Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

איך צניעות תגרום לך להצליח יותר בחיים? חלק א'

היי כולם,

רוב האנשים (גם אלו שלא לומדים NLP), חושבים שבכדי להצליח בחיים הם צריכים להרשים, כי אי אפשר לעשות רושם ראשוני פעמיים. הם מתלבשים במיטב המותגים, מעודכנים בכל החדשות, מדברים על המונחים הכי טרנדיים ומנסים לשלוט בנושא המקצועי בכדי להיראות מקצועיים.

אחרי הכל, אם יתפסו אותך כאדם שמבין, כולם בוודאי ירצו ליהנות בחברתך ואפילו לקנות ממך (אם יש לך משהו למכור).

הם טועים.

היום אנחנו נדבר על צניעות ועל הכוח שלה להכניס אתכם לכל מקום. בתקופה האחרונה, בכל פעם שאני נכנס לפייסבוק (רק פעם-פעמיים ביום, אני לא עד כדי כך מכור) אני נתקל בעוד אדם שמנסה להיות גורו. כשאני אומר גורו, אני מתכוון לאנשים שמכרו להם את הרעיון כי אם יכתבו ספר, יעשו וובינר (סמינר אינטרנטי), יצלמו טיפים לאינטרנט, הם יהפכו לסלבריטאים ומיליוני לקוחות יפלו עליהם מהשמיים.

אז הם מצטלמים לאינטרנט, עוד לפני שיש להם את אותן שנים של ניסיון הנדרשות מאדם שבא להרצות וללמד את כל השאר איך להתמקצע בתחומו. מה שרובם לא יודעים הוא שהם גורמים בכך נזק משמעותי לעסק שלהם ולתדמית שלהם.

הסיבה לכך היא זו – הם חושפים את חוסר הידע וההתמקצעות שלהם בפני כולם, באמצעי המדיה היחיד שלא שוכח כלום לעולם – האינטרנט, והיחידים שמרוויחים מכך הם אותם אנשים שמכרו להם את הרעיון, כי החובבנות המופגנת גורמת להם להיראות יותר מקצועיים.

אז נכון, יש אנשים שיאמרו לי שהלקוח הממוצע לא מבין יותר מהם בתחום ההתמחות שלהם ולכן הם עדיין יכולים ללמד אותו משהו. מצד שני, לא הגיע הזמן להפסיק לזלזל בלקוחות ולהאכיל אותם בידע לעוס וממוחזר?

אז איך כן לעשות את זה?

לפני שאני מתחיל, חשוב לי לצאת בהצהרה חשובה. אני לא מתכוון למכור לכם סדנה, קורס או ספר שילמדו אתכם לעשות משהו אחר בנושא אלא לתרום לכם מספר תובנות (כן, בחינם).

בדיוק בגלל זה, חשוב שתשימו לב לסדרת המאמרים הזו שנכתבת מתוך הניסיון האישי שלי ושל לא מעט אנשים שיצא לי לעבוד איתם ולידם. המשותף לכולנו אגב, הוא שכן הפכנו להיות דמויות של סמכות בתחומנו, דווקא בגלל שלא היינו עסוקים בלספר לכולם עד כמה אנחנו טובים.

הרבה אנשים כבר שמעו על סוזן בויל, שהפתיעה לפני כשנה אנשים רבים כשהופיעה בתוכנית לגילוי כישרונות בבריטניה. אני לא אספר את הסיפור שלה, כי הוא מופיע בסרטון שתיכף אראה לכם ועם זאת, אני רוצה שתשימו לב לדרך שבה הסיפור האישי שלה, הצנוע, מהווה את "המשקפיים הנכונות" (או ה"מסגרת" בשפת ה-NLP) לשפוט את היכולות שלה.

דווקא הנמכת הציפיות והצורה המתרגשת שבה הציגה את עצמה ואת היכולת שלה, למרות שלא היה לה ניסיון קודם, היוו את המנוף שהפך את ההופעה שלה בתוכנית להרבה יותר מרגשת. אם עוד לא ראיתם את הסרטון הבא, צפו בו בכדי להבין את עוצמת הצניעות של בויל:

לחצו על השורה הזו בכדי להגיע לסרטון

כמו שראיתם בוודאי, יש הבדל בין ניסיון ליכולת. כאשר אדם שסיים הכשרה בתחומו בא להתחיל לעבוד במה שהוא למד, הוא מתחיל ליצור ניסיון. הוא עושה זאת על ידי שימוש ביכולת שלו שוב ושוב. בצורה זו, הוא יוצר לעצמו מוניטין חיובי מתוך הבאת תוצאות ללקוחותיו ולעצמו.

המוניטין החיובי הזה, שנוצר מתוך שנות הניסיון מקנה לאדם תובנות ודוגמאות מניסיונו שמאפשרות לו לתת את אותו הערך המוסף ללקוחותיו ואם ייבחר ללמד, גם לתלמידיו. לעומת זאת, אדם שמתחיל להפוך ל"גורו" עשוי אמנם ליצור רושם ראשוני שקרי על לקוחותיו שייצר לו עוד כסף בטווח הקצר ועם זאת, אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן, כמו שכבר אמר אברהם לינקולן.

לא מזמן אגב, בדיוק באותה צורה שהוצגה סוזן בויל, הציגו בגרסה הקוריאנית של אותה התוכנית, בחור צעיר בשם סונג בונג צ'וי. בדומה לבויל, הצניעות שלו בהשוואה ליכולת המדהימה שלו, רק הבליטו אותו מעל כל המתחרים האחרים. אם עוד לא ראיתם את הסרטון שמציג אותו, צפו בכדי להבין את עוצמת הצניעות של הבחור:

לסיכום, אם תרצו לשווק ללקוחות שלכם, עזבו את השיטה שבאה להראות לו כמה אתם גדולים. פשוט הרשו לעצמכם להתרגש קצת ולהוכיח ללקוח שלכם כי אתם מסוגלים לתת להם את התוצאות שאותם חיפשו.

בפוסט הבא אדבר על הדרך שבה כל אדם יוכל להשתמש בכדי לכבוש את לבם של הלקוחות שלו, מבלי להיות "גורו". ועד אז, אשמח לשמוע בתגובות שפה למטה – מה דעתכם על המאמר הזה?

שיהיה לכם שבוע מעולה,
ליאור ברקן

Exit mobile version