הפורטל הישראלי ל-NLP

מסקרן: איך לחדד את היכולת לקרוא שפת גוף בלי לצאת מהבית ובלי לפגוש אנשים חדשים?

היי,

בשבוע שעבר הסברתי איך נוכל למנוע מהרגשות שלנו לשלוט בנו ולהשפיע יותר בקלות על אחרים בו זמנית. היום, נענה על שאלתו של משה, קורא חדש של בלוג ה-NLP שלנו: איך אני יכול לפתח את היכולת לקרוא שפת גוף גם עכשיו, בתקופת הסגר?

האתגר הלא מוכר של התקופה הנוכחית

במהלך תקופה נורמלית, יוצא לנו לתקשר עם לא מעט אנשים. בזמן עבודה. בזמן בילוי. ואפילו בזמן שאנחנו מבצעים משימות פשוטות ויומיומיות. וזה, מאפשר לנו לתרגל את הכישורים הבין אישיים שלנו ולפתח את היכולות והמיומנויות שלנו. בין אם במודע או שלא במודע.

אחת מתופעות הלוואי של המצב הנוכחי היא שכמות המצבים הזו קטנה באופן משמעותי. אנחנו יוצאים בצורה מאוד נקודתית מהבית. אנשים ממעטים לנהל אתנו שיחות. על אחת כמה וכמה אנשים זרים.

עם זאת, זה לא אומר שאי אפשר לפתח יכולות בין אישיות. וכן, אני יודע שזה נשמע כאילו שאני אומר דבר והיפוכו. רק שהפתרון, כמו תמיד, חייב להיות יצירתי. וכמובן, הוא לא בא להחליף את התרגול מול בני אדם אחרים. אלא רק להוות גלגלי עזר ליום שאחרי.

למה אנשים כל כך סקרנים בנוגע לשפת גוף?

המון אנשים רוצים לקרוא שפת גוף. וזה לא מפתיע. קריאת שפת גוף היא הדבר הכי קרוב לקריאת מחשבות שקיים. ותמיד מסקרן אותנו לדעת מה עובר לאנשים אחרים בראש. או ליתר דיוק – מה הם חושבים עלינו?

רק שרובנו לא מאמין ביכולתו לקרוא שפת גוף. שזו יותר אמונה מגבילה ושגויה ממציאות. הרי את רוב שפת הגוף אנחנו יודעים לקרוא. וההוכחה? אנחנו יודעים להבין מחוות ידיים או נידות ראש. אנחנו יודעים גם לזהות רגשות. ואינטואיטיבית, אנחנו יכולים גם לרוב לזהות כוונה.

יש רק 2 סוגים של שפת גוף שאנחנו לא יודעים לזהות באופן טבעי: כזו, שאנחנו לא יודעים לחפש וכזו, שאנחנו לא יודעים מה המשמעות האמיתית שלה. במילים אחרות, אפשר ללמוד לעשות את זה. ולהפוך את זה לאינטואיטיבי ומהיר, תוך כדי השימוש.

המפתח לקריאת שפת גוף

אז לא. במאמר אחד אי אפשר ללמוד את כל סודות שפת הגוף. רק שאפשר לעשות את אחד הדברים הכי חשובים בדרך לשם – ללמוד לשים לב לפרטים קטנים. לפתח ערנות. וזה, משהו מרתק. כי בלי לשים לב לדברים הקטנים, אי אפשר להתחיל לתת להם שמות.

איך אפשר לעשות את זה דרך מחשב? ובכן, דרך תרגול יצירתי. ופה, בדיוק מתחיל החלק שלכם במאמר הזה והאתגר שלכם, אם תבחרו לבצע אותו, כמובן. אז מה צריך לעשות? פשוט מאוד. בחרתי 3 תמונות ומתחת לכל אחת מהן, שאלות.

האתגר, הוא להתאמץ פה טיפה ולענות על השאלות האלה בצורה מלאה ככל האפשר בתגובות שמתחת למאמר. כדי שגם כאלה שלא ענו בצורה מלאה יילמדו מהתשובות. ואם לא בא לך ספוילרים, אני ממליץ לך לכתוב קודם את התשובות על דף ורק אחר כך בתגובות.

תמונה 1

על פניו, התמונה הזו קלה במיוחד. מבט בתקריב על פניה של אישה מבוגרת. רק שיש 2 דברים שאני רוצה לשמוע ממך:

א. בצורה מפורטת ככל האפשר, למה שמת לב בהבעות הפנים שלה?

ב. מה לדעתך היא מרגישה?

תמונה 2

אוקיי, נעלה הילוך, זו תמונה קצת שונה. 3 בחורים שותים בירה ביחד ונהנים. וזה מעלה מספר שאלות שהייתי רוצה ממך תשובות עליהן:

א. בצורה מפורטת ככל האפשר, למה שמת לב בהבעות הפנים שלהם?

ב. האם שלושתם באמת מחייכים לדעתך?

ג. מה מוזר בתמונה הזאת?

תמונה 3

מעולה. עכשיו לתמונה השלישית. פה, יש כבר משהו אחר. כמעין קפטריה או בית קפה שיש בו אנשים שיושבים בשולחנות ומנהלים שיחות. וזה מעלה כמה שאלות שהייתי רוצה ממך תשובה עליהן:

א. בצורה מפורטת ככל האפשר, למה שמת לב בהבעות הפנים שלהם?

ב. כמה מהקבוצות האלה באמת נמצאות במהלך שיחה?

ג. כמה מהאנשים האלה באמת מדברים כרגע?

נקודה חשובה לסיכום: אני יודע שחלק מהשאלות עשויות להיות מוזרות. עם זאת, כשאנחנו רוצים להבין טוב יותר את המציאות שסביבנו, אנחנו חייבים לבדוק את הפרטים הקטנים. ולפעמים, דווקא דרכם, אנחנו מגלים שמה שאנחנו רואים הוא לא באמת מה שנדמה לנו.

עכשיו, בתגובות שמתחת למאמר אשמח לקרוא את התשובות שלך.

שיהיה לך שבוע משובח,
ליאור

Exit mobile version