Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

9 מיתוסים על מוטיבציה שחשוב לנפץ כדי להתגבר על הנטייה לדחות ולהתחיל לעשות עוד היום

היי,

בפעם הקודמת הבאתי שיטה שתגרום לאנשים להתרכז בנו ולהתייחס אלינו יותר בכבוד. היום, נדבר על מוטיבציה וליתר דיוק – על מיתוסים ואמונות שגויות שיוצא לי לשמוע (כן, גם מאנשי NLP ותיקים) וגורמים לאנשים לא לעשות את מה שהם צריכים לעשות.

שקר לבן קטן

לא משנה מה ניסתה, היא לא הצליחה להושיב את עצמה מול המסך ולהתחיל לכתוב. רגע קפצה לשירותים. ואז שמה לב שהכביסה במכונה וצריך להעביר למייבש. פתאום התחשק לה קפה. ואז מצאה את עצמה עוברת על המיילים.

פתאום נכנס מייל חשוב. ענתה עליו מיידית. ואז נכנסה לרגע לפייסבוק. רק כדי לבדוק מה התחדש. והיה שם סטטוס שהיה חובה להגיב עליו. ומישהו הגיב לה. אז השיבה לו. זה לא מנומס להשאיר אותו מחכה לתשובה. ומה אם מישהו יגיד לפניה את מה שרצתה להגיד?

לפני ששמה לב, כבר נהיה אחר הצהרים. אחרי האוכל. ואיסוף הילדים. ואז הגיעה ארוחת הערב. ואחרי ארוחת הערב כבר לא הרגישה מספיק מרוכזת כדי לעבוד. אז דחתה את זה לבוקר. בבוקר, כך חשבה, יש לה הכי הרבה יכולת להתרכז. רק שזה היה שקר לבן קטן.

והסיפור חוזר על עצמו

בעידן האינטרנט והאפליקציות מאוד קשה להתרכז. זה נכון. גם לי. כל הזמן צפצופים והתראות. כל הזמן מידע חדש מגיע אלינו. ובעוד שמידע הוא כוח, הצפה אינסופית של מידע היא מוקש עצום. כזה, שמאוד קל לדרוך עליו. ומאוד קשה לרדת ממנו.

ככל שאנחנו יותר מוצפים במידע, יותר קשה לנו ליצור לעצמנו מוטיבציה לעשות. כי מוטיבציה נאגרת. כמו סלולארי שנטען. וכשאנחנו מרגישים טעונים מספיק, קל לנו יותר לצאת לדרך. או לפחות זה הדבר שבו רוב האנשים מאמין, בכל מקרה.

רק ש… הפעולות הקטנות של האפליקציות גונבות לנו מהאנרגיה הזו. מהמיקוד בדבר שאנחנו אמורים להתחיל לעשות. ואז אנחנו מרגישים שאין לנו מספיק מוטיבציה להתחיל. מחכים שיום חדש יתחיל כדי שהיא תתמלא. רק כדי לגלות שהסיפור חוזר על עצמו גם מחר.

9 מיתוסים שחשוב לנפץ כדי ליצור יותר מוטיבציה לעשות

הסיבה העיקרית שרוב האנשים דוחה את עשיית הדברים החשובים באמת היא שאנשים מאמינים בכל מני אמונות בנוגע לעשייה. אמונות שגויות. מיתוסים. ואין לי בעיה עם מיתוסים. אפילו לא עם אמונות תפלות. כל עוד אלה, בתורן, דוחפות אנשים לעשות.

במהלך פגישות (בין אם בקורסי ה-NLP ובין אם בפגישות עסקיות) אני נתקל שוב ושוב במיתוסים שכאלה. מיתוסים שמונעים מאנשים להגיע למקום שאליו הם אמורים. במיוחד אנשים מאוד מוכשרים. אנשים שבאמת מגיע להם להצליח. ו"משהו" מונע מהם להתחיל.

זו בדיוק הסיבה שכל כך חשוב לנפץ את המיתוסים הבאים, כדי להתחיל לעשות הרבה יותר:

  1. חשוב שתהיה מוטיבציה כדי להתחיל לעשות – זה בדיוק הפוך. את המוטיבציה לעשות אנחנו מקבלים תוך כדי העשייה. עם ההצלחות. לא לפני. מצד שני, ברגע שהתחלנו לעשות במשך 5 דקות, אנחנו נשאבים למצב טוב ממוטיבציה – ריכוז בעשייה. ולשם צריך לשאוף באמת.
  2. לאנשים יש מוטיבציה לעשות רק את מה שהם אוהבים – בדיוק להיפך. אנשים אוהבים לעשות את מה שכבר התרגלו לעשות. משהו שראו בו תוצאות. משהו שהם נתפשים (על ידי עצמם ועל ידי אחרים) כבעלי מיומנות גבוהה בו.
  3. אם זה לא הולך בקלות, כנראה שזה לא אמור לקרות – כן, גם אם נדמה לך שזה כוח עליון זה לא קשור. שום דבר לא אמור להיות קל או פשוט בניסיונות הראשונים. דברים הופכים להיות קלים עם הניסיון. כלומר, אחרי שעשינו אותם מספיק פעמים עד שהפכו לאוטומטיים.
  4. חשוב לעשות במקביל – זה נכון. יש לנו הרבה דברים שאנחנו אמורים לעשות. ואם נצליח לעשות אותם, זה רק מעיד עלינו שאנחנו מעולים. רק שאין באמת אפשרות לעשות דברים בו זמנית. כי היכולת שלנו להתרכז מוגבלת. ופיצול הריכוז גורע מהיכולת להתמיד בעשייה.
  5. מספיק לדמיין חזק ותוצאות יגיעו – בין אם יש כוח עליון או לא, תוצאות לא מגיעות ללא עשייה. ללא התקדמות. כי ללא עשייה וללא התקדמות (אפילו אטית), לא ניחשף להזדמנויות. לא נלמד מכישלונות. לא נתמקצע מההצלחות. שימוש בדמיון ללא עשייה משאיר חלומות באבק.
  6. הכי חשוב שאשאר מי שאני – אותנטיות היא חשובה. רק שהתוצאות שלנו היום הן תוצר של מי שאנחנו. ואם לא נשדרג את היכולות של מי שאנחנו, לא נקבל תוצאות טובות יותר. הן גם לא ישנו אותנו. רק את היכולת שלנו לעשות יותר. לקבל יותר תוצאות. וזו המטרה שלנו.
  7. אם אספר לכולם על המטרות שלי בטוח אעשה – בעיקרון, זה הגיוני. רק שכשאנחנו מספרים לכולם מה נעשה אנחנו עושים משהו אחר. מספרים על זה. וזה גונב לנו את הרוח מהמפרשים. ויותר גרוע מזה, כל דבר שהצהרנו ולא עשינו גורם לאחרים להתרשם מאתנו פחות.
  8. אין מוטיבציה בלי חשיבה חיובית – חשיבה חיובית זה נחמד. רק שחלק גדול מהאוכלוסייה מונע דווקא מחשיבה שלילית. מהמחשבה "מה יקרה אם זה לא יתבצע". וזה שהניסוח שלילי לא הופך את העניין לשלילי. שימוש במה שעובד לנו כדי להתחיל לעשות, זה דווקא חיובי מאוד.
  9. לכל דבר יש את הזמן הנכון – זה נכון שבדיעבד יש את התחושה שכל דבר שהצליח לנו קרה בזמן הנכון. רק שאי אפשר לחזות את זה מראש. ואם נחכה לזמן המתאים, נפספס הזדמנויות. הזמן הכי טוב להתחיל משהו הוא בהקדם האפשרי. אפילו עכשיו אם אפשר.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

 

Exit mobile version