Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

7 טיפים קצרצרים שיגרמו לאנשים להתגעגע אליך ולרצות לפגוש אותך שוב

היי,

בשבוע שעבר הבאתי 4 דרכים להגברת היעילות תוך שינוי שפת הגוף בלבד. הפעם, רציתי לדבר על משהו שכל אחד מאיתנו היה רוצה – איך לגרום לאנשים שאנחנו מעריכים לרצות לפגוש אותנו שוב?

כוחה של הערכה

כל אחד מאיתנו רוצה להרגיש שיש לו ערך. ערך שהוא ייחודי. ערך שהופך אותנו לכל כך בולטים עד שאי אפשר לשכוח אותנו. ערך שמצדיק את הקיום שלנו פה. כזה שעוזר לנו לדעת מה המקום שלנו בסביבה החברתית שלנו.

מצד אחד, הערך יכול להיות מוחשי כמו כסף, רכב מרשים, וילה גדולה עם חצר שבה אפשר לעשות "על האש". מצד שני, הערך יכול להיות גם מופשט כמו יכולת שאין לאחרים, כבוד הדדי, תחומי עניין משותפים ואפילו זיכרונות חיוביים מתקופה אחרת.

לפני מספר שנים גיליתי משהו מרתק. בגלל שנושא הערך כל כך חשוב לנו כבני אדם, כמעט כולנו משתוקקים שירגישו כלפינו אחד מ-2 דברים. הראשון הוא קנאה. קנאה היא מצב שבו יש לנו ערך נדיר שאחרים רוצים כל כך עד שזה מכעיס אותם כי לנו יש ולהם אין.

בין אם נודה בזה ובין אם לא, כאשר אנחנו לבד ואף אחד לא שופט את המחשבות שלנו, כיף לדעת שאחרים מקנאים בנו. ובניגוד למחשבה הנפוצה – הרצון שיקנאו בנו הוא בסדר גמור, כל עוד אנחנו משתמשים בו כדי להניע את עצמנו לעשות משהו טוב.

הדבר השני הוא געגוע. געגוע הוא מצב שבו יש לנו ערך נדיר שאנחנו מעניקים ולכן רוצים לראות אותנו שוב. הגעגוע נושא דימוי חיובי יותר מהקנאה. כשאנשים מתגעגעים אלינו, הם שמחים לראות אותנו ובסוף הפגישה צמאים להיפגש איתנו שוב.

מה ההבדל המהותי בין געגוע לקנאה?

ההבדל המהותי בין געגוע לקנאה טמון בדרך שבה אדם משתמש בערך. כאשר אדם משוויץ בערך שיש לו, חושף חלק ממנו לאחרים ומקפיד להוכיח להם שהוא שייך רק לו, הוא גורם לאחרים לקנא בו. בדיוק כמו ילדים קטנים שלא רוצים להתחלק בצעצוע שלהם.

במילים אחרות, אדם שמעוניין לגרום לאחר לקנא בו לא באמת מעוניין לשתף את הערך שנמצא בידיו לאנשים אחרים. הוא מעוניין להרגיש את תחושת הכוח שנמצאת בכך שהוא בעל ערך ייחודי שאין לאף אדם אחר.

כאשר אנחנו משתפים את הערך שיש לנו ועושים זאת מתוך רצון לתת, אנחנו גורמים לאנשים להתגעגע אלינו. וכן, גם אם אין לנו המון דברים חומריים לתת. הרי אם נחשוב על זה ברצינו לשנייה – למי אנחנו באמת מתגעגעים?

אנחנו מתגעגעים לאנשים שהשאירו עלינו חותם רגשי. אנשים שהיה אכפת להם מעוד מישהו חוץ מעצמם. אנשים שהשאירו לנו זיכרון של חוויה חיובית. אנשים שהשפיעו עלינו בצורה עמוקה וגרמו לנו להרגיש איתם ביחד.

שם, זה לא משנה אם הערך היה משהו מוחשי או מופשט. בגעגוע הערך תמיד הופך למשהו רגשי שחסר. משהו שאפשר גם בלעדיו אבל כשהוא שם, החיים שלנו הרבה יותר טובים.

איך נגרום להם להתגעגע ולרצות לפגוש אותנו שוב?

מכיוון שאנחנו רוצים לגרום לאנשים להתגעגע אלינו בצורה כזו, רציתי לשתף אותך ב-7 טיפים קצרצרים שיעזרו לך לעשות זאת:

1. להבין מה הם צריכים – אנשים שונאים שמנסים לשאוב מהם את הערך ואוהבים יחס אישי. לכן, נרצה להבין מה הם צריכים, איך אנחנו יכולים לעזור להם וזהו בדיוק הערך אותו אנחנו נותנים להם. חשוב לשים לב: אסור להזנות את הערך ולתת אותו בחינם וללא הגבלה.

2. לדבר לעניין – אין דבר יותר מציק מאנשים מפוזרים ואסוציאטיביים ששיחה איתם לא מגיעה לשום פואנטה. כדי שיתגעגעו אלינו, עלינו להחליט מה אנחנו רוצים להגיד ואז לדבר בצורה עניינית. חשוב לשים לב: לדבר לעניין זה לא בהכרח להיות צנון רציני ומשעמם.

3. להיות אדם שכיף להיות איתו – כולנו רוצים להיות בחברת אנשים כיפיים ולכן, אם נרצה שירצו להיות בחברתנו, עלינו להיות כיפיים, אדיבים, מסקרנים ואנשי שיחה טובים. חשוב לשים לב: כשאדם מתאמץ יותר מדי לשעשע אחרים, הוא הופך לליצן. וזה קצת פחות כיף.

4. לדבר על זכרונות משותפים – הזיכרונות שלנו נצרבים רק כשאנו חווים רגש חזק. לכן, כאשר אנחנו מעלים זיכרונות ביחד עם מישהו או מישהי, אנחנו מעלים איתן גם את הרגשות המצורפים לזיכרון. חשוב לשים לב: לגוון קצת ברגשות כדי להפוך את החוויה למלאה יותר.

5. להשתמש בריחות – חוש הריח לא עובר את מנגנוני השפה ולכן צורב זיכרונות בקלות. אם נשים בושם בצורה קבועה, הריח יגרום להם להיזכר בנו. חשוב לשים לב: להתקלח ולשים דאודורנט. אנחנו לא רוצים שהזיכרון שייצרב הוא של תחושת חוסר נעימות. ברצינות.

6. להתרחק קצת – אנשים לא יכולים להתגעגע אם אנחנו כל הזמן לידם. לכן, רצוי להיפגש איתם לעתים יותר רחוקות מהרגיל. חשוב לשים לב: להיפגש איתם כל יומיים במקום כל יום, זה לא הריווח שאני מדבר עליו. לעבור מ"כל יום" ל"פעם בחודש", זה כבר יותר הכיוון.

7. ליזום את הפגישה הבאה – אנשים רוצים משהו שהם צריכים להתאמץ עבורו. עם זאת, יש גבול לכמות המאמץ שהם ישקיעו ללא תמורה. לכן, זהו תפקידנו ליזום את הפגישה הבאה בינינו. חשוב לשים לב: בשיחה עלינו להזכיר את הכיף שהיה בפעם הקודמת, לקבוע פגישה ולהימנע משיחה ארוכה. אחרת לא תהיה באמת סיבה להיפגש.

למרות שישנם עוד די הרבה כלים שנלמדים בקורס ה-NLP ויכולים לעזור לכם לגרום לאנשים להתגעגע אליכם (כמו עוגנים, יצירת מסגרות הערכה וכן הלאה), נסיים את המאמר פה. אחרי הכל, הוא כבר נהיה ארוך מספיק וצריך להשאיר משהו גם לעתיד.

עכשיו, מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה מה דעתך על המאמר?

שבוע מעולה,
ליאור

נ.ב. אם מעניין אותך לשמוע עוד על הכלים שניתן לקבל בקורס NLP, ניתן להשאיר את הפרטים שלך בטופס שמתחת למאמר ונחזור אליך בהקדם.

Exit mobile version