי עד היום בחיים. מה דעתך? במה כדאי לי להתמקד?

      1. היי 🙂
        אני קראתי את מה שהיא רשמה ומתחברת קרוב ל 100% ממה שרשמה .
        ואני מזל קשת 🙂
        יפה שהלכת לכיוון המזל הזה .
        כנראה שאנחנו מאוד אוהבים לנתח התנהגויות, לייעץ ודבר על הפילוסופיה.

  51. שלום ליאור.
    קראתי את מה שכתבת. נחמד, מעניין,ונותן חומר למחשבה.
    אני גמלאי. רוב העתיד שלי מאחורי. עשיתי לא מעט בחיי. היום נוצר וואקום.
    האם יש לך עצות לגיל הזה??
    בברכה
    איציק

    1. היי איציק, העצה הכי טובה שיש לי היא תמיד להסתכל קדימה ולא רק על מה שעברת. אל תיתן למי שהיית להגביל אותך. הרי במהלך השנים השתדרגת, השתנית והתפתחת להיות מי שאתה היום והעתיד שלך תמיד לפניך. אתה תמיד יכול לפתח תחביבים חדשים ואפילו מקור תעסוקה שיותר מתאים למי שאתה היום ולדברים שאתה מחפש היום.

      אשמח לעזור ולהיות שם עבורך, אם תצטרך.

  52. שלום ליאור,
    אני גמלאית, אך פני אל העתיד. מנסה להתקרב כמה שיותר אל גרעין אישיותי, אך מעוניינת שהעיסוק הקרוב אליו יהווה מקור הכנסה נוסף.
    תשובותיי לתשע השאלות הן:
    אוהבת לעשות: לצפות בטלנובלות, לאכול, ללמד, לטייל בארץ, להקריא סיפורים.
    מתמקדת: אצל בני אדם: מבט עיניים, אסתטיקה של מראה כללי, סגנון דיבור, תוכן דיבור.
    מקומות: אסתטיקה, מרחב, סדר וניקיון.
    עושה בחינם: עוזרת לילדים להכין שעורי בית, מתנדבת ב- "חיבוק ראשון" (חיבוק תינוקות עזובים בבית חולים), מקריאה ספרים לעיוורים/ לקלטות לעוורים.
    נושא שיחה מועדף: יחסים שבין אדם לחברו.
    נושא קריאה מעניין: ספרים עלילתיים.
    מצית את היצירתיות: סיעור מוחין, בכל נושא, אבל עם מספר מצומצם של אנשים.
    קל לעשות: לבשל, לאפות, ללמד, להקריא סיפור, לכתוב, לשיר, לצייר, לרקוד ריקוד חופשי.

    לגבי שאלה תשע, אני מיומנת בכל הדברים שציינתי, אבל מעדיפה עשרת מונים לעשות אותם בחברותא.

    אודה לך אם תוכל לעזור לי להבחין בחוט המקשר.
    בברכה,
    דפנה.

    1. דפנה שלום,
      אני יודע שזה אולי יישמע מוזר, רק שהייתי בוחן אפשרויות שעוסקות אולי בקריינות או בהקראת תכנים. יש קהל שיישמח שיקריינו עבורו תכנים (במיוחד ארוכים או ארוכים למחצה), חלקו צעיר יותר וחלקו מבוגר יותר.

  53. כתבה מדהימה! סידרה לי המון דברים במוח המבולבל שלי כרגע. תודה רבה! תרמתם לי המון!! ה' ישלם שכרכם:)

  54. היי ליאור, תודה על הכתבה.
    מה אם אני מרגישה שאני לא אוהבת לעשות כלום? אני כל פעם בורחת מהתלהבות אחת לאחרת (כל פעם אני אומרת לעצמי, זהו. זה מה שאני אוהבת, אבל זה לא מחזיק הרבה) כל פעם אני מחפשת ללמוד תחום אחר וככה בעצם דוחה את ההחלטה שלי ובעצם אין לי מטרה, אני פשוט מנסה לחיות אבל לא מרגישה הגשמה עצמית, מרגישה בזבוז וחוסר מוטבציה להכל.
    מציינת שאני בת 27 ויש לי תואר שני (תואר שבכלל לא מושך אותי).

    1. היי רבקה,

      אני רוצה להציע לך זווית הסתכלות אחרת על כל העניין: ומה אם בשלב הנוכחי את רק מתנסה בדברים כדי לגלות מה הכי מתאים לך? הרי כמו באוכל (ובזוגיות ובעוד הרבה דברים אחרים), אנחנו לא יודעים מה אנחנו אוהבים עד שאנחנו מתנסים ומגלים לבד.

      בהנחה שהתואר שלך בתחום שלא מושך אותך וכבר ניסית מספר דברים שהתלהבת מהם וזה לא החזיק, אולי שווה לנסות עוד כמה דברים. רק שהפעם, תתמסרי לחוויה לגמרי ותשחררי את המחשבה אם זה הדבר הכי נכון עבורך. רק לעשות דבר אחד עד שתביני אם את אוהבת אותו או לא (לא נקודתית אלא מהותית).

      יציאה למסע כזה, אולי תיקח קצת זמן, רק שהיא תעזור לך לזקק לעצמך את המחשבות ואת הרצונות. ובינינו, רובנו עושים את זה גם ככה במהלך החיים.

      1. היי ליאור שאפו על המאמר אני יותר מאשמח אם תוכל לכוון אותי הגעתי לצומת דרכים ,
        מה אני אוהב לעשות? לשיר,לתקן כל דבר בפן הטכני ולהצליח בזה ,להמר על כל מיני דברים, להוביל.
        במה אני מתמקד? במילים שבהן הם בוחרים להשתמש,בתכונות חיוביות שלהם ובפוטנציאל הלא ממומש שלהם.
        מה הייתי עושה בחינם? מעשים טובים עוזר לכל מי שאפשר עם זה בפן הנפשי לרומם או במפן הגשמי בכל נושא שאני מבין בו .
        על מה אני אוהב ללמוד? על מוסר לחיים על .
        מהם נושאי שיחה מועדפים עליי?אוהב לדבר המון על כסף ביזנס עסקים תמיד איך להרוויח כסף.
        מה אני מתחרט שלא עשיתי? שיצאתי מהצבא ממש בהתחלה ולא עשיתי שירות קרבי משמעותי.אני מאוד מבולבל במקצועי אני הנדסאי חשמל אבל מאוד לא יודע מה הכיוון שלי אשמח לעזרה .

      2. לשאלותיך יש תשובות מגוונות, אולי תוכל לעזור לי למצוא כיוון,
        1. אוהבת לעשות, לעזור לאנשים לפתו בעיות, לגלות מערכת ממוחשבת גדולה ולפענח אותה.
        2. מיקוד, מתמקדת בחזות האיש והחנות, באווירה מסביב, במה שהאחר מספר.
        3. חינם, הייתי תורמת לחברה, מבשלת לילדים שאין להם, יוצרת משהו אומנותי לנפש, תופרת.
        4. מתמטיקה, מחשבים, מערכות מידע, תפירה ועיצוב אופנה.
        5. עסקים, פתרונות מדעיים וטכנולוגיים, תכנון תפעול וייצור, פתרונות פרקטיים.
        6. חרטה, שלא למדתי שפות, לא המשכתי לתואר שני, לא הלכתי לכיוון תעשייה וניהול, או מדעי המחשב.
        7. ספרים, רומנים, מיסטיקה, עלילה מעניינת שלא אוכל לחזות את סופה.
        8. זמן פנוי, ים, לכתוב, ספורט,
        9. בישול, ארגון ארון, שופינג.
        10. ירידה במשקל, שמחת חיים, הגשמה עצמית, מקום עבודה יציב ובטוח.

      3. הי ליאור אשמח לשמוע מה דעתך על התשובות שלי:
        מה אני אוהבת לעשות?
        לצייר ולעזור לחבריי.
        במה אני מתמקדת?
        באנשים בלוח מודעות ובכל דבר שיכול לעורר בי השראה.
        מה הייתי עושה בחינם?
        עוזרת לכול למי שצריך בכל תחום שאני יכולה.
        על מה אני אוהבת ללמוד?
        ציור,שפות,מיתולוגיה יוונית.
        מהם נושאי השיחה המועדפים אליי?
        אומנותוגם שיחות נפש.
        מה אני מתחרטת שלא עשיתי?
        קורס ציור בגיל צעיר יותר ובילוי רב יותר אם חבריי.
        מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי?
        פנתזיה וקריאה על מיתולוגיות.
        מה מצית את היצירתיות שלי?
        הכול חוץ מטלפונים ומסכים בפרט.
        מה קל לנו לעשות?
        לצייר וליצור יצירות.
        תודה רבה מראש!

  55. היי , תודה על הכתבה המחכימה!! מה אני עושה אם במגזר שלי אין ככ אופציות ונתינת במה למה שאני נמשכת ודלוקה עליו ובהם אני גם רוצה לעסוק בחיי?

  56. היי ליאור יקר
    קודם כל תודה על המאמר
    אני יודעת היטב מה אני אוהבת לעשות ובמה אני טובה – אבל לצערי לא הצלחתי בתחום.
    לפני שנתיים וחצי התחלתי ללמוד תחום חדש אבל גיליתי שאני לא נהנית ממנו –
    אני יודעת שהנאה שווה הנעה שווה חיים ואני כרגע באמת חסרת חיים.
    תודה
    אביטל

    1. היי אביטל, יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב, בנוגע למה שכתבת:

      א. לא כל דבר שאנחנו עושים יכול לפרנס אותנו. ולא כי הוא לא יכול, אלא כי לא למדנו לעשות אותו מספיק מהר או שלא למדנו איך לשווק אותו נכון. זה יכול להיפתר על ידי רכישת ידע נוסף או לקיחת איש מקצוע שיעשה את זה עבורך.

      ב. לא בכל דבר שממנו אנחנו נהנים, נרצה לעבוד. לפעמים, מה שהופך את הדברים האלה לכיפיים הוא חוסר הלחץ וחוסר הרשמיות שיש בכך שהם התחביבים שלנו.

      ג. לא מכל דבר שיכול לפרנס אותנו, אנחנו אמורים ליהנות. נכון שזה אמור להיות האידיאל. רק שלעתים קרובות, עלינו לעבור את השלב שבו דברים הם מאוד טכניים והוא קצת לא כיפי. רק שככל שנעשה אותו יותר, הוא יהפוך לקל יותר עבורנו וביחד עם זאת, לכיפי יותר.

      כך שלפעמים, צריך להתאים ציפיות ולהבין שאם בסך הכל, אפשר ליהנות מהדבר שאנחנו עושים ומפרנס אותנו ומאפשר לנו זמן לתחביבים שממלאים אותנו בחיים, זה יכול להיות פתרון מעולה לבינתיים. עד שתמצאי את הדבר שהכי מתאים לך.

  57. היי ליאור, אשמח אם תוכל לעזור לי למצוא כיוון.
    1. לפתור חידות, להרכיב פאזל, לפתור סודוקו, להרכיב דברים.
    2. במילים, בהתנהגות, ובאיך שהם נראים.
    3. פותרת חידות, מפרקת ומרכיבה דברים, חושבת על פתרונות לבעיה, מנהלת אנשים
    4. על הגו, מתמטיקה, דברים עם מספרים, עיצוב
    5. יחסים בין אנשים, שאנשים מספרים לי דברים.
    6. שלא למתי אנגלית כמו שצריך
    7. רומן, סיפורים עלילתיים
    8. לבנות ולפרק דברים, דברים שאני צריכה להתעסק בהם בידיים.
    9. לפתור דברים, לתת פתרונות לבעיות, לפרק ולהרכיב דברים

      1. היי ליאור
        אשמח להתייעץ בפרטי בבקשה [המייל הוסר מההודעה]
        תודה מעומק הלב
        חני

  58. היי ליאור, יכו להיות שעם התשובות שלי אני אסבך אותך ביחד איתי.
    אני בחור עוד מעט בן 25, עברתי הרבה מסלולים בחיים הקצרים שלי,
    לימודים שעזבתי שלוש פעמים, מקומות עבודה שהייתי וחכתי אחרי חודש- כמה חודשים בודדים.
    אני נורא מבולבל ומרגיש שאני לא מצילח לראות איך דברים יסתדרו בשבילי.
    הרצון לעשייה בשמים, אבל לא מצליח לממש אותו.
    אשמח לעזרה שלך עד כמה שתוכל.

    1. מה אנחנו אוהבים לעשות?
    לשחק כדורסל, לשבת עם חברים, לקרוא, לנקות

    2. במה אנחנו מתמקדים?
    ברחוב מסתכל על בנייניםֿ/בתים
    כשמדבר עם אנשים חוקר אותם תוך כדי קולט את הפרטים הקטנים

    3. מה היינו עושים בחינם?
    משחק כדורסל, בונה דברים

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    כלכלה, פסיכולוגיה, משמעות החיים

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    דברים סתמיים, משמעות החיים, כלכלה, כסף

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?
    לגור בחול, לטייל, ללמוד מקצוע מוקדם יותר בחיים

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?
    כלכלה, פסיכולוגיה, משמעות החיים, עלילתיים

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו?
    לדבר מול קהל, בניינים בבניה

    9. מה קל לנו לעשות?
    כלום, לשחק כדורסל, לקרוא, לשבת עם חברים

  59. שלום ליאור, אשמח לעצה שלך בקשר לקריירה, עשיתי תואר בפסיכולוגיה אבל אני מרגישה שזה לא הכל.
    1. מה אני אוהבת לעשות? – לראות סרטונים ביוטיוב ולקרוא תגובות ולהגיב אם יש צורך. לשמוע שירים, לראות קליפים שעושים לי טוב, לשיר, לראות סדרות או סרטים שאני אוהבת כמה פעמים, לרקוד, מבחני אישיות, לקרוא באינטרנט או בספרים כל מיני דברים.
    2. במה אני מתמקדת? – בחנות אני מתמקדת בעיצוב שלה, בסדר, צבעים. אצל אנשים בגישה של האדם איתו אני מדברת, באנרגיה, בטון הדיבור, בתרבות הדיבור, שפת הגוף, לבושו, מדבר לעניין או סחור וסחור, בשיער שלהם.
    3. מה הייתי עושה בחינם? – הייתי עוזרת לילדים בשיעורים, מתרגמת שירים מאנגלית לעברית, מבקרת סרטים וסדרות, מייעצת לאנשים לפי ניסיוני והידע שלי.
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? – מדעים, פסיכולוגיה, ביולוגיה, מילים לשירים, תרבויות מזרח ושפותיהן, ללמוד כל דבר שמעניין אותי לידע כללי.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עליי? – שירים, זמרים שחקנים, נוסטלגיה, משמעות, מזלות, אופי של אנשים, חוויות, צחוקים.
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? – טיול ארוך יותר משבוע בחו"ל, לימודי פיתוח קול, שלא המשכתי עם ריקוד, קורס דיבוב, שיעורים פרטיים של עברית ואנגלית לילדים, השתתפות בכנסים של חובבים.
    7. מה נושאי הקריאה שמעניינים אותי? – פסיכולוגיה, פנטזיה עתידיים, תרבויות, הדרכה ועיון.
    8. מה מצית את היציריות? – סרטונים של יצירות וטיפים יעילים שמקלים על החיים או מעיילים אותם, לראות אנשים בפעולה.
    9. מה קל לי לעשות? – ניפוי דברים שלא צריך או לייעל אותם וסידור, להתאפר, לאסוף דברים שעושים לי טוב, להפוך סביבה לנעימה יותר ויעילה יותר.

      1. אני פחות בכיוון של לעשות סרטונים משלי, אני עושה רק פלייליסטים של שחרים קיימים. אשמח אם יש לך עוד הצעות בשבילי?

  60. היי השאלות די עוזרות אבל כן אשמח לייעוץ שלך בעזרה לייעוד בחיים שלי אני בת 21 נשואה
    1.לרקוד,עיצוב שולחנות,טיפוח,סטיילינג,ספורט
    2.תווי פנים,יופי,שיער,בגדים, סטייל,קשירות מטפחות על אנשים,תכשיטים
    3.לעזור בקשירת מטפחות לסדר שיער מחליק וכו לאפר ולהלביש להתאים בגדים
    4.ריקוד,קשירת מטפחות,סטיילינג
    5.קשירת מטפחות,ניהול אורח חיים שילוב של חיי עבודה ומשפחה ,עבודה
    6.מתחרטת שלא למדתי את המקצוע שמתאים לי עוד בגיל הלימודים או שלפחות הייתי מחכה לזמן שאני יודעת מה הייעוד שלי ואז להשקיע את הכסף שהלך.
    7.עלילתי ,בישול,שייוק עסקי
    8.דמיון בראש
    9.לקשור מטפחות כמובן שאני קושרת ובונה ,לעשות לק גל ,לארגן ולעצב שולחנות לטפח ולעזור לאחרים בלהתקשט
    חשוב לי לציין שאני טובה במחשבים אני טובה במכירות ובמענה ושירות ללקוחות ואכן עובדת בזה אבל זה ממש לא תחום שאני רוצה להשאר בו בחיים כרגע אני באמצע לימוד צילום סטודיו אבל אין לי מוטבציה להמשיך בזה בגלל שהכל נתקע מאז הקורונה ואני חושבת לעצמי שאם הייתי אוהבת את זה באמת הייתי ממשיכה למרות הכל
    ממה שרשמתי על עצמי וגם אם הגעתי קצת לקצה חוט אני לא כ"כ בוטחת בעצמיי שאצליח אבל אני כן יודעת שאני טובה פשוט אין לי ביטחון.
    אשמח מאוד לעזרה/עצה ממך
    תודה
    *יכול להיות שלא עניתי את כל התשובות לשאלות ממש ממש מדויק ייתכן וישנם עוד אבל זה התשובות שישר עלו לי

      1. כן חשבתי יותר על עיצוב וסייטלינג אומנם אני דתייה חרדית לכן לא ממש יודעת איפה אני אמצע את עצמי בתחום הזה ואם כן מאיפה מתחילים?

        1. שווה לבדוק לפחות את הכיוון. למרות שאני לא מתמצא בתחום, שמעתי שלמכללת שנקר לעיצוב יש קורס סטיילינג מיוחד שפונה לקהל דתי/חרדי ושווה להתעניין אצלם.

  61. מה אני אוהב לעשות?
    להיות בטבע לנשום את הירוק להסתכל על פרחים  לדבר עם אנשים להסביר לתת מבט אופטימי   אהבה אמפתיה הקשבה רעיונות חדשים ת
    לראות דירות  ושיפוצים  להעצים אנשים אני יודע שעזרתי לאנשים בפרנסה ועצה
    במה מתמקדים? בנפש של אנשים מצב הרוח  לבוש יפה  רמת הזרימה שלהם
    בחינם ?  לעזור ? על השקפה ודעות ערכים מעברים נפשיים חסמים של אנשים על מה אני   לאנשים להקשיב לטייל לראות דירות
    מה אוהב ללמוד ? על פסיכולוגיה וטיפול אנ אל פי  פסיכולוגיה של עשירים כלכלה
    על מה אני מתחרט? על שלא למדתי לטפל באנשים ולעזור בצורה מקצועית שלא מצאתי עד היום את התחום שלי
    אני היום עובד בתיווך ולא כ"כ מצליח מה יש לך לומר לי תודה רבה זה אדיר מה שאתה נותן לאנשים

  62. *אני אוהבת לטייל,לבנות דברים חדשים/לשדרג פריטים,לאפות,לטעום מאכלים חדשים.
    להיות בסביבת בעלי חיים ולבנות לי מסלולי טיול.

    *אני מתמקדת בעיקר בסדר וניקיון,אסתטיקה ולבוש של האנשים, צורת הדיבור והסתכלות על הסביבה והעולם.

    *מה שהייתי עושה בחינם זה ניקוי הסביבה מזיהום של בני האדם.
    לאמץ חיות במצוקה.
    וכול דבר שאני יכולה לעשות כדי שיעזור לסובבים אותי להיות הם בגזרה הכי טובה של עצמם.

    *אני אוהבת ללמוד ולקחת השראה על אופנה,עיצוב הבית.
    וגם התנהגות בני האדם.

    *נושא שיחה מועדף עלי הוא אופנה, סיטואציות חברתיות,הסתכלות על החיים,טיולים וחוויות שונות מהחיים.

    *מה שאני מתחרטת שלא עשיתי זה שלא עבדתי מספיק לפני הגיוס כדי לחסוך כסף.ולפעמים אני לא אומרת מה שאני חושבת מחוסר ביטחון.

    *ספרי עלילות סוחפים עם מוסרי השכל טובים או עם נושאי לימוד מעניינים.

    *מה שמצית את היצירתיות שלי זה אתגרים אך גם השיעמום,הוא גורם לי להיות יצירתית ולמצוא לי תעסוקות שונות וחדשות.

    *קל לי לראות סדרות,לחלום על העתיד

    אשמח לקבל את דעתך מה הכי מתאים לי ללמוד ולעסוק בו?

  63. היי ליאור, בהחלט כתבה מעניינת ובאה לי בול במקום בתקופה לא פשוטה וצומת דרכים משמעותית בחיים.
    אני מרגישה שסוג של הםניתי את התשובות שלי לכיוון מסויים קצת במודע אבל לא הצלחתי לחשוב על דברים אחרים. לכן אלה תשובותיי:

    1.אוהבת לעשות – לצפות בסדרות מצחיקות, לקבל עיסוי, לנפוש בבתי מלון, לקום בבוקר ולהיות עסוקה, אוהבת שיש לי לוזים מסודרים, לגלות מקומות חדשים ובוטיקיים, קונדיטוריות, לאפות/להכין שוקולד, אוהבת לצרוך תכנים באינסטגרם, הליכות בשקיעה

    2. מתמקדת בנוף, באסתטיקה של איך דברים נראים – אם זה על הצלחת או עיצוב מסויים של מקום, באוירה שיש למרום מסויים אם הוא מרגיע אותי או עושה לי סטרס

    3. הייתי עושה בחינם – יושבת מול נוף יפה, אוכלת דברים טעימים, מבלה בחברת אנשים אהובים, מטיילת בעולם

    4. אוהבת ללמוד על פסיכולוגיה חיובית והעצמה אישית וטכניקות להכנת קינוחים

    5. נושאי השיחה המועדפים עליי הם: אהבה וזוגיות, אוכל, מסעדות, יעדים לטייל בהם בחו"ל, החיים הטובים, מוטיבציה, רעיונות לבילויים

    6. מתחרטת שלא עשיתי- רציתי להיות שוקולטיירית עשיתי קורס והרבה טענו שאני מוכשרת מאוד. התחלתי לעשות עם זה משהו והפסקתי כי זה לא היה כלכלי.. לא רציתי להעביר סדנאות שוקולד

    7. קריאה – פסיכולוגיה חיובית, השראה, מוטיבציה

    8. מה מצית את היצירתיות – נוך יפה, מזג אויר נעים, סרטונים באינסטה של שפים ושוקולטיירים מקצועיים עם טכניקות אפייה, שוקולד

    9. מה קל לי לעשות? רשימות, להיות במטבח, לאפות ולהכין דברים טעמים, לעמוד בלו"זים

    1. דווקא במקרה שלך אולי הייתי מכוון אותך הפוך, ליצור הזדמנויות מהתחביב. מה דעתך על ליצור דברים יוצאי דופן משוקולד וללמד מדי פעם טכניקה שקשורה לעיסוק בשוקולד בערוץ משלך באינסטגרם?

      תחשבי על זה כך, בזמן שאת עושה את מה שאת אוהבת ומפרסמת דברים שאת נהנית לפרסם בזמנך החופשי, את צוברת לאט לאט קהל עוקבים. אם תדעי לקדם נכון את הערוץ, יוכלו להגיע הזדמנויות שאפילו לא חשבת עליהן שיפתחו לך את הדלת לתחום חדש.

  64. שלום ליאור,
    אשמח לחוות דעתך:
    1. הכי אוהבת – לשמוע פודקאסטים וסרטונים מלמדים ומעניינים, בעיקר בנודאי התפתחות אישית ועבודת המידות.
    בנוסף תחביבים: רוקחות של קוסמטיקה טבעית, ניסוי של מתכונים מעניינים במטבח, קצת תפירה
    2. מתרכזת במילים ובטון שאנשים משתמשים, בהבעות הפנים, אם יש בגד מעניין אז בגזרת הבגד
    3. לעזור לאנשים בתמיכה נפשית ועידוד, לפחות מנסה…
    4. נושאי רוקחות טבעית, מתכונים מעניינים, תפירה
    5. העולם הפנימי של האדם
    6. שלא למדתי יותר מרוקאית (למרות שגדלתי במשפחה שיודעים שוטף), שלא למדתי יותר אנגלית. אולי גם שלא השקעתי יותר בלימודים באוניברסיטה וזה היה מאפשר לי להמשיך ללימודי וטרינריה
    7. ענייני בריאות טבעית
    8. מתכונים של רוקחות טבעית, תפירת בגדים (רק רעיונות ולא בפועל מפרת חוסר זמן), לכתוב ברכות אישיות בחרוזים לימי הולדת ואירועים
    9. להיות קשובה לאדם מולי

    ממש מודה לך!!

  65. היי ליאור,
    הכתבה מרתקת ועשית את זה בצורה גאונית ע"י זה ששמת תגובות של כולם זה נותן פרספקטיבה הרבה יותר רחבה ואם לא מצאתי את עצמי בשאלות הזדהיתי עם אחת התשובות [וכן שהתחלתי למלא את התשובות פתאום הן צצו אפילו שחשבתי בתחילה שאין לי תשובות.
    אני ממש מבולבל אני בן 32 ואני נשוי ואב ל-4 עברתי ילדות מאוד קשה,
    ומגיל 13 אני מחפש אחר הייעוד שלי ללא הצלחה נפגשתי עם יועצים השקעתי כספים ולא עלה לי משהו מה שכן בטוח שבמהלך השנים אני יותר ויותר מתמקד אך עדיין לא לגמרי.
    1.אני הכי אוהב לדבר עם אנשים עבדתי שנים במכירות וזה לא משנה אם זה בטלפון או פרונטלי ועקפתי את כל שאר העובדים כי אני נכנס ללב של האדם ושוכח מהמכירה ופשוט שוכח את עצמי עם האדם, וכך הייתי מוכר וכן לכתוב כל מיני תובנות על החיים אני יכול פשוט לשכוח מעצמי את תוך הלילה בניתוח ההתנהגות של עצמי.
    2.אני מאוד אוהב נופים ואנשים אני ממוקד באישיות אנשים מאוד נפתחים אליי ומספרים לי את סיפור חייהם וגם אני לא נותר חייב.
    3.אוהב לעזור לאנשים מרים סלים לזקנים/ות מתקן לשכנים וגם לעצמי מכונות כביסה וכיוצא ב"ה יש לי חוש טכני מטורף וסיפוק עצום אח"כ, מתקשרים אליי המון גיסים מהמשפחה לבקש תמיכה נפשית וטוענים שאני נותן להם המון כח.
    4. אני מאוד אוהב ללמוד תורה, גמרא ומוסר. ובערבים לקרוא ספרים של התפתחות אישית כמו טוני רובינס אלון אולמן וכו, סגנון פסיכולוגיה ומנסה ע"י זה להבין את התנהגותי ולשפרה כמו כן אני קורא על חינוך כדי להיות אבא טוב יותר.
    5. אם זה לא בלימוד תורה וסתם בשיחת חולין אני כל הזמן מדבר על החיים או שלי או של זה שעומד ליידי כל הזמן אני מנווט את השיחה לשם.
    6. אין לי משהו שאני מתחרט עליו.
    7. יש לי ליד המיטה ערימה של ספרים כמו חוכמת המנהיגות והמון ספרים של התפתחות אישית אלון אולמן וטוני רובינס וכן כלכלי אבא עני אבא עשיר רוברט שמין וכיוצא, אין לי זמן פנוי אבל אם כן הייתי קורא ספרי מתח ועלילה.
    8. אולי לדבר מול קהל קצת תופס אותי ועשיתי זאת בעבר וקיבלתי פידבקים מטורפים וגם הרגשתי סיפוק, כמו כן היכולת הסברה שלי מטורפת ברמות הזויות וגם זה נותן לי סיפוק הזוי. ולכן הייתי מנהל מכירות במספר חברות כולל הכשרת סוכנים. [כיום אני עצמאי גם בתחום התיווך וכרגע כמעט ללא עבודה]
    9. קל לי מאוד להיות קשוב לאדם שממולי וגם לספר על עצמי, וכן יש דברים שאנשים מסתבכים איתם ואני עושה את זה בקלות למצוא מסמכים במשרדים ממשלתיים ולהשיג תקציבים, כמו לתייק מסמכים אני מאוד טוב ומסודר בלשלם חשבונות בזמן ולנהל תקציב. וגם לתת עצות. וכן במסגרת העבודה אני צריך לאתר כל מיני דיירים ואני מרגל ומאתר אותם תוך דקות גם אם הם בחו"ל.
    גם אני והמון אנשים כולל רופאים ואנשים מהדרגים הגבוהים שהם חברים טובים שלי הם אומרים בפה מלא שהם מרגישים שאני רמה אחת או כמה רמות מעל כולם [אני חושב בגלל הקשיים שעברתי] ולא בכדי להתגאות אלא כדי לעזור אבל זה עוד יותר מתסכל אותי שאני לא יודע איך לגרום לזה לבוא לידיי ביטוי ועל מה להתמקד.
    תודה על הכל.

    בנוסף, יש לי תכונות נוספת:שאני אוהב שירי ילדים קטנים וזה מאוד מרגש אותי,וכן אני משוגע על ילדים קטנים ואני טוב בלספר להם סיפורים.וכן יש לי חוש הומור מטורף שמפיל אנשים על הריצפה וכולם אומרים לי לעשות מזה מקצוע.ואני כל הזמן מחפש ספרים חדשים שקשורים לברסלב ואני מחפש את עצמי בתוך הספרים/עלונים.ולפעמים אני גם מוצא שם תובנות מאוד מעניינות.והנפש שלי מתפעלת מאוד [מכל תובנה מכל נוף או ילד חמוד או בעל חי] ומעצימה כל דבר למימדי ענק.

    1. היי מיקי,
      אני לא לגמרי בטוח מה עשוי להיות תחום העיסוק המתאים ביותר עבורך (שכן יכולות כמו שלך יכולות להתאים להמון דברים), רק שיש לי הצעה קצת מוזרה ומאוד מעניינת: חשבת ליצור פודקאסט או בלוג?

      לפעמים, תוך כדי תהליך יצירה ושיתוף אחרים במחשבות שלך, תוכל לגלות בצורה ברורה יותר מה אתה רוצה לעשות וכמובן – ייווצרו הזדמנויות מעניינות שלא חשבת עליהן תוך כדי העשייה.

      1. היי ליאור,
        אני לגמרי מסכים עם מה שאתה אומר ובגלל שכתבתי לך בשבוע שעבר את כל מה שכתבתי ועניתי לכל השאלות בשבת בבוקר צץ רעיון במוחי שהשליחות שלי היא כנראה להיות מרצה ואוליי אפילו בתחום המימוש או משהו בסגנון כי זה מה שאני כל הזמן מתעניין. ודווקא בגלל שהייתי בסרט הזה אני יוכל לעזור גם לאחרים, אבל אני עדיין נותן למחשבות להתבשל ועצם זה שזה במודעות זה כבר דבר ענק.
        אגב לא הבנתי מה זה פודקאסט או בלוג? ומה אני יעלה שם?
        ושוב תודה על הכל.

        1. פודקאסט (podcast) הוא כמו בלוג או תכנית רדיו על בסיס שמע שבה בכל פעם אתה נוגע בנושא אחר בתוך תחום מוגדר. בתוך אחד כזו (או בלוג, אם לא בא לך להקליט את עצמך), אתה יכול להסביר, להביע דעה ואפילו לתעד את ההתקדמות שלך בדרך למי שאתה רוצה להיות.

          1. היי ליאור,
            קראתי על הרעיון של בלוג והבנתי פחות או יותר,
            השאלה מאיזה נושא להתחיל?

            1. כדי להחליט מאיזה נושא להתחיל, תתחיל מבחירת סוג הבלוג שלך. אם זה בלוג שמתאר תובנות מהמסע שלך, תתחיל מלתאר את המסע שלך. אם זה בלוג שאמור לתת מידע לקהל יעד מסוים, תגדיר את קהל היעד, תבין איפה הוא נמצא ומה הוא מחפש ותתחיל משם. במילים אחרות, זה תלוי במהות של הבלוג.

  66. 1.אוהב לעשן ירוק (בעל רישיון ). אוהב ללמוד תורה . אוהב לעזור . לשחק במחשב . לשבת עם חברים לדבר על החיים .
    2.בסובבים . בסביבה . בעיינים. באמינות
    3.לעזור לאנשים . לעשן ירוק . לשחק במחשב
    4.הכול מעניין אותי .אם תכנס ליוטיוב שלי תראה מה הוא ממליץ לי אז זה פשוט מטורף רואה הכול. אוהב לדעת כמה שיותר ובכל הנושאים . בעיקר רוב הזמן אוהב ללמוד איך לעשות כסף
    5.כסף . חופש כלכלי . דברי תורה . דברים חדשים שלמדתי ראיתי
    6.לא מתחרט על כלום הכול לטובה אבל אם חייב אז שלא למדתי QA במקום זה קורס אחר
    7.ספרים ביוגרפים , תורנים ,
    8.כסף .לעשן ירוק .שמחה.לעזור .
    9. לעזור לאנשים . לעשן ירוק . לשחק במחשב

    הירוק הוזכר כאן לא מעט חחח.
    בן 25 . יצא לי לעבוד בלא מעט עבודות . יודע שלדברים פיזים אני לא מתקרב בגלל זה עשיתי קורס במחשבים עדיין מרגיש שזה לא זה השכר לא מספק אותי בעיקר .
    תודה לך.

    1. היי,

      על פי המידע שכתבת, עושה רושם ששווה לך ללמוד את נושא ההשקעות (בין אם נדל"ן, שוק ההון, קריפטו או כל דבר אחר) ולבדוק אם מעניין אותך לעסוק בנושא.

      1. עשית לי צמרמורת אתה אקסטרסנס בטירוף חחח 🙂
        משקיע בקריפטו דרך BInanace לא משהו רציני כמה אלפי שקלים התחלתי לפני חודש .
        נקשרתי לעולם הזה אבל זה מרגיש לי לא מספיק זה אחלה תוספת.
        אם תוכל לכוון אותי עוד יותר בקשה.
        אם אני יעשה קורס בנדלן סתם דוגמה זה לא שיש לי כסף עכשיו להשקיע על איזה שהוא נכס שמצאתי באמצעות הידע שצברתי .
        שוק ההון גם אותו עיקרון מלמדים אותך בקורס קצר איך לסחור ואתה בסופו של יום צריך להביא איזה 3000 אלף דולר להתחיל לשחק …
        צריך כסף בשביל לעשות כסף

        תודה רבה על המענה !

  67. אוהב לעשות- צלילה, דיג, טיולים בעולם
    במה מתמקד- בעיקר מראה חיצוני, למי האדם שמולי דומה
    מה הייתי עושה בחינם- מטפל בגינה, מסכם הרצאה, מנחה שיח ד
    על מה אני אוהב ללמוד- נושאים מחשבתיים, פילוסופיה, ביטחון מקום המדינה
    נושאי שיחה מועדפים עליי- סרטים וסדרות מהילדות, אקטואליה/ פוליטיקה, טיולים וחוויות
    מה אני מתחרט שלא עשיתי- שלא למדתי לנגן מקצועי יותר על כלי נגינה, לא עשיתי טיול גדול אחרי צבא, הייתי מתעקש יותר שיהיה לי כלב בילדות, לא למדתי עוד שפות
    מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי- שואה, עיוני, מאמרי דעה
    מה מצית את היצירתיות שלי- כשאומרים לי להעביר איזושהי פעילות, להכין אוכל או לקשט מתחם
    מה קל לי לעשות- כושר, לארגן ולהניע מפגשים, לזהות שירים, לספר אנשים(תספורת), לתדלק שיחה בנושאים מעניינים

  68. היי ליאור, כתבה מעניינת מאוד.
    אני אחרי תואר ראשון במשאבי אנוש והבנתי שזה לא התחום שלי. כרגע נמצאת בצומת דרכים. לא מצליחה לדייק את תחום העיסוק שהכי מעניין אותי ומרגישה שאני לא מממשת את עצמי.
    עניתי על השאלות:
    1. אני אוהבת להיות בחברת אנשים, להכיר אנשים חדשים, לייעץ, לדבר, להקשיב. אני אוהבת ללמוד דברים חדשים, לגלות דברים חדשות, לרקוד, לעשות ספורט, לטייל ולקנות בגדים.
    לאכול במסעדות, לבלות, להנות, לשמוע מוזיקה, לאפות ולבשל.
    אני אוהבת לארח אנשים, להביא דעה על נושאים שמעניינים אותי, "להשמיע את הקול שלי".

    2. אצל אנשים אני מתמקדת בעיקר בשפת גוף, אסתטיקה, נראות, "בפרטים הקטנים".
    אני שמה לב לפוטנציאל לא ממומש של אנשים, ווייב של בן אדם וטונציה.
    מבחינת מקום- אני שמה לב לנראות, סדר וארגון, "פרטים קטנים".

    3. הייתי עושה בחינם- תרומה לזולת, לנזקקים, חולי סרטן. ייעוץ לאנשים בכל תחום אפשרי, סיוע.
    אם היה לי כסף בלתי מוגבל הייתי פותחת אומנה, בית יתומים או כל דבר בסגנון ללא מטרת רווח.

    4. אני אוהבת ללמוד על דתות שונות, תרבויות שונות, זרמים שונים בחברה. אני אוהבת ללמוד על תחומי פוליטיקה מדינה. מקרים לא שגרתיים שקרו, סיפורים מעניינים.

    5. נושאי שיחה מועדפים- פוליטיקה ומדינה, סיטואציות מעניינות בחיים, סוגיות בחיים, משמעות החיים, קריירה, אקטואליה.

    6. בעיקר מתחרטת שלא פרצתי גבולות הנוחות, שלא טסתי לחו"ל לתקופה ארוכה לאחר הצבא, לטייל או לעבוד. מתחרטת שלא חקרתי את עצמי לעומק ואת שוק העבודה לפני שהתחלתי ללמוד.
    מתחרטת שלא המשכתי לרקוד מגיל קטן.

    7. ספרים – דוקו, סיפורים עלילתיים אבל אמיתיים, עלילתיים אבל קרובים לאמיתיים שעשויים לקרות או עולם מוגזם, לא אוהבת דמיוני.

    8. מה שמצית את היצירתיות שלי זה בעיקר אתגרים. אני אוהבת אתגר אינטלקטואלי ושהמוח שלי עובד. מצבי לחץ מוציאים ממני יצירתיות.
    אבל אני גם יצירתית בעניין של עיצוב (חללי בית או בגדים).

    9. קל לי להתחבר לאנשים, כמעט לכל סוגי האנשים אפילו, קל לי לדבר וליצור חברויות, לארגן מפגשים וליזום דברים.
    אשמח לתגובתך 🙂

      1. הממ יצא לי לחשוב לכמה רגעים ודפדפתי את זה הלאה.. אני לא חושבת שזה הדבר שמתאים לי

  69. היי ליאור
    בת 25 , כרגע בלי עבודה ולא מוצאת כיוון מקצועי או עבודה שארצה לעבוד בה
    לאורך השנים תמיד בחיפוש אחרי מה אוכל לעשות ותמיד בהתלבטויות
    אשמח לתשובתך

    1. מה אני אוהבת לעשות ?
    לצלם, לשמוע מוזיקה, לקרוא, להיות עם ילדים, אמנות

    2.במה אני מתמקדת?
    באיך שהבן אדם מדבר, מתלבש, באנרגיה שלהם

    3.מה הייתי עושה בחינם?
    מייעצת, עוזרת בכל דרך, מצלמת, בייביסיטינג

    4.על מה אני אוהבת ללמוד?
    רוחניות

    5.מהם נושאי השיחה המועדפים עלי?
    שיחות עמוקות, מה מציק לבנאדם, הבעיות שלו, רוחניות, שיחות מוטיבציה

    6.מה אני מתחרטת שלא עשיתי?
    אין משהו מסויים אבל באופן כללי- מצטערת שדאגתי סתם יותר מדי לאורך השנים

    7.מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי?
    רוחניות

    8.מה מצית את היצירתיות שלי?
    צילומים של אחרים, אמנות, משפטים שמדברים אלי

    9.מה קל לי לעשות?
    להתחבר לילדים , לעזור לאנשים

      1. היי, עבדתי בגנים בעבר כסייעת- בסופו של דבר העבודה היא גם להיות סוג של מנקה ופחות להיות עם הילדים אז חיפשתי כיוון אחר, פחות גם בקטע של לעשות תואר כי כבר למדתי סוג של תואר בצילום.
        חשבתי גם על חינוך מיוחד (אבל בשביל זה צריך תואר וגם אני לא בטוחה שזה מתאים לי)
        חשבתי על לנסות להכנס לעמותה מסויימת שעובדים בה עם ילדים או מבוגרים שצריכים עזרה, וגם חשבתי על לעסוק איכשהו ברוחניות אבל אין לי מושג איך להתחיל ואיזה סוגי עבודה יש.
        מקווה שתוכל לעזור
        תודה!

  70. היי ליאור,אני כרגע נמצאת בנקודה בחיים שמנסה להבין מה אני רוצה לעשות בחיים ומה הם הרצונות שלי מהחיים האלה,אשמח אם תוכל לעזור לי,תודה.

    1.לטייל,לצחוק,לנהוג,לשמוע שירים,לראות סדרות/דוקו
    2.על המילים שהבן אדם משתמש,על טון דיבור,מבט עיניים
    3.מטיילת בעולם,מוקפת בגורי כלבים,להיות עם ילדים
    4.עוד לא הבנתי מה זה
    5.על חיי יום יום,אקטואליה,סדרות,טלויזיה
    6.לא הלכתי לשחק כדור יד בצורה מקוצעית
    7.מתח,קומדיה
    8.לקרוא משפטים עם מוטיבציה,תמונות יפות
    9.לשמוע שירים,לטייל

  71. היי ליאור,
    הכתבה שלך נתנה המון מקום למחשבה אך לצערי גם אחרי השאלות לא הצלחתי להבין מה הייעוד שלי בחיים, שאלה שאני שואלת את עצמי כבר המון זמן
    אשמח לייעוץ שלך 🙂
    1.אני מאוד אוהבת לרקוד,לאפר,לשמוע מוסיקה, לתקן והלרכיב דברים, לקרוא ספרים, להנות מהשקט של הגלים, לעזור לאנשים ולייעץ להם.
    2.אני מתמקדת בלבוש של האנשים, על הניקיון של בן האדם מולי או של מקום שאני מגיעה אליו,עד כמה הכל מסודר, מתמקדת בסגנון דיבור שלהם.
    3.הייתי מנסה עוזרת לאנשים ולגרום להם להיות מסופקים ושמחים, עוזרת לאנשים לסדר
    4. אוהבת לשמוע על איך התת מודע עובד, ממה אנחנו לומדים\מעתיקים התנהגויות, ללמוד על מוסיקה, חיפוש של שלווה ורוגע והמקום השקט.
    5. מדעי ההתנהגות, מוסיקה, על מקומות בחול, דברים סתמיים, רוחניות.
    6.מתחרטת על לימודי עתודה בתקשורת,לא למדתי ריקוד מקצועי.
    7. מתח, רומנטיקה, קומדיה, מדע בדיוני לייט.
    8.אירגון של דברים ואירועים, שיח מול אדם שזקוק לייעוץ, מוסיקה
    9. לשמוע מוסיקה, לקרוא ספרים, לסדר,לייעץ לאנשים

    תודה רבה על הכתבה 🙂

  72. הי ליאור אשמח לעזרתך אני בת 25, נורא מבולבלת עם רצון עז להצליח בחיים
    חיה את זה נושמת את זה 24/7 מה לעשות עם עצמי?
    יש לי גב כלכלי תומך, אבא שרק מחכה שאחליט אם רוצה ללמוד לפתוח עסק ולהתקדם בחיים
    ואני אבודה, לא יודעת לאיזה תחום ללכת ניסיתי להירשם ללימודים פעמיים ולצערי לא צלח יכולה להתלהב על משהו ולהאמין שזהו זה זה ומצאתי ומהר מאוד לרדת מזה ולא להבין איך הגעתי לתחום מלכתחילה. הראש שלי מבולגן ולא מצליח להסגר על מקצוע או משהו שמתאים לי
    אשמח לעזרתך אלו התשובות שלי
    1. דברים שאוהבת לעשות:
    לקנות בגדים, להצחיק אנשים הומור שנינות וחברותיות תכונות בולטות אצלי, בילויים לאכול ולרבוץ תשומת לב, שיחות נפש עמוקות, לנתח דברים לעומק ולהבין כל דבר למה ואיך הוא קורה, נוסטלגיה לשמוע שירים שסוחפים אותי לסיטואציות ורגעים שחוויתי או שהייתי רוצה לחוות בעתיד או אחרת, לדמיין, יצירתיות
    2. תכונות אופי של אנשים הקול הסגנון דיבור הביטחון העצמי , הייחודיות שספציפית אני מזהה בבן מולי, הלבוש, השאיפות והשקפות.
    3. מה הייתי עושה בחינם? האמת שאני לא יודעת, אולי מבקרת מסעדות.
    4.אני אוהבת ללמוד על פיתוחים ופטנטים שאנשים ממציאים, על נושאי הצלחה של אדם אחר, על המוח האנושי פירוש חלומות ואיך בעצם הילדות שלנו ודברים שחווינו בחיים הם בעצם מה שבונה אותנו ואצל כל אדם זה שונה ומעניין לשמוע, רוחניות.
    5.נושאי שיחה מועדפים – זוגיות, רגשות , חלומות, נפש האדם,על העבר
    6.מתחרטת שלא עשיתי- למדתי לרקוד, הוצאתי מקצוע בצבא, ניסיתי לדגמן, לא הלכתי לקוצ'רית בגיל מוקדם יותר לפתח לעצמי יותר בטחון עצמי, שלא אמרתי את דעתי במקרים שהיה לי.
    7. נושא קריאה מעניין – דרכים להצלחה, מיניות וזוגיות בין בני זוג.
    8.מצית את היצירתיות שלי- פרסומות,קליפים, סיפורי הצלחה של אנשים.
    9. קל לי לעשות- לייעץ לאנשים.

    תודה 🙂

  73. היי ליאור, אני מקווה שאתה עדיין עונה כאן
    אולי תוכל לעזור לי, אני אבודה לגמרי, יש לי תואר במדעי ההתנהגות שלא נותן לי הרבה, ואני נשואה עם 2 ילדים קטנים, לכן דברים שאני מתחרטת שלא עשיתי כמו ללמוד רפואה או תואר ראשון בביולוגיה לא רלוונטיים לי, אני מרגישה שאני ממש לא יודעת מה אני רוצה לעשות אך אני כבר בת 33 ומרגישה שהזמן דוחק בי ושאני מבזבזת אותו, אם הייתי מחליטה על כיוון חד משמעי אין לי ספק שהייתי מצליחה בו, אך אני לא מצליחה להחליט ובנוסף אין לי משאבים רבים של כסף וזמן כדי להשקיע בתחום חדש
    הנה הרשימה שלי:
    ייעוד
    1. מה אני אוהבת לעשות? לרקוד, לעשות מוזיקה למרות שאני לא טובה בזה, לצייר, לדבר עם אנשים, ללמוד ולחקור, לנסות דברים חדשים
    2. במה אני מתמקדת? באיך שהדברים נאמרים ובתוכן שלהם,באופן כללי בהרבה פרטים קטנים ופחות במכלול
    3. מה הייתי עושה בחינם? רוקדת, עושה מוזיקה, מציירת, מדברת עם אנשים שיחות נפש, עוזרת לנזקקים/ יתומים
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? הכל! היסטוריה, אנשים, כלכלה, פוליטיקה, חברה, פסיכולוגיה, אסטרופיזיקה, ביולוגיה
    5. מה נושאי השיחה המועדפים עלי? שיחות נפש פסיכולוגיה, התפתחות העולם, מחקרים חדשים בכל מיני תחומים
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? לא המשכתי עם הריקוד, לא המשכתי עם המוזיקה, לא עשיתי קורס יוגה, לא למדתי ביולוגיה/רפואה/ חקר המוח
    7. איזה ספרים אני אוהבת לקרוא? פילוסופיה, פסיכולוגיה, היסטוריה, התפתחות העולם
    8. מה מצית את היצירתיות שלי? מוזיקה, פטנטים, ציור/שרבוט
    9. מה קל לי לעשות? לכתוב, לרקוד, לדבר

  74. היי הייתי רוצה עזרה בלהבין מה אני רוצה לעשות בחיים…
    אם אפשר…
    כתבת את זה ממש מזמן…
    1.לנקות, לאפות, לשיר, לרקוד, להציג, להוביל, לחייך ולשמוח, לשמוע שעזרתי למישהו.
    2. בעניים של האנשים, במה שהם אומרים, במה שהם יכולים להיות, בשוני בין התגובות של בני האדם,.
    3דברים שיגרמו לאחרים להעריך אותי, עוזרת, מקשיבה, עובדת עם אנשים,
    4.על עצמי, על התנהגויות, על מערכות יחסים, על תקשורת ומהות החיים.
    5.פילוסופיה, דרך לחיות טוב יותר, על סאב טקסט, בעיות ופתרונות, נפש.
    6. שלא התמקדתי על החברה יותר שהייתי בתיכון, שאני לא מספיק מתמקדת בטוב.
    7. ספרים מתוחכמים, מרגשים, מותחים או ספרי פסיכולוגיה.
    8כתיבה, אמנויות במה, דיבור מול קהל, תחרותיות, הפעלת קבוצה.
    9.לשיר, לרקוד, לאפות, לרוץ, לדבר, להקשיב, לגרום לקבוצה לעשות הכי טוב שהפשר ובחיוך.
    תודה רבה!
    נהנתי מאוד! היה כיף לחשוב על תשובות…

  75. היי ליאור,
    תודה על הכתבה ועל התגובות,
    שמי ק., בגילאי ה-30, אמא למספר ילדים ובצומת דרכים, בעשור האחרון אני מורה ומחנכת ולא רוצה עוד להמשיך בבית הספר (למעשה מעולם לא רציתי).
    התשובות,
    1. אוהבת לטייל, לדבר עם אנשים, ים, רוחניות, עיסוי, להיות בטבע.
    2. מתמקדת בבגדים, בפרטי הלבוש, מנסה להבין איך האחרים רואים את החיים, האם הם מאושרים, בהרגלי האכילה שלהם, במדד שביעות הרצון שלהם מעבודתם, בבתים שלהם.
    3. בחינם הייתי עושה קניות, עיסוי, מקשיבה לבעיות, מחבקת ומשחקת עם ילדים קטנים,מתחברת לצד האומנותי שבי (שלצערי בכלל לא מפותח).
    4. אוהבת ללמוד על חינוך ילדים, רוחניות, תרבויות שונות, בעלי חיים.
    5. נושאי השיחה רגשות, שאיפות, חינוך, משמעות.
    6. מתחרטת שלא עשיתי קורס קצינים, שנת שירות, גרה בצפון היפיפה, שלא הלכתי למגמת תאטרון, שלא המשכתי בכדורעף.
    7. נושא הקריאה, חינוך ילדים, פסיכו' חיובית.
    8. מצית את הדמיון, עיצוב הבית, לכתוב, בתים בבנייה.
    אודה מאוד לתגובתך🙏

  76. היי ליאור, תודה על תגובתך, האמת שלא חשבתי על הכיוון הזה בכלל.. מהכרותי (עם עצמי) אני צריכה מסגרת מסודרת ושגרה ופחות מתאים לי להיות עצמאית. יש לך אולי רעיון איך זה או משהו אחר יכול להתאים?

    1. היי ק,
      בעיקרון, כעצמאית מגוון האפשרויות שלך גדל ואפשר גם להיות יצירתיים יותר ולשלב בין תחומי עניין. עם זאת, אולי נלך לכיוון אחר: חשבת פעם על הדרכת מבוגרים (העברת הכשרות או סדנאות)?

  77. שלום לך, מאוד שמחתי לקרוא את המאמר הזה, ובכללי, אני נהנת לעיין באתר המושקע.
    שמי מרים ואני צעירה מרוב הקוראים כאן. את הגיל המדויק לא אכתוב, אבל אני עדיין לא בתיכון.
    אני שונה מרוב חברותי, כפי שבוודאי הבנת, ויש לי עולמות שמאוד סותרים אחד את השני.
    בכל אופן, אשמח לקבל כיוון לבחירת מסלול לימודים , בחירה שמבלבלת אותי מאוד.
    1. אני אוהבת לכתוב, ויש לי אין ספור מחברות מלפני שנים שהעלתי על הכתב את כל הרעיונות, הדעות, החוויות והמחשבות , אני בעיקר אוהבת לכתוב מאמרים פובליציסטיים. (כמובן שהם נשארים במגירה, ואף אחד לא קורא אותם:) אני אוהבת לקרוא. ללמוד, והרבה. בטח ניחשתם שאני תלמידה די טובה. ליתר דיוק- אני מחוננת, וברוך ה' מצטיינת בלימודים.
    2. אני מסתכלת על הביגוד, אם הוא תואם ומה אני הייתי מוסיפה או משנה. גם על תנועות גוף, סוג דיבור, ודרך זה אני ממציאה לעצמי מיהו הבן אדם, מה הסגנון שלו וכן הלאה. לעיתים קרובות ה'אבחון' שלי נכון ולפעמים גם מדויק.
    באתרים ובפרסומות אני מסתכלת על הקופירייטינג והעיצוב .
    3. הייתי כותבת בחינם, לומדת בחינם, רואה סרטים בחינם, מתווכחת בענייני פוליטיקה בחינם. בעצם את כל אלה לא הייתי עושה בחינם, אני עושה כמעט כל יום, בחינם.
    4. אני אוהבת ללמוד nlp , פלא למה אני כאן:) ללמוד הסטוריה, על נפש האדם, ללמוד על סטיילינג ועיצוב, ועוד המון. כפי שציינתי, אני אוהבת ללמוד, ככה שאחסוך מכם את כל התחומים האחרים.
    5. נושאי השיחה המועדפים עלי הם סלבס, הדרכים להגשמה עצמית, לדון על ספרים ואיך לא- פוליטיקה.
    6. אני מתחרטת שלא הייתי אדיבה יותר למשפחתי, שלא האמנתי בעצמי ולא העזתי לחלום בעבר. שלא הצעתי את עצמי לתחרויות כתיבה ושהסתרתי את הכריזמה שלי במקומות מסויימים.
    7. הכי מעניין אותי לקרוא סיפורת, בעיקר בשילוב רומן או סיפור הסטורי.
    8. מה שמצית את היצירתיות שלי זה על מה לכתוב, להמציא סיפורים (הוו אני אלופה בזה!) לפתור בעיות של אחרים.
    9. מה קל לי? כל מה שיש לי בחיים חוץ מהשאלה הזאת 😉 ובגדול- למשוך אחרי אנשים, לכתוב.
    אשמח שתכוון אותי מה מתאים לי ללמוד ולעסוק בעתיד.
    תודה רבה! ממש מחכה לתשובה….

    1. שלום מרים,
      כל הכבוד על התעוזה והרצינות. מתוך הדברים שכתבת עולה שאת מאוד אוהבת לכתוב. בהחלט הייתי מכוון ללימודי תקשורת שיכולים לפתוח עבורך הבנה יותר גדולה של עולם התקשורת על סוגי התפקידים השונים שאפשר למלא בו.

      רק נקודה אחת חשובה למחשבה: את עדיין צעירה. במהלך השנים, ה"טעם" שלך עשוי להשתנות תוך כדי ההתקדמות והלמידה. זה בסדר. זה לא שאמור להיות לך כיוון אחד שלא אמור להשתנות בכל החיים. אז כרגע, תסתערי בכיוון הזה. כל עוד הוא טוב ומתאים לך, אני מאחל לך המון הצלחה בו. ואם לא, יהיה בסדר. את תמצאי משהו שאולי יתאים לך יותר. את זה, רק הזמן והניסיון יגידו.

  78. היי ליאור, אשמח גם לעזרתך לדייק את עצמי ואת הייעוד שלי.. אני שנים מחפשת את היעוד ומרגישה שאני לא יכולה להמשיך לחיות בתחושת החוסר הזה , מאמינה שזה קרוב מתמיד ומחפשת את הדרך למצוא… שנים שעסקתי בתחום הרכש ממקום של פרנסה, לא מרגישה שהייתי מספיק טובה בה אבל למען האמת אני לא מרגשיה שאני מספיק טובה בשום תחום… יש לי תואר בפסיכולוגיה רק כי זה תחום שעניין אותי…

    1. מה אני אוהבת לעשות? – לראות סרטונים ביוטיוב על ספורט, התפתחות אישית, פסיכולוגיה, מדעי המוח וההתנהגות, אוהבת לאפות, ספורט, מפגשים חברתיים, מפגשים משפחתיים, קולנוע, חובבת מחקרים בעיקר מתחום הפסיכולוגיה.
    2. במה אני מתמקדת? – שלום ליאור, אשמח לעצה שלך בקשר לקריירה, עשיתי תואר בפסיכולוגיה אבל אני מרגישה שזה לא הכל.
    1. מה אני אוהבת לעשות? – לראות סרטונים ביוטיוב ולקרוא תגובות ולהגיב אם יש צורך. לשמוע שירים, לראות קליפים שעושים לי טוב, לשיר, לראות סדרות או סרטים שאני אוהבת כמה פעמים, לרקוד, מבחני אישיות, לקרוא באינטרנט או בספרים כל מיני דברים.
    2. במה אני מתמקדת? – בחנות אני מתמקדת בעיקר בתוכן, וקצת בעיצוב. אצל אנשים אני מתמקדת בלבוש, בתנועות גוף, בטון הדיבור, רגישה למילים ספציפיות, לפתיחות של אנשים ולאנרגיה.
    3. מה הייתי עושה בחינם? – הייתי עוזרת לנשים ללמוד לאהוב את עצמן, למצוא את הפוטנציאל שלהן, לייעץ בכל תחום שיש לי בו ידע…
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? – פסיכולוגיה, ספורט, אפייה, שפה, כל מידע שהוא חדש לי, אפקליקציות, תוכנות ידידותיות , חידושים באינטרנט.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עליי? – זוגיות, נפש, חיי היום יום, ספורט, בריאות ועוד…
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? – מסלול של לימודי אוניברסיטה קונבנציונאלית (למדתי בפתוחה), טיול אחרי צבא, מגורים בחול.
    7. מה נושאי הקריאה שמעניינים אותי? – פסיכולוגיה, ידע כללי, ספורט.
    8. מה מצית את היציריות? – מתקשה לענות על זה..
    9. מה קל לי לעשות? – אדמינסטרציה, תפעול הבית, כושר, שיחות מוטיבציה עם חברים, תחזוקה התקנה ותפעול של טכנולוגיות לשימוש ביתי, אינטרנט.

  79. אשמח ממש לעזרה וכיוון כי אין לי מושג מה ללמוד מה לעשות עם החיים שלי אשמח להכוונה איפה ממולץ וכו..
    אני בת 25 כרגע עובדת בעבודות זמניות עבדתי עד לא מזמן בחנות גלידות והחלטתי לקחת שקט כדי למצוא לי כיוון..
    1.אני אדם זורם שאוהב לחיות לטייל להנות לבלות להנות מכל מה שאפשר ללמוד לשמוע מוזיקה לצחוק ולרקוד אוהבת להיות בחברת אנשים אוהבת לצפות בטלוויזיה בקיצור אני אדם דיי רגיל אין לי משהו מיוחד שאני עושה או אוהבת..
    2.אני מתמקדת בטוב של אנשים בפוטנציל שהם לא ממשים בוייב שלהם ובמה שהם אומרים.
    3.כל מה שרשמתי הייתי עושה בחינם אני בנאדם שאוהב רק לחיות ללכת מפה לשם לא אוהבת להישאר במקום..גם בלצאת אני אוהבת לגוון גם באוכל מה שאכלתי אשתדל לא לאכול שוב ובמקומות שלא ראיתי או לא ניסיתי.
    4.אני לא יודעת מה מעניין אותי מבחינת לימודים כי לא היה משהו שהרגשתי זה שלי.
    6.אני מתחרטת שלא טסתי יותר ושלא הספקתי יותר בגלל התקופה הזאת לא יכולתי לגלות מקומות שרציתי לחוות.
    7.אני אוהבת לקרוא על דברים פסיכולוגים ,דרמה ,רומנטיקה,טיולים וחוויות.
    9.אני אדם שקל לו לזרום קל לי להנות אני אדם שמח וחיובי.
    אני מרגישה תקועה כי לא הרגשתי משהו שמתאים לי לעשות אני בת 25 ומרגישה תקועה אני לא חושבת שרק עם תואר מצליחים אין לי פשוט כיוון של משהו שאמרתי לעצמי שזה שלי אין לי תחום או תחביב מיוחד …

  80. הי אם אתה עדין כאן
    אני אביבה בת 25 למדתי קורס גרפיקה בתיכון אחרי התיכון למדתי עיצוב פנים עבדתי לזמן מה ולא התחברתי עשיתי קורס ux וגם לא כלכך התחברתי סוג של תקועה באיזה תחום יתאים לי להכנס אליו
    מה אנחנו אוהבים לעשות?
    לקרוא ,לצייר ,מוזיקה, להרכיב דברים ,ליצור ,לאפות
    במה אנחנו מתמקדים?
    אמ …. בדברים יפים איך לשלב אותם נהנית מאנרגיה חיובית
    מה היינו עושים בחינם?
    מציירים ,מטיילים ,קוראים ,מבלים
    על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    לא יכולה לחשוב על משהו ספציפי -הרבה דברים
    מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    זוגיות היום היום ……
    מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?
    מתחרטת שבתחילת דרכי רק חיפשתי משהו בלי חשבון ולא התעמקתי בלבדוק מידי
    מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?
    ספרים עם עלילה טובה
    מה מצית את היצירתיות שלנו?
    דברים שאני רואה שצצים או סרטונים מיוטויב הם השראות לבנות דברים מאיקאה
    מה קל לנו לעשות?
    לסדר ולארגן את הבית לבשל לצייר לקרוא
    מרגישה שקשה לי לכוון למשהו ספציפי תמיד היה לי משיכה לעיצוב ודברים יפים
    לפתוח עסק עם דברים שלי אבל לא יודעת מה

  81. הי ליאור.
    אני עוקבת חדשה שהתמכרה לפוסטים המטורפים שלך!
    אשמח אם תעזור גם לי.
    1. אוהבת לעשות- לסדר- בית, ארון, וכ'ו [גם דעות ומחשבות…]
    לקרוא ידע בעיקר מכול סוג ומכול כיוון כול עוד הוא חדש.[ הרבה פעמיים גם לנסות אותו] ספורט וטבע. וגם קניות- לא לבד.
    2. מתמקדת- ברחוב- בכללי- סדר. אה וגם עננים. אנשים- עיינים בעיקר, כול מה שקשור אליהם, צבע, מבט, צורה ואמינות. אחר כך חיצוני. ואז מה הידע שלי לגבי אותם אנשים. וגם מבטא.
    3. עושה בחינם- לעזור לאנשים במה שאני יכולה לעזור. לסדר ולארגן. ולתת חיוך.
    קצת קשה לתת משהו שעובדים עליו.
    4.אוהבת ללמוד- להבין איך דברים עובדים, למה. גם איך בנוי, ופתרון. חוכמת הפנים [גם מזלות], וNLP.
    5. נושאי שיחה- קשרים בין אישיים, למה אנשים פעלו כך וכ'ו. עזרה בפתרון בעיות. דברים חדשים ומשונים שקורים או לא. ובדרך כלל זה לא משהו מיוחד, זה הכול.
    6. מתחרטת- לא השקעתי בלימודי בלט ונגינה. לא הלכתי למדריך אישי ב-NLP. לא השקעתי בלימודי שפה מגיל קטן יותר.
    7. קריאה- קריאה מתוך ספר. דרמה. פנטזיה. וכן גם כאלו עם ערך מסוים שעובר ומודגש בצורה חזקה בספר. עלילה שאין אפשרות לחזות את סופה.
    8. 1. חקירה על הנושא ואז עם עצמי. 2. חוות דעת של אנשים אחרים. 3. הכול מתוך שמחה, ורוגע- בדר"כ.
    9. כייף לי לא קל- כיף לי לצחוק. כיף לי לדעת יותר על עצמי ועל העולם.[ נראה לי יותר תשוקה]
    כיף לי לנסות דברים חדשים.
    אני למדתי ולומדת אנימציה, ולמדתי ממש קצת נגינה. אוהבת אותם, מפחדת שלא יהיה עבודה. שווה לי להמשיך או לשנות כיוון? אולי יש לך עוד רעיונות בשבילי?
    תודה רבה, אתה יותר ממלאך!

  82. היי ליאור מה שלומך?
    אני מרגישה שיש לא מעט תחומים שמעניינים אותי או מתאימים לי ואני לא מצליחה לדייק את עצמי
    אשמח לשמוע את דעתך
    1. מה אני אוהבת לעשות? לייעץ, לעזור לאחרים לפתור בעיות, למצוא טעויות ולהצליב מידע כדי לקבל את התמונה המלאה
    2. במה אני מתמקדת? באופן כללי אני חושבת שבעיקר בדיבור, בשפה, בחירת המילים, הטונציה
    3. מה הייתי עושה בחינם? מייעצת ועוזרת לפתור בעיות בתחומים שאני מרגישה שיש לי איך לעזור
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? כלכלה, פיננסים
    5. נושאי שיחה מועדפים? חיי היום יום, קשיים התפתחויות דברים טובים, אוהבת לייעץ ולעזור לחברים (גם בנושאים אישיים וגם בעיסקיים)
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? לא סיימתי את התואר ומצד שני לא עצרתי רגע והתמקדתי כדי להבין מה באמת מעניין אותי
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי? התפתחות אישית, עולם העסקים
    8. מה מצית את היצירתיות שלי? פתרון בעיות, כשיש בעיה בכל תחום ואני צריכה למצוא לה פתרון
    9. מה קל לי לעשות? לייעץ, לעזור לאנשים לראות דברים מנקודת מבט אחרת

  83. היי, קודם כל תודה רבה רבה על המענה!!

    אכן חשבתי, כרגע הבעיה היא בעיקר שדרוש תואר ואחר כך גם קורס ייעודי (אני אמא ל2 קטנים ובנתיים לא מצליחה לסיים את התואר ..)

    יש עוד מקצוע או תחום שנראה לך מתאים? ברור לי שאני צריכה לעסוק בתחום הפיננסי, עסקים כלכלה, ניהול ולשלב עבודה עם אנשים

  84. 1. בדיקת חשבונות לניהול תקין, חיים בטבע, שירי ילדים.
    2. אוהב דברים יפים, אנשים יפים וחסונים, נוף יפה, תפאורה יפה, פנימיות הדברים שלעיל.
    3. דבר שיש בו פונטציאל להצלחה להביאו לידי הצלחה.
    4. דברים חדשים למעשה פטנטים, דברים שמביאים להתעוררות רוחנית.
    5. רעיונות יצירתיים, ניהול תקין, יחס ושיויון זכויות.
    6. ניהול פיננסי במוסד ובמסחר, תרשימים ועיצוב פנים.
    7. דברים רגשיים והתעוררות רוחנית, סיפורי צדיקים וסיפורי התמודדות אנשים בקשיים בחיים.
    8. דבר שלא מנוהל כראוי או מתנהל כראוי לתקנו ולנהלו כראוי.
    9. תוכניות ויצירתיות.

  85. היי לאור
    אני ממש מבולבלת לא יודעת כבר שנה לאיזה תחום לפנות אשמח לעזרה..
    אציין שלמדתי הנדסת תכנה אך אין לי מוטבציה לעבוד בזה…
    1.אוהבת לשמוע שירים ,לטייל בנוף יפה ,לייעץ ולעזור לאחרים אוהבת לעשות דברים טכניים עם הרבה תנועה לדוג ללכת.אוהבת לרכב על סוסים
    2.אני מתמקדת האם הבן אדם טוב ,ערכי והאם אפשר להאמין לו.
    3. עושה דברים שנותנים לי משמעות.
    4.אוהבת ללמוד על נפש האדם.מזלות. חכמת הפנים.יחסיים בין אנשים כל הסגנון הזה..
    5.יותר אוהבת לדבר על החיים. או רוחניות.
    6.מתחרטת שויתרתי לעצמי בכללי, שלא למדתי דברים סתם כדי שיעשו לי טוב ויעלו לי את הביטחון העצמי שממש חסר לי…
    7.אוהבת לקרוא על התמודדיות החיים.רומנים.מזלות.משפטי מוטבצייה.אמונה.
    8.כשאני שומעת שירים זה מצית בי את היצרתיות וכן להרגיש בעלת משמעות.
    9.קל לי להקשיב לאנשים.קל לי לזכור ולהחזיק ראש לחשוב בגדול.
    אני לא רוצה להיות עצמאית והבעיה הכי גדולה שלי שאין לי אומץ וביטחון בכלל..
    אם תוכל לעזור לי
    תודה!!

      1. היי
        תודה על התגובה.. למדתי הנדסת תכנה ויצרתי פרוייקט ולא התחברתי ….

    1. היי ליאור, אני במשבר אמצע תואר בהנדסה כי מרגיש חוסר תשוקה ומימוש עצמי, ומצד שני חשוב לי שיהיה עניין סיפוק ותרומה בעבודה לכן לא רוצה לעבוד בתחביבים שלי(וגם אני לא מקצועי בהם) חוץ מהם אין לי עבודה שמדליקה אותי.
      מה שטוב בי-כח רצון חזק ויצירתיות.

      1. לגלוש, להתאמן, לטייל, לקרוא, לכתוב, לבשל.
      2. במילים שאומרים. ויחס והתנהגות אפילו בדברים קטנים
      3.את התחביבים שלי
      4. נפש האדם, מדע, וספרי עיון מפתחים
      5. שיחות עומק על מגוון נושאים אפילו לא מעניינים במיוחד, ולדבר בלי צנזורה.
      6. שלא לקחתי יותר סיכונים וקפצתי מספיק למים.
      7. תודעה,פסיכולוגיה,פיתוח אישי,וספרי עיון שלומדים מהם
      8. כשיש לי בעיה שאני צריך לפתור,בעיקר למצוא פתרון יצירתי ופשוט.
      9. להקשיב,לעזור לחברים,ואת התחביבים.

      תודה!!

  86. היי ליאור,
    אני בת 26 בוגרת הנדסת תעשייה וניהול. אני עובדת כיום כמנהלת פרויקטים בחברת הייטק כשנה וחצי וחסרת מוטיבציה, כבל לא נהנית בכלל ממה שאני עושה, לא מאתגר ולא מעניין אבל גם לא יודעת מה יכול לעניין אותי, מרגישה אבודה.
    1. מה אני אוהבת לעשות? לטייל, לבלות עם משפחה וחברים, ספורט, לראות סדרות
    2. במה אני מתמקדת? בכל מצב אני מאוד מתמקדת בנראות, ניקיון והסדר. מול בן אדם אתמקד בנוסף לזה גם מאוד על נושאי שיחה, חיוביות או שליליות של אדם, תכונות של האדם, איך הוא מתייחס לאנשים סביבו ולעיניים שלו.
    3. מה הייתי עושה בחינם? לא ממש בטוחה. אולי לייעץ לאנשים בתחומים שאני יכולה
    4. על מה אני אוהבת ללמוד? (לראות סרטונים?) אפייה, כל מיני סרטוני DIY, כלכלה ופיננסים, עיצוב בתים, אישיות והתנהגות האדם
    5. נושאי שיחה מועדפים? שיחות עמוקות על החיים התנהלות בחיים, עקרונות, חוויות שקרו.
    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי? שאולי הייתי צריכה להבין מה אני אוהבת ורוצה לפני שהלכתי ללמוד
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי? פסיכולוגיה, אסטרולוגיה, פיננסית, מחקרי התנהגות
    8. מה מצית את היצירתיות שלי? פתרון בעיות, שקט לעצמי
    9. מה קל לי לעשות? מאוד טובה בסדר וארגון, בניהול זמנים, ייעול של דברים

    בזמן האחרון חושבת מאוד שאולי מתאים לי להיות עצמאית ומאוד הייתי רוצה לנהל איזה בית קפה משלי אולי, אבל זה רק מחשבות… בעבר הייתי בריסטה ואולי זה יישמע מצחיק אבל בהחלט מתגעגעת לזה.

  87. שלום ליאור
    שמי אמיר בן 42
    כל חיי עבדתי בתחום האכול מסעדות שירות
    היה לי עסק 12 שנה מצליח שעדין קיים ניהלתי מספר מסעדות בשנים האחרונות
    אין לי שום השכלה אקדמאית ועל זה אני מצר למרות שעדין לא הבנתי מה באמת מעניין אותי ללמוד אני גם יודע שאף פעם לא מאוחר מידיי
    כרגע אני מובטל מנסה לשנות תחום בחיי הרבה שאלות ללא תשובות
    אני אוהב אנשים כמה שהם יכולים לעצבן לפעמים אני עדין אוהב
    אני אוהב לנהל אנשים להוביל ולהשפיע
    אני אוהב שאנשים מקשיבים למה שאני אומר ואף מישמיים
    אני מסתכל על אנשים דבר ראשון על שפת גוף ועניים זה אומר הרבה אחכ גם על שפת הדיבור
    אוהב נקיון וסדר לתקן דברים טכניים
    מאד לא טכנולוגי
    בשלוש שנים האחרונות התנדבתי בעלם עם נוער בסיכון פעם בשבוע קבוע מספר שעות
    אחד הדברים הכי מדהמים שעשיתי לעצמי בחיים למדתי כל כך הרבה על הכל שם .
    קצת אבוד עכשיו מחפש תשוקה שוב למשהו
    מרגיש שהקורונה קצת כיבתה אותי ולא מצליח להדליק את עצמי מחדש מאד זר לי אני בן אדם מאד תשוקתי
    אשמח אם תוכל לענות לי אולי לכוון קצת
    תודה רבה

  88. 1. אימוני כושר, כדורסל, גלישת קייט וגלים, לקרוא, לצפות ביוטיוב, לשמוע פודקאסטים, לטייל בארץ ובעולם, לתכנת (במידה מסוימת)
    2. מראה חיצוני, כשאני מדבר עם בן אדם בדרך כלל אני מנתח את מה שהוא אומר בין השורות, לאו דווקא המילים וגם מיישם דברים שקראתי עליהם כדי להבין אותו לעומק.
    3. מטייל וגולש, פעילות ספורטיבית כלשהי
    4. פיתוח אישי, פסיכולוגיה, האדם הקדמון, פילוסופיה עם יישומים פרקטיים, רוחניות, חוכמת הקבלה.
    5. פיתוח אישי, נושאים שקראתי עליהם לאחרונה, אקטואלית ספורט.
    6. אין
    7. פיתוח אישי, לפעמים בנושאים רוחניים ולפעמים פרקטיים יותר.
    8. לכתוב, סיעור מוחין עם אדם אחר.
    9. לקרוא או לשמוע ספרים, משמעת ספורטיבית, להקשיב לאנשים.

  89. היי ליאור אשמח לשמוע את חוות דעתך לגבי מקצוע עתידי:
    1. לשמוע שירים, לדבר, לייעץ, לארגן, לנהל, ליזום.
    2. אני מתמקדת בדיבור ובהבעות הפנים של האנשים סביבי ומסיקה מסקנות בהתאם לכך, בזמני צפיה בסרטים אני מתמקדת ביוצר- במאי ומתפעלת ממנו, כך גם בשמיעת שירים אני מתעכבת על התוכן ועל היוצר.
    3. בחינם הייתי מקשיבה ומייעצת לאחרים, מארגנת פרויקטים, מקימה קבוצות תמיכה ומרצה, מקימה מסגרת לנוער בסיכון.
    4. מסקרן אותי נדל"ן, כלכלה ומנהל עסקים, יחסים בינאישיים, NLP, ולפעמים משפטים.
    5. הנושאים המועדפים עליי הם: משמעות החיים, חיפוש אחר האמת והצדק, דיבור על הנפש והדברים שמספקים אותה, כלכלה, פילוסופיה והתעמקות בהרבה נושאים.
    6. אני מתחרטת על זה שלא למדתי אנגלית אחרי ששלמתי על זה כסף רב.
    7. ספרי עלילה, פילוסופיה, ספרים על הנפש, פוליטיקה, כלכלה, דעת קהל, מחקרים וסקרים.
    8. להמציא פטנטים, לדבר מול קהל, ארגון והפקת ארועים ופתרון בעיות אישיות.
    9. קל לי לייעץ, להקשיב, לדבר ולארגן.
    אשמח אם תוכל לכתוב כמה אופציות ולא בתחום החינוך כי אני לומדת חינוך מיוחד וזה לא נראה לי משהו שארצה לעסוק בו, אני מעוניינת בעסק עצמאי ,רווחי ומספק.
    תודה רבה זה עוזר לי מאוד!!! אני מאוד מבולבלת ואני אשמח לסדר בדברים.

  90. שולחת שוב – אחרי תיקון טעויות הקלדה :
    ליאור שלום, אשמח גם לתשובה שלך- להלן התשובות שלי 1. אופניים, ריצה, שיחות עומק עם חברים, מיסטיקה, ניתוח אופי/עתיד, ניתוח תת מודע, להסתובב אקראית ולראות לאן אלך ספונטנית ואת מי אכיר … 2. מתמקדת במסרים שלא נאמרו, בתחושות שלי לגבי אותו אדם, מתוך מה הוא מדבר/מגיב.., הבנה מעבר 3. יושבת ומבלה עם אנשים, מחברת בינהם, הזדמנויות שעולות ונותנות לי השראה/רעיונות, מכוונת אנשים אחרים אך לא מוצאת את הכיוון של עצמי….. 4. מיסטיקה, תת מודע, הדברים הלא ידועים, הדברים שמעבר…. 5. שביעות רצון מהחיים, תכניות לעתיד, עיסוק, האם האדם נמצא במימוש עצמי 6. התקבלתי למוסד – מתחרטת שלא ניסיתי 7. מהות, מודעות , ניתוח האדם וכו' 8. לחלום, לפנטז, דימיון 9.לנתח מצבים של אנשים , לפשט ולהביר, לכוון – יוציא אוטומטי ואנשים תמיד בהלם מהניתוח . לי זה נראה ברור

  91. היי ליאור, מה שלומך?

    ראשית אודה לך על המאמר המלמד. תמיד כיף לקרוא את הפרסומים שלך.
    אשמח שתקרא את המענה שלי על השאלות – זה זמן רב אני בדילמה לגבי בחירת מקצוע, אולי תוכל לראות משהו שאיני רואה 🙂

    מה אני אוהב לעשות – ללמוד על רפואה ופסיכולוגיה, התפתחות אישית ויהדות, כמו גם השקעות. לקרוא ספרים ולהאזין לפודקאסטים. לעזור לאנשים (פתרון בעיות, עצות, הקשבה), כתיבת שירים, נגינה על גיטרה, לטייל, לעשות ספורט, לצאת עם משפחה וחברים, ללמוד שפות, להיות מעודכן באקטואליה.

    במה אני מתמקד – בעודי מדבר עם אדם אחר אני מתמקד רבות בשפת הגוף שלו, במה שהוא משדר כלפיי, במילים בהן הוא משתמש. בד"כ רק לאחר מכן שם לב למראה כללי ונתונים ספציפיים.

    מה הייתי עושה בחינם – עוזר לאנשים בכל תחום אפשרי. משפר דברים שחשובים לי במדינה (כגון חינוך, בריאות, תחבורה).

    על מה אני אוהב ללמוד – בסדר אקראי – פסיכולוגיה ורפואה, אקטואליה ויהדות, כלכלה.

    נושאי השיחה המועדפים עלי – מאוד דומה. רפואה ופסיכולוגיה, אקטואליה, פוליטיקה, ביטחון ויהדות, כלכלה, טיולים.

    מה אני מתחרט שלא עשיתי – קצונה, קורס חובשים במד"א עם השחרור, השקעה מוקדמת יותר בשוק ההון.

    נושא הקריאה שהכי מעניין אותי – רפואה ופסיכולוגיה, לא בטוח באמת לגבי הסדר.

    מה מצית את היצירתיות שלי – לכתוב, לדבר מול אנשים, לדמיין ולחשוב בראש, לדבר עם עצמי בנהיגה.

    מה קל לי לעשות – ללמוד דברים חדשים יחסית במהרה, ליצור קשרים עם אנשים ולנהל שיחות, הסתגלות לשינויים.

    אשמח מאוד להתייחסותך לנושא.

    תודה רבה!!

  92. היי ליאור שמי מורן בת 46 אפשר שיחה יותר מעמיקה לגבי ייעוץ תעסוקתי
    רוב השאלות שלך אין לי תשובות 🙁

    1. היי מורן,
      בשמחה, רק חשוב לציין: אני לא יועץ תעסוקתי. אני נותן לאנשים על סמך התשובות שלהם כיווני מחשבה למשהו שיש הסתברות שיתאים להם.

  93. היי קודם כל רציתי לומר שאני חדשה באתר שלך והתרשמתי לטובה ממש! הכל מדויק ומסודר השאלון עזר לי מאוד תודה רבה על הזמן וההכוונה זה לא מובן מאליו! אשמח אם תעזור לי להגיע להכוונה מקצועית.

    אני בת 27 רווקה כרגע באבטלה עקב סגירת חנות שעבדתי שם תקופה לא קצרה של כמעט 5 שנים. שת'אמת רציתי זמן רב לעזוב את העבודה ופשוט המשכתי לעבוד מתוך הרגל ופחד משינויים. הייתי שנתיים בשירות לאומי עם ילדים גן רגיל וגן שפתי חמ"ד.

    1.מה אני אוהבת לעשות? לצייר, לשיר, לעזור לאנשים, ליצור סרטונים, לשחק עם ילדים. להצחיק\לספר בדיחות.
    לעצב תמונות\הזמנות(לאירועים וכו' בפלאפון)
    2.במה אני מתמקדת? בלבוש של האדם, בשפת גוף, בנושאי שיחה, בתכונות שלהם.
    3.מה הייתי עושה בחינם? מייעצת לאנשים, מתנדבת בעבודה עם ילדים, סרטונים, מעצבת הזמנות,
    4.מה אוהבת ללמוד? בעיקר תורה, עולם הבא, בריאות טבעית, חינוך ילדים,
    5. נושאי שיחה מועדפים? שיעורי תורה, בריאות, ניצול הזמן\תכלית החיים.
    6.מתחרטת שלא עשיתי: שלא למדתי מקצוע והתחתנתי בגיל צעיר יותר.
    7.נושאי קריאה מעניינים? שיעורי תורה, גלגולי נשמות, עולם הבא, רוחניות, מדע בדיוני, ספרי ילדים, סיפורים אמיתיים של אנשים\ילדים.פנטזיה.
    8.מה מצית את היצירתיות שלי? ילדים!! לכתוב, לשיר, לצייר, לעצב כל מיני הזמנות לאירועים, לקרוא.
    9.מה קל לנו לעשות? לקחת דברים בקלות, להסתכל מנקודת מבט אחרת, לייעל את הזמן שלי שיהיה לי סדר וארגון גם בבית ללא סדר יום מאורגן, לתת עצות לאנשים.

    ושוב תודה על זמנך!

  94. אני בת 25
    מה אני אוהבת לעשות?
    לשיר, סדר וארגון, אפייה, שופינג, לעזור לאחרים (ולפעמים גם לוותר על עצמי על הדרך שזו נקודה פחות טובה)

    במה אני מתמקדת? כשאני נתקלת באדם אני באופן אוטומטי מצליחה לראות את המעבר, אם קרה לו משהו, לפי מצב הרוח שלו ועל פי זה לדעת איך לדבר/להתנהג מולו. בין היתר גם תמיד מסקרנת אותי החיצוניות: האם הגבות מסודרות, צבע שיער, לבוש, האם הוא/היא אסתטי/ת.

    מה היינו עושים בחינם? אופה עוגות, מסדרת את הארונות בבית, תורמת, מתנדבת .

    מה אנחנו אוהבים ללמוד? אז בעקרון נרשמתי לתואר במשאבי אנוש, במבט לאחור-לא מעניין כל כך, אולי בגלל שהקורסים לא מספיק נותנים לי פרקטיקה, אני בן אדם מאוד פרקטי. למדתי קורס ציפורניים.
    אני אוהבת ללמוד על תזונה, קוסמטיקה, אסטרולוגיה

    נושאי שיחה מועדפים? לדבר על החיים עבר/הווה/עתיד, אסתטיקה,.. ללמוד דברים חדשים מהאחר.

    מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? שאני עובדת באותה מקום עבודה (חברת ביטוח) כבר יותר מ4 שנים. אמנם אני רק בת 25 ושנה שלישית לתואר משאבי אנוש, וכן הספקתי לעשות קורס ציפורניים בתקופת הקורונה.. אבל מרגישה שאני לא ממצה את עצמי רק בגלל שנוח לי בעבודה שלי כרגע.
    מתחרטת שלא ניצלתי את המומנט כשכן הייתה לי תקופה רגועה מהלימודים , שלא ניסיתי את מזלי בתחום הקוסמטיקה כדי לראות אם זה בכלל מה שאני רוצה לעשות בחיים.
    מתחרטת שלא השקעתי מספיק בשביל לדעת אנגלית ברמת שפת אם.

    מה מצית את היצירתיות שלנו?
    אני אוהבת לכתוב, לשיר, לצלם, לאפות ולקשט

    מה קל לנו לעשות?
    סדר וארגון, לשיר(אני אמנם שרה אבל לא חושבת להתעסק בזה אי פעם בפן המקצועי, אלא כתחביב) אוזן קשבת לאחר ולייעץ.

  95. היי, בת 27, סיימתי לימודים תואר ראשון ושני בכלכלה לאחר 5 שנים מתישות ומרגישה שבסוף כבר איבדתי את הכיוון והמוטיבציה. ממש אשמח לרעיונות.
    1. מה אנחנו אוהבים לעשות? לבשל, ספורט, טבע וטיולים, מוזיקה אלקטרונית/רוק/מיינסטרים.
    2. במה אנחנו מתמקדים? בעיצוב ובסדר של המקום, בלבוש, בשיער, ברמת היופי שלהם, בהרגשה שמקבלת מהם.
    3. מה היינו עושים בחינם? מייעצת על תזונה וספורט, יוצרת מוזיקה, מבשלת, לעזור לאחרים ולבע"ח.
    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? נפש האדם, תזונה ובריאות, מוח, היסטוריה, טבע ובעלי חיים.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? מערכות יחסים, שיחות עומק על החיים, רגשות.
    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? קורס מאמני חדר כושר, שביל ישראל, לימודי פסיכולוגיה.
    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? חקר התנהגות, סיפור עלילתי מתח ודרמה, קבלת החלטות.
    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? מוזיקה, התעסקות בנושאים שחשובים לליבי, פודקאסט/סרט מעורר השראה.
    9. מה קל לנו לעשות? תכנות ומחשבים, עיצוב, בישול, ספורט, לתופף, לייעץ לאחרים, סדר וניקיון.

    חשוב להגיד שאני לא מעוניינת ללמוד תואר חדש עכשיו, לא מעוניינת בהדרכה, חינוך וטיפול.. יודעת שזה מצב מאוד בעייתי.
    המון תודה

  96. קודם כל רציתי לספר על עצמי קצת
    קוראים לי אושר אני בן 26 ואחרי הצבא רציתי להגשים חלומות קטנים בטיול ולהקיר תרבויות שונות
    וכך עשיתי טיילתי במשך עשרה חודשים.
    לפני הטיול היה לי התלבטות אם להשקיע את הכסף שחסכתי בדירה או לצאת לטייל דבר שהקשה עלי,
    כי אני מגיע ממקום שלא היה לנו הרבה כסף ותמיד רציתי יותר.
    עכשיו אני בארץ לאחר הטיול ומרגיש מאוד מבולבל מצד אחד אני רוצה להצליח ולהיות בעל הון גדול יחסית ושאוכל לחיות רמת חיים גבוהה ומצד שני אני לא כל כך רוצה לעשות רק כסף אלא גם להנות מהדרך
    אשמח לעזרה להבין לעומק ולקבל את הכלים של ההבנה הפנימית במה יהיה לי טוב ואך אני "לא מבזבז את הזמן שלי בתהייה" אלא בעשיה.

    1. מה אני אוהב- אני אוהב לעבוד עם אנשים ולתת להם רעיונות, אוהב לבנות וליצור "יש מעין" בתחום האלקטרוניקה ועבודות בעץ.

    2.במה אני מתמקד- כרגע אני מתמקד כיצד להצליח לעשות כסף ולהבין אך העולם עובד מבחינה פיננסית בנוסף לשאלתך בדרך כלל שאני פוגש אנשים אני מתמקד בערכים שהם משדרים ובצורה בהם הם רוצים לחיות (מאמין שזה פשוט מראה שמשתקפת מתוך זה שאני לא יודע לענות לעצמי על השאלה)

    3. מה היינו עושים בחינם- בונה פטנטים שיעזרו לאנשים ולסביבה להתפתח אבל בעיקר לא הייתי עושה דברים בחינם אלא אם כן הייתי עוזר לבן אדם

    4.על מה אנחנו אוהבים ללמוד- הרבה נושאים אני אוהב ללמוד כגון ייצירת דברים ב DIY לעשות פרוייקטים אישיים בתחום האלקטרוניקה, עבודות העץ, אדריכלות ואך מבנים נראים ומחקרים מדעיים במגוון נושאים כמו ביולוגיה וחקלאות.

    5.מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו – נושאים מדעיים של פטנטים שיש בעולם בצורות שנות כמו חשמל ,אלקטרוניקה ביולוגיה מכניקה חקלאות.
    נושאים פסיכולוגים כמו למה אנחנו חושבים בצורות מסויימות ואך החברה והסביבה משפיע.

    6.אין לי כל כך משהו שאני מתחרט עליו אולי להקים הוסטל למטיילים איפה שהוא בעולם אבל זה גם רעיון לא ירד מהפרק

    7. לצערי מגיל קטן לא קראתי ספרים אבל הספר שהתחלתי היה אבא עשיר אבא עני ולא סיימתי אותו הגעתי לעמצה ופה זה נגמר בערך לפני שלוש שנים
    עוד ספר שקראתי למשך תקופה ארוכה היה כוחו לש הרגל שאותו כן סיימתי
    ועכשיו אני קורא לאט לאט את לא במקרה ולא רציונלי

    8. למצוא פתרון לבעיה פיזית או טכנולוגית ואו מנטלית , לדבר מול קהל זה משהו שאני גם אוהב.

    9. קל לי להתחבר לאנשים ו"להרגיש" אותם ,קל לי גם להשקיע זמן ברגע שאני מוצא משהו שאני בונה לדוגמא בניתי מדפסת תלת מיימד והייתי יושב שעות על ללמוד וליצור את זה בנייה פיזית ותוכנתית וחשמלית

      1. אני חשבתי על זה רבות אולי ללכת להנדסת חשמל אבל החלטתי שלא ואני מנסה בנתיים דרכים אחרות כמו להבין את העולם הפיננסי ואך עסקים עובדים כדי להקים משהו משלי גם כן
        אבל לא סגרתי את האופציה לגמרי מקסימום אני אתחיל תואר בגיל טיפה יותר מבוגר מהסטנדרט 🙂

        1. היי אושר, קראתי את התגובה שלך, שמחתי לשמוע שאנחנו כמעט בדיוק באותו מצב:)
          אשמח שתיצור איתי קשר ונדבר על הדברים ואולי נלמד כמה דברים אחד מהשני

  97. היי ליאור, קודם כל ראיתי מה כמות התשובות שנתת לאנשים, אני יכול רק לדמיין כמה זמן זה לקח לך..
    אני כותב פה בכמעט וודאות שתעזור לי ואני מאוד מעריך את זה

    אני אספר טיפה על עצמי ואגיד שמאז שאני מכיר את עצמי אני ממציא כל מיני פתרונות מכאניים לבעיות שהיו לי בחיים, יש לי המון תחביבים שרובם קשורים לאקסטרים או לפתרון בעיות, ויצירתיות.
    אני ביצועיסט ובעל המון תושייה, וצוחק על מי שאומר לי שאני לא מסוגל לעשות משהו.
    החיים שאני מאחל לעצמי הם חיי שליחות, עם מספיק זמן פנוי, יכולת לנהל את הזמן של עצמי (מפחד פחד מוות מהתחייבות לעבודה יומיומית עם ימי חופשה מוגבלים בשנה), ויכולת לממן את כל התחביבים והרצונות שלי אני אוהב להיות ספונטני ולצאת להרפתקאות, חציתי שתי מדינות באופניים ואני מתכנן להגדיל את הרשימה

    התשובות לשאלות שלך הן:
    1. מה אנחנו אוהבים לעשות?:
    לבנות דברים בעץ, מוזיקה, סנפלינג, להקים פרוייקטים, לאו דווקא פיזיים.

    2. במה אנחנו מתמקדים? :
    כשאני הולך ברחוב או רואה אנשים אני מתמקד באיך החיים שלהם נראים

    3. מה היינו עושים בחינם:
    עוזר לאנשים, בונה דברים, מארגן מפגשים חברתיים, מארגן אירועים גדולים שאני קשור אליהם

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד:
    על עבודה בעץ, על התפתחות עצמית, על אנשים שלדעתי חיים את החלום שלי.

    5. מהם מושאי השיחה המועדפים עלינו
    אופניים וטיולי אופניים, עבודה בעץ, עסקים מצליחים, זוגיות, התפתחות עצמית.

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו:
    טיול גדול, ניסיתי להקים עסק עם שותפים

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי:
    התפתחות עצמית

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו:
    להקים עסק, לפתור בעיה מסויימת לאוכלוסייה מסויימת

    9. מה קל לנו לעשות:
    לעזור לאנשים, לחשוב בגדול, לתת פתרון לבעיות, להצחיק

    אשמח לשמוע מה אתה חושב, שוב תודה אני מאוד מעריך את מה שאתה עושה

    1. היי גל,
      אני רוצה לך כיוון שהוא לא "המובן מאליו". מה דעתך על לצאת לתוכנית הקדטים של משרד החוץ (מסלול מאוד מעניין שמכוון בין השאר לדיפלומטיה)?

      1. היי ליאור, אני מודה לך שקראת את מה שכתבתי
        כשכתבת שבשבילי אתה לא רוצה את המובן מאליו קיבלתי צמרמורת, כי אני כל כך בן אדם כזה, אני עושה המון דברים מיוחדים, ומאחל לעצמי גם חיים כאלה, אני כרגע בשלב שאני רוצה להבין אחרי אילו רעיונות אני רוצה ללכת ואחרי אילו רעיונות סופר יצירתיים, ורודים, ואימפולסיביים לא כדאי לי להעתיק את החיים למרכז ולנסות להיות איש נדלן..
        התכנית שלי היא לפנות למספר אנשים שעוררו אצלי השראה, ובעזרתם להבין איזה חיים אני מאחל לעצמי ואיך אני רוצה להתקדם אליהם, הייתי רוצה שתהיה אחד מהם.
        המייל שלי הוא [שמור במערכת], אני אשמח אם תוכל לכתוב לי איך אני יכול ליצור איתך קשר

  98. היי ליאור,
    השאלות שלך ללא ספק הובילו לפתח להרבה מחשבות לאיזה כיוון עלי ללכת.
    אני בת 25 באמצע שנה ב׳ בתואר בשיווק פרסום ומנהל עסקים ומרגישה מבולבלת ושזה לא כל כך הכיוון הנכון עבורי
    1. מה אני אוהבת- אני אוהבת להקלע לשיחות עם אנשים על החיים, לנתח אישיות ואופי של בני אדם, לעשות ספורט, לכתוב כשקשה לי, לקרוא על פיתוח אישי ולתת עצות לאנשים מהלב.

    2. במה אני מתמקדת- בתכונות החיוביות של אנשים, באופטימיות שהם משדרים, באיך החיים שלהם נראים

    3.מה הייתי עושה בחינם- מייעצת לאנשים איך לצמוח בחיים שלהם, מייעצת על תזונה בריאה, לשיר, לרקוד

    4.על מה אני אוהבת ללמוד- פיתוח אישי, אורח חיים בריא, חיבור בין גוף לנפש

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלי- מימוש עצמי, זוגיות, איך להגיע לחופש כלכלי

    6. מה אני מתחרטת שלא עשיתי- שאלה קצת קשה אבל אולי שהלכתי יותר על החשיבה של ללמוד משהו שיביא לי פרנסה טובה מאשר ללכת עם משהו שפחות מקובל בחברה וההתפרנסות ממנו קשה יותר

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותי- ספרים בסגנון ״הסוד״, ספרים שמדברים על התת מודע ועל חיבור בין גוף לנפש

    8. מה מצית את היצירתיות שלי- לכתוב, לשיר, לשמוע מוסיקה, מדיטציה

    9. מה קל לי לעשות- להתחבר לאנשים ולהגיע איתם לעומקים, לגרום להם להיפתח ולייעץ, לנהל שיחות, לא לוותר על דברים שחשובים לי

    אשמח לשמוע מה דעתך, חשוב לי מאוד לעסוק בתחום שיהיה לי בו יציבות כלכלית ואוכל לקום בבוקר ולהרגיש סיפוק והנאה ממה שאני עושה

    1. היי שיר,
      לפני שאתן כיוון למחשבה, חשוב לי לומר שיציבות כלכלית היא סוג של שאיפה ופחות מטרה שאפשר להשיג באופן חד משמעי. גם היום, אנשים שהיו בטוחים במקומות עבודתם כשכירים שהרוויחו לא מעט בהייטק, מוצאים את עצמם מפוטרים. לכן, ההמלצה שלי (לא חובה כמובן) היא לחפש משהו שתהני לעשות, יפרנס אותך ותוכלי לפתח בו קריירה.

      יכול להיות שהיה מעניין אותך למקד את תחום הלימוד שלך בקופירייטינג או בעיצוב דיגיטלי?

  99. היי! זה מעניין מאוד!!!
    1. אני אוהב לשיר , לדמוע מוזיקה , לבשל.
    2. בתכונות חיוביות.
    3. עוזר למי שאני אוהב.
    4. זו בדיוק הדילמה שלי.
    5. על העתיד.
    6. לא יודע.
    7. נדל"ן.
    8. מחשבות.
    9. לשיר באהבה.

        1. אז חסר לי מלא מידע כדי לתת לך תשובה מדויקת הרבה יותר. בן כמה אתה? מה כבר עשית בחיים (לפחות ברמת התחומים)? האם יש לך השכלה אקדמית? מה למדת לעשות (בצורה רשמית או כתחביב)?

  100. היי ליאור השאלות שלך , הולכות לשנות לי את הפרנסה:)
    אני בת 40 וכל החיים שלי עסקתי במגוון תפקידים אני רבת תחומים וכשרונית , מפה מתחילה לי כל הבעיה 🙂
    התחלתי כגננת במשרד החינוך אהבתי להעביר את הנושא הנלמד ( זמן מפגש ) בגן ופחות התחברתי לצד הניהול והחינוך של הילדים.
    ראוי לציין שההורים מאד הצטערו שעזבתי … פשוט נמאס לי
    ואח"כ התעסקתי בשיווק ומכירת קורסים, הפקת כנסים – ( התחברתי נטו למשכורת …)
    עבודה הבאה עסקה בתיווך יועצים לעסקים – הצלחתי מאד ולכן הלכתי ללמוד יעוץ ושם הבנתי שאין לי סבלנות לשמוע את הלקוח 4 שעות מדבר על עצמו …
    אני מטבעי אוהבת יותר לדבר ולתת עיצות מניסיון חיים ומשום מה תמיד אנשים אוהבים את העיצות שלי.
    בתכלס – אני נמצאת בפרשת דרכים – מקום העבודה שלי הולך להיסגר בחודשים הקרובים.
    וכרגע אני אובדת עיצות מה הפרויקט הבא שלי.

    1. מה אנחנו אוהבים לעשות? – לדבר , להביע את עצמי באוזני משהי / קהל ותמיד תוך כדי שיחה מגיעים לי רעיונות נהדרים, אוהבת לתמוך באנשים מבחינה מוראלית , ולעזור לאנשים לגלות את הכוחות שטמונים בהם (מרגישה- הסנדלר הולך יחף) אוהבת לגרום לדברים חדשים לקרות להשיג דברים עם /דרך אנשים.

    2. במה אנחנו מתמקדים? – איך אני יכולה לעזור / לתמוך / לייעץ לאישה מולי אני מגיעה עם רעיונות חדשים. את ממציאה דברים בעיקר כאשר ספר החוקים לא קיים.

    3. מה היינו עושים בחינם? -להאמין במטרה כלשהיא או ביכולת שלהם, היום אני מוסרת בחינם הרצאות איך להפוך חיסרון ליתרון ולא להתייאש בחיים – מניסיון החיים שלי עם המון אמונה בהשם.

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? אוהבת לשמוע ניתוח על אנשים מה מניע אנשים / פוליטקאים לעשות כך וכך ,. למה השכנה עשתה כך וכך .. ככה אני לומדת על העולם .

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? התפתחות אישית /שיווק / מעניין למה החנות עשתה קמפיין כזה- מנסה ללמוד דרך אנשים ,

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? להשקיע באנגלית ולימוד קואצ'ינג לפני 15 שנה

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? ספרי שיווק , איך להציג את עצמי , לדבר בפני קהל , התפתחות אישית אמונה בהשם.

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? ברגע שאני מדברת עם משהי המוח שלי יוצר דברים נפלאים תוך כדי שיחה , הדיבור מפרה אותי מאדדד.

    9. מה קל לנו לעשות?
    בעיקר אינטרקציה עם אנשים . אני יכולה לשבת ליד משהי ברכבת ולהתחיל לשוחח איתה.
    לעזור ולתמוך בחברה בשעת כאב , לנהל קבוצות ווצאפ, סטטוסים , לנהל רשימות תפוצה , לנהל זומים- זום , להנחות כנסים פרונטאלים ודיגיטלים.
    לשווק מוצר בקבוצות ווצאפ ורשימות תפוצה.

    ראוי לציין שיותר קשה לי הבעה בכתב- כתיבת תוכן 🙂

    אשמח מאד לשמוע את חוות דעתך המלומדת.. כי אני כמעט מיואשת.

  101. לפנ הקורונה הפקתי מספר כנסים עיסקיים, התחום השתנה מאד אחרי הקורנה .
    (ארגונים פחות משקעים בכנסים מעדיפים לארגן להם השתלמויות בחו"ל יותר זול )

    חשבתי על תחום מסירת הרצאות בנושא העצמה בארגונים,
    אשמח לשמוע על רעיון אחר.

    תודה רבה.

  102. השאיפה נסתרת היא לנהל עובדים:)
    בנוסף לעבודתי הקבועה אני עובדת כפרילנסר ומשווקת ברשימות תפוצה ובווצאפ מוצרים וקורסים.

    תודה רבה על כל המשובים.

  103. בנוסף לעבודתי כשכירה אני פרילנסרית ומשווקת קורסים ומוצרים בקבוצות ווצאפ.
    כשמטרתי הסופית היא עצמאית במשרה מלאה במשכורת מכובדת.

    1. מה דעתך על להיות "מאמנת של מרצים"? משהו בסגנון של בניית הרצאות דגל, עזרה להם להוציא מעצמם את התכנים הטובים ביותר וכן הלאה?

  104. היי ליאור,
    מדהים לראות כמה תגובות לפוסט שהתחיל ב 2014 וכמה זה מלא משמעות לכל כך הרבה אנשים גם היום. ממש אשמח לקבל מענה ממך והכוונה.
    אני הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים במקצועי. עבדתי כמה שנים במשרד עיצוב פנים למשרדים והיו חלקים שאהבתי אבל היה לי תובעני וקשה והתפטרתי, לאחר מכן עברתי לעבוד בעירייה בתחום רישוי בהנדסה וחייבת לציין שמאוד משעמם לי.. עשיתי את זה כי חיפשתי מקום עם פחות סטראס.. במקביל לקחתי עבודות בתור פרילנסרית בתחום העיצוב פנים למשרדים. חזרתי מחופשת לידה לעבודה במשרד שאני לא אוהבת ואין לי פרויקטים חדשים כעצמאית על הפרק. אני מרגישה שאני רוצה לעשות משהו שאני אוהבת ולא מצליחה לדייק את זה……….
    1. מה את אוהבת לעשות ? לשיר, לקרוא ספרים, ללכת לים, לשבת בבתי קפה, לקנות בגדים, לשמוע פודקאסטים על התפתחות אישית ועולם הרוח
    2. במה מתמקדת? אסתטיקה (מסתכלת על לבוש של אנשים, שיער) בחנויות נמשכת לחנויות שמסודרות יפה, ברחוב אני אוהבת שיש נוף והרבה דשא ופרחים. אני אוהבת להסתכל על בתים יפים והחצר שלהם.
    3. מה הייתי עושה חינם?
    4. מה את אוהבת ללמוד? עולם הרוח והתפתחות אישית ומישוש אישי, בינה מלאכותית והשפעותיה העתידיות, ללמוד שיטות ליצירת מציאות כמו דימיון.
    5. מה נושאי השיחה המועדפים עלייך? פילוסופיה של עולם הרוח, העולם הבא, אני אוהת גם לדבר על דירות ואיך לשנות אותן ולעצב אותן. נדל"ן. זוגיות וילדים.
    6. מה את מתחרטת שלא עשית? שלא ניסיתי להתקבל ללהקה צבאית
    7. מה את הכי אוהבת לקרוא? עידן חדש, עולם הרוח, תת מודע, יצירת מציאות ושפע.
    8. מה מצית את היצירתיות שלך ? פודקאסטים משני תודעה, ילדים, מוסיקה, דימיון מודרך.
    9. מה קל לך לעשות? תכנון אדריכלי ועיצוב פנים, לשזור פרחים, לדבר עם עולם הרוח, לייעץ בתחומים שונים וזוגיות בפרט.

  105. היי ליאור, כתבה מעניינת ביותר!
    אני היום עובדת במשאבי אנוש בחברה גלובאלית וגדולה, הרבה מהבית מה שמקשה עליי.
    מתלבטת אם לשנות חברה ואופי או בכלל אולי יש כיוון חדש שלא חשבתי עליו.
    מעניין אותי עולם העצמאות והייתי רוצה להבין במה אני יכולה להתמקד ומה יהיה נכון וטוב לי ויגרום לי לקום בבוקר עם רצון.
    אשמח לאינפוט שלך-
    1. מה אנחנו אוהבים לעשות? לצאת עם חברות, לארגן ולסדר ארוחות ערב משפחתיות, לו”זים, לחפש ולסגור חופשות- בדגש על הזול ביותר, למצוא מקומות מעניינים וחדשים (דרך סקר שוק), לנסות חוגים חדשים, להיראות בציבור ולהיות בחוץ.

    2. במה אנחנו מתמקדים? פנים של אנשים, לבוש, סטטוס והתשומת לב שלהם אליי, בתי קפה בעיצוב יפה על הרחוב, אנשים שעובדים בחנויות

    3. מה היינו עושים בחינם? לא סגורה על זה אבל אולי משהו שקשור בארגון וסידור/תכנון

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? בעבר זה היה יותר בעולם התזונה והחיטוב, היום התפתחות אישית, קצת השקעות

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו? לדון בבעיות/חסמים שלי, לשמוע דעות של אחרים, זוגיות, לשמוע על החיים של אנשים ולייעץ במה שפחות הולך להם, להראות פרספקטיבה אחרת וחיובית יותר

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? אולי טיול ארוך אחרי צבא, ללמוד ולהכיר את עצמי ולחקור באמת מה מעניין אותי לעשות בחיים לפני שהתגלגלתי וזרמתי.

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? זוגיות, התפתחות אישית, רומנים.

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? סידור וארגון משהו, פיזית לסדר שולחנות לארוחות.

    9. מה קל לנו לעשות? לתת שירות, להתחבר לאנשים, ליצור קשרים ולהיות רצויה ו”נחשקת” בסביבה, להצחיק ולגרום לאנשים להרגיש בנוח, להיות במודעות מלאה על הסיטואציה וההשלכות שלה, לתכנן לוחות זמנים ולסגור ולבצע דברים, לבצע כמה דברים במקביל, ראייה רוחבית, מאוד עניינית ותכלסית.

      1. לא ממש, תודה על התגובה המהירה!
        אחקור על זה מעט, יש עוד משהו שאתה חושב שיכול להתאים?

  106. שלום ליאור
    הזדמנות טובה בשבילי לומר שאני מאוד נהנית מהתכנים שאתה מעלה
    הכל כתוב בצורה נעימה קלילה אבל מקצועית מאוד וגם הומוריסטית..
    הייתי שמחה אם תוכל למצוא איזשהוא מכנה משותף תודה רבה
    1)מה אני אוהבת לעשות?
    לאפות ,ליצור יצירות,לסרוג בגדים קטנים ומתוקים לתינוקות,אני מאוד אוהבת להיות עם ילדים קטנים ,נהנית מהתמימות שלהם ומהכנות בשיחה שלהם ,זה מדהים בעיני,אני אוהבת לעצב תסרוקות בשיער,,להקשיב לאחרים להתמודדויות שלהם ביום יום לתת אוזן תומכת ופשוט להקשיב ולהכיל,ללכת לים ופשוט לשבת בשקט ולהסתכל,לעצב דברים,להשפיע ,למכור דברים שאני אופה
    2)בחינם?
    לאפות,לעזור,להקשיב ,לכוון,ללכת לים\למקומות ירוקים עם נוף של טבע ,להשפיע על אנשים
    3)על מה אני אוהבת ללמוד?
    ללמוד על טבע וצמחיה על הנבטה של צמחים
    עיצוב שיער,ציור,נגינה בכינור\בפסנתר
    ללמוד איך לעזור לאנשים במצוקה
    לאפות,דברים מיוחדים בעולם האפיה,ללמד אחרים ולהשפיע בצורה טובה ונעימה
    4)מה נושאי השיחה?
    דברים שקורים בחיים אפילו התנהגות מסויימת שאנחנו מתנהגים אבל כשמסתכלים מהצד זה פשוט מעניין ממש מה גורם להתנהג ככה,לדבר על אפיה,התקדמות אישית,לעזור לאדם בבעיה שלו,אמונה וביטחון בה',השפעה על הזולת ורעיונות תכנונים ולדמיין מה אני יעשה בעתיד
    5)מתחרטת שלא עשיתי-
    ללמוד לנגן בכינור\בפסנתר
    ללמוד ציור ואומנות
    שלא יצרתי קשרי חברות עם אנשים מסויימים כי לא ידעתי איך,
    6)מה נושא הקריאה שאהוב-
    התפתחות וצמיחה אישית,אמונה,עיצות לחיים,רעיונות חדשים ויצירתיים לעשות
    בכללי אני מרגישה שאני מאוד יצירתית ויש לי רעיונות לא שגרתיים אבל זה כיף להיות יצירתי
    ספרי אפיה בישול ואומנות ציור ועיצוב
    7)מה מצית את היצירתיות שלי?
    לדמיין ,שם אני ממש יצירתית וגם בחלומות שלי יש לי חלומות לא שגרתיים ואני אוהבת לקום להיזכר מה חלמתי ולהבין מתוך החלום קצת דברים על עצמי ולקשר לדברים שקרו כמה ימים לפני כן או שיחה שהיתה לי,
    כשאני מנסה להפוך כל דבר שאני אוהבת לאפיק של פרנסה ,חידות קלילות ולא מידי מסובכות
    8)מה קל לעשות?
    להקשיב לחוויות של אדם אחר
    לאפות ,לצייר,לחשוב על דברים עמוקים,ללכת לים,למקומות עם נוף של טבע
    אני גם בדמות שלי מאוד אוהבת להציג
    לפעמים סתם יוצא לי ללבוש משהוא מסויים ואז אני מציגה דמות מסויימת ואחיות שלי ממש צוחקות ואומרות שאני טובה בזה
    אני גם מאוד אוהבת לספר סיפורים לילדים קטנים לראות איך הם פותחם את הפה שהם מרותקים ואיך הם חווים את זה ממש
    זה כ"כ מתוק בעיני
    בנוסף אני לפעמים מוצאת את עצמי מנסה לחפש דרך להרוויח מכל דבר שאני אוהבת לעשות ואני מספרים את זה לאחרים עם ברק בעיניים ,אני חושבת על כל דבר והסביבה מחייכת וזה גם קמת מצחיק ברמה שאני מכינה פיתות טעימות אז אני אומרת וואי אולי אני אמכור את זה לאנשים אחרים חח
    מול הסביבה התפרשתי כמשהיא קצת ביישנית,וכן הוסיף לזה חוסר הידע שלי ביצירת קשרי חברות ,מה שקצת חסם אותי ולכן היום יש בי מנוע עצום לצאת ולהשפיע בעזרת ה'
    אשמח לשמוע כיוון מסויים
    תודה רבה
    ושוב נהנית מאוד מהתכנים מדהים מדהים מדהים!

  107. אהבתי ממש את הפוסט אני כרגע לומדת הנדסאי אדריכלות ודי לקראת סיום הלימודים ולא מרגישה שמגרה אותי לעבוד בזה , מהלימודים אני נהנית כי אני אוהבת ללמוד ולהשקיע והתמסר למה שאני עושה והעבודה היא פחות מגרה אותי ובא לי עוד ללמוד
    ואולי להחליף מקצוע מה אתה היית מייעץ זה התשובות שלי:
    1 – פשוט להיות בטבע ולטייל , לבשל , לקרוא, לדבר עם אנשים שיחות אינטלקטואליות וויכוחים , אוהבת לפתור תרגילים בגאומטריה
    2 – מתמקדת בפנים של הבן אדם אוהבת לראות את הבן אדם עצמו ולהרגיש מיהו, ולשים לב לתכונות שלו והאם אני מחבבת אותו או לא.
    3- לטייל , להסביר לאנשים דברים שהם לא יודעים, סתם לדבר עם אנשים באוויר הפתוח לעזור לאנשים ולשמח אותם ולארגן וליזום דברים, לבשל.
    4 – אני אוהבת ללמוד על דברים מהחיים ותהליכים מה בדיוק קורה, אוהבת ללמוד על משמעות האדם בעולמו ועל העולם ומה קורה כאן ,
    5- בגדול אוהבת כל שיחה שיש לי ידע ומה לומר בנושא , אוהבת לדבר על זוגיות על החיים ועל אקטואליה.
    6- מתחרטת שלא חסכתי כסף שהייתי קטנה ועכשיו אני עוד לא מרויחה כסף ופתאום בא לי כל מיני דברים ממש יקרים שאני צריכה כסף ולא בא לי לבקש את זה מההורים שלי וגם שלא השקעתי בדברים שאני אוהבת יותר שאהבתי פעם ומתחרטת שלא השקעתי בלימודי נגינה זה דבר שאני אוהבת וצריך זמן להתאמן על זה,
    7 – אני אוהבת לקרוא הכל וקוראת הרבה קשה לי להחליט איזה סגנון בדיוק, ורוצה שיהיה משהו מענין ולא צפוי מראש כי הדברים האלו אני קולטת מיד מה הולך להיות.
    8 – פשוט לארגן דברין ולהפעיל אנשים תביאו לי משימה ואני אתחבר אליה ואפעיל אנשים , טבע וטיולים
    9 -להפעיל אנשים ולגרום להם ללכת אחרי, לדבר עם אנשים ולהתדיין , לפתור תרגילים בגאומטריה אפילו שעברו איזה 4 שנים מאז שסיימתי ללמוד , 

  108. 1. מה אנחנו אוהבים לעשות? לשיר, להלחין מנגינות למילים מהתפילה/תנ"ך, לבשל מידי פעם, שופינג
    2. במה אנחנו מתמקדים? בדרך כלל בשליליות של הבן אדם זה אני מודע לענין ועובד עליו, מסתכל על פוטנציאל לא ממוממש, לבוש וסדר.

    3. מה היינו עושים בחינם? לעזור עם אפשר, לטייל בעולם (כמובן עם זה חינם:), להשפיע.

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד? אני אדם דתי אז התחום ההלכתי מושך אותי לדעת הלכות וכן לכתוב ספרים בתחום.
    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    בזמן האחרון בגלל שאני 'מחפש' את עצמי אז ענין של מימוש עצמי וגם לאחרים אני מנסה לבדוק אם מה שהם עושים הם נהנים ממנו, לאחרונה קורה ספרי העצמה אישית

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו? לטייל בחו"ל , ללמוד יותר, לקנות דירה

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו? אז כמו שכתבתי הנושא ההלכתי כ"כ לאחרונה ספרים בתחום הפיסיכולוגיה והעצמה אישית, שפת גוף.

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו? לדבר מול קהל, לטייל, לשמוע מוזיקה ולנסות להלחין למרות שאני לא מנגן על שום כלי ואין לי איזה שיר שהוצאתי או שנשמע לי נורמלי:), לכתוב נושאים תורניים.

    9. מה קל לנו לעשות? קל לי ללמוד דברים לבד מספרים אני יודע שאני יכול ללמוד כל תחום אבל הרבה מהתחומים לא מתאימים לי כגון הייטק רו"ח וכד"; להשפיע, לנהל.
    כעיקרון קשה לי לדעת מה הייעוד שלי, אני יודע שאני יכול ללמוד הכל עשיתי מבחני רבנות כ"כ יש לי בגרות מלאה.
    מאד מאד קשה להחליט במה להתמקצע.

    1. היי יוני,

      על הדף, נשמע שמסלול הרבנות יכול להיות תפור עליך בול. הרי אתה יכול לעזור לאחרים לממש את הפוטנציאל שלהם ולהשפיע. התחום הזה לא מושך אותך?

  109. זה התחום שמושך אותי, רק התחום קשה מאד מנסה אולי לבדוק את תחום החינוך של נוער שזה בערך באותו סגנון קצת סקפטי בענין

      1. תודה רבה.
        באמת מנסה את התחום הראשון, התחום של חינוך יותר כזה בלית ברירה.
        עשיתי מבחן תיל התחום הגבוה אצלי הוא ‘חברה’ גם ‘יזם’.
        באמת מסובך להחליט, לא רוצה להתחיל עבודה שאינה בתחום ואז עוד כמה שנים לחפש עבודה מחדש.

        1. בינינו, יש לא מעט אנשים שהתחילו לעבוד בתחום מסוים ואחר כך גילו שהם רוצים לעבור לתחום דומה או להתפתח לתחום אחר. קשה לדעת מראש מה יתאים עבורך בעוד מספר שנים. ההמלצה שלי (אם אפשר כמובן) היא להתחיל ממה שמושך אותך ותוך כדי עשיה, לגלות עם זה עדיין מושך אותך או לבדוק דברים שימשכו אותך יותר.

  110. היי ליאור
    הגעתי במקרה לבלוג שלך ומרתק כאן.
    הופתעתי שאחרי כ"כ הרבה שנים אתה עוד מגיב לתגובות של אנשים, זה מרשים ממש ולמלמד. בכל מקרה תודה בשמי ובשם כולם.
    אשמח גם כן להשאיר כאן את מה שעלה לי מהפוסט ולשמוע בעצתך.

    1. מה אנחנו אוהבים לעשות?
    לשמוע מוזיקה, לאפות, לרוץ, לבלות עם חברים.

    2. במה אנחנו מתמקדים?
    אוקיי אז תפס אותי מה שרשמת על המילים שאנשים בוחרים, וכן אני חושבת שזה מתאים לי, בחירת מילים של אנשים נמצא אצלי בדגש. חוץ מזה בכללי אני ישר שמה לב למראה של האדם שמולי , ישר בונה לי בראש מין טייטל מהיר עליו, מי הוא מה הוא, איזה סוג בנאדם, בלי הרבה מחשבה , אוטומטי כזה.

    3. מה היינו עושים בחינם?
    אוקיי, אז כמובן לצלם. וכל דבר שעושה טוב לעולם, שמשפיע.

    4. על מה אנחנו אוהבים ללמוד?
    כל דבר כל עוד הוא חדש ואני לא מכירה אותו.

    5. מהם נושאי השיחה המועדפים עלינו?
    איך חיים טוב יותר. פילוספיית חיים בגרוש כזאת. ומוזיקה, ספרים, כל הזמן.

    6. מה אנחנו מתחרטים שלא עשינו?
    חוץ מלנצל את שנות התיכון, כרגע אין עוד חרטות, צעירה מידי:)

    7. מה נושא הקריאה שהכי מעניין אותנו?
    ספר שמפתח אותי, מלמד דברים חדשים. וגם, מתח שמשאיר אותי עם סיבה להמשיך…

    8. מה מצית את היצירתיות שלנו?
    אפייה. דברים שמתעסקים איתם עם הידיים. ארגון אירוע, מסיבה, אירוח.

    9. מה קל לנו לעשות?
    חוץ מלישון?😂
    עשייה, פשוט לעשות דברים מוגדרים.

  111. שלום
    אשמח להכוונה – עד עכשיו הייתי מורה 4 שנים ופרשתי
    אני מחפשת מקצוע שיתאים לי ובלי הרבה שעות עבודה כי אני די מכורה לבית ולילדים שלי.
    1.אוהבת מאוד לקרוא ולדבר.
    2.מתמקדת במראה החיצוני – אם נראים לי או לא, בדעות שלהם .
    3.הייתי עוזרת לאנשים בחינם, בישול ליולדת וכו…
    4.אוהבת ללמוד על סוגי טיפוסים, על הנפש ואיך היא מורכבת, מעניין אותי תורת הכתב ואולי גם משהו טבעי.
    5.נושאי שיחה: זוגיות, מערכות יחסים בין אנשים , הילדים שלי.
    6.לא מתחרטת על משהו שלא עשיתי.
    7.נושאי קריאה: קוראת הכל כולל כיתוב על השמפו, אבל מתעניינת בתהליכים בנפש ואוהבת לקרוא ספרי בישול – לא דווקא כדי לבשל.
    8.מצית את היצירתיות שלי: אולי להסביר למישהו משהו שהוא לא מבין – עולים לי ישר משלים ודימויים.
    9. לקרוא , לדבר.
    לא רואה את עצמי מטפלת רגשית או משהו כזה – אני יותר שכלית למרות שאני אוהבת מאוד להבין את הנפש וכו
    מחפשת מקצוע לא מוזר ומתאים לאישה חרדית.
    תודה רבה אשמח לתגובה

  112. היי ליאור, כבר שנים אתה עונה, איזה כיף לראות שזה עוד רלוונטי
    אני כבר אפרסם את התשובות שלי, אך מראש אומר שניסיתי הדרכת טיולים וכלבנות טיפולית ושניהם התאימו לי אבל כל פעם אני מרגישה שמשהו לא עד הסוף. חשבתי על עיצוב פנים אבל אני לא אוהבת את הקטע הזה של לקחת כסף עבור כך כי אין לי ביטחון שאני מספיק טובה וגם מרגישה לא בנוח לייעץ ולקחת כסף (גם אם זה המקצוע). בנוסף, חשבתי ללמוד NLP, קואצ'ינג וכל מיני עולמות כאלה שמעניינים אותי אבל הסביבה די מורידה אותי מזה כי : 1." יש מלא דברים שלמדת ואת לא עושה, אולי קודם תנסי מה שלמדת". 2. "יש מלא שעובדים במקצוע וזה מקצוע די כללי וחירטוט" (אני יודעת שזה עוזר, לדוגמא אתה בתחום, אבל לא יודעת עד כמה זה מתאים לי ומי קהל היעד). בגדול- אני יודעת שאני טובה עם אנשים, נותנת עצותטובות ויוצרת אמון ושיחה בקלות ובמהירות, אני יודעת שאני אוהבת אנשים, טבע, עיצוב ועשייה (עץ, שיפוצים, מצגות) ואני יודעת שיש לי קושי אמיתי לקחת כסף מאנשים או להרגיש אחריות על מה שאני מציעה או מלמדת (לכן לייעץ בחינם בכיף אבל בתשלום אני פשוט מעדיפה לותר מראש)

    1. אוהבת לעשות- לטייל במקומות חדשים ויפים, לצאת מאזור הנוחות, להיות במרכז הבמה, לשיר, לעצב את הבית שלי, להיות עם בעלי חיים, אנשים וילדים, להכיר אנשים חדשים, להרגיש שאני עוזרת ומצחיקה.
    2. מתמקדת- בחיוך, בטבע, בצבעים, ריחות, מרקם, בשפת גוף, במבטים, בתוכן ובסוג ההומור והדיבור.
    3. עושה בחינם- נותנת עצות ועוזרת – גם מנטלית- מקשיבה, שמה לב לפרטים קטנים ומדגישה אותם אצל מי שמולי, לחזק את הביטחון של מי שמולי. וגם פיזית לשפץ, לעבור דירה, לנגר, ליצור. הייתי גם עולה להופיע בחינם, מנחה ומעצבת בקנבה איזו מצגת או משהו
    4. אוהבת ללמוד- פוריות, שפת גוף של אנשים וחיות, תופעות טבע, בנייה ודברים שקשורים לבנייה, שיפוץ DIY, בני אדם, מוטיבציות.
    5. נושאים מועדפים- אהבה, התנהגות של אנשים, טיולים, שפת גוף, כלבים, מה גורם לאנשים להצליח, סוגי אנשים, בעיות ופתרונות, חיי משפחה ורגשות.
    6. מתחרטת שלא עשיתי- מתמטיקה ברמה יותר גבוהה, שלא למדתי ספרדית, שלא נשארתי באוסטרליה לעבוד שנה בחוות כמו בתכנון המקורי שלי, שלא למדתי וטרינריה/ מקצועות טיפול באנשים, שלא המשכתי באף עבודה מספיק זמן כדי לראות לאן זה מתפתח (כמו בשומר החדש), שלא הייתי בפנימייה חקלאית בתיכון.
    7. קריאה- רומנים, מדע בדיוני, טבע, ספרים עם ציטוטים.
    8. יצירתיות- הכרות עם אנשים חדשים, הנחייה, רגע של החלטה שאני עושה משהו ואז לחקור עליו ולהתחיל לבדוק, יצירת משהו משל עצמי, מעבר דירה, דברים חדשים שדורשים ממני להשתמש ביכולות החברתיות שלי/ בפן האומנותי שלי. טבע וטיולים, לדמיין שיש לי שם ואני אדם אהוב ואז לעשות משהו- כמו לפתוח מקום משלי שיהיה מקום מפגש קהילתי.
    9. מה קל לי- להבין אנשים, לקלוט סיטואציות, לייצר אמון וקרבה במהירות, לשבור את הקרח, להסתדר לבד, ליעץ, למצוא את הדרך במקום חדש, לעודד אחרים לפעול ולהאמין בעצמם, לעבוד בעבודה פיזית ויצרתית (כמו נגרות/עיצוב), קל לי להצחיק ולשפר את מצב רוח סביבי.

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: