Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

מהו הדבר המסקרן ביותר שיצרתי בנוגע לכריזמה (ולמה רק חלקכם יוכל להיכנס אליו)?

היי,

בשבוע שעבר הסברתי למה מקדמים תמיד את אלה שלא מגיע להם במקומנו למרות כל הזמן והמאמץ שאנחנו משקיעים. היום, אני צריך את עזרתכם במשהו. ולא בסתם משהו. אלא במשהו שהפך לפרויקט הסודי של חיי בשנים האחרונות (ויכול לשנות את החיים שלך).

מה הבעיה שלי עם קורסים?

במשך 2 העשורים האחרונים אני עוסק ב-NLP כמעט ללא הפסקה. זה לא שלא למדתי עוד דברים. למדתי די הרבה (כולל באקדמיה ובדי הרבה הכשרות מחוצה לה). לימדתי המון (לא מזמן התחלתי את השנה ה-13 שלי כמרצה). ועדיין, שני דברים הציקו לי:

הדבר הראשון שהציק לי, הוא שרק מעט מאוד אנשים שעוברים הכשרה באמת יושבים ומיישמים את כל מה שלמדו לאורך זמן. כן, למרות ששילמו. ולמרות שברור להם שהם אמורים. ולא, זו לא אשמתם. וגם לא אשמת המורים. ובכל זאת, הרוב לא מיישם את הכל.

בדרך כלל יש 2 גישות שמסבירות את זה. הראשונה מאשימה את המורה. לא אכפת לו מספיק. שיטת הלימוד ישנה. מערכי השיעור לא מסודרים. רק שגם כשכל אלה כן טובים (כולל בהכשרות NLP שמכילות טכניקות לימוד מתקדמות), זה עדיין לא פותר את זה.

הגישה השנייה היא שהתלמיד לא מספיק משקיע. ומעבר ללמידה בכיתה אי אפשר להכריח אותו. הרי אם למד בכיתה וראה תוצאות, הוא זה שאמור ליישם מחוץ לכיתה. כן… רק ש… גם ככה זה לא באמת עובד. עובדתית.

הדבר השני שהציק לי, הוא שמעולם לא לימדו אנשים באמת איך לפתח כריזמה. מאפס. לא כל מני טריקים ושטיקים לחיזוק הביטחון העצמי. אלא איך להפוך מאדם קצת בישן, שלא מסוגל לפתוח שיחה עם זרים, לאדם כריזמטי שמסוגל לשכנע ולהשפיע.

והקטע המצחיק, הוא שדווקא היו לי את כל התכנים שיכולים ליצור תכנית לימודים להפיכה לאדם כריזמטי. מ-1 ל-100 תוך מספר חודשים. חלקם בקורסים שהעברתי. חלקם בבלוג. וחלקם בחומרים חדשים שעדיין לא פרסמתי (לא NLP אלא דברים שאני פיתחתי).

קורס שהוא לא קורס

מהנקודה הזו יצאתי לדרך לפני 7 שנים. מחפש פתרון. קורס שהוא לא קורס. לא "לא קורס" מהמובן של ליצור קורס אינטרנטי. כי מה ההבדל בין קורס מצולם לקורס שבו אנחנו נמצאים בכיתה. זה עדיין מרצה שמדבר על משהו, מדגים ובוחן. ובכיתה החוויה אפילו יותר כיפית.

אני לא אספר את כל פרטי המסע. זה היה לא קצר ולא פשוט. התנסיתי בשיטות לימוד חדישות. פיתחתי כמה משלי. שילבתי בין דברים. ובסוף פיתחתי שיטת לימוד אחרת. יצרתי הכלאה מטורפת. כך שהקורס שהוא לא קורס שלי הוא בעצם

אתר שהוא משחק מחשב שהוא סדרת אנימציה שהיא קורס על כריזמה עם קהילה סגורה של אנשים שתומכים אחד בשני ועוזרים להם להגיע לשם.

כן. אני יודע שזה נשמע הזוי. אין דרך טובה יותר לתאר את זה. וגם אין דבר כזה בעולם. תאמינו לי, בדקתי. והקטע הכי מגניב, הוא שאני איירתי וכתבתי את הכל. וכן, אני יודע שיש חלק מקהל הקוראים שמעדיף דווקא קורס רגיל. האתר החדש הוא לא בשבילם.

למי זה מיועד?

זה מיועד קודם כל לאנשים שאוהבים סדרות אנימציה. וקבוצות סגורות של אנשים איכותיים (כן, יש סינון). ותכנים לא שגרתיים. ויותר מכל, זה מיועד לאנשים שמעוניינים ללמוד, לצאת ולחוות. ליישם את מה שהם לומדים. ולעזור לאחרים להשתפר גם.

זה לא מיועד לאנשי התיאוריה שלא מיישמים. זה לא מיועד לאלה שאוהבים לספר לכולם איך להתנהג כשהם בעצמם לא עושים את מה שצריך. זה בטח שלא מיועד לכאלה שמנסים להצטייר כגורואים/ מנטורים/ מאסטרים לפני שיש להם ניסיון פרקטי של יותר מעשור.

זה מיועד לאנשים שבאמת רוצים להצליח. אנשים שבאמת מעוניינים להקדיש את החודשים הקרובים כדי להפוך את עצמם ליותר חברותיים. להתחסן מתגובות שליליות. לדעת איך לפתוח שיחה, גם עם זרים. איך לנהל אותה. איך להתנסח בצורה רהוטה. איך לבצע הצבת גבולות בצורה יעילה. וגם איך לשכנע.

ולא, זה לא יעלה הרבה כסף. זה יעלה גרושים. סכום קטן חודשי. 100 שקלים. רק שכמו שכתבתי מקודם, לא כולם יוכלו להצטרף. וכדי להצטרף, הם יצטרכו לעמוד באתגר שבו הם צריכים לבצע 7 משימות תוך 28 ימים. אזהרה: זה לא יהיה קל.

רק שכרגע, אני לא מחפש למלא עדיין את הקהילה. אלא רק למצוא קבוצת אנשים מאוד מצומצמת. אני אסביר למה:

את מי אני מחפש באמת כרגע?

אני נמצא עכשיו בנקודה מאוד מעניינת ביחס לפרויקט הזה. מבחינת המערכת, היא מוכנה ב-95%. במקביל, מתוך מסלול בן 12 קורסים (12 עונות של אנימציה), אני באמצע יצירת ה-5. כלומר, יצרתי כבר יותר מ-90 סרטונים.

עכשיו, אני מחפש 15 אנשים שיהוו בסיס לקהילה. אלה שיש להם שעה ביום להשקיע לתוך הפרויקט. אלה שיש להם מה להרוויח מלמידה ויישום של חומרים כאלה. אנשים שמתמכרים בקלות לעזרה אכפתית לאנשים אחרים. כאלה שיתמידו אתנו בהרמת קהילה איכותית.

למה רק 15? מאוד פשוט. אני רוצה לגדול עם זה בהדרגה. לא מחפש את הכסף הגדול. אלא את ההצלחה של הפרויקט. למצוא את האנשים הנכונים. לסנן את אלה שלא מתאימים. לבנות קהילה מדהימה שכל אחד ירצה להשתתף בה. ורק נבחרים יוכלו.

אני מחפש אנשים שיבחנו את התכנים ויתנו לי משוב. משוב שיכול לשפר את התכנים אפילו יותר משהם כרגע. רמז: הם במצב מעולה כרגע. וכמובן, לבדוק שאני והצוות נוכל לתמוך בשיפור שלהם. הרי זו לא חוכמה להציף את האתר באנשים שלא יקבלו מענה לצרכיהם, נכון?

אז מה צריך לעשות כדי להגיש את המועמדות שלך להפוך לחלק מקבוצת הליבה של המערכת החדשה? מאוד פשוט: לרשום תגובה (בבלוג, במייל, בפייסבוק או בכל דרך אחרת), שבה מוסבר למה מגיע לך להיות חלק מקבוצת ההקמה.

** במידה ובחרת להשאיר תגובה בבלוג, יש להשאיר כתובת אימייל (היא לא תפורסם), כדי שאוכל לשלוח אליה את הקישור למערכת במידה ותהיה התאמה. **

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

Exit mobile version