פירורי תובנות

17 תובנות על הצלחה שחשוב לזכור לקראת 2017

בכל יום הולדת, אנשים שואלים אותנו איך זה להרגיש בגיל החדש. וזו תמיד שאלה מוזרה. כי מה ההבדל באמת בין להיות בני הגיל שהיינו אתמול לבני הגיל שאנחנו היום. הרי רק יום עבר. ולא יותר מדי השתנה באמת. עבורנו בכל מקרה.

כשאנחנו מסתכלים במראה בכל בוקר, קשה לשים לב לשינוי. כי רוב השינוי המהותי אינו מתרחש בן רגע. הוא מתרחש לאורך זמן. כל פעם טיפה. והטיפות שנאגרות ממלאות את פך השמן הטבעי שלנו. זה שמאפשר לנו להדליק את השינוי הבא.

ההצלחה שלנו מתגנבת. היא באה בהדרגה. כל פעם קצת. ופעם בכמה זמן, קופצת מדרגה. אז, פתאום אנחנו מרגישים אותה. ולו לרגע. מעין בהירות מחשבתית שמאפשרת לנו לשים לב. ורגע אחרי זה? חוזרים לשגרה ומתמקדים בכיבוי השריפות הנוכחיות.

פעם בכמה זמן, קופצת לנו מחשבה בראש. כזו שהיא אמת מזוקקת. כזו שנובעת מהבנה של שיעור שכרגע קיבלנו. מסוג השיעורים שלא מקבלים בקורסים. אלא רק מתוך עשייה. מתוך יישום של הידע שלנו. מתוך התגובות שאנחנו מקבלים במציאות.

התובנות הבאות הן בדיוק כאלה מחשבות שהצלחתי לזקק מתוך מרתון העשייה של 2016. ואני משתף אותן רק כי אני יודע שהן יכולות לקחת כל אדם שבאמת רוצה להצליח אל המטרות שלו. אז הנה הן עבור כל מי שבאמת רוצה להצליח יותר ב-2017:

  1. הדגש הוא תמיד על הלקוח – הלקוח לא תמיד צודק. וכל עסק חייב להיות רווחי. רק שאם הלקוחות אינם מרוצים, הם לא משלמים. ואם הבטחנו להם משהו, עלינו לקיים את זה. ועל הצד הטוב ביותר. כן, גם אם זה אומר לתת להם יותר ערך משהבטחנו.
  2. החוויה חשובה – הלקוחות שלנו לא רוצים רק את מה שהובטח להם. הם רוצים לקבל את זה גם בצורה שנוח להם. בצורה שהם נהנים ממנה. בצורה שמספקת להם ערך מוסף. שנרגש אותם. ניתן להם להרגיש חשובים. וזה חשוב בדיוק כמו המוצר או השירות שאנחנו מספקים.
  3. יש אנשים שלא יאהבו אותנו – אי אפשר לגרום לכולם לחוש מרוצים. או לאהוב אותנו. וככל שננסה לרצות את כולם, נגלה אמת אחת: אנשים יפרשו את מעשינו בהתאם לפרשנות שלהם. ואם הם יחפשו למצוא רע במעשינו, הם ימצאו. אם הרוב יהיה מרוצה, זה מעולה.
  4. אחר זה לא רע – אז מה אם מישהו עושה משהו באופן אחר. או אם הוא מוכר בזול. זה לא "הורס את התחום". אם אנחנו נותנים ערך שהלקוח באמת צריך, זה לא משנה. זה רק דורש מאתנו להבין באמת למה כדאי ללקוחות שלנו לקנות מאתנו. ולדעת איך להסביר את זה כמובן.
  5. לא חייבת להיות סיבה – פעם האמנתי שאם יש לאדם סיבה מספיק טובה הוא יכול לעשות הכל. היום אני יודע שזה נכון, רק שאי אפשר לסמוך על זה. לא תמיד יש סיבה לדברים שצריך לעשות. רק שאם נחכה שנמצא הסבר או שיגיע חשק לבצע, הדברים החשובים יידחו לנצח.
  6. לשפר יום של אדם אחר בכל יום – מאוד קל להיכנע לחדשות רעות. כי זה מדבק. ופתאום, כולם מסביבנו עסוקים במה שרע. אם נשפר בכל יום משהו עבור מישהו, ניצור שינוי קטן. לא נשנה את כל המדינה. רק שנגרום לו לחייך. אפילו אם זה לומר תודה ולחייך. וגם זה מדבק.
  7. לצאת מפס הייצור – אמרתי את זה כבר. אני יודע. ואחזור על זה עד יום מותי. אם יש לנו עסק ואנחנו עושים את אותו הדבר כמו כולם, אפשר לסגור אותו. עוד מאותו הדבר נבלע תמיד ברעש הסטטי. הופך לכלום בתוך כלום שקל להתעלם ממנו. הרעיון הוא לספק ערך אחרת.
  8. שום דבר לא מסתדר מעצמו – הבעיות שלנו דומות למשאית צעצוע בשיפוע תלול. אפילו אם נדמה שהדחיפה הקטנה שנתנו בהתחלה גרמה לה לצבור תאוצה שתספיק לה לעלות עד למעלה. רק שבאיזה שהוא שלב היא תיעצר. ותתחיל להתדרדר.
  9. שליטה בנתונים מאפשרת שליטה בתוצאות – לא תמיד (ובמיוחד בהתחלה) נעים לבחון את המצב הנוכחי. הרבה יותר קל להסתכל קדימה ולפנטז על התוצאות העתידיות. רק שאי אפשר לנווט לתוצאה רצויה, אם אין לנו מושג איפה אנחנו נמצאים כרגע.
  10. להימנע משיתוף מיותר – לאנשים יש תחושה שמותר לעשות הכל בפייסבוק. כאילו רק חברים שלהם מסתכלים. וכאילו שלייקים ותגובות הם מתכון להצלחה. רק שלפעמים, כשאדם מנסה "לצאת צודק/חשוב/מצחיק", הוא פוגע באחרים. וזה עשוי להתנקם בו ובעסק שלו.
  11. לבחור בקפידה מורים ויועצים – מרצה לא בהכרח יודע ליישם. וגיל לא בהכרח מעיד על ניסיון רלבנטי. בדרך להצלחה, חשוב לבחור אדם שלא רק מגיע לתוצאות שאנחנו רוצים. אלא עושה את זה בדרך שנרצה לחקות. ותומך בנו בדרכנו להיות מי שאנחנו ולא סתם חיקוי שלו.
  12. לכל הנחה צריכה להיות סיבה – למחיר יש סיבה. יש הוצאות מסביב למוצר או לשירות שלנו. יש גם רווח מינימלי שמכסה על הוצאות העסק השוטפות לפני כניסת ההכנסות הבאות. אם עסק נותן הנחה קבועה, הוא שוחק את ערך המוצר שלו בעיני הלקוחות שלו.
  13. אין אדם שנמצא מתחתינו – לזלזל באנשים זו טעות. וכן, גם אם נדמה לנו שאנחנו יודעים יותר. או אם נדמה לנו שהשגנו יותר בחיים. או שאנחנו חושבים שהם פחות חכמים או טובים מאתנו. לכל אדם מגיע שיכבדו אותו. ואין לכם מושג איך זה עשוי לעזור לכם או לו בעתיד.
  14. אין פעולה שאנחנו טובים מכדי לבצע – בכל נקודה שנדמה לנו שאנחנו יותר מדי טובים למשהו, אנחנו מנסים להתחמק. כשצריך לעשות, פשוט עושים. אלה שמשתמשים באגו שלהם כדי להימנע מלעשות את מה שצריך, רק בורחים מהפחד שלא באמת יצליחו לעשות זאת.
  15. להפסיק להאמין ב-100% – היחידים שמגיעים ל-100% תוצאות הם אלה שעשו פעם אחת, הצליחו במקרה והפסיקו לעשות. לשאוף להצלחה באחוזים גבוהים זה ראוי. רק שרק מטעויות אנחנו לומדים דברים חדשים. וגם הן חשובות באופן מהותי להצלחה שלנו.
  16. שיווק נובע מאהבה – אם לקוחות נראים לנו כמו כרטיסי אשראי, אפשר לסגור את העסק. אם לדעתנו לקוחות הם רק נודניקים שבאים בטענות, אפשר לזרוק את המפתח לעסק לים. רק אהבה, אכפתיות ורצון לתת לאחרים ערך יגרמו להם להעריך את מה שאנחנו מוכרים להם.
  17. המורה הכי טוב שלנו הוא הקהל שלנו – רק מתוך הבנת הסיבות של אלה שבחרו לא לרכוש מאתנו, נוכל להבין איך להציע את השירותים שלנו טוב יותר. רק מתוך משוב של הלקוחות שלנו, אנחנו יכולים לשפר את עצמנו או את השירותים שלנו.

ובנימה מעט יותר אישית: אני מודה לכל מי שבוחר לקרוא את המאמרים האלה. על אחת כמה וכמה אני מודה לכל מי שבחר לעבור את ההכשרות שלנו. ומראש מודה גם לאלה שעוד יבחרו להיפגש איתי בכיתה או בכל מקום אחר. זו זכות עבורי להיות שם עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות