Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

טעויות שפת גוף: מהם 3 הדברים ש(כמעט) כולם עושים והורסים לעצמם פגישות חשובות?

טעויות שפת גוף נפוצות

בפעם הקודמת, הסברתי מה הקשר בין האלגוריתם של הרשתות החברתיות לבניית ביטחון עצמי. השבוע, נענה על שאלה ששאלה ענת: איך אני יכולה לוודא שאני משתמשת נכון בטכניקות שפת גוף שלמדתי? יש לי תחושה שאני עושה משהו לא נכון…

לקרוא אנשים כמו ספר פתוח

מבין כל הדברים המרתקים שאפשר ללמוד על אנשים, הנושא של שפת גוף פותח את העשירייה העליונה. וזה הגיוני. זה נושא שמאפשר לנו להבין בצורה מדויקת יותר מה אנשים מרגישים וחושבים כלפי משהו שאמרנו. הכי קרוב שאפשר להגיע לקריאת מחשבות.

לא פחות חשוב מזה – הבנת הדרכים שבהם אפשר לתקשר באופן יעיל יותר באמצעות הגוף שלנו, מאפשרת לנו להשפיע טוב יותר על אחרים. ליצור איתם יותר כימיה. לפתוח אותם יותר לשיחה. אפילו לנטרל התנגדויות במהלך שכנוע. עד כאן, הכל אמת.

הנה למשל 3 מאמרים מעולים על הנושא מהבלוג הזה:

לא רק לדייטים ולראיונות עבודה: 3 טיפים לא שגרתיים ליצירת רושם ראשוני מעולה

טיפ וידאו: איך להשתמש נכון בידיים כדי ליצור רושם חיובי במהלך ראיון עבודה או פגישה?

קצת שונה מהרגיל: 4 דרכים להגביר את היעילות שלנו תוך שינוי שפת הגוף בלבד

רק מה… זה פחות פשוט ממה שנדמה לאנשים. במיוחד לכאלה שקראו מאמר או ספר על הנושא ואפילו צפו בסרטון ביוטיוב וקפצו ישר למים. למה? כי בדומה להמון תחומים אחרים, הטכניקה ללא הבנת הבסיס לא תביא לתוצאות מעולות. לפעמים אפילו להיפך.

מה זאת אומרת?

כשלומדים משהו חדש, יש מספר דגשי בסיס שחייבים להניח. כאלה, שבלעדיהם הטכניקה תהיה פחות יעילה באופן משמעותי. ואלו בדיוק הדגשים שהייתי מלמד את התלמידים שלי בקורסי ה-NLP. דגשים שהופכים את ביצוע התרגילים מ"לפעמים עובדים" ל"עובדים תמיד".

הדגשים הבאים לא רק ייקחו אתכם מהשלב שבו כלים מעולם שפת הגוף יעבדו לכם "סבבה" לשלב שבו עם עובדים מעולה. הם יכולים להיות ההבדל בין ראיון עבודה גרוע לאחד מעולה. או בין ניסיון מכירה חביב למכירה מוצלחת במיוחד. והם רק 3 דגשים שקל ליישם.

אז יאללה, נצא לדרך:

דגש שפת גוף 1: להתרכז בשיחה

כשלומדים משהו חדש, רוצים ליישם אותו. שפת גוף היא לא יוצאת מהכלל פה. רק שכמו כל נושא אחר, אנחנו רוצים לוודא שאנחנו עושים את זה טוב. אז במקום להקשיב, אנחנו עסוקים ב"לעשות את זה נכון". שזה לא טעות מוגמרת, אם עושים את זה בכיתה.

יש חוק אחד בכישורי תקשורת בין אישית שהוא החשוב מכולם: אם הבחירה היא בין התמקדות בטכניקה להתמקדות בשיחה, תמיד עדיף להתמקד בשיחה. אין שום פואנטה בלעשות את הטכניקה מושלם, אם השיחה כבר "נשרפה" והאדם השני לא רוצה לדבר איתנו.

אז מה כן לעשות כדי לתרגל טכניקות שפת גוף? קודם כל, אפשר לתרגל את זה עם חברים בסביבה מבוקרת. לא חייב להיות קורס, למרות שקורס יכול להיות אחלה של סביבה שבה גם מישהו מנוסה מוודא שאתם עושים את זה נכון.

ואם לא בא לך קורס? מאוד פשוט: עדיף לתרגל בחלקים הלא חשובים של השיחה. לפחות עד שנהפוך למיומנים. חלקים כמו הסמול טוק (שיחת החולין). או שיחות סתמיות וקצרות שיש לנו עם אנשים לפעמים. ובשיחות חשובות עדיף לשים דגש על הקשבה, כדי להגיב עניינית.

זה מאמר מעולה שיכול לעזור לנו להבין איך להקשיב בצורה יעילה כדי להגיב נכון בשיחה: אמנות השכנוע: איך דווקא הקשבה במשך רוב השיחה תגרום לנו להפוך ליותר משכנעים?

דגש שפת גוף 2: לא להסתכל על עצמנו בזמן הביצוע

בעולם הקוסמות יש עיקרון ברור: כשמסתכלים על היד שבה מוחבאת המטבע, גם האדם השני מסתכל עליה. בגלל זה, למרות שהקוסם יודע שהמטבע שם, הוא מסתכל על היד השנייה. איפה שהצופה מצפה שהמטבע תהיה. ואז כשהוא מסתכל לשם, הוא מופתע שנעלמה.

כשמשתמשים בטכניקות שפת גוף להשפעה, הרעיון הוא דומה. אם אנחנו נניח נתאים את היציבה שלנו לאלה שלו ונסתכל כדי לוודא עלינו ועליו, גם האדם שמולנו יעשה את זה. ואז הוא יקלוט שאנחנו מחקים אותו. מה שיהרוס כמעט בוודאות את הכימיה בינינו לבינו.

עכשיו מילא שזה יקרה עם חבר ואז נצחק על זה. כשזה קורה במשא ומתן על העלאת שכר זה פחות מצחיק. משמעותית. אז מה אפשר לעשות? עדיף לשמור על קשר עין במקום זה. קשר עין חם ונעים כמובן. לא בהיה סטוקרית חסרת מצמוץ.

אם לא ברור איך לשמור על קשר עין, ממליץ בחום לקרוא את זה: לשמור על קשר עין: איך נשתמש במבט שלנו כדי לגרום לאנשים להקשיב לנו באמת?

דגש שפת גוף 3: לדעת מתי לשחרר

לכל טכניקת שפת גוף יש איזו שהיא מטרה. יש כלים שהמטרה שלהם היא ליצור כימיה. יש כאלה שהמטרה שלהם היא להביא אנשים להרגיש תחושות מסוימות (כמו למשל יצירת עוגנים ב-NLP). ויש כאלה שיכולים לגרום לאנשים להפסיק להתנהג בצורה שלילית (כמו זה, למשל).

רק שלכל כלי שכזה יש דרך לדעת אם עבד או לא. והמטרה שלנו, היא להשתמש בכלי, לוודא שעבד ואם עבד, לשחרר. למה? הדגש הראשון: המטרה שלנו היא לחזור להתרכז בשיחה כדי להגיב באופן ענייני ולקדם אותה למטרות שלנו. או לפחות שתהיה מעניינת.

בגלל זה, חשוב שלא להתמכר לעניין ולנסות לשלוף כל כלי שפת גוף או שכנוע שבארסנל שלנו. זו לא תחרות אומנויות לחימה שחשוב להפגין בה את כל מה שאנחנו יודעים. בהתאם להתקדמות השיחה, נשתמש בכלי הרלבנטי ואז נשתחרר לתוך השיחה. כי היא, הדבר החשוב באמת.

Exit mobile version